Strona 1 z 1

Kody usterek i problem z uruchomieniem silnika 2,0 FS

PostNapisane: 3 lip 2005, 15:53
przez hatti
Witam grono milosnikow tego dosc sympatycznego pojazdu.
Wlasnie tydzien temu odebralem mazde z naprawy blacharskiej i po uzbrojeniu nadwozia pozostalo wlasciwie tylko uruchomic silnik, co okazuje sie nie jest rzecza zbyt prosta. Po wlaczeniu zaplonu i uruchomieniu rozrusznika, silnik nie chce zapalic. Iskra jest, probowalem traperskim sposobem podac troche paliwa bezposrednio do kolektora ssacego – i tylko w takim przypadku silnik probuje zaskoczyc . Czyli bezposredni problem to brak paliwa na wtryskiwaczach. Pompa paliwowa pracuje, ale dopiero po uruchomieniu rozrusznika. Podaje paliwo, sprawdzalem na wezyku odplywowym.natomiast wtryskiwacze nie podaja paliwa i teraz nie wiem co dalej, bo nie wiem jak interpretowac kody bledow. Po wlaczeniu stacyjki do pozycji "zaplon", zapalaja sie wszystkie kontrolki, poczym gasnie ABS i i kontrolka airbagow.Kontrolka airbagow zapala sie jednak po chwili i podaje w kolko kody 26 i 45. Po zmostkowaniu jeszcze w gniezdzie diagnostycznym pinow GND i TBS, kontrolka ABS podaje kod 11. Czy ktos tutaj na forum bylby w stanie zdiagnozowac przypuszczalna usterke, przez ktora komp nie chce sterowac wtryskiwaczami? Dodatkowo dwa fakty – przed wypadkiem auto bylo wyposazone w instalacje LPG, ale jej teraz nie ma (wymontowana) oraz druga sprawa – auto stalo nieuruchamiane kilka miesiecy. Elektryka iwydaje sie byc bez zarzutu, mialem okazje przyjrzec sie kazdej wiazce dokladnie. Nie brakuje zadnych zlaczy, wszystko jest podpiete wzorcowo, zadnych walajacych sie kabli.

Dziekuje za ewentualny odzew, sam ide do garazu posprawdzac jeszcze kilka mozliwosci..

PostNapisane: 3 lip 2005, 22:40
przez Jaksa
hatti napisał(a):Po zmostkowaniu jeszcze w gniezdzie diagnostycznym pinow GND i TBS,
Masz w GF oznaczenie pinów? Ja nie mam .

PostNapisane: 4 lip 2005, 00:36
przez Grzyby
Witam
Z własnego doświadczenia obstawiam jednak końcówki wtrysków. Jeśli auto wczesniej jeździło na gazie i na dodatek stało dłuższy czas to najprawdopodobniej są pozatykane. Możesz je wymontować i sprawdzić czy pod ciśnieniem cokolwiek przepuszczają. Jak nie (i na to niestety stawiam) to czeka cię ich wymiana. Ja wymieniałem u siebie i za 400zł kupiłem od egzemplarza który na cylindry :) LPG nie widział. Teraz hula jak złoto (no prawie bo przepływka leży <killer> ).
pozdrawiam

PostNapisane: 4 lip 2005, 09:14
przez hatti
Jaksa napisał(a):
hatti napisał(a):Po zmostkowaniu jeszcze w gniezdzie diagnostycznym pinow GND i TBS,
Masz w GF oznaczenie pinów? Ja nie mam .


Wzorowalem sie na oznaczeniu kostki diagnostycznej ze strony http://www.mazdaspeed.pl/obsluga/kody.php
Czy zle?

PostNapisane: 4 lip 2005, 09:15
przez hatti
mariusz.grzyb napisał(a):Witam
Z własnego doświadczenia obstawiam jednak końcówki wtrysków. Jeśli auto wczesniej jeździło na gazie i na dodatek stało dłuższy czas to najprawdopodobniej są pozatykane. Możesz je wymontować i sprawdzić czy pod ciśnieniem cokolwiek przepuszczają. Jak nie (i na to niestety stawiam) to czeka cię ich wymiana. Ja wymieniałem u siebie i za 400zł kupiłem od egzemplarza który na cylindry :) LPG nie widział. Teraz hula jak złoto (no prawie bo przepływka leży <killer> ).
pozdrawiam


Dzieki, to faktycznie jest mozliwe. Postaram sie sprawdzic i dam znac.
Jeszcze tylko male pytanko natury technicznej – wtryskiwacze sa sterowane elektrycznie, a wiec zeby sprawdzic wtryskiwacz najpierw trzeba podac mu odpowiednie cisnienie , a potem go wysterowac odpowiednim napieciem – inaczej nie "pusci" pod zadnym cisnieniem?
Moze ktos wie jak sprawdzic czy komputer w ogole steruje wtryskiwaczami, tzn jakie powinny byc przebiegi napiecia na wtryskiwaczu? Gdyby przebiegi byly prawidlowe – to faktycznie oznaczaloby ze 100% wtryskiwacze padly.

PostNapisane: 4 lip 2005, 18:32
przez Jaksa
hatti napisał(a):Czy zle?
To jest do 96 a my mamy 97 w gorę i ten opis jest zły.

PostNapisane: 4 lip 2005, 20:29
przez hatti
Jaksa napisał(a):To jest do 96 a my mamy 97 w gorę i ten opis jest zły.


Masz racje oczywiscie, brakuje pinow w miejscu gdzie byc powinny wg zamieszczonego tutaj opisu, ale w kwestii ABS'u chyba opis zlacza sie zgadza, bo odpowiednie piny sie zgadzaja i po ich zwarciu kontrolka ABS mruga podajac kody bledow. U mnie to nawet by sie zgadzalo z rzeczywistym uszkodzeniem, bo auto oberwalo w prawy przod, a kod bledu 11 wskazuje na uszkodzony prawy przedni czujnik absu (przynajmniej tyle wyczytalem z tego forum). Jest jakas szansa dowiedzenia sie z tych kodow ktore juz podawalem, co moze byc przyczyna problemu z odpaleniem silnika? Czy od razu nastawiac sie na to ze wtryski sa uszkodzone?

PostNapisane: 4 lip 2005, 20:39
przez Jaksa
hatti napisał(a):w kwestii ABS'u chyba opis zlacza sie zgadza, bo odpowiednie piny sie zgadzaja i po ich zwarciu kontrolka ABS mruga podajac kody bledow.
Tak , ABS sprawdzisz tym sposobem , co do silnika ( jak mi wiadomo ) kody błędów w naszych modelach są 4 cyfrowe ( pamiętam jak w ASO wyskakiwały na NGS-ie ) Co do Twojego przypadku pogadajmy moze na priva.

PostNapisane: 4 lip 2005, 23:17
przez wajaj
Jaksa napisał(a):kody błędów w naszych modelach są 4 cyfrowe


Mogę podesłać kompendium – łącznie z tabelą kodów (ang) – podzieliłem się już z xANDy.
Sprawdzone dla wersji GF z silnikiem DiTD 2000 rok lecz może uda się z tego skorzystać także przy silnikach benzynowych.
Po zmostkowaniu TEN i GND mruga odpowiednio kontrolka świec żarowych (w złączu nie ma pinu oznaczonego jako FEN do którego podłączało się diodę).

PostNapisane: 4 lip 2005, 23:47
przez hatti
wajaj napisał(a):Mogę podesłać kompendium – łącznie z tabelą kodów (ang) – podzieliłem się już z xANDy.
Sprawdzone dla wersji GF z silnikiem DiTD 2000 rok lecz może uda się z tego skorzystać także przy silnikach benzynowych.


Bylbym zobowiazany. Adres wyslalem na priva

Po zmostkowaniu TEN i GND mruga odpowiednio kontrolka świec żarowych (w złączu nie ma pinu oznaczonego jako FEN do którego podłączało się diodę).


U mnie chyba role kontrolki odgrywa kontrolka poduszek. Problem tylko z pinem TEN – w zlaczu go niema, chyba ze w modelu GF pin TEN jest w innym miejscu niz na opisanym zlaczy na tym forum. Z checia poczytam

PostNapisane: 5 lip 2005, 08:25
przez tomekrvf
hatti napisał(a):Moze ktos wie jak sprawdzic czy komputer w ogole steruje wtryskiwaczami, tzn jakie powinny byc przebiegi napiecia na wtryskiwaczu? Gdyby przebiegi byly prawidlowe – to faktycznie oznaczaloby ze 100% wtryskiwacze padly.

Wtryskiwacze zasilane sa z glownego przekaznika ukladu wtryskowego a sterowane masa ze sterownika. Podaj maila to wysle Ci obrazek jak powinien wygladac sygnal sterujacy na oscyloskopie
Zasilanie jest na przewodzie bialym z czerwona kreska. Sterowanie(wtryski1,2,3,4):niebieski, niebiesko-bialy,niebiesko-czerwony,filetowy

zakonczenie historii

PostNapisane: 16 lip 2005, 21:45
przez hatti
Witam ponownie.
Troche sie nauzeralem, kodow bledow nie zobaczylem, ale info ktore znalazlem w sieci pozwolilo mi na dokladniejsze zapoznanie sie z elektronika tego auta – suma sumarum problemem byla instalacja gazowa. Gosc od ktorego kupilem auto, centus pier...ny, zdemontowal instalacje sposobem "obcegi i mlotek", pewnie mu sie szkoda zrobilo instalacji.Nie wiem po co ja zdemontowal, chyba tylko zeby sobie w tylek ja wlozyc.Dzieki niemu mialem tydzien kombunacji , bo nie zauwazylem ze w jednym, dosc ukrytym miejscu, sterczalu nieudolnie upierdzielone wyprowadzenia przewodow sterowanie wtryskiwaczy.Wszystkie cztery wtryski mialy po prostu odciete sterowanie (zasilanie czyli 12V bylo ok).Zobaczylem to dopiero sprawdzjac zlacze komputera – dzieki temu zaczalem "kopac" po instalacji silnika.Oczywiscie po podlaczeniu wtryskiwaczy, maszyneria ruszyla moze po 3 obrocie rozrusznika Jest wiec happy end tej historii. A za pomoc wszystkim dziekuje. Pomoglo mi tez bardzo oprogramowanie IC_TECHNIKA (jakas wersja trial do sciagniecia z netu) – tylko tam bylo troche informacji do TEGO konkretnie modelu.