Wymiana paska klinowego FP
Strona 1 z 1
No my też Cię serdecznie witamy!!!
Następny, co ma wszystkich i wszystko gdzieś, a jak mu się coś zepsuje to włazi...
Następny, co ma wszystkich i wszystko gdzieś, a jak mu się coś zepsuje to włazi...
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Robota prosta...
O ile dobrze pamiętam to pasek alternatora jest bliżej silnika, zatem:
luzujesz pasek pomp przez zbliżenie pompy wspomagania do silnika ( oczywiście odpowiednimi śrubami),
a następnie go zdejmujesz z koła pasowego.
Kolejna czynność to zluzowanie paska alternatora przez przesunięcie tegoż w stronę silnika (również kombinacja śrub), a następnie jego wymiana i powrót do pierwotnego stanu w odwrotnej kolejności.
Generalnie, jak popatrzysz to sam powinieneś wykombinować bez jakichkolwiek porad jak to należy zrobić.
Aha... i nie naciągaj zbyt mocno pasków bo możesz rozwalić łożyska .
O ile dobrze pamiętam to pasek alternatora jest bliżej silnika, zatem:
luzujesz pasek pomp przez zbliżenie pompy wspomagania do silnika ( oczywiście odpowiednimi śrubami),
a następnie go zdejmujesz z koła pasowego.
Kolejna czynność to zluzowanie paska alternatora przez przesunięcie tegoż w stronę silnika (również kombinacja śrub), a następnie jego wymiana i powrót do pierwotnego stanu w odwrotnej kolejności.
Generalnie, jak popatrzysz to sam powinieneś wykombinować bez jakichkolwiek porad jak to należy zrobić.
Aha... i nie naciągaj zbyt mocno pasków bo możesz rozwalić łożyska .
- Od: 11 kwi 2009, 19:57
- Posty: 150
- Skąd: Warka
- Auto: 626 GF 2.0 85kW 2000r
dzięki rafi201 a przy zdejmowaniu paska pomp to trzeba jakoś zblokować te koła pasowe? żeby się nie przestawiły? bo tam są jakieś punkty co się ustawia prawda?
tadziomaru1 wybacz że się wcześniej nie przywitałem, ale mam kryzysową sytuację zerwał mi się pasek od alternatora i do tego jestem za granicą i poszukuję informacji instrukcji bo pasek od pomp się boję ruszać żeby czegoś nie przestawić. Jak go w miarę bezpiecznie zdjąć i założyć?
tadziomaru1 wybacz że się wcześniej nie przywitałem, ale mam kryzysową sytuację zerwał mi się pasek od alternatora i do tego jestem za granicą i poszukuję informacji instrukcji bo pasek od pomp się boję ruszać żeby czegoś nie przestawić. Jak go w miarę bezpiecznie zdjąć i założyć?
- Od: 9 lis 2010, 21:43
- Posty: 7
Nic się nie przestawi, lej na te znaki. Musisz troszeczkę popuścić śruby mocujące pompę wspomagania, odkręcić nakrętkę kontrującą śruby regulacyjnej i tąże śrubą popuścić pompę. Wtedy możesz zdjąć pasek. To samo z alternatorem. Polecam paski firmy BANDO, należą do najmniej piszczących
Ostatnio edytowano 10 lis 2010, 00:49 przez tadziomaru1, łącznie edytowano 1 raz
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
stachun napisał(a):dzięki rafi201 a przy zdejmowaniu paska pomp to trzeba jakoś zblokować te koła pasowe? żeby się nie przestawiły? bo tam są jakieś punkty co się ustawia prawda?
tadziomaru1 napisał(a):Nic się nie przestawi, lej na te znaki. Musisz troszeczkę popuścić
stachun
odkręcaj śmiało! wszystko proste jak budowa cepa znaki to masz przy rozrządzie
VeryCoolMan nie śmiej się bo nie mam pojęcia o budowie silnika i myślałem że ten drugi pasek co muszę zdjąć to rozrząd a z rozrządem to wiem, że trzeba uważać. To może podsumujmy:
Są dwa paski klinowe, i pięć kół( w tym jedno podwójne) wiem tylko że jedno to alternator drugie to pompa wspomagania ( koledzy wyżej mi wyjaśnili ) a to z ciekawości zapytam.
Te pozostałe koła to co to jest? czyli one nie mają nic wspólnego z rozrządem i nie muszę się bać że się okręcą?
A i jeszcze czy ma znaczenie który pasek najpierw naciągnę czy nie ma?
Są dwa paski klinowe, i pięć kół( w tym jedno podwójne) wiem tylko że jedno to alternator drugie to pompa wspomagania ( koledzy wyżej mi wyjaśnili ) a to z ciekawości zapytam.
Te pozostałe koła to co to jest? czyli one nie mają nic wspólnego z rozrządem i nie muszę się bać że się okręcą?
A i jeszcze czy ma znaczenie który pasek najpierw naciągnę czy nie ma?
- Od: 9 lis 2010, 21:43
- Posty: 7
Tak, ma znaczenie który pierwszy, będziesz się cieszył że pierwszy już masz naciągnięty.
Do rozrządu to jeszcze przyjacielu pół dnia rozkręcania, niema tak lekko. Tam z wierzchu możesz se dłubać śmiało.
Do rozrządu to jeszcze przyjacielu pół dnia rozkręcania, niema tak lekko. Tam z wierzchu możesz se dłubać śmiało.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
stachun napisał(a):pięć kół( w tym jedno podwójne) wiem tylko że jedno to alternator drugie to pompa wspomagania ( koledzy wyżej mi wyjaśnili ) a to z ciekawości zapytam.
Te pozostałe koła to co to jest?
Jest jedno podwójne koło pasowe wału korbowego, jedno koło na osi alternatora, jedno pompy wspomagania i jedno (niżej) pompy układu chłodzenia silnika.
Znaki są (jak już wyżej Ci napisano) do ustawiania rozrządu.
- Od: 11 kwi 2009, 19:57
- Posty: 150
- Skąd: Warka
- Auto: 626 GF 2.0 85kW 2000r
rafi201 napisał(a):Jest jedno podwójne koło pasowe wału korbowego, jedno koło na osi alternatora, jedno pompy wspomagania i jedno (niżej) pompy układu chłodzenia silnika.
Chyba od kompresora klimy raczej, a nie od chłodzenia silnika...
Mechanika (rozrządy, zawieszenia, wymiana przewodów hamulcowych, itp.itd.)
- Od: 24 sty 2008, 11:45
- Posty: 201
- Skąd: Bilcza/Kielce
- Auto: Ave t25
Skrzypek_na_dachu napisał(a):Chyba od kompresora klimy raczej, a nie od chłodzenia silnika...
Jasne... dawno tam nie zaglądałem i zapomniałem o sprężarce klimatyzacji, czyli jest (jak już napisał autor wątku) 5 kół, w tym jedno podwójne...
Ciesze się, że wymiana się udała...
Pozdrawiam...
- Od: 11 kwi 2009, 19:57
- Posty: 150
- Skąd: Warka
- Auto: 626 GF 2.0 85kW 2000r
stachun napisał(a):Dzięki wam wszystkim za pomoc. Dziś udało mi się założyć ten pasek .
A tak po za tym gdyby nie ten pasek to bym nie wiedział, że istnieją takie fora, i cieszę się. Będę tu zaglądał bo się można dużo dowiedzieć.
Pozdrawiam wszystkich!
No popatrz... Forum sie spodobało... Coś takiego...
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Potrzebuje pasek alternatora wymienić w Mazdzie 626 GF 1999r 2.0FS 136ps. W sklepach dostępne są 2 wersje o długości 920mm i 925/926mm. Który wybrać i czy te 0,5cm ma w ogóle jakieś znaczenie – przy dłuższym chyba wystarczy bardziej naciągnąć pasek?
Najprościej najszybciej nawet dla laika, mi ktoś doradził, ściągnij koło wtedy odkręcaj, głupi posłuchałem. A tu widzę ford probe ma taki sam układ pasków klinowych. Na przyszłość dla wszystkich szczęśliwych posiadaczy mazdy WYMIANA PASKA KLINOWEGO
https://youtu.be/V11ClOTNS7M
https://youtu.be/V11ClOTNS7M
- Od: 31 mar 2021, 14:14
- Posty: 1
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 H.P. (FS2C) 1991ccm 136KM/100kW 1999
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6