Falowanie obrotow

Postprzez Madzia626ndk » 10 sty 2018, 00:01

Witam wszystkich..
Zakładam nowy watek poniewaz nie moge zlokalizowac podobnego przypadku na forum..
do rzeczy...
Wracajac z trasy w niedziele dojerzdzajac do pierwszych swiateł rozłaczajac bieg i jadac na luzie zauwazyłem ze cos jest nie tak silnik normalnie zszedł z obrotow ale zaczeły falowac gdy sie zatrzymałem na swiatłach obroty spadły ponizej 500rpm i falowały mniej wiecej od 250 do 500rpm z tym ze dusiła sie strasznie, problem nie ustapił az do domu.. W poniedziałek z trudem odpaliła obroty normalnie wskoczyły na zimnym silniku na chwile do 1.2krpm potem dławienie od zera do 500 falowały ze 2-3 razy i wskoczyły na normalny poziom jednak nadal falujac min. od od1.2k do 1k.. gdy silnik sie rozgrzał faluja od 500 do 750rpm, a gdy zajechałem na chwile i zgasiłem silnik, odpalajac madzie ciepły silnik nie trzyma obrotow wcale.. krece rozrusznikiem i nic ale gdy przestane odpali dojdzie na normalny pozimom 1k-750rpm i prawie odrazu gasnie bo silnik probuje działac przez 1s-2s probuje podniesc obroty z prawie 0 ale nie daje rady..
reasujmujac zimny odpali z falowaniem obrotow(od 0 do 250- po chwili wskoczy na normalny poziom tyle ze faluja) ciepły juz wogole nie trzyma obrotow (trzeba gazu dołorzyc)..
po przejechaniu z kilkunastu metrow na jałowym obroty skacza od 500 do 750rpm..
Ma ktos jakis pomysł co jest nie tak, gdzie szukac problemu??
Początkujący
 
Od: 12 lut 2017, 16:34
Posty: 16 (0/2)
Skąd: Łódź
Auto: 626 GW 2.0 98r

Postprzez hak64 » 10 sty 2018, 07:26

Prawdopodobnie silnik dostaje lewe powietrze (sprawdź szczelność układu dolotowego). Możliwa jest także usterka któregoś z czujników współpracujących z silniczkiem krokowym (przepływomierz, czujnik temperatury silnika, sonda lambda).
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2015, 10:08
Posty: 448 (2/23)
Auto: Mercedes 300SE

Postprzez Vister » 10 sty 2018, 10:27

Parę tematów niżej masz opisaną regulację IAC, która często pomaga przy falujących obrotach.
Początkujący
 
Od: 24 lip 2016, 21:06
Posty: 28 (1/0)
Auto: Mazda 626, 2.0 115KM, 1999r.

Postprzez grzech_z » 10 sty 2018, 10:37

hak64 napisał(a):Ma ktos jakis pomysł co jest nie tak, gdzie szukac problemu??


Warto też wykręcić świecę i zobaczyć czy wszystkie mają jednakowy kolor. Jak czarna to podmienić, a jak problem powróci po 50-100 km to kable do sprawdzenia.
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez hak64 » 10 sty 2018, 18:06

grzech_z napisał(a):hak64 napisał(a):
Ma ktos jakis pomysł co jest nie tak, gdzie szukac problemu??


Warto też wykręcić świecę i zobaczyć czy wszystkie mają jednakowy kolor. Jak czarna to podmienić, a jak problem powróci po 50-100 km to kable do sprawdzenia.

Zacytowałeś nie tego, co trzeba.
Co do świec i kabli, to jak najbardziej można sprawdzić, jednak te części powodują raczej wypadanie zapłonów i związane z tym szarpanie silnika, ale mniej obeznani w temacie mogą nie widzieć różnicy między falowaniem, a szarpaniem.
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2015, 10:08
Posty: 448 (2/23)
Auto: Mercedes 300SE

Postprzez Madzia626ndk » 10 sty 2018, 20:26

dzieki za podpowiedzi <piwo> ..
Nie jestem do konca pewien ale przez te 3 dni wcieła mi duzo wiecej oleju z połowy bagnetu zrobiła sie 1/4 <co?> wyciekow nie mam ale madzia potrafiła sobie olej łyknac..
Dzis czysciłem przepustnice nie była "czarna" ale mogło cus przycinac--> nie pomogło
układ dolotowy szczelny, o swiece i kable sie nie martwie były wymieniane przy okazji rozrzadu..
zostaje EGR i czujniki do sprawdzenia ewentualnie sonda ale to juz pod kompem trzeba sprawdzic..
Zjade jutro do serwisu i dowiem sie co jest nie tak..
Dam znac..Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 12 lut 2017, 16:34
Posty: 16 (0/2)
Skąd: Łódź
Auto: 626 GW 2.0 98r

PostTen post został usunięty przez grzech_z 11 sty 2018, 09:44.
Powód: źle zacytowane

Postprzez grzech_z » 11 sty 2018, 09:45

hak64 napisał(a):
grzech_z napisał(a):hak64 napisał(a):
Ma ktos jakis pomysł co jest nie tak, gdzie szukac problemu??

Co do świec i kabli, to jak najbardziej można sprawdzić, jednak te części powodują raczej wypadanie zapłonów i związane z tym szarpanie silnika, ale mniej obeznani w temacie mogą nie widzieć różnicy między falowaniem, a szarpaniem.


Sam nie wiem jak to zrobiłem, że źle zacytowałem;)
Co do falowania i gaśnięcia a związek ze świecami. Kiedyś latem wracałem do wawy z Łodzi – spieszyło mi się i prawie cały czas 150-190 na liczniku. Po dojechaniu do wawy madzia zaczęła wariować z obrotami i gasła na światłach. W domu okazało się, że świece padły – chyba je przegrzałem.
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez Madzia626ndk » 11 sty 2018, 21:26

Problem chwilowo rozwiazany :D
komputer wykazał ze uszkodzony jest EGR i został zaslepiony..
Falowanie ustąpiło i odpala normalnie ale jeszcze dokładnie nie sprawdziłem Madzi nie wkrecam jej na wysokie obroty..Zdziwiło mnie to ponieważ nie sadziłem ze az takie objawy moga wystapic w skutek zepsutego zaworu EGR.. Stawiałem bardziej na jakis czujnik np. połozenia wału lub sonde lambda..
Moze jeszcze komus przyda sie ta historia, teraz bede szukał nowego zaworu z tego co przejrzałem na szybko to kilka stówek pojdzie sie wietrzyc <rotfl> tylko że do mojej Madzi ciezko znalezc nowy EGR a z uzywkami wiadomo jak jest..
Jak ktos cos wie kto ma i gdzie prosze o PW..
A może to zostawic i nie ruszac??
Zapraszam do wypowiedzi
Dzieki za pomoc, pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 12 lut 2017, 16:34
Posty: 16 (0/2)
Skąd: Łódź
Auto: 626 GW 2.0 98r

Postprzez sebekle » 11 sty 2018, 21:43

zostaw zaślepiony i zapomnij
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez 12CALi » 20 kwi 2018, 13:45


Hej
Borykam się od dawna z problemem falujących obrotów głównie na biegu jałowym

Jestem po czyszczeniu IAC (przed czyszczeniem było trochę lepiej)

Przepustnica wyczyszczona

-nowa uszczelka między przepustnicą a kolektorem
-nowa uszczelka między IAC a przepustnicą
-nowy oring pod cewką IAC.

Przepływomierz czysty

Co jeszcze mogę zrobić?

Myślałem nad regulacją tego a'la krokowca poprzez wkręcenie/wykręcenie śruby "bypass"
ale czy to cos da w moim przypadku?

Czy trzeba wejść w tryb serwisowy przed tą operacją?
Kiedyś na forum wyczytałem, że trzeba to zrobić ale temat dotyczył innego modelu, zaś inni pisali, że robią to na odłączonym akumulatorze...

Może ktoś wytłumaczyć na czym to polega i jak wejść w ten tryb?

Przeglądałem serwisówkę ale nie mogę za bardzo tego połapać w języku angielskim
Wydaje mi się, że trzeba zewrzeć te 2 piny i co dalej?
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 31 mar 2018, 16:11
Posty: 5 (0/1)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda Xedos 6 2.0 1998

Postprzez arek36 » 20 kwi 2018, 17:42

Witam
Moja mazda kiedyś potrafiła nawet zgasnąć- tak falowały obroty powodem były niewłaściwe luzy zaworowe.
Czy po tych operacjach restartowałeś sterownik ? Tzn. przy odłączonym minusie akumulatora pedał hamulca 10 razy w podłogę?
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 20 kwi 2018, 12:20
Posty: 2 (2/0)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 626 GW 2.0 FS+LPG OMVL

Postprzez alk80 » 20 kwi 2018, 18:01

wystarczy hamulec wcisnąć raz na 10 sekund ;)
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez 12CALi » 20 kwi 2018, 18:03

arek36 napisał(a):Czy po tych operacjach restartowałeś sterownik ? Tzn. przy odłączonym minusie akumulatora pedał hamulca 10 razy w podłogę?
Pozdrawiam


Oczywiście. Za każdym razem.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 31 mar 2018, 16:11
Posty: 5 (0/1)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda Xedos 6 2.0 1998

Postprzez arek36 » 20 kwi 2018, 18:26

I super. A może dolot jest ok a na wylocie np. sonda lambda szwankuje – jakaś diagnostyka była ?
Kable i świece ogarnięte ?
Początkujący
 
Od: 20 kwi 2018, 12:20
Posty: 2 (2/0)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 626 GW 2.0 FS+LPG OMVL

Postprzez alk80 » 20 kwi 2018, 19:07

warto sprawdzić uszczelki kolektorów ssącego i wydechowego,
w tych silnikach często na ssący łapał lewe powietrze
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

PostTen post został usunięty przez KUZAJ 20 kwi 2018, 20:54.
Powód: OT

Postprzez 12CALi » 26 kwi 2018, 13:36

Dzień dobry

A więc tak.

Wymieniłem zestaw: przepustnica z krokowcem + przy okazji całą obudowę filtra z przepływomierzem.
Niestety przepustnica była tak rozregulowana i rozklekotana, że nie udało się z nią dojść do ładu.
2500-3000 obr. na postoju,. Falowanie w czasie jazdy jeszcze większe.

Finalnie przełożyłem tylko krokowiec do mojej przepustnicy (mam jeszcze plomby na śrubach od regulacji zderzaka przepustnicy) i wszystko raz jeszcze złożyłem.
Falowanie podczas jazdy jest takie samo jak było przed wymianą, a obroty spadają za nisko i lubi teraz zgasnąć przy parkowaniu czy cofaniu.

Świece wymieniałem jakieś 2 miesiące temu. Kable są w porządku

Psikałem plakiem we wszystkich miejscach gdzie mogłaby być nieszczelność. Żadnych reakcji nie zauważyłem

Kupiłem interfejs ELM327, niestety nie wiem dlaczego ale z moją Mazdą nie działa ;/
Obrazek

Gdy go podłączam, nie świeci żadna dioda. Nawet gdy podłączę 16 pin z + na akumulatorze a 4 z minusem to sterownik nie reraguje. Próbowałem tez zmostkować 4 pin z 5 i też nic.
Obrazek

Kupiłem przejściówkę od viaken
Obrazek

to samo, sterownik martwy

Daje dopiero reakcję, gdy podłączę go przez usb
Forscan go wykrywa, jest to wersja 2.2

Dziwne, bo gdy podłączę ELM327 do innego samochodu z fabrycznym gniazdem OBD 2, diody zapalają się od razu

Macie jakieś pomysły?

Zamówiłem kilka dni temu uszczelkę kolektora i myślę, żeby ją profilaktycznie wymienić i przy okazji przeczyścić kolektor i może egr
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 31 mar 2018, 16:11
Posty: 5 (0/1)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda Xedos 6 2.0 1998

Postprzez Sonek » 26 kwi 2018, 23:02

Mi zadziałała wersja 1.4a, 1.5 sie paliła ale nie łączyła. Zobacz ten schemat download/file.php?id=21654&mode=view z tego wątku viewtopic.php?f=116&t=161620
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2015, 19:33
Posty: 304 (0/8)
Skąd: Poznań
Auto: Volvo S60 2.5T

Postprzez 12CALi » 26 kwi 2018, 23:30

Niestety 0 reakcji.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 31 mar 2018, 16:11
Posty: 5 (0/1)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda Xedos 6 2.0 1998

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6