Ustawienie zaworu IAC na problemy z obrotami 1,8 FP

Postprzez sebekle » 20 sty 2018, 09:31

pipstacz napisał(a):A ten wąż, to co by to było, jak nie chłodziwo?

ja tego nie mam
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 01:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez pipstacz » 22 sty 2018, 09:07

Eee, niemożliwe. To jest zdjęcie z przedliftowego GF z silnikiem 1.8 (FP). Takiego jak i Ty posiadasz. Chociaż... Ty masz 2.0 i automat. Hmm...
Wiem, że miałem w profilu, że posiadam GE, ale już poprawiłem, że jest też pod ręką GF, któremu cyknąłem tą fotkę.

--------------
Dopisane po jakimś czasie...
Dobra... Sprawa faktycznie trochę się komplikuje. Według Maździanego EPC są różne rozwiązania:
Tutaj:
https://www.ilcats.ru/mazda/?function=getParts&market=euro&model=ALGA06&cd=B2&group=C2&subgroup=1370A&language=en
... w lewym dolnym rogu, pod wężami, jest taka "rączka" wskazująca napis "1500/15-290". Czyli numer karty z częściami od systemu chłodzenia. Ale tutaj:
https://www.ilcats.ru/mazda/?function=getParts&market=euro&model=AEGA06&cd=B2&group=C2&subgroup=1370A&language=en
... jest napis "pipe, bypass". I o co tu chodzi? Dwa różne rozwiązania? W takim razie gdzie by ten wężyk prowadził? Co mieli na myśli pisząc "bypass"?

Widać nawet, że przepustnice w obu wersjach mają króciec na tą rurkę:
https://www.ilcats.ru/mazda/?function=getParts&market=euro&model=ALGA06&cd=B2&group=C2&subgroup=1364A&language=en
https://www.ilcats.ru/mazda/?function=getParts&market=euro&model=AEGA06&cd=B2&group=C2&subgroup=1364A&language=en
...Ale tylko w jednej jest "rączka" wskazująca karty, o których wcześniej pisałem. Dziwna sprawa.
Forumowicz
 
Od: 20 gru 2013, 20:03
Posty: 80 (22/3)
Skąd: LPU
Auto: 626 GF, 1.8 (FP), 1997
626 GE, 2.0 (FS), 1993
Merc W201 190D, 1989
Ave T22 1.8 (7AFE), 1998

Postprzez sebekle » 22 sty 2018, 17:10

jak mi się zachce to cyknę jak u mnie wygląda ale nie dochodzi chłodzenie raczej u mnie do jakiegoś zaworka. przepustnicę grzeje ale korpus tylko
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 01:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez dj4xm » 25 sty 2018, 10:23

pipstacz napisał(a):Czemu musiałeś od razu remontować silnik?

Kupiłem najpierw nowy zawór IAC (na żadnej używce nic się nie zmieniało to zaryzykowałem) prawie 500zł...
Potem jednak pomierzyliśmy ciśnienie i tak mniej więcej jak pamiętam to cylinder 1 – 10, 2-6, 3-7, 4-5. Więc albo regulacja albo pierścieni nie ma. Jednak auto pomimo, że gaśnie po wysprzęgleniu to ciągnie 180-190km/h, więc na popękanych pierścieniach wątpię żeby tak było przy 1.8 90KM – chociaż każdy obstawiał winę pierścieni i koniec.
Regulacja zrobiona 300zł (bo szlifowanie płytek i takie tam). Było lepiej, luzy (choć tak nie można ich nazwać) w aucie z 2000roku a od 2008roku na lpg były w 2016roku minimalne, wartości poniżej 0.01. Dlatego chciałem wymienić silnik, ale sama wymiana to też od 500zl w górę (plus koszt silnika) a co się kupi nie wiadomo (jak nie ma gwarancji, albo nie zna się auta z którego pochodzi to na dobrą sprawę kupiony też powinno się rozebrać i wymienić uszczelki, pierścienie i regulację zrobić/sprawdzić, jeśli się nie chce niespodzianek na drodze).
I tak doszedłem do tego, że zrobiliśmy remont.
Trochę doszło kasy za wyciągnięcie silnika bo chciałem wymieniać a mechanik szybko wyciągnął i plus łożysko do skrzyni ok 100zł, suma summarum 2500zł wyniosło taki (jak to koledzy na forum mówią) połowiczny remont, bo nie było honowania ani nic takiego, uszczelki, pierścienie (chociaż stare się okazało były w świetnej kondycji, ale jak już wszystko rozebrane to nie ma co 200zł żałować na nowe), szlifowanie głowicy i regulacja zaworów (tutaj był meksyk, zawory w kształcie jajek, szczeliny od gniazd to były centymetrowe, jak zawiozłem do szlifu to się facet za głowę złapał, że jeździła Madzia), oczywiście płyny, oleje, filtry i stare węże trzeba od razu jak podejrzane powymieniać bo jak się je ruszy to po założeniu zaczną puszczać. Po jakimś czasie sprzedałem, ale nowy właściciel gania do Niemiec i z powrotem i wysyła mi wiadomości jak się sprawuje i tylko sprzęgło wymienił a tak to grzmoci kilometry :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2015, 18:24
Posty: 260 (88/3)
Skąd: Konin (wielkopolska)
Auto: Mazda 626 GW 2.0 FS 115KM, B + LPG

Postprzez pipstacz » 25 sty 2018, 21:04

No ładnie, czyli wszystko przez zawory.
Dzięki za pełną odpowiedź. Tak się powinno pisać.

Ja jeszcze poczekam z takimi akcjami, bo mam nieco inaczej. Kompresja równa i w normie. Tyle, że przygasa zatrzymując się na niektórych światłach i ogólnie nie chodzi równo. Luzy zaworów... niby ok, ale krzywki wałków ulepione skorupką ze spalonego oleju, więc pomiar mało wiarygodny. No i dochodzi problem dymienia, ale trzecia zmiana oleju (co 5 tysięcy, no i każda z płukanką) i w końcu się uspokaja. Zobaczymy co dalej. Jeszcze z raz zmienię olej i ponownie zmierzę kompresję i luzy.
Forumowicz
 
Od: 20 gru 2013, 20:03
Posty: 80 (22/3)
Skąd: LPU
Auto: 626 GF, 1.8 (FP), 1997
626 GE, 2.0 (FS), 1993
Merc W201 190D, 1989
Ave T22 1.8 (7AFE), 1998

Postprzez pipstacz » 1 lut 2018, 23:11

W sobotę regulowałem wolne obroty w przedliftowym 626 GF 1.8 FP. Kręciłem wyłącznie śrubką bypassu i kompletnie nie dotykałem się inbusa w nastawniku IAC. Silnik reagował od razu. Obroty zwiększa się poprzez wykręcanie śrubki. Wkręcanie zdusza silnik. Przed regulacją, po zdjęciu wtyczki z IAC, silnik od razu gasł. Przy drugiej próbie zdjęcia wtyczki, nie dawałem mu zgasnąć, ręcznie zwiększając obroty otwierając przepustnicę. Wykręcałem śrubkę do tego czasu aż silnik poprawnie pracował bez dotykania linki gazu. Na książkowych 650obr/min nie chodził jeszcze gładko mimo rozgrzania, więc ustawiłem 670obr/min (co też mieści się w tolerancji – czasem piszą 600-700obr/min, a czasem 550-750obr/min). Obroty sprawdzałem programem ForScan. Przy wykręceniu dużo większym niż trzeba, było słychać świst z modułu przepustnicy.

I co się zmieniło? Nic. Silnik chodził tak jak chodził – nie do końca równo. Tyle, że po regulacji, otwarcie zaworu IAC wynosi około 25%, a przed regulacją 32%. Czyli więcej powietrza leci teraz bypasem, a mniej przez IAC. Bo mimo rozgrzania silnika do roboczej, jakaś część powietrza leci przez IAC – sterownik z jakichś powodów ustawia sobie trochę wyższe obroty niż moje ręcznie ustawione. Jest jakieś 700 obr/min. Co daje zmniejszenie użycia IAC? Tak na logikę, to komputer zyskuje nieco większą rezerwę w możliwości podbijania obrotów w sytuacji zdławienia silnika (np. przy włączeniu klimy, obciążeniu wspomaganiem, włączeniu wielu odbiorników prądu i ruszaniu). Ale baaardzo niewielką.

Czyli można regulować obroty nie tykając się IAC.
Forumowicz
 
Od: 20 gru 2013, 20:03
Posty: 80 (22/3)
Skąd: LPU
Auto: 626 GF, 1.8 (FP), 1997
626 GE, 2.0 (FS), 1993
Merc W201 190D, 1989
Ave T22 1.8 (7AFE), 1998

Postprzez Laredo » 14 lut 2018, 13:11

No to leżę. Znów martwy punkt. Bypass skręcony na max, IAC na max zgodnie z ruchem wskazówek zegara a obroty 1000-1100 i nie chcą spać w dół. Przeglądając przepustnicę zauważyłem że po całkowitym zamknięciu mimo wszystko jest niewielka nieszczelność. Ogólnie tam gdzie pracuje cała ta klapka przepustnicy widać ślady zużycia.
Ściągnąłem też wczoraj manual z którego jest ten wycinek o regulacji i pisze tam że IAC powinien mieć 7.7-9.3 oma oporu. Nie ma. Po przełączeniu miernika na sygnał dźwiękowy i ponownym zamierzeniu IAC piszczy czyli jakby obwód był zamknięty. Nie rozumiem już nic z tego.
Początkujący
 
Od: 11 lis 2017, 19:23
Posty: 12
Auto: Mazda 626 gw 2.0 136KM

Postprzez Sonek » 14 lut 2018, 14:03

No jak ma przejście to musi pokazać jakąś rezystancję, ile ma?
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2015, 18:33
Posty: 304 (0/8)
Skąd: Poznań
Auto: Volvo S60 2.5T

Postprzez Laredo » 14 lut 2018, 18:06

Pokazało 0.01 oma miernik ustawiony na 20 k om
Początkujący
 
Od: 11 lis 2017, 19:23
Posty: 12
Auto: Mazda 626 gw 2.0 136KM

Postprzez pipstacz » 16 lut 2018, 19:06

W jaki sposób miałoby Ci pokazać 0,01 oma, jeżeli miernik był na zakresie 20 kOhm? Jeśli pokazało 0,01, to było to 0,01 kOhm, czyli 10 omów. Tyle, że to mocno nieprecyzyjny pomiar, bo tak niski opór jakiego się spodziewasz (7,7-9,3 Ohm) trzeba mierzyć na niższych zakresach. W tym wypadku na zakresie 20 Ohm lub ewentualnie 200 Ohm (zależy co ma miernik).
Forumowicz
 
Od: 20 gru 2013, 20:03
Posty: 80 (22/3)
Skąd: LPU
Auto: 626 GF, 1.8 (FP), 1997
626 GE, 2.0 (FS), 1993
Merc W201 190D, 1989
Ave T22 1.8 (7AFE), 1998

Postprzez Laredo » 17 lut 2018, 15:23

Jak by nie było temat być może przechodzi do historii. Otóż kupiłem nową przepustnicę zamontowałem i po małej regulacji bypass obroty są na ok 900 co dla mnie jest wartością dopuszczalną. Na zimnym silniku byly również wyższe obroty czyli ssanie jest. I gitara.
Początkujący
 
Od: 11 lis 2017, 19:23
Posty: 12
Auto: Mazda 626 gw 2.0 136KM

Postprzez Laredo » 21 lut 2018, 20:09

I co wy na to? Wymieniona przepustnica na inną.
https://youtu.be/LJmrDV0elWQ
Początkujący
 
Od: 11 lis 2017, 19:23
Posty: 12
Auto: Mazda 626 gw 2.0 136KM

Postprzez grzech_z » 22 lut 2018, 08:10

Laredo napisał(a):I co wy na to? Wymieniona przepustnica na inną.
https://youtu.be/LJmrDV0elWQ


Lewego powietrza Ci aby gdzieś nie zasysa?
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 10:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez pipstacz » 23 lut 2018, 09:20

Oprócz powyższej szczelności dolotu, sprawdź czy masz płynu chłodniczego pod sam korek + uzupełnij w wyrównawczym.
Większość przepustnic ma węże obiegu płynu. Płyn omywa termostat sterujący ssaniem. Jak płynu mało, to chlapie i bąbluje, więc obroty falują.
Forumowicz
 
Od: 20 gru 2013, 20:03
Posty: 80 (22/3)
Skąd: LPU
Auto: 626 GF, 1.8 (FP), 1997
626 GE, 2.0 (FS), 1993
Merc W201 190D, 1989
Ave T22 1.8 (7AFE), 1998

Postprzez Laredo » 24 lut 2018, 18:46

Obstawiam na lewe powietrze. Dlaczego? Ponieważ zasłonięcie dłonią otworu wlotowego do puszki filtra powietrza tylko nieznacznie przydusi silnik ale ten pracuje nadal. Ponadto zastanawiam się czy oring pod IAC nie jest zbyt gruby przez co stożek nie domyka dokładnie otworu. Płynu było po sam korek w chłodnicy. Niestety znów nie ma mnie w Polsce wiec temat wróci za miesiąc. Ehh
Spalanie na samej benzynie wyszło ok 7.8 na sto.
Początkujący
 
Od: 11 lis 2017, 19:23
Posty: 12
Auto: Mazda 626 gw 2.0 136KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6