Wymiana rozrządu

Postprzez Pankoala » 10 maja 2011, 22:21

Gosia 83 – jedź do jakiegoś warsztatu, poproś o wycenę wymiany rozrządu wraz z pompą wody na dobrych, japońskich zamiennikach (ew. oryginałach, jeśli różnica nieduża lub nie żal kasy). Niech Ci spiszą na kartce co dokładnie potrzeba i ile co kosztuje, zrobisz skan/zdjęcie i pokażesz tutaj :D A koledzy z forum w tej sytuacji myślę, że już powiedzą czy ma to sens czy nie i ewentualnie dodadzą coś od siebie <spoko> Warsztat jakiś wybierz polecany, nie jakąś spelunę ale też nie ASO. Wycena nic nie kosztuje <czarodziej>
Czy w dzień czy w nocy jestem reprezentant mocy
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 lut 2011, 12:34
Posty: 14
Skąd: Podkarpackie
Auto: 626 GF 2.0 16v 115KM 2000r.

Postprzez Gosia83 » 10 maja 2011, 23:37

Bardzo dziękuję wszystkim za odpowiedzi.
Jednak żałuję, że nie uzyskałam konkretnych odpowiedzi na wszystkie moje pytania. Muszę dodać, że mieszkam w Irlandii i niestety czasem o dobrego mechanika bardzo trudno, a i części są bardzo drogie, nie mówiąc już o wizycie w warsztacie. W najbliższym czasie będę w domu dosłownie na 1 dzień i chcę skorzystać z okazji i te części zakupić, więc nie wchodzi w rachubę powrót jeśli będzie mi czegoś potem brakowało.
Lukas83 – ja rozumiem, że temat o pompie wody był wałkowany, ale właśnie tutaj znalazłam, że nieraz, przy niektórych silnikach rozrządu nie trzeba rozbierać, aby dostać się do pompy, i kiedy poprosiłam mojego tatę, żeby dowiedział się w sklepie ile kosztują części to ten pan również to samo mu powiedział, więc jak widzisz znowu mam dylemat.
Tadziomaru1 – czy uważasz, że najlepiej wszystko kupić w ASO bo jestem spod Rzeszowa i mają tam fox rzeszów, o którym słyszałam wiele wiele dobrego, tym bardziej, że specjalizują się między innymi w mazdach? i na pewno mają również sprężynkę bo sprawdzałam na stronce.
Musicie mi wybaczyć, ale jeśli chcecie mnie odesłać do przeczytania jeszcze raz tematu, to po prostu nie udzielajcie odp na moje pytanie, bo na prawdę go przeczytałam, ale wiele osób wypowiada się mając zupełnie inny silnik (np. diesel) co już robi różnicę, w niektórych naprawach (no chyba, że jestem w błędzie).
Dziękuję jeszcze raz wszystkim za pomoc.
Gosia83
 

Postprzez kielo » 11 maja 2011, 09:39

Witam
Chciałem poruszyć temat sprężynki, ponieważ nie padła jednoznaczna odpowiedź do czego ona służy. Czy jej zadaniem jest napinanie paska? Jak zmieniałem ostatnio rozrząd w swoim samochodzie to owszem sprężynka była , ale rolka napinająca była przykręcona na sztywno i tak też zamontowałem rolkę i jak na razie jest wszystko OK. Z drugiej strony mając tą sprężynkę w rękach nie wydaje mi się aby taki wątły kawałek sprężynki mógł napinać pasek.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2008, 11:23
Posty: 37
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 6 GY 2.0B 2005

Postprzez lucas83 » 11 maja 2011, 10:18

Przeszukaj forum, temat sprężynki był wyjaśniony.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez marcell » 11 maja 2011, 10:49

Gosia napisz do Smirnoff'a (CARSPEED Lublin) on fachowo Ci doradzi, podpowie. Już od ponad 2 lat robię u Niego zakupy (zawsze służy fachową poradą).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2009, 19:13
Posty: 39
Skąd: Zamość
Auto: mazda 626 GF 2.0 16v 115 KM 98

Postprzez Riki » 11 maja 2011, 14:56

Gosia83, napisz o mnie na biuro@mazdaparts.pl czego potrzebujesz dokładnie, przedstawię Ci kosztorys i wykaz części (rozumiem, że chodzi o rozrząd?) – wszystko jest od ręki.

P.S

Sprężynkę przy wymianie rozrządu zawsze dajemy nową.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5585 (3/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez sebastian223 » 17 cze 2011, 14:27

Ja kupiłem cały zestaw do 626 GF 2,0, 115KM u Smirnoffa.
Za przesyłkę nie płaciłem, kurier gratis.

Była to najtańsza oferta oryginalnego rozrządu jaka udało mi się znaleźć.

– pasek oryginał OE MAZDA w pudełku mazdy
– napinacz oryginał OEM MAZDA – NSK japoński (folia)
– rolka prowadząca oryginał OEM MAZDA – NTN japońska (folia)
– sprężyna napinacza oryginał OEM MAZDA
Razem rozrząd 465zł/kpl

Ja poszedłem na całość i dokupiłem jeszcze:

– pompa wody AISIN – 145zł
– uszczelniacze wałków rozrządu oryginał OE MAZDA 43zł/szt x2 = 86zł/kpl
– przedni uszczelniacz wału korbowego oryginał OE MAZDA – 43zł
– uszczelka pokrywy zaworów oryginał OE MAZDA – 69zł
– 1 pasek wieloklinowy zewnętrzny napędzający układ wspomagania wspomagania – japoński BANDO 40zł


Na taki rozrząd dostałem gwarancję na 100 000 km/12 miesięcy :)

A tu parę fotek

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us



Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
]
Jestem Już po wymianie w warsztacie Jaksa
Pasek miałem założony GATES czyli zamiennik raczej ze średniej półki (auto z Danii)
Uszczelniacz jeden był do wymiany a pozostałe 2 były OK, wymieniłem jednak od razu wszystkie trzy.

Po wymianie silnik pracuje kulturalniej na wyższych obrotach i mniej hałasuje.
Cała operacja trwała 3 godzinki. Bardzo fachowa obsługa muszę powiedzieć. Warto było jechać te 115 km :) no i jakie auta można spotkać na placu u Pana Darka :D
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=87724
Sprzedam nowe reperaturki tylnych błotników do MAZDY PREMACY – Made by KLOKKERHOLM
697-991-984 lub PRIV
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2007, 00:45
Posty: 259 (1/1)
Skąd: Zgierz (k. Łodzi)
Auto: Mazda 3 2,0 150KM 2006 (marzec) Active
Mazda Premacy 2002r. 101KM diesel

Postprzez VeryCoolMan » 16 lip 2011, 19:47

Panowie przy okazji wymiany pasków klinowych osprzętu zakręciłem kółkiem od pompy wody przy bardzo powolnym obracaniu wydaje dźwięk jak by tarła guma o gumę skrzypienie i nawet czuć to, gdy się zakręci trochu szybciej jest cisza i płynność jest też delikatny luz ale wycieków żadnych nie zauważyłem natomiast gdy jest założony pasek i uruchomiony silnik nie ma żadnych dziwnych dźwięków z pompy, co myślicie zbliża się jej koniec? ;/ przebieg pompki nieznany.. ciekawe jak jest zbudowane łożysko?
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez VeryCoolMan » 26 paź 2011, 22:36

Panowie mam założona nową pompe wody taką jak kolega sebastian223 czyli pompa wody AISIN przyjechała do mnie z carspeedu razem z resztą części do rozrządu złożone wszystko do kupy jakoś we wrześniu no i teraz się zaczęły jakieś jęki z pompy... zwłaszcza na wolnych obrotach, gdy ściągnąłem pasek i kręciłem ręką też to słychać "opór w czasie kręcenia nie występuje" pomóżcie mi to zrozumieć.. nowa pompa wody siadła?! echh... stara pompa źlee.. nowa pompa też źle <killer>
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez Riki » 27 paź 2011, 01:02

Pompę do zestawu rozrządu do benzyny polecam GMB.
AISIN jest porządną firmą, na pewno jest jakiś kłopot?
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5585 (3/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez VeryCoolMan » 27 paź 2011, 12:58

Riki
Też jestem zdziwiony.. sądze tak jak Ty że AISIN jest porządną firmą ale rzeczywiście pompa jęczy! skrzypi.. słychać to w kabinie nawet i jest bardzo denerwujące.
Przy wymianie pompy był zmieniony płyn z zielonego niewiadomego pochodzenia na Dynagel 2000 różowy bardzo chwalony jest zresztą, myślę że on nie jest przyczyną.. :|
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez sebastian223 » 27 paź 2011, 13:09

Może pompa upadła mechanikowi i uszkodziła łopatki? Mój AISIN jest cichutki
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=87724
Sprzedam nowe reperaturki tylnych błotników do MAZDY PREMACY – Made by KLOKKERHOLM
697-991-984 lub PRIV
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2007, 00:45
Posty: 259 (1/1)
Skąd: Zgierz (k. Łodzi)
Auto: Mazda 3 2,0 150KM 2006 (marzec) Active
Mazda Premacy 2002r. 101KM diesel

Postprzez Riki » 27 paź 2011, 13:40

VeryCoolMan napisał(a): AISIN jest porządną firmą


Porządną, ale dodam, że ostatnio fabryka jest w chinach więc............ GMB to pompa Japońska dlatego ja innych nie sprzedaję – przelatuje 100.000km bez zająknięcia.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5585 (3/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez VeryCoolMan » 30 paź 2011, 11:27

sebastian223 napisał(a):Może pompa upadła mechanikowi i uszkodziła łopatki? Mój AISIN jest cichutki

Rozrząd robiony u wieska z Dębicy pompa im raczej nie upadła bo byłem przy tym pomijam fakt nie dokręconych kilku śrub przez które to ciśnienie nie mało mi się podniosło, człowiek płaci za robote a musi sam poprawiać... osłona silnika od strony koła pasowego w ogóle nie przykręcona ani kołka plastikowego ani śrub nie było zaginęły w akcji.... mam nadzieje że pod osłona rozrządu wszystko skręcili tak jak ma być... :|
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez Jaksa » 30 paź 2011, 18:12

Ja tez nie miałem nigdy reklamacji na GMB ....przelatuje 90 i wiecej ....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez szkodnik_byd » 30 paź 2011, 21:56

zapytaj julka sq2zul – ma inne zdanie ale po prostu nie reklamował
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 3 gru 2006, 00:10
Posty: 6172 (903/432)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
MX-5 NC 2,5 06r
były:
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez shake_all » 25 lis 2011, 09:25

Witam,
mam do wymiany rozrząd w swojej 626 GW 2.0 FS. Czy znacie jakis warsztat wart polecenia w okolicach Zielonej Góry. Przydałby się jakiś dobry specjalista, bo slychac u mnie dziwne klekotania na zminym silniku, a wątpie, że to jest tylko wina rozrządu (jak powiedział mi to jeden z mechaników).

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2011, 20:26
Posty: 40 (1/0)
Auto: Mazda 6 GY 2.0 CitD 143 KM 2007

Postprzez Martinator » 9 mar 2012, 21:05

witam,
moj woz ma od ostatniej wymiany 5 rok jednak od tego czasu niewielki przebieg czy w zwiazku z tym wymieniac rozrzad czy w razie zerwania paska auto stanie i tyle nic sie z silnikiem nie dzieje..? rozumiem ze warto zmienic calosc czy wystarczylby sam pasek?
M
czy zna ktos dobrego zaufanego mechaniora z Krakowa, najlepiej Huta lub okoliczne miejscowosci?
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2007, 20:11
Posty: 63 (4/0)
Skąd: Kraków
Auto: mazda 626 GW 2.0 136KM kombi. 1999r.
kolor
Szampanski zloty

Postprzez tadziomaru1 » 10 mar 2012, 11:45

Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez hermol » 16 mar 2012, 14:16

kielo napisał(a):Witam
Chciałem poruszyć temat sprężynki, ponieważ nie padła jednoznaczna odpowiedź do czego ona służy. Czy jej zadaniem jest napinanie paska? Jak zmieniałem ostatnio rozrząd w swoim samochodzie to owszem sprężynka była , ale rolka napinająca była przykręcona na sztywno i tak też zamontowałem rolkę i jak na razie jest wszystko OK. Z drugiej strony mając tą sprężynkę w rękach nie wydaje mi się aby taki wątły kawałek sprężynki mógł napinać pasek.


Ta sprężynka służy po to, żeby rola napinająca cały czas dolegała do paska rozrządu, czyli nie jest tak, że ta sprężynka trzyma cały pasek czy napina.

Rolka napinająca jest hydrauliczna, pytanie jak ta hydraulika działa?
Wydaję mi się, że kiedy rolka napinacza kręci się to:

1. albo napinacz blokuje się i nie cofa podczas kręcenia się rolki, napinacz pracuje tylko w stronę paska (sprężynka napina pasek podczas uruchomienia silnika, i w zasadzie kiedy silnik nie pracuje – pasek napięty jest tylko sprężynką, napinacz pracuję w dwie strony),

2. albo napinacz nie blokuje się podczas kręcenia rolką (czyli pracuję tylko w stronę paska podczas zwiększania obrotów i z pewną siłą dociska dodatkowo pasek, im więcej obrotów na wale tym większy docisk, po zmniejszeniu obrotów nacisk zmniejsza się, rolka cofa się do momentu siły naciągu przez sprężynkę, albo siły naciągu jaką powodują obroty na biegu jałowym wału korbowego, po zgaszeniu napina pasek tylko sprężynka)

Czy ktoś zna prawidłową zasadę działania tego napinacza, na forum znalazłem kilka informacji, ale żadne nie są do końca rzeczowo wyjaśnione.

Pozdr.
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2008, 00:02
Posty: 126
Skąd: Cz-wa
Auto: 626 GF 2.0 FS 98' Exclu
6 GY 2.0 LF 07' Exclu

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6