Wymiana rozrządu
Gosia 83 – jedź do jakiegoś warsztatu, poproś o wycenę wymiany rozrządu wraz z pompą wody na dobrych, japońskich zamiennikach (ew. oryginałach, jeśli różnica nieduża lub nie żal kasy). Niech Ci spiszą na kartce co dokładnie potrzeba i ile co kosztuje, zrobisz skan/zdjęcie i pokażesz tutaj A koledzy z forum w tej sytuacji myślę, że już powiedzą czy ma to sens czy nie i ewentualnie dodadzą coś od siebie Warsztat jakiś wybierz polecany, nie jakąś spelunę ale też nie ASO. Wycena nic nie kosztuje
Czy w dzień czy w nocy jestem reprezentant mocy
- Od: 20 lut 2011, 12:34
- Posty: 14
- Skąd: Podkarpackie
- Auto: 626 GF 2.0 16v 115KM 2000r.
Bardzo dziękuję wszystkim za odpowiedzi.
Jednak żałuję, że nie uzyskałam konkretnych odpowiedzi na wszystkie moje pytania. Muszę dodać, że mieszkam w Irlandii i niestety czasem o dobrego mechanika bardzo trudno, a i części są bardzo drogie, nie mówiąc już o wizycie w warsztacie. W najbliższym czasie będę w domu dosłownie na 1 dzień i chcę skorzystać z okazji i te części zakupić, więc nie wchodzi w rachubę powrót jeśli będzie mi czegoś potem brakowało.
Lukas83 – ja rozumiem, że temat o pompie wody był wałkowany, ale właśnie tutaj znalazłam, że nieraz, przy niektórych silnikach rozrządu nie trzeba rozbierać, aby dostać się do pompy, i kiedy poprosiłam mojego tatę, żeby dowiedział się w sklepie ile kosztują części to ten pan również to samo mu powiedział, więc jak widzisz znowu mam dylemat.
Tadziomaru1 – czy uważasz, że najlepiej wszystko kupić w ASO bo jestem spod Rzeszowa i mają tam fox rzeszów, o którym słyszałam wiele wiele dobrego, tym bardziej, że specjalizują się między innymi w mazdach? i na pewno mają również sprężynkę bo sprawdzałam na stronce.
Musicie mi wybaczyć, ale jeśli chcecie mnie odesłać do przeczytania jeszcze raz tematu, to po prostu nie udzielajcie odp na moje pytanie, bo na prawdę go przeczytałam, ale wiele osób wypowiada się mając zupełnie inny silnik (np. diesel) co już robi różnicę, w niektórych naprawach (no chyba, że jestem w błędzie).
Dziękuję jeszcze raz wszystkim za pomoc.
Jednak żałuję, że nie uzyskałam konkretnych odpowiedzi na wszystkie moje pytania. Muszę dodać, że mieszkam w Irlandii i niestety czasem o dobrego mechanika bardzo trudno, a i części są bardzo drogie, nie mówiąc już o wizycie w warsztacie. W najbliższym czasie będę w domu dosłownie na 1 dzień i chcę skorzystać z okazji i te części zakupić, więc nie wchodzi w rachubę powrót jeśli będzie mi czegoś potem brakowało.
Lukas83 – ja rozumiem, że temat o pompie wody był wałkowany, ale właśnie tutaj znalazłam, że nieraz, przy niektórych silnikach rozrządu nie trzeba rozbierać, aby dostać się do pompy, i kiedy poprosiłam mojego tatę, żeby dowiedział się w sklepie ile kosztują części to ten pan również to samo mu powiedział, więc jak widzisz znowu mam dylemat.
Tadziomaru1 – czy uważasz, że najlepiej wszystko kupić w ASO bo jestem spod Rzeszowa i mają tam fox rzeszów, o którym słyszałam wiele wiele dobrego, tym bardziej, że specjalizują się między innymi w mazdach? i na pewno mają również sprężynkę bo sprawdzałam na stronce.
Musicie mi wybaczyć, ale jeśli chcecie mnie odesłać do przeczytania jeszcze raz tematu, to po prostu nie udzielajcie odp na moje pytanie, bo na prawdę go przeczytałam, ale wiele osób wypowiada się mając zupełnie inny silnik (np. diesel) co już robi różnicę, w niektórych naprawach (no chyba, że jestem w błędzie).
Dziękuję jeszcze raz wszystkim za pomoc.
-
Gosia83
Witam
Chciałem poruszyć temat sprężynki, ponieważ nie padła jednoznaczna odpowiedź do czego ona służy. Czy jej zadaniem jest napinanie paska? Jak zmieniałem ostatnio rozrząd w swoim samochodzie to owszem sprężynka była , ale rolka napinająca była przykręcona na sztywno i tak też zamontowałem rolkę i jak na razie jest wszystko OK. Z drugiej strony mając tą sprężynkę w rękach nie wydaje mi się aby taki wątły kawałek sprężynki mógł napinać pasek.
Chciałem poruszyć temat sprężynki, ponieważ nie padła jednoznaczna odpowiedź do czego ona służy. Czy jej zadaniem jest napinanie paska? Jak zmieniałem ostatnio rozrząd w swoim samochodzie to owszem sprężynka była , ale rolka napinająca była przykręcona na sztywno i tak też zamontowałem rolkę i jak na razie jest wszystko OK. Z drugiej strony mając tą sprężynkę w rękach nie wydaje mi się aby taki wątły kawałek sprężynki mógł napinać pasek.
- Od: 20 lip 2008, 11:23
- Posty: 37
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda 6 GY 2.0B 2005
Gosia83, napisz o mnie na biuro@mazdaparts.pl czego potrzebujesz dokładnie, przedstawię Ci kosztorys i wykaz części (rozumiem, że chodzi o rozrząd?) – wszystko jest od ręki.
P.S
Sprężynkę przy wymianie rozrządu zawsze dajemy nową.
P.S
Sprężynkę przy wymianie rozrządu zawsze dajemy nową.
Ja kupiłem cały zestaw do 626 GF 2,0, 115KM u Smirnoffa.
Za przesyłkę nie płaciłem, kurier gratis.
Była to najtańsza oferta oryginalnego rozrządu jaka udało mi się znaleźć.
– pasek oryginał OE MAZDA w pudełku mazdy
– napinacz oryginał OEM MAZDA – NSK japoński (folia)
– rolka prowadząca oryginał OEM MAZDA – NTN japońska (folia)
– sprężyna napinacza oryginał OEM MAZDA
Razem rozrząd 465zł/kpl
Ja poszedłem na całość i dokupiłem jeszcze:
– pompa wody AISIN – 145zł
– uszczelniacze wałków rozrządu oryginał OE MAZDA 43zł/szt x2 = 86zł/kpl
– przedni uszczelniacz wału korbowego oryginał OE MAZDA – 43zł
– uszczelka pokrywy zaworów oryginał OE MAZDA – 69zł
– 1 pasek wieloklinowy zewnętrzny napędzający układ wspomagania wspomagania – japoński BANDO 40zł
Na taki rozrząd dostałem gwarancję na 100 000 km/12 miesięcy
A tu parę fotek
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
]
Jestem Już po wymianie w warsztacie Jaksa
Pasek miałem założony GATES czyli zamiennik raczej ze średniej półki (auto z Danii)
Uszczelniacz jeden był do wymiany a pozostałe 2 były OK, wymieniłem jednak od razu wszystkie trzy.
Po wymianie silnik pracuje kulturalniej na wyższych obrotach i mniej hałasuje.
Cała operacja trwała 3 godzinki. Bardzo fachowa obsługa muszę powiedzieć. Warto było jechać te 115 km no i jakie auta można spotkać na placu u Pana Darka
Za przesyłkę nie płaciłem, kurier gratis.
Była to najtańsza oferta oryginalnego rozrządu jaka udało mi się znaleźć.
– pasek oryginał OE MAZDA w pudełku mazdy
– napinacz oryginał OEM MAZDA – NSK japoński (folia)
– rolka prowadząca oryginał OEM MAZDA – NTN japońska (folia)
– sprężyna napinacza oryginał OEM MAZDA
Razem rozrząd 465zł/kpl
Ja poszedłem na całość i dokupiłem jeszcze:
– pompa wody AISIN – 145zł
– uszczelniacze wałków rozrządu oryginał OE MAZDA 43zł/szt x2 = 86zł/kpl
– przedni uszczelniacz wału korbowego oryginał OE MAZDA – 43zł
– uszczelka pokrywy zaworów oryginał OE MAZDA – 69zł
– 1 pasek wieloklinowy zewnętrzny napędzający układ wspomagania wspomagania – japoński BANDO 40zł
Na taki rozrząd dostałem gwarancję na 100 000 km/12 miesięcy
A tu parę fotek
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
]
Jestem Już po wymianie w warsztacie Jaksa
Pasek miałem założony GATES czyli zamiennik raczej ze średniej półki (auto z Danii)
Uszczelniacz jeden był do wymiany a pozostałe 2 były OK, wymieniłem jednak od razu wszystkie trzy.
Po wymianie silnik pracuje kulturalniej na wyższych obrotach i mniej hałasuje.
Cała operacja trwała 3 godzinki. Bardzo fachowa obsługa muszę powiedzieć. Warto było jechać te 115 km no i jakie auta można spotkać na placu u Pana Darka
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=87724
Sprzedam nowe reperaturki tylnych błotników do MAZDY PREMACY – Made by KLOKKERHOLM
697-991-984 lub PRIV
Uploaded with ImageShack.us
Sprzedam nowe reperaturki tylnych błotników do MAZDY PREMACY – Made by KLOKKERHOLM
697-991-984 lub PRIV
Uploaded with ImageShack.us
Panowie przy okazji wymiany pasków klinowych osprzętu zakręciłem kółkiem od pompy wody przy bardzo powolnym obracaniu wydaje dźwięk jak by tarła guma o gumę skrzypienie i nawet czuć to, gdy się zakręci trochu szybciej jest cisza i płynność jest też delikatny luz ale wycieków żadnych nie zauważyłem natomiast gdy jest założony pasek i uruchomiony silnik nie ma żadnych dziwnych dźwięków z pompy, co myślicie zbliża się jej koniec? ;/ przebieg pompki nieznany.. ciekawe jak jest zbudowane łożysko?
Panowie mam założona nową pompe wody taką jak kolega sebastian223 czyli pompa wody AISIN przyjechała do mnie z carspeedu razem z resztą części do rozrządu złożone wszystko do kupy jakoś we wrześniu no i teraz się zaczęły jakieś jęki z pompy... zwłaszcza na wolnych obrotach, gdy ściągnąłem pasek i kręciłem ręką też to słychać "opór w czasie kręcenia nie występuje" pomóżcie mi to zrozumieć.. nowa pompa wody siadła?! echh... stara pompa źlee.. nowa pompa też źle
Riki
Też jestem zdziwiony.. sądze tak jak Ty że AISIN jest porządną firmą ale rzeczywiście pompa jęczy! skrzypi.. słychać to w kabinie nawet i jest bardzo denerwujące.
Przy wymianie pompy był zmieniony płyn z zielonego niewiadomego pochodzenia na Dynagel 2000 różowy bardzo chwalony jest zresztą, myślę że on nie jest przyczyną..
Też jestem zdziwiony.. sądze tak jak Ty że AISIN jest porządną firmą ale rzeczywiście pompa jęczy! skrzypi.. słychać to w kabinie nawet i jest bardzo denerwujące.
Przy wymianie pompy był zmieniony płyn z zielonego niewiadomego pochodzenia na Dynagel 2000 różowy bardzo chwalony jest zresztą, myślę że on nie jest przyczyną..
Może pompa upadła mechanikowi i uszkodziła łopatki? Mój AISIN jest cichutki
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=87724
Sprzedam nowe reperaturki tylnych błotników do MAZDY PREMACY – Made by KLOKKERHOLM
697-991-984 lub PRIV
Uploaded with ImageShack.us
Sprzedam nowe reperaturki tylnych błotników do MAZDY PREMACY – Made by KLOKKERHOLM
697-991-984 lub PRIV
Uploaded with ImageShack.us
VeryCoolMan napisał(a): AISIN jest porządną firmą
Porządną, ale dodam, że ostatnio fabryka jest w chinach więc............ GMB to pompa Japońska dlatego ja innych nie sprzedaję – przelatuje 100.000km bez zająknięcia.
sebastian223 napisał(a):Może pompa upadła mechanikowi i uszkodziła łopatki? Mój AISIN jest cichutki
Rozrząd robiony u wieska z Dębicy pompa im raczej nie upadła bo byłem przy tym pomijam fakt nie dokręconych kilku śrub przez które to ciśnienie nie mało mi się podniosło, człowiek płaci za robote a musi sam poprawiać... osłona silnika od strony koła pasowego w ogóle nie przykręcona ani kołka plastikowego ani śrub nie było zaginęły w akcji.... mam nadzieje że pod osłona rozrządu wszystko skręcili tak jak ma być...
Ja tez nie miałem nigdy reklamacji na GMB ....przelatuje 90 i wiecej ....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
zapytaj julka sq2zul – ma inne zdanie ale po prostu nie reklamował
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
Witam,
mam do wymiany rozrząd w swojej 626 GW 2.0 FS. Czy znacie jakis warsztat wart polecenia w okolicach Zielonej Góry. Przydałby się jakiś dobry specjalista, bo slychac u mnie dziwne klekotania na zminym silniku, a wątpie, że to jest tylko wina rozrządu (jak powiedział mi to jeden z mechaników).
Pozdrawiam
mam do wymiany rozrząd w swojej 626 GW 2.0 FS. Czy znacie jakis warsztat wart polecenia w okolicach Zielonej Góry. Przydałby się jakiś dobry specjalista, bo slychac u mnie dziwne klekotania na zminym silniku, a wątpie, że to jest tylko wina rozrządu (jak powiedział mi to jeden z mechaników).
Pozdrawiam
witam,
moj woz ma od ostatniej wymiany 5 rok jednak od tego czasu niewielki przebieg czy w zwiazku z tym wymieniac rozrzad czy w razie zerwania paska auto stanie i tyle nic sie z silnikiem nie dzieje..? rozumiem ze warto zmienic calosc czy wystarczylby sam pasek?
M
czy zna ktos dobrego zaufanego mechaniora z Krakowa, najlepiej Huta lub okoliczne miejscowosci?
moj woz ma od ostatniej wymiany 5 rok jednak od tego czasu niewielki przebieg czy w zwiazku z tym wymieniac rozrzad czy w razie zerwania paska auto stanie i tyle nic sie z silnikiem nie dzieje..? rozumiem ze warto zmienic calosc czy wystarczylby sam pasek?
M
czy zna ktos dobrego zaufanego mechaniora z Krakowa, najlepiej Huta lub okoliczne miejscowosci?
Se poczytaj... viewtopic.php?f=125&t=130974
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
kielo napisał(a):Witam
Chciałem poruszyć temat sprężynki, ponieważ nie padła jednoznaczna odpowiedź do czego ona służy. Czy jej zadaniem jest napinanie paska? Jak zmieniałem ostatnio rozrząd w swoim samochodzie to owszem sprężynka była , ale rolka napinająca była przykręcona na sztywno i tak też zamontowałem rolkę i jak na razie jest wszystko OK. Z drugiej strony mając tą sprężynkę w rękach nie wydaje mi się aby taki wątły kawałek sprężynki mógł napinać pasek.
Ta sprężynka służy po to, żeby rola napinająca cały czas dolegała do paska rozrządu, czyli nie jest tak, że ta sprężynka trzyma cały pasek czy napina.
Rolka napinająca jest hydrauliczna, pytanie jak ta hydraulika działa?
Wydaję mi się, że kiedy rolka napinacza kręci się to:
1. albo napinacz blokuje się i nie cofa podczas kręcenia się rolki, napinacz pracuje tylko w stronę paska (sprężynka napina pasek podczas uruchomienia silnika, i w zasadzie kiedy silnik nie pracuje – pasek napięty jest tylko sprężynką, napinacz pracuję w dwie strony),
2. albo napinacz nie blokuje się podczas kręcenia rolką (czyli pracuję tylko w stronę paska podczas zwiększania obrotów i z pewną siłą dociska dodatkowo pasek, im więcej obrotów na wale tym większy docisk, po zmniejszeniu obrotów nacisk zmniejsza się, rolka cofa się do momentu siły naciągu przez sprężynkę, albo siły naciągu jaką powodują obroty na biegu jałowym wału korbowego, po zgaszeniu napina pasek tylko sprężynka)
Czy ktoś zna prawidłową zasadę działania tego napinacza, na forum znalazłem kilka informacji, ale żadne nie są do końca rzeczowo wyjaśnione.
Pozdr.
- Od: 21 cze 2008, 00:02
- Posty: 126
- Skąd: Cz-wa
- Auto: 626 GF 2.0 FS 98' Exclu
6 GY 2.0 LF 07' Exclu
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6