Niskie ciśnienie na jednym cylindrze 2,0 FS

Postprzez turysta666 » 21 lut 2010, 22:06

Witam,
od prawie roku zastanawiam się czy aby nie spada mi moc w aucie. No od jakiegoś czasu już jestem tego pewien. Pomiar ciśnienia na cylindrach wykazał od 13.5-14 na trzech cylindrach a na czwartym 3.5.
Po zalaniu go olejem (tak zrobił mechanik) ciśnienie podniosło się o ok 2.. Co to może oznaczać ?
Czy wymianę silnika ? Można to jakoś naprawiać ? Co mogę jeszcze zrobić/sprawdzić ?
Z czego mi wiadomo luzów na zaworach się nie ustawia.
Coś poradzicie ?

P.S. Auto jeździ na gazie (sekwencja) już dość długo. Przebieg prawie 190 tys.
Oleju może i więcej bierze ale jeśli już to niewiele, bynajmniej nie kopci.
Może doradzićie jakiegoś fachurę w Łodzi (warsztat FunCar jak wcześniej polecałem to teraz serdecznie odradzam).
Początkujący
 
Od: 30 maja 2016, 11:50
Posty: 31
Skąd: Łódź
Auto: 6 GH 2.0 benz. sedan.
kiedyś tam 626 GF 2.0 benz.

Postprzez artik26 » 26 lut 2010, 23:17

A jak z obrotami nie szaleję , u mnie jak było niskie ciśnienie na jednym z cylindrów okazało się że mam uszkodzoną uszczelkę pod pod kolektorem . Samochód na wolnych telepał silnikiem jak w trabancie. W innym przypadku chyba czeka cię mały remont .
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 kwi 2008, 22:44
Posty: 13
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mazda 626 GXI 1999r GF FS 2.0

Postprzez Enduro » 27 lut 2010, 20:29

kmail napisał(a):Witam,
od prawie roku zastanawiam się czy aby nie spada mi moc w aucie. No od jakiegoś czasu już jestem tego pewien. Pomiar ciśnienia na cylindrach wykazał od 13.5-14 na trzech cylindrach a na czwartym 3.5.

taka roznica w kompresji oznacza spory problem na tym cylindrze,
bo albo nie ma tam juz wogole pierscieni,
albo blok/tuleja lub tlok jest pekniety.
remont lub wwymiany silnika..
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez gazparts » 27 lut 2010, 22:12

a według mnie wypalony zawór na tym cylindrze, najlepiej ściągaj od razu głowicę wtedy wyjdzie co jest nie halo, :|
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez Enduro » 28 lut 2010, 00:33

jesli zaworu po prostu nie ma (wypalony)
to by praktycznie nie bylo wogole cisnienia a ono jest a oni jeszcze poprzez zalanie komory olejem je podwyzszyli o 2 ATM,
ale moge sie tu mylic, absolutnie!
tak czy owak- glowice trzeba zdemontowac!
stawiam na pekniety tlok!
pozdr
Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Krzysiek Mazda » 28 lut 2010, 22:05

Witam w takim przypadku albo remont albo kupic silnik w dobrej kondycji z jakiegos rozbitka
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2010, 21:35
Posty: 67

Postprzez turysta666 » 1 mar 2010, 21:41

Dzięki za odzew.
Wiedział bym więcej gdyby mechanicy byli z głową (tym z FunCar Łódź już nie ufam). Nie wiem, komu dać samochód (w Łodzi, okolice przybyszewskiego a nicniarniana) do obejrzenia aby ocenił co robić.
Gdzie zdjąć w Łodzi głowicę i czy można ją potem z powrotem założyć ? A jak po zdjęciu głowicy sprawdzić czy tłok cały ?
Pozdrawiam, Kamil.
Początkujący
 
Od: 30 maja 2016, 11:50
Posty: 31
Skąd: Łódź
Auto: 6 GH 2.0 benz. sedan.
kiedyś tam 626 GF 2.0 benz.

Postprzez turysta666 » 1 mar 2010, 21:44

P.S. Na wolnych obrotach, obroty falują spadając i wracając do normy, przy tym telepie jak w.. nie pamiętam jak telepie w trampku ale trzęsie niemiło.
Mocy na wolnych brakuje mocy, czuły na większy pobór prądu (ogrzewanie szyb, webasto)a przy załączeniu się klimy zdycha.
Początkujący
 
Od: 30 maja 2016, 11:50
Posty: 31
Skąd: Łódź
Auto: 6 GH 2.0 benz. sedan.
kiedyś tam 626 GF 2.0 benz.

Postprzez Enduro » 2 mar 2010, 21:33

jak nie masz sprawdzonego adresu to odkrec glowice sam..
moze jest ktos z forum, kto to juz robil
no i przy wspolnej kawie i faworku potowarzyszy tobie przy tych pracach
a po tej operacji bedzie wiele wiadomo,
bo moze tylko naprawa okaze sie skuteczna i niezbyt kosztowna...
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez turysta666 » 8 mar 2010, 23:50

Z powodu zbyt wielu chętnych nie wybiorę nikogo. Narazie zamówiłem uszczelkę pod głowicę (jedyne 175 zł :O) – czy ten model musi być taki drogi ?).
Ale zapytywuje czy przy okazji nie powinienem jeszcze jakiś uszelek podokupować skoro na nie trzea czekać ?
Jeźdze ciągle samochodem i nie mogę się z nim rozstać. Nie wiem kiedy pójdzie do mechanika.
Początkujący
 
Od: 30 maja 2016, 11:50
Posty: 31
Skąd: Łódź
Auto: 6 GH 2.0 benz. sedan.
kiedyś tam 626 GF 2.0 benz.

Postprzez Enduro » 9 mar 2010, 00:04

kmail napisał(a):Z powodu zbyt wielu chętnych nie wybiorę nikogo....

o co tu chodzi?
czy jakieś konkurs był czy co...i ja go przegapiłem..?
jakieś zaręczyny odwołano?a może w ciąży jesteś?
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez turysta666 » 9 mar 2010, 00:45

Oj żartowałem, poprostu nikt mi nie zaproponował pomocy. A wystarczyło by polecić warsztat.
Początkujący
 
Od: 30 maja 2016, 11:50
Posty: 31
Skąd: Łódź
Auto: 6 GH 2.0 benz. sedan.
kiedyś tam 626 GF 2.0 benz.

Postprzez turysta666 » 10 mar 2010, 21:37

Auto do mechanika dotrało wczoraj wieczorem. Cisnienie wyszlo ok. zera. Okazalo sie ze to wypalone dwa zawory wylotowe na jednym cylindrze.
Reszta wyglada ladnie bez rys czy skaz.
Glowica do naprawy i planowania, dwa zawory do wymiany.
Wymieni uszczelki pod glowica, po stronie wlotu i wydechu, oraz jeszcze jakies przy cylindrach i zimeringi.
Ale nie podal mi dokladnej ceny, nie wiem czy mnei badal czy co.
Ile taka naprawa moze koszowac ? Ile w tym moze byc robocizny ?
Początkujący
 
Od: 30 maja 2016, 11:50
Posty: 31
Skąd: Łódź
Auto: 6 GH 2.0 benz. sedan.
kiedyś tam 626 GF 2.0 benz.

Postprzez Enduro » 10 mar 2010, 22:44

kmail napisał(a): spada mi moc w aucie. No od jakiegoś czasu już jestem tego pewien. Pomiar ciśnienia na cylindrach wykazał od 13.5-14 na trzech cylindrach a na czwartym 3.5.
Po zalaniu go olejem (tak zrobił mechanik) ciśnienie podniosło się o ok 2..).

jak to mozliwe jesli brak zaworow..?
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez turysta666 » 10 mar 2010, 23:45

Enduro napisał(a):jak to mozliwe jesli brak zaworow..?

Nie rozumiem.
Może chodzi oto że to nie zawory się wypalają lecz ich gniazda ?
Początkujący
 
Od: 30 maja 2016, 11:50
Posty: 31
Skąd: Łódź
Auto: 6 GH 2.0 benz. sedan.
kiedyś tam 626 GF 2.0 benz.

Postprzez Enduro » 11 mar 2010, 21:16

kmail napisał(a):Auto do mechanika dotrało wczoraj wieczorem. Cisnienie wyszlo ok. zera. Okazalo sie ze to wypalone dwa zawory wylotowe na jednym cylindrze.

tak czy owak, jesli jest dziura tzn upalone zawory czy powypalane gniazda,
to nie moze byc kompresji, tymbardziej w okolicy ponad 5 ATM ...
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez turysta666 » 11 mar 2010, 21:41

Tak czy siak koszt wyszedł 1700 zł.
Jak odbiore auto będe dokładanie wiedział za co.
Początkujący
 
Od: 30 maja 2016, 11:50
Posty: 31
Skąd: Łódź
Auto: 6 GH 2.0 benz. sedan.
kiedyś tam 626 GF 2.0 benz.

Postprzez maciuś1 » 21 kwi 2010, 19:26

wystarczy szlif płytki regulacji zaworów i będzie O.K. W mojej Madzi trzech fachowców postawiło krzyżyk na silnik.Czwarty zeszlifował płytki zaworowe Auto jak nowe. Kilka tysi w kieszeni. Pozdrawiam:–)
maciuś1
 

Postprzez rydzyk » 13 sty 2012, 14:05

mam podobny problem jednak u mnie na 4 cylindrze jest 2 ATM,
przez ostatnie 2 lata samochód kopcił na niebiesko rano i brała 1 litr oleju na 1000 km.

jak myślicie robić czy kupować "nowy" silnik czy bawić się z naprawą ?

Na innych cylindrach ciśnienie ok 13-14 ATM
rydzyk
 

Postprzez grzech_z » 13 sty 2012, 14:49

Mogę i ja mieć podobnie bo nie pali na jeden – pierwszy z lewej i chodzi jak diesel na wolnych – też jak ciepły. Czy w przypadku upalonych zaworów ściąga się głowicę? Bo jeżeli tak to może warto przy okazji założyć nowe RIK-eny?
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6