FOTORELACJA Podświetlenie nóg.
dobrze prawisz modyfikacja bezwartosciowa taka agro troche to jest wylacznie moja opinia i niechce nia nikogo obrazac kazdemu sie podoba co innego gratki za checi i fotorelacje
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Moim zdaniem to bardzo dobra fotorelacja a podświetlenie drzwi jest bardzo praktyczne ,szczególnie wsiadając w nocy jest to bardzo przydatne. Więcej takich fotorelacji napewno skorzystam z tej fotorelacji ale zastanwia mnie jedna rzecz czy po przeciągnięciu takiego grubego kabla nie masz pręgi na podsyfitce , tzn widać ,że od lampki do słupka idzie kilkunasto milimetrowa żyła ?
"Nie jeździmy tak dobrze jak nam się wydaje, ani tak źle jak to oceniają inni"
- Od: 12 mar 2009, 00:16
- Posty: 24
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 sedan GF 2001 2,0 DiTD
Koledzy.
Jakiej ilości pasków użyć, aby uzyskać natężenie światła dobrze komponujące się z górnym oświetleniem z lampki? Czyli takie w sam raz, nie za ciemno, nie za jasno.
Planuje użycie pasków 10cm/3led lub 5cm/3led z diodami 3528 w kolorze biały ciepły lub bursztynowy pomarańcz. Może ktoś to już robił to oświetlenie wie ile pasków ile światła daje i będzie w stanie pomóc.
Chodzi mi o uzyskanie jasności porównywalnej lub nieco mniejszej niż tutaj:
Sory za foto BMW, ale nie znalazłem dobrego z Mazdą
Jakiej ilości pasków użyć, aby uzyskać natężenie światła dobrze komponujące się z górnym oświetleniem z lampki? Czyli takie w sam raz, nie za ciemno, nie za jasno.
Planuje użycie pasków 10cm/3led lub 5cm/3led z diodami 3528 w kolorze biały ciepły lub bursztynowy pomarańcz. Może ktoś to już robił to oświetlenie wie ile pasków ile światła daje i będzie w stanie pomóc.
Chodzi mi o uzyskanie jasności porównywalnej lub nieco mniejszej niż tutaj:
Sory za foto BMW, ale nie znalazłem dobrego z Mazdą
- Od: 16 wrz 2011, 00:45
- Posty: 181 (1/2)
- Skąd: Tarnów okolice
- Auto: Sprzedam opony: viewtopic.php?f=5&t=190412
Mazda 626 GF 1999r,
Exclusive
2.0 FS 136KM + LPG.
Zibi85 napisał(a):Może ktoś to już robił to oświetlenie wie ile pasków ile światła daje i będzie w stanie pomóc.
Po świętach coś Ci zapodam zrobię fotki i opiszę bo zakładałem.
-
miro62
Dzięki.
Generalnie etap 1, czyli pociągnięcie przewodu z lampy podsufitki przez słupek pod deskę rozdzielczą wykonałem w tamtym tygodniu.
Teraz etap drugi czyli zakup odpowiedniej ilości paska LED, i chyba zamówię 1 metr pomarańczowego w odcieniu bursztynowym. Pytałem, bo nie wiem czy to będzie za mało czy za dużo. Pasek będzie na diodach 3528 (nie trzy razy jaśniejszych 5050), trzeba wziąć pod uwagę, że ten odcień daje połowę mniej lumenów niż biały ciepły/zimny. Stąd było moje pytanie ile go dobrać.
Na koniec mała wskazówka dla zainteresowanych – przewód pociągnąłem przez słupek lewy od strony kierowcy – są tam wolne mocowania gdzie można go osadzić tak żeby nie latał, które w prawym słupku zajmuje wężyk z płynem do spryskiwania tylnej szyby (w wersji hatchback). Dodatkowo na dole jest więcej miejsca niż po prawej stronie, a że jest to przy kierownicy, to można dodać jakiś mały włącznik wyłącznik, tak aby móc wyłączyć to podświetlanie jeśli będziemy chcieć ponownie korzystać z samej lampki w podsufitce. W przyszłości planuje jakiś bardziej zaawansowany obwód w miejsce tego wyłącznika, tak aby np. można było aktywować samo podświetlanie nóg bez górnej lampki, a nie tylko z nią razem.
Generalnie etap 1, czyli pociągnięcie przewodu z lampy podsufitki przez słupek pod deskę rozdzielczą wykonałem w tamtym tygodniu.
Teraz etap drugi czyli zakup odpowiedniej ilości paska LED, i chyba zamówię 1 metr pomarańczowego w odcieniu bursztynowym. Pytałem, bo nie wiem czy to będzie za mało czy za dużo. Pasek będzie na diodach 3528 (nie trzy razy jaśniejszych 5050), trzeba wziąć pod uwagę, że ten odcień daje połowę mniej lumenów niż biały ciepły/zimny. Stąd było moje pytanie ile go dobrać.
Na koniec mała wskazówka dla zainteresowanych – przewód pociągnąłem przez słupek lewy od strony kierowcy – są tam wolne mocowania gdzie można go osadzić tak żeby nie latał, które w prawym słupku zajmuje wężyk z płynem do spryskiwania tylnej szyby (w wersji hatchback). Dodatkowo na dole jest więcej miejsca niż po prawej stronie, a że jest to przy kierownicy, to można dodać jakiś mały włącznik wyłącznik, tak aby móc wyłączyć to podświetlanie jeśli będziemy chcieć ponownie korzystać z samej lampki w podsufitce. W przyszłości planuje jakiś bardziej zaawansowany obwód w miejsce tego wyłącznika, tak aby np. można było aktywować samo podświetlanie nóg bez górnej lampki, a nie tylko z nią razem.
- Od: 16 wrz 2011, 00:45
- Posty: 181 (1/2)
- Skąd: Tarnów okolice
- Auto: Sprzedam opony: viewtopic.php?f=5&t=190412
Mazda 626 GF 1999r,
Exclusive
2.0 FS 136KM + LPG.
Zibi85 napisał(a):Na koniec mała wskazówka dla zainteresowanych – przewód pociągnąłem przez słupek lewy od strony kierowcy – są tam wolne mocowania gdzie można go osadzić tak żeby nie latał, które w prawym słupku zajmuje wężyk z płynem do spryskiwania tylnej szyby (w wersji hatchback). Dodatkowo na dole jest więcej miejsca niż po prawej stronie, a że jest to przy kierownicy, to można dodać jakiś mały włącznik wyłącznik, tak aby móc wyłączyć to podświetlanie jeśli będziemy chcieć ponownie korzystać z samej lampki w podsufitce. W przyszłości planuje jakiś bardziej zaawansowany obwód w miejsce tego wyłącznika, tak aby np. można było aktywować samo podświetlanie nóg bez górnej lampki, a nie tylko z nią razem.
Powiem tak trochę się narobiłeś i skomplikowałeś temat ja zastosowałem LED-y z paska (dostałem i nie znam symbolu) da się odcinać co 3 szt. zamontowałem podświetlanie nóg stosując po trzy sztuki z prawej i z lewej (barwa jasna ale to akurat dowolność koloru), i wystarczyło podłączyć pod podświetlanie kluczyka w stacyjce. Zapala się przy otwarciu drzwi gaśnie ze zwłoką czasową lub po włączeniu zapłonu. Następny etap jak się zrobi cieplej zamontuję podświetlanie na tył i włączę pod ten sam obwód a w tej opcji jakikolwiek włącznik dodatkowy jest zbędny
pasek LED fotki z auta zapodam jak się ściemni
-
miro62
Dzięki za informacje. Po trzy sztuki na stronę, czyli razem po 15 cm paska i 9 diod?
Masz diody 3528, czyli te słabsze. Diody 5050 są dużo większe, na całą szerokość paska.
I jeszcze jedno pytanie. Widzę, że masz tą taśmę bez silikonowej powłoki wodoodpornej. No i jest ok? Nie robi zwarcia jak jest bardzo wilgotno?
Masz diody 3528, czyli te słabsze. Diody 5050 są dużo większe, na całą szerokość paska.
I jeszcze jedno pytanie. Widzę, że masz tą taśmę bez silikonowej powłoki wodoodpornej. No i jest ok? Nie robi zwarcia jak jest bardzo wilgotno?
- Od: 16 wrz 2011, 00:45
- Posty: 181 (1/2)
- Skąd: Tarnów okolice
- Auto: Sprzedam opony: viewtopic.php?f=5&t=190412
Mazda 626 GF 1999r,
Exclusive
2.0 FS 136KM + LPG.
Zibi85 napisał(a):Po trzy sztuki na stronę,
3 diody na stronę (5 cm) i światła jest wystarczająco
Zibi85 napisał(a): No i jest ok? Nie robi zwarcia jak jest bardzo wilgotno?
To nie wysokie napięcie by przebijało, po za tym są pod deską gdzie jest full złączy, kostek i kabelków a taśma z ledami jest lakierowana, zawsze można włożyć w listwę do pasków. Jeszcze dzisiaj wychodzę to zrobię fotki i wkleję
-
miro62
miro62 napisał(a):Zibi85 napisał(a): No i jest ok? Nie robi zwarcia jak jest bardzo wilgotno?
To nie wysokie napięcie by przebijało, po za tym są pod deską gdzie jest full złączy, kostek i kabelków a taśma z ledami jest lakierowana
przebijać to wiadomo że nie będzie przy tym napięciu, ale chodzi o możliwość skraplania się kropel wody na taśmie – w końcu w samochodzie nieraz jest bardzo wilgotno. Ciekawe czy większość mazdowiczów ma taśmy z powłoką silikatową i klasą odporności IP65, czy pokryte lakierem i IP33.
- Od: 16 wrz 2011, 00:45
- Posty: 181 (1/2)
- Skąd: Tarnów okolice
- Auto: Sprzedam opony: viewtopic.php?f=5&t=190412
Mazda 626 GF 1999r,
Exclusive
2.0 FS 136KM + LPG.
Zibi85 napisał(a):chodzi o możliwość skraplania się kropel wody na taśmie – w końcu w samochodzie nieraz jest bardzo wilgotno.
A instalka w aucie to niby jak jest zabezpieczona nie jest – złącza i wtyki są w plastikowych kostkach.
Zibi85 napisał(a): Ciekawe czy większość mazdowiczów ma taśmy z powłoką silikatową i klasą odporności IP65, czy pokryte lakierem i IP33.
Aleś Kolego wyjechał z teorią w praktyce to jeśli ktoś zakłada coś takiego to się mało zastanawia nad IP tyle czy tyle. Moje doświadczenie zawodowe to 32 lata jako elektrotechnik w tym 16 lat w OBR aparatury manewrowej niskich i wysokich napięć i to co zainstalowałem w aucie działa nawet przy dużej wilgotności więc więcej w temacie "zrobi czy nie zrobi zwarcia" nie będę się już rozpisywać
zdjęcie nie oddaje rzeczywistości fizycznie jest wystarczająco jasno
plus oświetlenie sufitowe (żarówka rurkowa z ledami 1W)
sufit
kufer ledowe 3szt jedno watowe
listwa na paski ledowe i przygotowana do założenia listwa z 6-oma diodami (dł. 10 cm) oba końce zaklejone sylikonem sanitarnym i tyle ode mnie w tym temacie
-
miro62
dexxbiker napisał(a):3.Oświetlenie wnętrza kabiny ściemniacza nie posiada.
nie wiem jaka masz wersje wyposażenia i rocznik ale ja w swojej GW comfort+ 99 mam samosciemniajace się oświetlenie fabrycznie
moim zdaniem samo wykonanie oswietlenia można było zrobić ładniej – z foty wygląda na totalna prowizorkę w stylu "aby tylko było"
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Wykonałem u siebie takie podświetlanie, podpinając się do lampki sufitowej (przez słupek lewy). Użyłem 1 metr taśmy SMD-300 (3 diody na 5cm) z diodami 3528, kolor pomarańczowy-bursztynowy, w żelowym silikacie (IP65 – nie tyle dla wodoodpornosci, co ze względu na bardziej rozproszone światło). Wyszło bardzo fajnie – kolor "Ice Tea" ładnie komponuje się z oryginalnymi dywanikami welurowymi.
Taśma została odpowiednio podzielona. Na każdą stronę dałem paski po 20 cm – po jednym z przodu pod deską z prawej i lewej oraz z tyłu pod fotelami przednimi. Paski po 10 cm dałem na fotele przednie z przodu i świecą w przednie dywaniki – wyrównuje to równomierność ich podświetlenia, a dodatkowo sprawia, że z przodu gdzie jest trochę większa przestrzeń do oświetlenia nie jest ciemniej niż z tyłu. Przewód zasilający do foteli pociągnąłem tunelem środkowym, bez jego zdejmowania (dał się wepchnąć pod plastik). Po zabiegu, aby wszystko się ładnie komponowało musiałem minimalnie przyciemnić żarówkę w lampce sufitowej i zmienić jej barwę na trochę cieplejszą – w tym celu użyłem najprostszej z metod jaka przyszła do głowy, czyli wysmarowałem bańkę tej żarówki pomarańczowym flamastrem.
Zastanawiam się jeszcze nad ucięciem 5cm paska znad pedałów, bo tu jest trochę jaśniej niż po drugiej stronie (pedały są bliżej paska led i w nie ładuje światło), i wykorzystania go do podświetlenia schowka pod radiem i sterowaniem klimy.
Podsumowując – jeśli ktoś zastanawia się, ile taśmy potrzeba aby nie zrobić dyskoteki i jednocześnie podświetlenie nie było za ciemne, to używając pasków barwy białej ciepłej lub zimnej wystarczy 50-60cm na całą podłogę – trzeba pamiętać, że przy takiej samej mocy i długości są one 2 razy jaśniejsze od pomarańczowych i czerwonych. Zielone i niebieskie są tak po środku – ciemniejsze niż białe ale jaśniejsze niż pomarańczowe i czerwone, więc tu dla tej samej jasności potrzeba będzie pewnie 70-80 cm.
Wskazówka praktyczna – przed przyklejeniem pasków ich klejem 3M warto zrobić przymiarkę używając zwykłej taśmy klejącej bezbarwnej. Wtedy można zobaczyć, gdzie jest najlepszy efekt, i dopiero tam przykleić mocnym klejem z taśmy. Jak on już złapie, to modyfikacja lokalizacji nie będzie możliwa. Zdjęcia ze swojego wykonania mogę wrzucić później, jeśli będą chętni.
Taśma została odpowiednio podzielona. Na każdą stronę dałem paski po 20 cm – po jednym z przodu pod deską z prawej i lewej oraz z tyłu pod fotelami przednimi. Paski po 10 cm dałem na fotele przednie z przodu i świecą w przednie dywaniki – wyrównuje to równomierność ich podświetlenia, a dodatkowo sprawia, że z przodu gdzie jest trochę większa przestrzeń do oświetlenia nie jest ciemniej niż z tyłu. Przewód zasilający do foteli pociągnąłem tunelem środkowym, bez jego zdejmowania (dał się wepchnąć pod plastik). Po zabiegu, aby wszystko się ładnie komponowało musiałem minimalnie przyciemnić żarówkę w lampce sufitowej i zmienić jej barwę na trochę cieplejszą – w tym celu użyłem najprostszej z metod jaka przyszła do głowy, czyli wysmarowałem bańkę tej żarówki pomarańczowym flamastrem.
Zastanawiam się jeszcze nad ucięciem 5cm paska znad pedałów, bo tu jest trochę jaśniej niż po drugiej stronie (pedały są bliżej paska led i w nie ładuje światło), i wykorzystania go do podświetlenia schowka pod radiem i sterowaniem klimy.
Podsumowując – jeśli ktoś zastanawia się, ile taśmy potrzeba aby nie zrobić dyskoteki i jednocześnie podświetlenie nie było za ciemne, to używając pasków barwy białej ciepłej lub zimnej wystarczy 50-60cm na całą podłogę – trzeba pamiętać, że przy takiej samej mocy i długości są one 2 razy jaśniejsze od pomarańczowych i czerwonych. Zielone i niebieskie są tak po środku – ciemniejsze niż białe ale jaśniejsze niż pomarańczowe i czerwone, więc tu dla tej samej jasności potrzeba będzie pewnie 70-80 cm.
Wskazówka praktyczna – przed przyklejeniem pasków ich klejem 3M warto zrobić przymiarkę używając zwykłej taśmy klejącej bezbarwnej. Wtedy można zobaczyć, gdzie jest najlepszy efekt, i dopiero tam przykleić mocnym klejem z taśmy. Jak on już złapie, to modyfikacja lokalizacji nie będzie możliwa. Zdjęcia ze swojego wykonania mogę wrzucić później, jeśli będą chętni.
- Od: 16 wrz 2011, 00:45
- Posty: 181 (1/2)
- Skąd: Tarnów okolice
- Auto: Sprzedam opony: viewtopic.php?f=5&t=190412
Mazda 626 GF 1999r,
Exclusive
2.0 FS 136KM + LPG.
A jak wpływa tyle diod na funkcję samościemniania?
Ja wstawiłem osiem diod do lampki podsufitowej, bo drażniło mnie słabo wydajne oryginalne oświetlenie. Teraz czas ściemniania jest krótszy i o stromszej charakterystyce.
zibike
Ja wstawiłem osiem diod do lampki podsufitowej, bo drażniło mnie słabo wydajne oryginalne oświetlenie. Teraz czas ściemniania jest krótszy i o stromszej charakterystyce.
zibike
Wiem o co chodzi, spodziewałem się że tak może być, ale u siebie właśnie nie zaobserwowałem tego efektu, tzn całość ściemnia się nadal majestatycznie, wolno.
Niestety mam problem z zamocowaniem taśm do foteli – wczoraj przyklejone dziś odpadły Kleiłem je do tapicerki, bo w tych miejscach gdzie akurat pasuje je przykleić jest tapicerka. Jak sobie z tym poradzić?
EDIT: Ok, problem rozwiązały małe szpilki od krawcowej.
Niestety mam problem z zamocowaniem taśm do foteli – wczoraj przyklejone dziś odpadły Kleiłem je do tapicerki, bo w tych miejscach gdzie akurat pasuje je przykleić jest tapicerka. Jak sobie z tym poradzić?
EDIT: Ok, problem rozwiązały małe szpilki od krawcowej.
- Od: 16 wrz 2011, 00:45
- Posty: 181 (1/2)
- Skąd: Tarnów okolice
- Auto: Sprzedam opony: viewtopic.php?f=5&t=190412
Mazda 626 GF 1999r,
Exclusive
2.0 FS 136KM + LPG.
Zibi85 napisał(a):Niestety mam problem z zamocowaniem taśm do foteli – wczoraj przyklejone dziś odpadły Kleiłem je do tapicerki, bo w tych miejscach gdzie akurat pasuje je przykleić jest tapicerka. Jak sobie z tym poradzić?
a nie lepiej po prostu je przyszyć??
- Od: 23 kwi 2009, 18:25
- Posty: 535
- Skąd: Kłodzko
- Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg
Witam,
Dziś ja instalowałem podświetlanie nóg pasażera i kierowcy w naszej 626 GF po lifcie.
Nie chciałem jednak rozkręcać całej tapicerki. Okazało się, że dwa przewody biegną od lampki (mam fabryczne ściemnianie) do potrójnej wtyczki w skrzynce bezpieczników przy nogach kierowcy.
Jeśli ściągnie się obudowę, tej skrzynki to wtyczkę widać bardzo dobrze.
Są tam dwa przewody:
niebiesko-czerwony – stałe +12V
biało-czerwony – masa ze ściemnianiem (tego koloru nie jestem pewien)
Podłączyłem pod nie dwa paski LED w naturalnym kolorze. Działa wszystko jak należy.
Dziś ja instalowałem podświetlanie nóg pasażera i kierowcy w naszej 626 GF po lifcie.
Nie chciałem jednak rozkręcać całej tapicerki. Okazało się, że dwa przewody biegną od lampki (mam fabryczne ściemnianie) do potrójnej wtyczki w skrzynce bezpieczników przy nogach kierowcy.
Jeśli ściągnie się obudowę, tej skrzynki to wtyczkę widać bardzo dobrze.
Są tam dwa przewody:
niebiesko-czerwony – stałe +12V
biało-czerwony – masa ze ściemnianiem (tego koloru nie jestem pewien)
Podłączyłem pod nie dwa paski LED w naturalnym kolorze. Działa wszystko jak należy.
Witam,
mam prośbę kakiel, mógł byś wrzucić fotkę jak to jest podłączone w skrzynce bezpieczników ?
mam prośbę kakiel, mógł byś wrzucić fotkę jak to jest podłączone w skrzynce bezpieczników ?
dołączam się do prośby...zdejmowanie podsufitki póki co w moim wypadku dyskwalifikuje taką przeróbkę gdyż....nie chce mi się aż tak , tym bardziej, że nie nie jest to konieczna przeróbka : )
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6