Klimatyzacja 626 GF – montaż, pytania, problemy.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez rumunn95 » 24 lip 2011, 11:34

jak nie ma czynnika to pompa sie nie wlaczy po to jest czujnik cisnienia
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez mahalnet » 24 lip 2011, 12:30

Dzięki za odpowiedź.
Tylko jak załączam pompę na zewnątrz auta (inną pompę) to magnes zaskakuje i pompa się kręci
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2008, 03:07
Posty: 68
Skąd: wrocław
Auto: 626 2,0 diesel gw '98 zielony

Postprzez rumunn95 » 24 lip 2011, 14:21

tzn ze przepinasz kable z pompy w aucie na zewnetrzna pompe? jak tak to pompa siedzi
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez mahalnet » 24 lip 2011, 19:57

Nie, nie. Mam 2-gą pompę już wymontowaną i podłączam plus i minus do aku. Pompa w momencie podłączenia załącza się, to znaczy czuć opór przy kręceniu.
Pompę tę co jest zamontowana w aucie podłączałem bezpośrednio do aku i nic.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2008, 03:07
Posty: 68
Skąd: wrocław
Auto: 626 2,0 diesel gw '98 zielony

Postprzez rumunn95 » 24 lip 2011, 22:56

pompa siedzi
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez mahalnet » 25 lip 2011, 18:01

Jeszcze raz dzisiaj sprawdziłem tę pompę co jest w aucie.
trochę poocierałem styki krokodylkiem i pompa zaskakuje na krótko z akumulatorem, natomiast poprzez guzik z kabiny nic a nic, sprawdzałem bezpieczniki pod maską i w kabinie. Może kabel się urwał?
Można podłączyć inny kabel z włącznikiem do włączania klimy?
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2008, 03:07
Posty: 68
Skąd: wrocław
Auto: 626 2,0 diesel gw '98 zielony

Postprzez momoopole » 25 lip 2011, 20:49

a może opornica ? kupiłem od Ciebie taką :P:D bo u mnie zdechła i nie włączała klimy oraz 3 i4 biegu wentylatora :/
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2011, 17:50
Posty: 44
Skąd: Opole/Prószków
Auto: Mazda 626 GF 1,8 90KM "Czerwona Landryna"

Postprzez VeryCoolMan » 25 lip 2011, 21:25

mahalnet
Bo w aucie rozłącza Ci czujnik ciśnienia przy osuszaczu jak masz pustą klime
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez mahalnet » 26 lip 2011, 00:14

Wentylacja dobrze działa.
Ta opornica to taki "termometr"?
Zaryzykuję i jutro jadę na sprawdzenie azotem.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2008, 03:07
Posty: 68
Skąd: wrocław
Auto: 626 2,0 diesel gw '98 zielony

Postprzez momoopole » 27 lip 2011, 17:59

sam wentylator też mi działał bez zarzutu, natomiast przy włączonym przycisku od klimy ni ...(pip)po wymianie opornicy (taka płytka pod schowkiem między parownikiem a wentylatorem :P ) zadziałało <rotfl>
i jak tam próba ciśnieniowa ? pewnie nie było czynnika i sprężarka <dupa>
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2011, 17:50
Posty: 44
Skąd: Opole/Prószków
Auto: Mazda 626 GF 1,8 90KM "Czerwona Landryna"

Postprzez mahalnet » 28 lip 2011, 09:28

Próba ciśnieniowa z błędem i nieszczelnością rurki alu cienkiej. Jadę właśnie na jej lutowanie z nadzieją że tylko ona jest walnięta (pamiętam, że z mojej winy gdy wyjmowałem ją z auta-dawcy do kombi)

Rurka zespawana, klima nabita,
spawałem na jakiejś ulicy na P.. nie pamiętam we wrocławiu boczna avicenny.
Pierwszy warsztat po prawej w kontenerze z blachy falistej.
Polecam bardzo fachowca
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2008, 03:07
Posty: 68
Skąd: wrocław
Auto: 626 2,0 diesel gw '98 zielony

Postprzez Baku86 » 21 sie 2011, 21:40

witam
podepne sie pod temat
poniewaz jak kupilem madzie jakis miesiac temu to klimka dzialala a teraz przestala chlodzic. lampka wlacznika klimy sie swieci nic nie bylo ruszane pod maska. tylko sprezonym powietrzem czyscilem silnik(moze sie jakis kabelek odlaczyl??)ma ktos jakis pomysl?wczesniej przed zakupem gosciu mowil ze byla rurka spawana bo byla dziurka wiec moze slabo nabili i juz nie ma czynnika? <co?>
dzieki za wszelkie podpowiedzi :D pozdrawiam
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2011, 23:26
Posty: 134
Skąd: Łódzkie - ELA :D
Auto: Mazda 626 98r. 2.0 115km, Renault Clio I 1.2 , w pracy Scania R380 ;)

Postprzez VeryCoolMan » 21 sie 2011, 21:55

Baku86 napisał(a):jakis miesiac temu to klimka dzialala a teraz przestala chlodzic. lampka wlacznika klimy sie swieci

Objaw pustego układu pewnie spaw nieszczelny i uciekło..
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez Baku86 » 21 sie 2011, 22:58

VeryCoolMan napisał(a):
Baku86 napisał(a):jakis miesiac temu to klimka dzialala a teraz przestala chlodzic. lampka wlacznika klimy sie swieci

Objaw pustego układu pewnie spaw nieszczelny i uciekło..

a da rade samemu to zalutowac?czy trzeba jechac do specjalisty czyt. mechanika :D i orientuje sie ktos ile moze kosztowac nabicie klimki? w zwiazku z tym ze nie mialem sam wczesniej z klima nie orientuje sie w temacie zabardzo, chodzi mi o to jak czesto sie robi tam jakies przeglady(wymiana filtrow o ile sa itp.)??
dzieki za wyrozumialosc i podpowiedzi pozdrawiam :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2011, 23:26
Posty: 134
Skąd: Łódzkie - ELA :D
Auto: Mazda 626 98r. 2.0 115km, Renault Clio I 1.2 , w pracy Scania R380 ;)

Postprzez lucas83 » 22 sie 2011, 07:02

Jedź na sprawdzenie szczelności do warsztatu, gdzie napełniają klimatyzację. Niech sprawdzą Ci to i wskażą, gdzie jest ew. wyciek. Najczęściej powodem wycieku jest albo chłodnica, albo pęknięta rurka. W niektórych warsztatach zrobią Ci to na miejscu, w przeciwnym razie musisz poszukać takiego, gdzie lutują aluminium i dać im uszkodzony element (w przypadku chłodnicy, kupujesz nową, chyba, że nieszczelność jest niewielka i da się to jeszcze zrobić). Później wracasz do tego warsztatu, montujesz naprawiony element, napełniasz klimatyzację i cieszysz się chłodnym powietrzem w środku ;) W najbardziej optymistycznym wariancie, koszt nie powinien być większy niż 200 PLN (układ szczelny). W innym przypadku koszt może wzrosnąć o naprawę lub cenę części, w zależności co będzie do naprawy/wymiany (spawanie uszkodzonej rurki, osuszacz, chłodnica klimatyzacji, itp.).

Jeśli nigdy tego nie robiłeś, to przy okazji napełniania klimatyzacji wymień sobie filtr kabinowy (koszt ok. 30-80 PLN, w zależności od producenta filtra). Warto też przyjrzeć się osuszaczowi, chociaż niektórzy twierdzą, że nie trzeba go wymieniać. Koszt to jakieś 150 PLN.

Jak już się z tym uporasz, to warto w kolejnym roku jechać na sprawdzenie, czy wszystko jest OK.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez Baku86 » 23 sie 2011, 15:41

wlasnie wrocilem z warsztatu zajmujacego sie klima, jestem umowiony na jutro na sprawdzenie szczelnosci i ewentualne napelnienie klimy :D za sprawdzenie powiedzial mi 40zl i za kazde 100g czynnika po 15zl. to drogo czy dostepna cena? <co?> i orientuje sie ktos moze ile tego czynnika sie miesci w naszych magdalenach?
pozdrawiam
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2011, 23:26
Posty: 134
Skąd: Łódzkie - ELA :D
Auto: Mazda 626 98r. 2.0 115km, Renault Clio I 1.2 , w pracy Scania R380 ;)

Postprzez umcyk » 23 sie 2011, 16:12

Baku86 napisał(a):wlasnie wrocilem z warsztatu zajmujacego sie klima, jestem umowiony na jutro na sprawdzenie szczelnosci i ewentualne napelnienie klimy :D za sprawdzenie powiedzial mi 40zl i za kazde 100g czynnika po 15zl. to drogo czy dostepna cena? <co?> i orientuje sie ktos moze ile tego czynnika sie miesci w naszych magdalenach?
pozdrawiam

cena calkiem, calkiem a do GF-ki wchodzi 750g R134a
SZUKAM DODATKOWEJ PRACY – KAT "B" I "C" KURS NA PRZEWOZ RZECZY. POMOC W REMONTACH !! MEBLE NA WYMIAR !!
Moja wola jest by w wypadku nagłej śmierci, moje tkanki i narządy zostały przekazane do transplantacji ratując życie innym. Informuję także, że o swej decyzji powiadomiłem moją rodzinę i najbliższych, którzy w krytycznym momencie winni ją uszanować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2007, 21:44
Posty: 659 (0/10)
Skąd:
Auto: umcykowoz:)
626 GF 2.0 115KM rok 2000
Pb + LPG

Postprzez Baku86 » 23 sie 2011, 16:21

umcyk napisał(a):cena calkiem, calkiem a do GF-ki wchodzi 750g R134a

warto wiedziec przed "operacja"zeby mi mechanik pozniej nie powiedzial ze weszlo wiecej :D dzieki za pomoc
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2011, 23:26
Posty: 134
Skąd: Łódzkie - ELA :D
Auto: Mazda 626 98r. 2.0 115km, Renault Clio I 1.2 , w pracy Scania R380 ;)

Postprzez umcyk » 23 sie 2011, 16:26

Baku86 napisał(a):
umcyk napisał(a):cena calkiem, calkiem a do GF-ki wchodzi 750g R134a

warto wiedziec przed "operacja"zeby mi mechanik pozniej nie powiedzial ze weszlo wiecej :D dzieki za pomoc

nie ma problemu. Widze ze kolega z okolic :D A gdzie prowadzisz bryke jak mozna wiedziec ?
SZUKAM DODATKOWEJ PRACY – KAT "B" I "C" KURS NA PRZEWOZ RZECZY. POMOC W REMONTACH !! MEBLE NA WYMIAR !!
Moja wola jest by w wypadku nagłej śmierci, moje tkanki i narządy zostały przekazane do transplantacji ratując życie innym. Informuję także, że o swej decyzji powiadomiłem moją rodzinę i najbliższych, którzy w krytycznym momencie winni ją uszanować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2007, 21:44
Posty: 659 (0/10)
Skąd:
Auto: umcykowoz:)
626 GF 2.0 115KM rok 2000
Pb + LPG

Postprzez Baku86 » 23 sie 2011, 16:29

umcyk napisał(a):
Baku86 napisał(a):
umcyk napisał(a):cena calkiem, calkiem a do GF-ki wchodzi 750g R134a

warto wiedziec przed "operacja"zeby mi mechanik pozniej nie powiedzial ze weszlo wiecej :D dzieki za pomoc

nie ma problemu. Widze ze kolega z okolic :D A gdzie prowadzisz bryke jak mozna wiedziec ?

tak na szybko dzisiaj podjechalem do Łasku(ok.40km od Łodzi) bo mieszkam poza miastem i po powiedzial taka cene wiec uznalem ze chyba nie jest wygórowana i sie umowilem na jutro ;) tylko troszke mnie zastanawia to ze kazal mi zostawic sam na jakies pol dnia :| zawsze przy sprawdzeniu szczelnosci tyle to trwa?<co?>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2011, 23:26
Posty: 134
Skąd: Łódzkie - ELA :D
Auto: Mazda 626 98r. 2.0 115km, Renault Clio I 1.2 , w pracy Scania R380 ;)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6