Jak działa klimatronic?

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez gubis » 15 sty 2005, 03:48

hey mam u sibie w madzi klimatronik i mam pytanko. Jak wlaczam klima czyli guzik A/C to na wyswietlaczu pojawia sie ac czyli ze jest wlaczona klima a jak wcisne jeszcze raz ten guzik to jest A/C a pod spodem econ, co to znaczy, a i czy guzik AMB to jest temp zewnetrzna. Ostatnie pytanie jak zapalam auto to przez chwile na desce zapala sie kontrolka z narysowanym autem i kluczykiem co to oznacza ze mam imobilaiser w kluczyku?
 
Od: 7 lis 2004, 06:38
Posty: 23
Skąd: Siedlce
Auto: Mazda 626 GF 2.0 TDI 2001r

Postprzez Pawko_6 » 15 sty 2005, 10:54

A/C econ oznacza ekonomiczną pracę klimatyzacji;
AMB to temp. zewnętrzna;
Kontrolka samochodu z narysowanym kluczykiem oznacza, że samochód jest wyposażony w immobiliser.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 15:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez Waluś » 15 sty 2005, 11:22

Pawko_6 napisał(a):A/C econ oznacza ekonomiczną pracę klimatyzacji

Co to znaczy "ekonomiczną" słabiej pracuje, mniej pali ??
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez b2 » 15 sty 2005, 11:33

ekono – załącza się tylko w momencie gdy termostat wskaże , że żądanej temp nie ma. popracuje i się wyłącza. pracuje jak klimatyzator – tylko schładza
a normalnie – pracuje cały czas, działa jak klimatyzacja – schładza lub podgrzewa powietrze, utrzymując jego stałą temperaturę.?

to tylko przypuszczenia. swoją drogą, ciekawe pytanie. ma ktoś napisane w instrukcji?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2004, 17:33
Posty: 1100 (1/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 08 GH 2.5 Dynamic Sport

Postprzez Pawko_6 » 15 sty 2005, 11:51

W instrukcji nie jest to wyjaśnione, ale pewnie na tym to mniej więcej polega, bo gdy używamy klimy w trybie AUTO to zmiana z A/C na A/C ECON następuje, gdy nawiew już został znacznie zmniejszony (automatycznie), czyli temp. panująca w aucie jest bliska zadanej przez nas komputerowi.
Wpływ na ekonomiczną prace ma też stosunek temp. panującej na zewnątrz auta do panującej w środku zdarzało mi się, że po włączeniu AUTO od razu było A/C ECON.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 15:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez Marcin26 » 15 sty 2005, 14:47

Sprawa wyglada nastepujaco:
A/C ECO oznacza dokladnie troche slabsze chlodzenie z dodatkowym OSUSZANIEM POWIETRZA (ZMNIEJSZANIE WILGOTNOSCI POWIETRZA) tak podaje instrukcja do mazdy 6 w jez.niemieckim.

Pozdrawiam MarcinR
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2004, 20:18
Posty: 30
Auto: mazda 6 cd top 2.0 100kW

Postprzez Waluś » 15 sty 2005, 20:19

Dobra dobra, ale ja dalej nie kapuje. U was jest komputer sterujęcy ECO, natomiast ja mam odrębny przycisk do tego celu Nie ta epoka <lol> ). Więc kiedy i do w jakim celu go używać ??
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Globy » 24 sty 2005, 20:10

Nie znam podstaw technicznych, ale w GD ta funkcja pozwala na oszczednosc paliwa podczas pracy klimatyzacji.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Marcin26 » 13 maja 2005, 11:39

Witam
Jak juz pisalem
Slabsze chlodzenie = w momencie kiedy auto juz sie troche ochlodzilo
Osuszanie powietrza = wlacza sie rownoczesnie z slabszym chlodzeniem i powoduje ze przy wiekszej roznicy temp. powietrze schlodzone ma wyzsza wilgotnosc dlatego dobrze jest gdy ta wilgotnosc zmniejszy sie
Tak wiec:
Nagrzane w sloncu auto -ruszamy -otwieramy okna – po paru minutach zamykamy okna i wlaczamy klime – po ok 10 min wlaczamy eco
Milego uzytkowania
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2004, 20:18
Posty: 30
Auto: mazda 6 cd top 2.0 100kW

Postprzez Puhcio » 13 maja 2005, 14:13

Ja coprawda nie mam mazdy 6 / 626, ale moja mazda również została wyposażona w "climatronic".

U mnie sytuacja jest troche inna.

Gdy wybiorę temp i włączę "auto" to klimatyzacja nie zawszę się włącza. Gdy jednak wykryje, że jest za ciepło włącza a/c. Czasem nawet zamyka obieg. Gdy natomiast temp. osiągnie ustawiony poziom a/c zostaje i za nic – tj. nigdy nię przeszedł na a/c ECO.

Gdy przy włączonym "auto" chcę przejść na tryb ECO naciskam przycisk a/c. Wtedy wyłącza się tryb "auto". To mnie dziwi.

Każde naciśnięcie przycisu (np. mocy went., a/c, etc.) przy włączonym "auto" powoduje wyłączenie tego trybu. Inni użytkownicy milleni też tak mają.

Ciekawe jest również to, gdy włączając ECO (aut. wychodzi z "auto") zachowuje jakąs kontolę na tym – tj. zmienia kierunek wiania (to muszę jeszce sprawdzić) i reguluje mocą wentylatora. Choć "auto" pozostaje wyłączone.

NIC Z TEGO NIE ROZUMIEM ... :| <lol>
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez xANDy » 21 maja 2005, 18:14

eeeeee – ja mam tak samo – szczególnie jeśli chodzi o to "pół-auto", że zmienia kierunek wiania...
Szkoda, że nie mam kompa pokładowego, bo wiedziałbym jak wpływa klima (A/C oraz ECON) na pobór paliwa... To by też sporo wyjaśniło. Ale narazie nie wyjaśnia.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Puhcio » 21 maja 2005, 18:16

xANDy napisał(a):eeeeee – ja mam tak samo – szczególnie jeśli chodzi o to "pół-auto", że zmienia kierunek wiania...


No o to mi chodzi ... wreszce ktoś mnie zrozumiał – nie rozumiem czym się różniki pół-auto od auto właściwiego i dlaczego, przy kazdej zmianie czegkolwiek przechodzi w "pół-auto" ??
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez xANDy » 22 maja 2005, 08:42

dlaczego, przy kazdej zmianie czegkolwiek przechodzi w "pół-auto"

nie do końca się zgadzam – jeśli zmienisz ręcznie kierunek wiania (klawisz mode) to wtedy owe półąuto się wyłącza.
Jak masz włączone tylko ręcznie (załóżmy że jest zima) i ustawisz sobie 20 stopni, to powietrze, które wwiewa będzie miało taką temperaturę – np. puszczasz sobie na nóżki delikatnym silniczkiem 20st. To "pół-auto" zachowuje się jednak inaczej bo dogrzewa do temperatury zadanej (owe 20st.) czyli powietrze, które wieje ma często inną temperaturę, dobieraną przez komputer.
Sprawdzałem to zimą i przynajmniej u mnie tak jest. Nie wiem jak jest latem, bo nie miałem takiej możliwości jeszcze (auto mam pół roku).
Przy pełnym auto – obawiam się, że sprężarka chodzi zawsze tylko nie wiem ile "bierze mocy" z silnika wtedy. Nie jestem pewny swoich szcunkowych przeliczeń, ale wydaje mi się, że nawet zimą zjadało mi więcej paliwa.
Cała ta klima jest jedną wielką zagadką.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Puhcio » 22 maja 2005, 08:50

xANDy napisał(a):nie do końca się zgadzam – jeśli zmienisz ręcznie kierunek wiania (klawisz mode) to wtedy owe półąuto się wyłącza.


Rozprtrywałem przypadek przy włączonym "auto"

xANDy napisał(a):Przy pełnym auto – obawiam się, że sprężarka chodzi zawsze tylko nie wiem ile "bierze mocy" z silnika wtedy. Nie jestem pewny swoich szcunkowych przeliczeń, ale wydaje mi się, że nawet zimą zjadało mi więcej paliwa.


Tylko u was w GF, podobno jak przy włączonej fukcji "auto" środek samchocu osiągnie zadeklarowaną temp. to klima przełącza się w tyb "auto – ac/econ". Natomiast u mnie się tak nie dzieję, wieć spreżarka cały czas obciąża silnik, co powoduje większe spalanie, mnijszą moc, itp. Gdy ręcznie przestawiam w tryb "ac/econ" poprzez naciśnięcie przycisku "ac" to automatyka się wyłącza i przechodzi w tyrb "pół-aut" co jest dla mnie zgadaką.

Ps. Co do spalania. Wynik w zimie jest prównyywalny do lata z klimą. Nigdy nie próbowałem jeździć latem bez klimy. Często, też włączam "auto", gdyż wychodzę, z zalożenia iż nie poto kupowałem taki samochód oaby oszczedzać 0.5 l /100 km na klimatyzacji ....

Tylko algortymy jej działania, w tym funcji "auto", są dla mnie zgadaką :P
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez xANDy » 22 maja 2005, 08:58

No tak, ale ja mam ledwie 100 kucyków a Ty sporo więcej, dla mnie ubytek paru koni, szczególnie przy zapakowanym bagażniku (wszak to kombica) ma znaczenie dość spore (szczególnie przy wyprzedzaniu). Puste autko z pełnym bakiem waży półtorej tony (bez chyba 15 kg).
Przy moich zarobkach i moich kilometrach staram się oszczędzać nawet te pół na sto. Pali mi w granicach 5,5; nie wyszedłem jeszcze powyżej 6, a minimalnie to prawie 5,3....... :)
A algorytmy działania – ciągle są zagadką. MUSI być gdzies jakiś zaawansowany opis do niej!
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Puhcio » 22 maja 2005, 09:17

xANDy napisał(a):Puste autko z pełnym bakiem waży półtorej tony (bez chyba 15 kg).


Moje, przygotowane do jazdy 1440.



xANDy napisał(a):Przy moich zarobkach i moich kilometrach staram się oszczędzać nawet te pół na sto. Pali mi w granicach 5,5; nie wyszedłem jeszcze powyżej 6, a minimalnie to prawie 5,3....... :)


Ja chce takie spalanie ;( .... mi pali 2x tyle w mieście

Nie miało to zabrzmieć, tak jakbym rozrzucał pieniądze, i miał ich bardzo dużo. Jak nigdzie nie jadę to do prazy i z powrotem mam 30 km. Co daje miesięcznie 720 km. Nie jest to chyba jakiś oszałamiający wynik, moim zdaniem to mało ...
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez Marcin26 » 23 maja 2005, 08:19

Witam

Zaawansowany opis??
eco nie oznacza ze jest to polauto ale ze klimatyzacja dziala w trybie oszczednym !!!
jezeli komus nie przelacza sie sama na tryb eco to moze to zrobic recznie w momencie kiedy wentylator nie bedzie juz tak szybko sie krecil i gdy osiagniemy zadana temp.
Nawet gdy kontrolka od auto gasnie gdy przelaczymy na tryb eco to i tak dalej jest tryb auto/eco tzn. nadal automatycznie jest sterowana moc wentylatora i kierunek nawiewu. Tak sie dzieje dopoki nie bedziemy krecic sami moca wentylatora i kierunkiem nawiewu. Wtedy auto lub auto/eco sie wylacza
Tak przynajmniej dzieje sie w 6
Pozdrawiam MarcinR.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2004, 20:18
Posty: 30
Auto: mazda 6 cd top 2.0 100kW

Postprzez Puhcio » 23 maja 2005, 10:01

Marcin26 napisał(a):eco nie oznacza ze jest to polauto ale ze klimatyzacja dziala w trybie oszczednym !!jezeli komus nie przelacza sie sama na tryb eco to moze to zrobic recznie w momencie kiedy wentylator nie bedzie juz tak szybko sie krecil i gdy osiagniemy zadana temp.
Nawet gdy kontrolka od auto gasnie gdy przelaczymy na tryb eco to i tak dalej jest tryb auto/eco tzn. nadal automatycznie jest sterowana moc wentylatora i kierunek nawiewu.


To by pasowało .... Gdzy ręcznie zmienie na eco lampa od auto gaśniie ... tyle.
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez xANDy » 25 maja 2005, 20:13

Puhcio napisał(a):To by pasowało ....

a własnie u mnie jest troszkę inaczej. Oczywiście mam wersję A/C oraz ECON i te funkcjonują prawidłowo. Jednak jeśli sam wyłączę tryb A/C to automat ciągle sam reguluje kierunek wiania i temperaturę – "przyłapałem" go jak zmienia kierunek. Temperatura zmienia się na 90% (nie dam głowy). Nie reguluje siły nadmuchu! mogę to nawet zmienić ręcznie a on ciągle przestawia kierunki. Dopiero, gdy ja ręcznie przestawię kierunek wiania, wtedy ten pół-automat wyłącza sie na dobre. Nie wiem na czym to polega oraz czy nie bierze więcej mocy z silnika, nie mam jak sprawdzić. W każdym razie jest to dziwne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Italiano » 11 sie 2005, 15:20

Puhcio napisał(a):Tylko u was w GF, podobno jak przy włączonej fukcji "auto" środek samchocu osiągnie zadeklarowaną temp. to klima przełącza się w tyb "auto – ac/econ". Natomiast u mnie się tak nie dzieję, wieć spreżarka cały czas obciąża silnik, co powoduje większe spalanie, mnijszą moc, itp


No i ja z tym ECON to jeszcze nie doszedłem do ładu, ale na pewno wiem że nawet na AUTO, jek temperatura wnętrza zaczyna dochodzić do tej ustawionej, to kompresor się wyłancza i włancza w miare potrzeby.
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2005, 00:40
Posty: 2682 (1/0)
Skąd: Calcinato
Auto: Renault scenic 1.6 B
Ford Galaxy 2.0 170 KM
Renault Express 1.5 dci

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6