Strona 2 z 3

PostNapisane: 23 cze 2009, 21:43
przez ant
czy dokręcając tą śrubke o 2-3 mm cos schrzaniłem
moim zdaniem nie koniecznie, na forum są zdania podzielone i niektórzy piszą że nie trzeba czyścić ale właśnie ustawić śrubaą przepustnicę aby się nie blokowała, a potem ustawić na nowo TPS (właściwe obroty).

Ludzie darujcie sobie naprawdę wpisy w stylu a wprowadziłeś komp w tryb serwisowy?. Brzmi to nieźle, ale nic nie wnosi do sprawy.

rafi201, czy aby ruszyć tą śróbkę to najpierw ttrzeba odkręcić nakrętkę poniżej ?

pozdr.

PostNapisane: 23 cze 2009, 21:50
przez rafi201
ant napisał(a):[i]rafi201, czy aby ruszyć tą śróbkę to najpierw ttrzeba odkręcić nakrętkę poniżej ?

pozdr.


Tak, trzeba najpierw poluzowac nakrętkę kontrujacą.

"...a potem ustawic na nowo TPS (własciwe obroty)" – tzn.? jak to zrobic?

PostNapisane: 23 cze 2009, 22:01
przez ant
Jak ustawić TPS to Ci nie powiem, ale możew ponizsze posty coś wyjaśnią

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... s&start=40

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=3861

PostNapisane: 23 cze 2009, 22:14
przez slawek323
Pojąłem teraz, że pedał gazu zacinał mi się z powodu zanieczyszczonej przepustnicy.
Dokręcając tą śrubke zmieniłem położenie listka przepustnicy eliminując zacinanie sie gazu.
Zamiast tego należało przeczyscic przepustnice.
Czy moje rozumowanie jest poprawne?
Chodzi mi tylko o to czy dokręcając tą śrubke o 2-3 mm cos schrzaniłem i wymaga to teraz korekty, czy tez mogę tak zostawic?

zostaw tak będzie dobrze zresetuj tylko kompa a komputer obroty sam wysteruje

PostNapisane: 24 cze 2009, 13:55
przez kierownik
raczej wróć do ustawień pierwotnych i przeczyść przepustnicę. od razu z krokowcem jeśli jest takowy... ;)

PostNapisane: 24 cze 2009, 20:48
przez rafi201
Resetowałem już kompa – obroty spadaja do 400.

Postanowiłem posłuchac kierownika...
W pierwszym kroku spróbuje cofnac srubke do pierwotnego połozenia (zastanawiam sie tylko na ile mi sie to uda – dokrecałem na wyczucie i tak tez bedę odkrecał... w efekcie nie bede miał pewnosci, ze to to samo połozenie)
Czy mam po dokreceniu resetowac kompa???
Następnie zobaczę co sie bedzie działo z obrotami.
Kolejny krok – czyszczenie przepustnicy.

Jeżeli to nie pomoże to co?
Czyszczenie EGR'a?
Komputerowe ustawianie obrotów przez kompetentnego fachowca?

PostNapisane: 25 cze 2009, 13:18
przez steven
egra to za bardzo nie wyczyścisz, ale przepustnicę możesz... jak ustawić odpowiednie obroty to jest chyba już opisane z 10 razy na forum, sam ze 3 pisałem, wysatrczy poszukać "ustawienie TPS"

a dokręcając/odkręcając śrubkę zmieniasz obroty biegu jałowego ;p więc albo zastosuj się do tematów na forum opisujących krok po kroku jak należy to zrobić, albo pojedź do mechanika – będzie łatwiej ;)

PostNapisane: 26 cze 2009, 09:20
przez kierownik
egra to za bardzo nie wyczyścisz

niby czemu?

PostNapisane: 26 cze 2009, 13:21
przez Katia
Panowie mam problem z wiatrakiem chłodnicy ten sam w 626 96r comprex... działa bez przerwy od momentu uruchomienia nawet zupełnie zimnego silnika. Klimy nie mam. Ręce mi już opadają, bo jeżdżę od zakładu do zakładu :( Każdy, po paru próbach, rozkłada ręce. Problem zaczął się po złożeniu silnika, po wymianie pękniętej głowicy, mało tego, nie grzeją też w ogóle świece żarowe, o czym się dziś dowiedziałam, kontrolka przy zegarach nawet nie mignie :( RATUNKU! Potrzebuję schematu elektryki... Schemat od benzyny elektromechanik ma, ale co mi po nim w tej kwestii... Pominąwszy mechanikę, czy elektrykę, comprex ma nawet inne na wymiar reflektory, inaczej przetłoczona maskę, etc...,ech... Ta naprawa trwa już tyle miesięcy, że ja uschnę z tęsknoty za swoim Mazdochodem :( :( :( :( :(

PostNapisane: 28 cze 2009, 09:48
przez rafi201
Cz element zaznaczony zieloną kropką to silniczek krokowy?

Obrazek

Czytałem też o srubie wolnych obrotow... gdzie ona jest?

PostNapisane: 29 cze 2009, 20:24
przez rafi201
No moze by ktos odpowiedzial...???
Bo jutro lub pojutrze mam zamiar sie za to zabrac i nie wiem czy to tez rozkrecac i czyscic???
I czy pod tym tez jest uszczelka tak jak miedzy przepustnicą a kolektorem?

PostNapisane: 10 lip 2009, 11:42
przez DARSON
czy może mi ktoś powiedzieć jak powinny zachowywać się wentylatory chłodnicy w maździe 626 GW poj.2,0 diesel 2000 r po lifyingu. Kiedy załaczam klimę uruchamiają się obydwa. W przypadku kiedy jej nie uruchamiam nie załącza się żaden. Temperatura na wskaźniku jest cały czas w połowie skali.Pomimo upalnych dni i stania w korku nie załącza się żaden wentylator ale temperatura na wskaźniku nie rośnie. Czy to normalne?

PostNapisane: 10 lip 2009, 13:16
przez airbob
Panowie nie jestem fachowcem w tym temacie ale nie raz zaobserwowałem w różnych autach że kręcą się dwa wiatraki mimo że powinien tylko jeden.
Pooglądałem, pomacałem i okazało się że tak naprawdę chodzi tylko jeden wiatrak a ten drugi to kręci się tylko dlatego że pęd powietrza, wytwarzany przez ten pierwszy, go napędza.
Może i tak jest w tym przypadku ?
Dotyczy to nagrzanego silnika i wyłączonej klimy oraz odwrotnie.
Nie dotyczy to zimnego auta i wyłączonej klimy wtedy żaden nie powinien się kręcić, to nie stary poczciwy duży fiat ;)

PostNapisane: 10 lip 2009, 19:36
przez DARSON
ok może i tak jest ale dlaczego nie włacza się wentylator przy wysokiej temperaturze na zewnatrz i jeździe w korku. wskazówka wskaźnika temperatury jest cały czas w środkowym położeniu, a przecież temperatura powinna rosnąć. No chyba że jest tak dobre chłodzenie że nie musi załączać się wentylator. Coś mi tu nie gra. Może być popsuty czujnik temperatury ale i wskaźnik też? to już by było za wiele

PostNapisane: 11 lip 2009, 10:20
przez steven
DARSON sprawdź sobie czujnik temperatury – ten który odpowiada za wskazywanie temp. na desce... sprawdź go omomierzem, powinien zmieniać siena nim opór przy wzroście temperatury... jeżeli tak się dzieje, to jest coś nie tak ze wskaźnikiem, albo kablami idącymi do niego... :)
tak przy okazji, po odłączeniu kabelka od czujnika temperatury wskaźnika, wskaźnik powinien polecieć na maximum... znaczy w GD leci... myślę, że w GW jest podobnie :)

PostNapisane: 12 lip 2009, 10:39
przez kierownik
DARSON u mnie w tym samym modelu też się bardzo rzadko kiedy włączał wentylator chłodnicy. nawet stojąc w korkach – widocznie tak dobrze jest to zrobione, że nie musi się dostudzać :) nie masz się czym przejmować.

steven nie tak łatwo się dostać do czujnika w tym modelu. poza tym jest tylko jeden, a wychodzą z niego 3 kable i odłączając go odłączasz wszystkie sygnały (komp, zegary i nie wiem co tam jeszcze).

PostNapisane: 13 lip 2009, 10:00
przez steven
kierownik napisał(a):jest tylko jeden, a wychodzą z niego 3 kable i odłączając go odłączasz wszystkie sygnały (komp, zegary i nie wiem co tam jeszcze).


jeżeli do włącznika wentylatora jest inny czujnik, a ten ma 3 żyły (sorki, że wyżej wprowadziłem w błąd, ale nie mam schematu eletryki silnika do FS) to na jednej powinieneś mieć masę, a na pozostałych dwóch sygnały (jeden na deskę, drugi do kompa)... ale równie dobrze wentylator może być załączany przez kompa... jakbyś miał schemat, to podeślij, to Ci powiem, chociaż jak go będziesz miał, to pewnie samemu sobie odczytasz :D

PostNapisane: 10 lis 2009, 22:26
przez ant
Informuję wszystkich, że problem jest rozwiązany.

Po pierwsze jak wiatraki kręcą się stale to trzeba porządnie odpowietrzyć ukł. chłodzenia, a do zbiornika wyrównawczego wlać nawet więcej niż trzeba.

U mnie była urwana rurka od odpowietrzenia, fachowiec zespawał plastik odpowietrzyłem i wiqtraki od kilku mcy już się nie kręca. <jupi>

Ciekawe jest to, że wskazówka temp. silnika jest lekko poniżej połowy, wcześniej była równo na połowie.

Mam nadzieję, że te wskazówki komuś się przydadzą.

Re: Wentylator chłodnicy ciągle działa.

PostNapisane: 12 mar 2010, 21:58
przez cris66
Jeszcze jedna uwaga kiedy wiatrak chodzi non stop.Koło osłony termostatu jest wtyczka czujnika ,jak nie łączy dobrze to wentylator wariuje.Miałem tak w Madzi 626 2,0 Comprex.

Re: Wentylator chłodnicy ciągle działa.

PostNapisane: 21 mar 2010, 14:03
przez marcys45
witam mam również pytanie dotyczące nie samej pracy wiatraków ale napięcia na konektorach tych wiatraków.U mnie nie ma napięcia w żadnej kostce przy wiatrakach kiedy włącze klimę wiatrak też nie chodzi wszystkie bezpieczniki są dobre czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć gdzie szukać przerwy w prądzie moja mazda to 626 DITD GW 99r.kombi