Wentylator chłodnicy ciągle działa.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez ant » 27 kwi 2009, 01:02

Czy wentylator chłodnicy powinien pracować ciągle jak jest włączony silnik czy tylko po przekroczeniu określonej temp. ?
Mam wrażenie, że u mnie pracuje ciągle, stwierdziłem to w sobotę. Auto było rano używane, ale silnik już ostygł, zmieniłem kable WN. Po zmianie włączyłem silnik i patrzęę a wiatraki działają. Wskazówka temp była cały czas na min.
Nie wiem czy to coś z elektryką, czy z ukł. cgłodzenia, ale zimą odpowietrzałem układ (chyba jeszcze nie do końca) bo nie było ogrzewania. Po odpow. pojawiło się ciepło.
Czy te wiatraki mają tak działać ?


pozdr.
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2008, 20:38
Posty: 49
Auto: Mazda 626 GW 2001

Postprzez jarsonik » 27 kwi 2009, 06:36

Nie, wiatraki powinne się włączać po uzyskaniu przez silnik odpowiedniej temp.
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2009, 21:02
Posty: 148
Skąd: Białystok
Auto: Ford probe 2,5v6 93r.

Postprzez ant » 1 maja 2009, 14:08

Sprawdziłem dziś i dwa wentylatory włączają się od razu po uruchomieniu zimnego silnika.

Co może być przyczyną ?

Dodatkowo muszę dodać, że po przeszukaniu forum pojawiły się wątpliwości czy sterowanie wiatrakami nie jest powiązane z przepustnicą i TPS.
Mam niestety również z problem z pedałem gazu, po prostu rano jest przyblokowany, potem już ok.
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2008, 20:38
Posty: 49
Auto: Mazda 626 GW 2001

Postprzez MarTnes » 1 maja 2009, 18:21

ant napisał(a):Mam niestety również z problem z pedałem gazu, po prostu rano jest przyblokowany, potem już ok.


Proponuję przeczyścić przepustnicę. Miałem to samo z pedałem gazu i u mnie pomogło :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2008, 21:56
Posty: 102
Skąd: Nysa

Postprzez ant » 16 maja 2009, 13:05

Wygląda na to, że jeden wiatrak jest od silnika, a drugi od klimy.
Sprawdziłem, że jak wyłącze klimę to prawy wiatrak nie kręci się. Lewy wiatrak działa cały czas od momentu uruchomienia silnika.
Ktoś na forum pisał że tak ma w modelu 6, więc u mnie chyba też jest z wiatrakami OK.

Mam inny problem. Klima nie działa-nie chłodzi, ponoć była serwisowana w zeszłym roku (nalepka na filtrze pow.) Zauwazyłem, że jak włączę klimę to w okolicach prawego wiatraka chyba gdzieś coś wycieka. Zauważyłem świeże plamy na postoju.
Czy klimę serwisuje się co roku ?
Czy układ chłodzenia działa ma wspólny obieg z klimą, skąd te wycieki ?
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2008, 20:38
Posty: 49
Auto: Mazda 626 GW 2001

Postprzez steven » 16 maja 2009, 13:18

układ chłodzenia nie ma nic wspólnego z klimą, znaczy mało co ma wspólnego ;)
Jeżeli widzisz wycieki, to proponowałbym wymienić ten element i następnie udać się na nabicie klimatyzacji, bez czynnika, który prawdopodobnie u ciebie wyleciał sprężarka się nie załączy, bo nie zadziała zawór ;)
jeżeli natomiast chodzi o wiatrak od silnika, to prawdopodobnie umasz uwalony temowłączonik tego wiatraka... :) też trzeba go wymienić...

Jeżeli nie czujesz się na siłach, to proponuję zaprowadzić samochód do mechanika... a jak się czujesz, to akurat robótka na weekend :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez ant » 16 maja 2009, 13:30

Z klimą wybieram się do fachowca.
Tylko skąd te wycieki bo chyba nie z chłodnicy ?

Z włącznikiem mogę podłubać sam, tylko gdzie ten włącznik znaleźć w aucie ?
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2008, 20:38
Posty: 49
Auto: Mazda 626 GW 2001

Postprzez Speed » 16 maja 2009, 13:31

steven napisał(a):układ chłodzenia nie ma nic wspólnego z klimą, znaczy mało co ma wspólnego ;)


duzo , samochody z klima maja dwa wiatraki gdzie jeden kreci sie non stop a drugi sie zalacza tylko.
Mazda Experiment 11
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 1
CUP 2013 miejsce 1
 
Od: 16 kwi 2008, 23:05
Posty: 1778 (18/27)
Skąd: Warszawa
Auto: Renault, Yamaha, VW.

Postprzez steven » 16 maja 2009, 16:35

Jaki wiatrak ma się kręcić non stop ?? w życiu żaden nie powinien !!
jeden wiatrak jest od układu chłodzenia silnika i załącza się, gdy woda lub płyn chłodniczy osiągnie około 97 stopni C a wyłączy gdy spadnie do 93 stopni C (przynajmniej w Maździe, ale ogólnie podobnie o wygląda). A drugi wiatrak jest od chłodnicy klimy który załącza się wraz z włączeniem klimatyacji (załączeniem sprężarki). I tak jest w Maździe... i nie widzę tutaj niczego wspólnego, no chyba, że jeden samochód lub właściciel ;)

A były np. renówki meganki które miały jeden wentylator, ale o tym już pisałem...
i clio III który nawet przy klimatyzacji ma jedną chłodnicę, ale podwójną...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez Speed » 16 maja 2009, 16:57

steven napisał(a):Jaki wiatrak ma się kręcić non stop ?? w życiu żaden nie powinien !!


A były np. renówki meganki które miały jeden wentylator, ale o tym już pisałem...
i clio III który nawet przy klimatyzacji ma jedną chłodnicę, ale podwójną...


jak dobrze pamietam prawy jak stoisz w kierunku maski napewno tak jest w mazdzie i w hondzie z tym ze drugi wiatrak (chyba :P ) jest mocniejszy bo zawsze jak sie zalacza jest glosniejszy niz w aucie bez klimy , a co do clio to moze byc wiatrak dwubiegowy
Mazda Experiment 11
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 1
CUP 2013 miejsce 1
 
Od: 16 kwi 2008, 23:05
Posty: 1778 (18/27)
Skąd: Warszawa
Auto: Renault, Yamaha, VW.

Postprzez Pendziwiatr » 17 maja 2009, 09:54

steven napisał(a):Jaki wiatrak ma się kręcić non stop ?? w życiu żaden nie powinien !!
jeden wiatrak jest od układu chłodzenia silnika i załącza się, gdy woda lub płyn chłodniczy osiągnie około 97 stopni C a wyłączy gdy spadnie do 93 stopni C (przynajmniej w Maździe, ale ogólnie podobnie o wygląda). A drugi wiatrak jest od chłodnicy klimy który załącza się wraz z włączeniem klimatyacji (załączeniem sprężarki). I tak jest w Maździe... i nie widzę tutaj niczego wspólnego, no chyba, że jeden samochód lub właściciel ;)

A były np. renówki meganki które miały jeden wentylator, ale o tym już pisałem...
i clio III który nawet przy klimatyzacji ma jedną chłodnicę, ale podwójną...


W mojej madzi przy jaknarazie wpełni sprawnej klimie,wiatrak od klimy załancza się i wyłancza co kilka sekund.Nigdy niemiałem tak by chodziły dwa naraz non stop np.przy włączonej klimie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2007, 20:41
Posty: 49
Skąd: Dolny Śląsk
Auto: MAZDA 626GE ROK96 1.8 16V

Postprzez ant » 27 maja 2009, 23:42

Dodatkowo zauważyłem, że urwany jest plastik z rurką przy korku od chłodnicy.

http://www.imagic.pl/files/view/12937/korek.jpg

Do czego idzie ta rurka ?
Czy mozna to skleić, jeśli tak to czym ?

Druga rzecz to gdzie jest czujnik od wł. wentyl. chłodnicy ?
http://www.imagic.pl/files/view/12937/w%B3%B1cznik.jpg
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2008, 20:38
Posty: 49
Auto: Mazda 626 GW 2001

Postprzez rafi201 » 16 cze 2009, 20:46

Witam :)
Ppodłącze sie...
Kupując niedawno mazde byłem pewien, że podczas sprawdzania auta, po właczeniu klimy załączał się jeden wentylator (prawy, patrząc w kierunku z tyłu auta ku przodowi).
Aktualnie już sam nie wiem jak było bo obecnie po włączeniu klimy -nawet na zimnym silniku- od razu uruchamiaja sie oba...
Z tego co czytałem powyże,j to chyba nie jest normalne???
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2009, 19:57
Posty: 150
Skąd: Warka
Auto: 626 GF 2.0 85kW 2000r

Postprzez rafi201 » 19 cze 2009, 17:03

ant napisał(a):Mam niestety również z problem z pedałem gazu, po prostu rano jest przyblokowany, potem już ok.


Lekko przyblokowany przy pierwszym nacisnieciu, tak jakby o cos zaczepił?
A później juz o.k.?
Nie wiem, czy to zgodne z " kanonami sztuki" ale ja rozwiazałem ten problem lekkim dokreceniem tej śrubki:

Obrazek
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2009, 19:57
Posty: 150
Skąd: Warka
Auto: 626 GF 2.0 85kW 2000r

Postprzez ant » 20 cze 2009, 15:05

A od czego ta śróbka ? Nie jest to czasem TPS?

Może faktycznie masz rację. Byłem niedawno u mechanika, aby przeczyścił przepustnicę, bo pedał mi się blokuje rano.
Mechanik przepustnicy nie przeczyścił, ale przesmarował chyba te sprężynki.
Pomogło na 3 dni, ale to może właśnie to przy lince ?
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2008, 20:38
Posty: 49
Auto: Mazda 626 GW 2001

Postprzez rafi201 » 20 cze 2009, 18:42

Ja też najpierw smarowałem alem efekt byl chwilowy...
Ta śrubka, moim zdaniem (jestem amatorem) reguluje położenie dziwigni gazu.
Ta dźwignia, jak pewnie wiesz, jest poruszana pedałem gazu.
Poruszaj sobie tą dźwignią to sprawdzisz czy blokuje się przy pierwszym nacisnięciu...
Jeżeli tak, to zobaczysz jaki moment trzeba ominąc podkreceniem srubki aby wyeliminowac tę przypadłośc.
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2009, 19:57
Posty: 150
Skąd: Warka
Auto: 626 GF 2.0 85kW 2000r

Postprzez rafi201 » 21 cze 2009, 20:44

Proszę o weryfikacje, czy mogłem lekko dokrecic tą srubkę... bo po dzisiejszym studiowaniu tematów o wolnych obrotach mam watpliwości...
Wolne obroty mam za niskie (ok. 400) nie pamiętam czy przed dokreceniem tej śrubki też takie były ale chyba tak.
W kazdym razie: czy mogłem coś namiesza dokrecajac tą śróbkę?
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2009, 19:57
Posty: 150
Skąd: Warka
Auto: 626 GF 2.0 85kW 2000r

Postprzez kierownik » 22 cze 2009, 11:07

a wprowadziłeś komp w tryb serwisowy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez rafi201 » 22 cze 2009, 11:12

Nie.
Nie miałem nawet zamiaru regulowac obrotów, a jedynie wyeliminowac blokowanie sie pedału gazu. Akurat ten problem rozwiazalo to na dobre.
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2009, 19:57
Posty: 150
Skąd: Warka
Auto: 626 GF 2.0 85kW 2000r

Postprzez rafi201 » 23 cze 2009, 20:11

Jeszcze raz proszę o weryfikacje.
Pojąłem teraz, że pedał gazu zacinał mi się z powodu zanieczyszczonej przepustnicy.
Dokręcając tą śrubke zmieniłem położenie listka przepustnicy eliminując zacinanie sie gazu.
Zamiast tego należało przeczyscic przepustnice.
Czy moje rozumowanie jest poprawne?
Chodzi mi tylko o to czy dokręcając tą śrubke o 2-3 mm cos schrzaniłem i wymaga to teraz korekty, czy tez mogę tak zostawic?

Pozdrawiam – Rafał
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2009, 19:57
Posty: 150
Skąd: Warka
Auto: 626 GF 2.0 85kW 2000r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6