Jak wyregulować klape bagażnika?
Strona 1 z 1
zależy jeszcze gdzie masz te luzy na zamku czy gdzieś indziej ? Jeżeli jest zamku to jest możliwość regulacji i każdy lepszy mechanik Tobie to zrobi czas regulacji do godzinki. Mi mocno waliła jak w dołek jechałem a teraz już jest cisza
Zawsze może być lepiej
- Od: 28 maja 2007, 12:05
- Posty: 17
- Skąd: Nidzica / Warmia i Mazury
- Auto: 626 GF 1,8 97r
Ale gdzie jest ta regulacja? w klapie? Czy w zamku na dole? Jak wygląda regulowanie? Jak sprawdzić czy są tam luzy? Też mi coś stuka jak jadę po nierównościach, dziurach, zawieszenie podobno ok.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
- Od: 19 sty 2008, 19:08
- Posty: 199
- Skąd: żywiec
- Auto: VW B5(3B) 2.5 TDI V6 150KM AFB
bojownik napisał(a):Ale gdzie jest ta regulacja? w klapie? Czy w zamku na dole?
Zamek jest w klapie, na dole jest rygiel.
Mechanika (rozrządy, zawieszenia, wymiana przewodów hamulcowych, itp.itd.)
- Od: 24 sty 2008, 11:45
- Posty: 201
- Skąd: Bilcza/Kielce
- Auto: Ave t25
I tym ryglem właśnie się ustawia klape. Ja poluzowałem dwie śruby i opuściłem go troszkę do dołu , w ten sposób klapa jest bardziej dociśnięta do uszczelek i przestaje się tłuc na nierównościach. U mnie pomogło , mam nadzieję że u Was też zadziała. Pozdrawiam.
- Od: 20 lip 2008, 11:23
- Posty: 37
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda 6 GY 2.0B 2005
Te sruby do opuszczenia rygla to sa te 10 czy tam dwunastki po bokach czy sa jeszcze jakies inne tam?
- Od: 11 lis 2008, 12:23
- Posty: 17
- Skąd: Łódź
- Auto: 626 GE FP '94
Jeżeli klapa ciężko mi się zamyka (trzeba trochę trzasnąć) to znaczy że rygiel jest za nisko i muszę go podnieść?
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
- Od: 19 sty 2008, 19:08
- Posty: 199
- Skąd: żywiec
- Auto: VW B5(3B) 2.5 TDI V6 150KM AFB
bojownik napisał(a):trzeba trochę trzasnąć)
Jeśli trochę to nie sądzę żeby trzeba było regulować może trzeba czymś naoliwić zamek, u mnie też za lekko się ona nie zamyka , może to wiek auta daje się we znaki. Zawsze możesz pokombinować z ryglem i spóbować go podnieść , wtedy powinna się lżej zamykać ale może klekotać, nie jest z tym wiele roboty ,rygiel trzyma się na dwóch śrubach.
A może to siłowniki odmawiają już posłuszeństwa, albo niskie temperatury, ale to tylko gdybanie bo nie jestem pewien czy to może być przyczyną ciężkiego zamykania.
A tak apropo tłuczenia się czegoś w okolicach bagażnika to miałem kiedyś tak że chodziłem i szukałem w zawieszeniu i kołach, klockach hamulcowych i innych temu podobnych a okazało się po zajrzeniu do bagażnika że .......................................to tylko trójkąt się tłucze bo nie zapiołem jednego paska który go mocuje do boku bagaznika.Pozdrawiam
- Od: 20 lip 2008, 11:23
- Posty: 37
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda 6 GY 2.0B 2005
trojkat na pewno nie, bo go wyjalem i tlucze nadal ;] sprobuje z ryglem bo ogolnie zamyka mi sie baardzo lekko klapa
- Od: 11 lis 2008, 12:23
- Posty: 17
- Skąd: Łódź
- Auto: 626 GE FP '94
No właśnie trzeba solidnie trzasnąć, tak z połowy już upuścić, a mi coś stuka z tyłu i dlatego sie zastanawiam czy podnieść rygielek czy nie.
Swoją drogą, brakuje mi jednego odboju (takie coś gumowe, w kształcie walca) między klapą, a bagażnikiem, wydaje mi się, że to może być powód stukania
Swoją drogą, brakuje mi jednego odboju (takie coś gumowe, w kształcie walca) między klapą, a bagażnikiem, wydaje mi się, że to może być powód stukania
- Od: 19 sty 2008, 19:08
- Posty: 199
- Skąd: żywiec
- Auto: VW B5(3B) 2.5 TDI V6 150KM AFB
Co do regulacji klapy (rygla znaczy sie) – da sie owszem tylko generalnie przynajmneij u mnie te sruby byly bardzo mocno przykrecone. W kazdym razie przesunalem troche rygiel i jak ręką odjal – stukanie z bagaznika zniknelo! A klapa zamyka sie prawie ze idealnie. Tak wiec jesli cos stuka to proponuje zaczac od regulacji zamka klapy bo to zadna robota.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 11 lis 2008, 12:23
- Posty: 17
- Skąd: Łódź
- Auto: 626 GE FP '94
kielo napisał(a):I tym ryglem właśnie się ustawia klape. Ja poluzowałem dwie śruby i opuściłem go troszkę do dołu , w ten sposób klapa jest bardziej dociśnięta do uszczelek i przestaje się tłuc na nierównościach. U mnie pomogło , mam nadzieję że u Was też zadziała. Pozdrawiam.
Ja tez mam GF (hatchback ale po lifcie) i u mnie ten rygiel (czyli ta część zamka, ktora jest w dolnym progu bagaznika) przesuwa sie ale tylko w prawo i lewo a nie góra/dół. No moze da się to lekko przesunac gora/dół ale nie wiecej niz 2 mm i nie wyglada mi to na margines do regulacji a raczej na standardowy luz miedzy srednica otworu a srednica sruby.
Natomiast nieco wieksza mozliwosc przesuwania góra/dół jest w zamku, ktory jest w klapie.
- Od: 18 wrz 2005, 00:29
- Posty: 83
- Skąd: Warszawa/Lublin
- Auto: Aktualnie:
626 GF 4D 2.0 diesel '01 oraz MB W124 220E 2.2 benzyna '93
Wcześniej:
Octavia L&K 1.8 20V turbo '01
626GF 5D 2.0 benzyna (136KM) '01
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6