Jak wyregulować klape bagażnika?

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez invert » 9 sty 2009, 00:46

Mam luzy na klapie bagażnika. Czym można to wyregulować?
Mam wersje hatchback.
Szukałem na forum podobnego tematu ale niestety nic nie znalazłem.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 sty 2008, 13:15
Posty: 25
Auto: Mazda 626 GF

Postprzez Brzegu » 9 sty 2009, 15:09

zależy jeszcze gdzie masz te luzy na zamku czy gdzieś indziej ??? Jeżeli jest zamku to jest możliwość regulacji i każdy lepszy mechanik Tobie to zrobi czas regulacji do godzinki. Mi mocno waliła jak w dołek jechałem a teraz już jest cisza :D
Zawsze może być lepiej :)
Początkujący
 
Od: 28 maja 2007, 12:05
Posty: 17
Skąd: Nidzica / Warmia i Mazury
Auto: 626 GF 1,8 97r

Postprzez invert » 9 sty 2009, 21:03

niechce placic jakiemus mechanikoi 30 -50zl i bedzie sie pozniej podniecal. Sam chce to zrobic bo mysle ze nie jest to jakis wielki problem. tylko niewiem czym sie to reguluje
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 sty 2008, 13:15
Posty: 25
Auto: Mazda 626 GF

Postprzez dyszel » 9 sty 2009, 21:27

zamek ma regulację i tylko nim się reguluje klapę tylną w hatchbacku!
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 17:39
Posty: 1388 (0/1)
Skąd: Łańcut
Auto: była 626 GE FS Pb95 only
jest gowno wort MKIII napędzany bajurą
& 7KM made in PRL/japan power CB 450N

Postprzez invert » 9 sty 2009, 21:37

ok, pokombinuje. Dzieki.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 sty 2008, 13:15
Posty: 25
Auto: Mazda 626 GF

Postprzez bojownik » 10 sty 2009, 12:24

Ale gdzie jest ta regulacja? w klapie? Czy w zamku na dole? Jak wygląda regulowanie? Jak sprawdzić czy są tam luzy? Też mi coś stuka jak jadę po nierównościach, dziurach, zawieszenie podobno ok.

Pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2008, 19:08
Posty: 199
Skąd: żywiec
Auto: VW B5(3B) 2.5 TDI V6 150KM AFB

Postprzez Skrzypek_na_dachu » 10 sty 2009, 18:41

bojownik napisał(a):Ale gdzie jest ta regulacja? w klapie? Czy w zamku na dole?

Zamek jest w klapie, na dole jest rygiel.
Mechanika (rozrządy, zawieszenia, wymiana przewodów hamulcowych, itp.itd.)
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 11:45
Posty: 201
Skąd: Bilcza/Kielce
Auto: Ave t25

Postprzez kielo » 10 sty 2009, 19:40

I tym ryglem właśnie się ustawia klape. Ja poluzowałem dwie śruby i opuściłem go troszkę do dołu , w ten sposób klapa jest bardziej dociśnięta do uszczelek i przestaje się tłuc na nierównościach. U mnie pomogło , mam nadzieję że u Was też zadziała. Pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2008, 11:23
Posty: 37
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 6 GY 2.0B 2005

Postprzez elmo_biker » 13 sty 2009, 18:51

Te sruby do opuszczenia rygla to sa te 10 czy tam dwunastki po bokach czy sa jeszcze jakies inne tam?
Początkujący
 
Od: 11 lis 2008, 12:23
Posty: 17
Skąd: Łódź
Auto: 626 GE FP '94

Postprzez bojownik » 14 sty 2009, 20:14

Jeżeli klapa ciężko mi się zamyka (trzeba trochę trzasnąć) to znaczy że rygiel jest za nisko i muszę go podnieść?

Pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2008, 19:08
Posty: 199
Skąd: żywiec
Auto: VW B5(3B) 2.5 TDI V6 150KM AFB

Postprzez kielo » 14 sty 2009, 20:42

bojownik napisał(a):trzeba trochę trzasnąć)

Jeśli trochę to nie sądzę żeby trzeba było regulować może trzeba czymś naoliwić zamek, u mnie też za lekko się ona nie zamyka , może to wiek auta daje się we znaki. :) Zawsze możesz pokombinować z ryglem i spóbować go podnieść , wtedy powinna się lżej zamykać ale może klekotać, nie jest z tym wiele roboty ,rygiel trzyma się na dwóch śrubach.
A może to siłowniki odmawiają już posłuszeństwa, albo niskie temperatury, ale to tylko gdybanie bo nie jestem pewien czy to może być przyczyną ciężkiego zamykania.

A tak apropo tłuczenia się czegoś w okolicach bagażnika to miałem kiedyś tak że chodziłem i szukałem w zawieszeniu i kołach, klockach hamulcowych i innych temu podobnych a okazało się po zajrzeniu do bagażnika że .......................................to tylko trójkąt się tłucze bo nie zapiołem jednego paska który go mocuje do boku bagaznika.Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2008, 11:23
Posty: 37
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 6 GY 2.0B 2005

Postprzez elmo_biker » 14 sty 2009, 20:46

trojkat na pewno nie, bo go wyjalem i tlucze nadal ;] sprobuje z ryglem bo ogolnie zamyka mi sie baardzo lekko klapa
Początkujący
 
Od: 11 lis 2008, 12:23
Posty: 17
Skąd: Łódź
Auto: 626 GE FP '94

Postprzez bojownik » 14 sty 2009, 20:53

No właśnie trzeba solidnie trzasnąć, tak z połowy już upuścić, a mi coś stuka z tyłu i dlatego sie zastanawiam czy podnieść rygielek czy nie.

Swoją drogą, brakuje mi jednego odboju (takie coś gumowe, w kształcie walca) między klapą, a bagażnikiem, wydaje mi się, że to może być powód stukania :)
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2008, 19:08
Posty: 199
Skąd: żywiec
Auto: VW B5(3B) 2.5 TDI V6 150KM AFB

Postprzez kielo » 14 sty 2009, 21:00

Mozliwe z tym odbojem. Spróbuj może włożyć w to miejsce jakiś kawałek zwiniętego filcu albo gumy jak pomoże to załóż ten odbój i bedzie OK
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2008, 11:23
Posty: 37
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 6 GY 2.0B 2005

Postprzez elmo_biker » 27 sty 2009, 22:30

Co do regulacji klapy (rygla znaczy sie) – da sie owszem tylko generalnie przynajmneij u mnie te sruby byly bardzo mocno przykrecone. W kazdym razie przesunalem troche rygiel i jak ręką odjal – stukanie z bagaznika zniknelo! :) A klapa zamyka sie prawie ze idealnie. Tak wiec jesli cos stuka to proponuje zaczac od regulacji zamka klapy bo to zadna robota.
Pozdrawiam
Obrazek
Początkujący
 
Od: 11 lis 2008, 12:23
Posty: 17
Skąd: Łódź
Auto: 626 GE FP '94

Postprzez Veetec » 14 gru 2009, 22:33

kielo napisał(a):I tym ryglem właśnie się ustawia klape. Ja poluzowałem dwie śruby i opuściłem go troszkę do dołu , w ten sposób klapa jest bardziej dociśnięta do uszczelek i przestaje się tłuc na nierównościach. U mnie pomogło , mam nadzieję że u Was też zadziała. Pozdrawiam.


Ja tez mam GF (hatchback ale po lifcie) i u mnie ten rygiel (czyli ta część zamka, ktora jest w dolnym progu bagaznika) przesuwa sie ale tylko w prawo i lewo a nie góra/dół. No moze da się to lekko przesunac gora/dół ale nie wiecej niz 2 mm i nie wyglada mi to na margines do regulacji a raczej na standardowy luz miedzy srednica otworu a srednica sruby.
Natomiast nieco wieksza mozliwosc przesuwania góra/dół jest w zamku, ktory jest w klapie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2005, 00:29
Posty: 83
Skąd: Warszawa/Lublin
Auto: Aktualnie:
626 GF 4D 2.0 diesel '01 oraz MB W124 220E 2.2 benzyna '93
Wcześniej:
Octavia L&K 1.8 20V turbo '01
626GF 5D 2.0 benzyna (136KM) '01

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6