Centralny zamek 626 GF – lokalizacja sterownika, pytania, problemy

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez gnat74 » 5 wrz 2010, 18:16

Piotrek_wroc dzięki wielkie za podpowiedź :) tylko powiedz jeszcze gdzie znajde tą kostkę..Mile widziana fotografia jeśli to nie problem dla Ciebie.
Początkujący
 
Od: 8 lip 2010, 17:52
Posty: 14
Skąd: Kłodzko
Auto: mazda 626 DITD 1999
ladniutka :)

Postprzez Piotrek_wroc » 5 wrz 2010, 18:38

aktualnie moja madzia jest 20km ode mnie...wiec z fotką ciężko...
ale kostka jet bezpośrednio w kierownicy,
trzeba odkręcić od dołu 3 śrubki, odciągnąć regulację kierownicy i zdjąć osłonę.
kostka (po lewej stronie, po prawej stacyjka) bardzo dobrze widoczna i łatwy dostęp.

Obrazek
tu widać po lewej na dole
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2006, 22:06
Posty: 91
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GF 2.0l + lpg

Postprzez gnat74 » 8 wrz 2010, 18:17

I zadziałało jak trzeba :) Mrygałki jak się patrzy. Niedociągnięcie japonskiej mysli technicznej poprawione :)
Początkujący
 
Od: 8 lip 2010, 17:52
Posty: 14
Skąd: Kłodzko
Auto: mazda 626 DITD 1999
ladniutka :)

Postprzez Piotrek_wroc » 8 wrz 2010, 19:51

gnat74 napisał(a):I zadziałało jak trzeba :) Mrygałki jak się patrzy. Niedociągnięcie japonskiej mysli technicznej poprawione :)
i super :) gratulacje :)
i pozostaje tylko cieszyć się jazdą mrygającą madzią :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2006, 22:06
Posty: 91
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GF 2.0l + lpg

Postprzez gnat74 » 9 wrz 2010, 18:45

jezdzie się fajnie i nie trzeba już nasłuchiwać czy się zamkła :) Ale pojawiło sie coś nowego..Sama się zamyka..Po zgaszeniu auta.W czasie jazdy nic takiego się nie dzieje..
Początkujący
 
Od: 8 lip 2010, 17:52
Posty: 14
Skąd: Kłodzko
Auto: mazda 626 DITD 1999
ladniutka :)

Postprzez Piotrek_wroc » 9 wrz 2010, 19:12

gnat74 napisał(a):.Sama się zamyka..Po zgaszeniu auta.W czasie jazdy nic takiego się nie dzieje..
ale same zamykają się szyby czy całe auto samo zamyka?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2006, 22:06
Posty: 91
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GF 2.0l + lpg

Postprzez gnat74 » 10 wrz 2010, 17:13

Czy szyby to nie wiem.Zamknelo się auto.Ale to nie reguła.Raz sie zamknie a raz nie.Może powoduje to pogoda??Było wilgotno..Po prostu będę obserwował.Auto nie ma alarmu ani żadnego zabezpieczenia ale sterownik c.z jest calkiem inny niz w dołączonych zdjęciach tego wątku.
Początkujący
 
Od: 8 lip 2010, 17:52
Posty: 14
Skąd: Kłodzko
Auto: mazda 626 DITD 1999
ladniutka :)

Postprzez Piotrek_wroc » 11 wrz 2010, 01:14

z tego co piszesz, to prawdopodobnie masz nieoryginalny centralny zamek w madzi, moglbys zrobic fotke Twojej centralki?

pamiętam jak montowałem kiedyś c.z. "zamster" to miał on opcję zamykania drzwi ale po włączeniu silnika...

jeśli masz nieoryginalny c.z. to na 90% masz chyba cos niestety zle podłączone :/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2006, 22:06
Posty: 91
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GF 2.0l + lpg

Postprzez gnat74 » 12 wrz 2010, 12:15

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f1c ... baf4e.html
Nie wygląda mi to na nieorginalna centralkę.Żadnych kombinacji przy niej nie widać.Choć jest faktem,że auto ma choćby dołożony tempomat i chyba jakiś inny przerywacz kierunków..Tak mi się wydaje.Do tego wisi kilka kostek i niepodłaczony przekaźnik a właściwie przerywacz kierunków.Ale z tego co czytam wynika,że mazda tak robiła..Pociągali część instalacji z dodatkowego wyposażenia..Zresztą nie tylko mazda tak czyni..Hyundai tak samo..
Początkujący
 
Od: 8 lip 2010, 17:52
Posty: 14
Skąd: Kłodzko
Auto: mazda 626 DITD 1999
ladniutka :)

Postprzez Piotrek_wroc » 12 wrz 2010, 14:56

Nie wygląda mi to na nieorginalna centralkę.Żadnych kombinacji przy niej nie widać.
centralka wyglada na oryginał ... nie wiem jak Ci pomoc, możne ktoś inny będzie wiedział czemu tak..albo wina ze cos gdzies nie styka...wilgoc.... nie mam pomyslu niestety :/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2006, 22:06
Posty: 91
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GF 2.0l + lpg

Postprzez gnat74 » 12 wrz 2010, 15:52

W sumie nie przeszkadza mi to.Jakby co mam drugi kluczyk :)A poza tym pilnuje się żeby nie zostawiać klucza w aucie:)
Dzięki za pomoc.Właśnie dorobiłem się kontrolki niezamkniętych drzwi i idę popracować nad światłami mijania..
Dzięki raz jeszcze za pomoc :)
Początkujący
 
Od: 8 lip 2010, 17:52
Posty: 14
Skąd: Kłodzko
Auto: mazda 626 DITD 1999
ladniutka :)

Postprzez lysek79 » 2 paź 2010, 10:43

Podepnę się pod wasz temat, chciał bym podłączyć syrenkę pod oryginalny sterownik centralnego zamka(NALDEC chyba się ona nazywa). Podłączyłem przekaźnik do syrenki sterowany minusem, i dalej nie wiem jak to podłączyć. Próbowałem pod szary przewód wychodzący z centralki ale sygnał działa tylko po naciśnięciu otwierania. Natomiast zamykanie przestaje działać.
Moje pytanie: Pod który przewód z centralki (ewentualnie jak) podpinacie sterowanie kierunkami, może syrenka będzie mi też tak działała?
Początkujący
 
Od: 5 wrz 2007, 19:57
Posty: 17
Auto: mazda 626 GF '98r. 2.0 lpg

Postprzez tadziomaru1 » 2 paź 2010, 16:44

Nie będzie. Tak się nie da. Sterownik centralnego zamka to sterownik CENTRALNEGO ZAMKA a nie alarm. Syrenkę podpina się tylko i wyłącznie pod centralkę alarmu. Sterownik c.z. też, jeśli się ma alarm, oczywiście. Pomyliłeś Kolego pojęcia. Jeśli chcesz, żeby Ci "wyło" to musisz kupić alarm, zainstalować go, podpinając czujniki drzwiowe, klapy, ew. czujniki ruchu i ew. czujnik wstrząsu, kierunkowskazy coby migało, oraz syrenkę oczywiście. Można jeszcze podłączyć przez przekaźnik jakąś odcinkę zapłonu lub paliwa (ja tak niby zawsze robię). Następnie trzeba podłączyc sterownik c.z. i wtedy zamykasz i otwierasz samochód pilotem od alarmu, nie oryginalnym mazdowskim od c.z. Rozumi?
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez Benek941 » 21 paź 2010, 16:12

Witam wszystkich!!

Mam pytanie który kabel z centralki pilota odpowiada za kierunkowskazy chodzi mi o ten co mam go podłączyć pod kostkę tą pod kierownicą?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 paź 2010, 16:07
Posty: 26
Skąd: Bychawa/Lublin
Auto: Mazda 6 GH 2.5 170KM
10'
Mazda 626 GF 2.0 115KM 99'
Mazda MPV II 2.0D 136KM 03'

Postprzez Krzychu_W » 21 paź 2010, 16:27

Benek941 napisał(a):Mam pytanie który kabel z centralki pilota odpowiada za kierunkowskazy chodzi mi o ten co mam go podłączyć pod kostkę tą pod kierownicą?


Przepraszam... czy są na forum jasnowidze????? Bo ja chwilowo straciłem swoje zdolności i niestety nie wiem jaką kolega ma centralkę.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2010, 15:10
Posty: 36
Skąd: Legionowo k/Warszawy
Auto: Mazda 626 GF '99 Comfort

Postprzez Piotrek_wroc » 21 paź 2010, 17:23

Benek941 napisał(a):Mam pytanie który kabel z centralki pilota odpowiada za kierunkowskazy chodzi mi o ten co mam go podłączyć pod kostkę tą pod kierownicą?

jeśli chodzi o centralkę fabryczną.... to będzie kłopot... bo centralki uniwersalne posiadają wyjścia odpowiednie na kierunkowskazy.

ale przyszedł mi pomysł na podłączenie kierunkowskazów... podkreślę, jest to tylko zamysł, jakby to mogło działać.
sygnał z centralki przy zamknięciu bądź otwarciu drzwi daje +5 bądź +2,5V na centralce centralnego zamka (gniazdo F, rys 1, zaznaczone na czerwono)
używając drivera z rys 2 można teoretycznie dać sygnał na kierunki :)

jakby ktoś mógłby sprawdzić czy dobrze rozumuje, to by była fajna rzecz do Madzi (i nie tylko GF)

1.
Obrazek
Uploaded with ImageShack.us

2.
Obrazek
Uploaded with ImageShack.us
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2006, 22:06
Posty: 91
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GF 2.0l + lpg

Postprzez juliusz99 » 2 lis 2010, 22:36

Witam przeczytałem już chyba wszystkie posty na temat centralnego zamka w Mazdzie 626 i doszedłem do wniosku że uszkodzenie tego elementu w mazdzie to chyba norma ,sam po kilku tygodniach użytkowania padłem ofiara tej usterki przestały mi się najpier zamykać a później otwierać drzwi od strony pasażera i tylne(ogónie wszystkie dziają tak jakby nie miały siły),rozebrałem zamki i rozebrałem siłowniki (działanie których wyglądało tak jakby nie miały siły pociągnąc cięgna ,bez nich również słabo działały) i doszedłem do wniosku że w siłownikach zużywają się silniczki i tracą jakby moc (ogólnie japońce bardzo skomlikowały ten element w porównaniu z innymi producentami) i teraz zastanawiam się czy kupić nowe orginalne zamki z siłownikami(znaczy się również używane bo nowe kosztują fortunę (ciekawe ile wytrzymają te używane)),czy czasem nie zamontowac siłowników uniwersalnych (montowałem takie kiedyś w fieście i były bardzo silne ) stąd mam pytanie do przednich siłowników orginalnych ida po trzy przewody jakie sygnały w nich płyną ? i czy istniej możliwośc podpięcia do nich siłownikó uniwersalnych(chodzi mi oto żeby były one podpięte do orginalnej centralki ) one mają po dwa kable tylko od strony kierowcy mają trzy .
Pozdrawiam Juliusz i licze na wasze doświadczenia i wypowiedzi . <spoko>
juliusz99
 

Postprzez chriss18 » 3 lis 2010, 19:53

DLA WSZYSTKICH KTORZY NIE MAJA PODWOJNEGO ZAMYKANIA CENTRALKI


Wlorz kluczyk w zamek zewnetrzny drzwi przednich od strony kirowcy,przekrec kluczyk do pozycji blokowanie (czyli w prawo) nastepnie wruc do pozycji pionowej nastepnie w ciagu 3 sekund wruc do pozycji blokowania, po tych czynnosciach powinien dzialac system podwojnego zamykania drzwi.
W pilocie nacisnac 2 razy przycisk LOOK

PS. Jezeli nie bedzie dzialac to przekrecajcie kluczyk w druga strone (czyli w lewo)

pozdro
Nie ma glupich pytan, sa tylko glupie odpowiedzi.Szefie dasz zaliczke?

MAZDA 626 GF/GW 12.1999
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 mar 2010, 19:35
Posty: 20
Auto: MAZDA 626 1.9 GF/GW 12.1999

Postprzez Piotrek_wroc » 3 lis 2010, 22:46

chriss18 napisał(a):DLA WSZYSTKICH KTORZY NIE MAJA PODWOJNEGO ZAMYKANIA CENTRALKI

Wlorz kluczyk w zamek zewnetrzny drzwi przednich od strony kirowcy,przekrec kluczyk do pozycji blokowanie (czyli w prawo) nastepnie wruc do pozycji pionowej nastepnie w ciagu 3 sekund wruc do pozycji blokowania, po tych czynnosciach powinien dzialac system podwojnego zamykania drzwi.
W pilocie nacisnac 2 razy przycisk LOOK

PS. Jezeli nie bedzie dzialac to przekrecajcie kluczyk w druga strone (czyli w lewo)

pozdro

tak jak wczesniej napisałem, u mnie przykladowo – nie działa,
przed chwilą sprawdziłem Twój sposób, i niestety, u mnie nie dziala :(

niech ktoś jeszcze da znać, czy u niego zadziała :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2006, 22:06
Posty: 91
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GF 2.0l + lpg

Postprzez tadziomaru1 » 3 lis 2010, 22:53

U mnie działało, działa i mam nadzieję, że będzie działać...
Aha, żeby działało trzeba mieć oryginalnego mazdowskiego pilota i oryginalną centralkę, jak masz zamontowaną centralkę od alarmu i pilota od tejże, to <dupa> , nie ma prawa działać
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6