Centralny zamek 626 GF – lokalizacja sterownika, pytania, problemy

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez lewy72 » 12 lip 2012, 17:52

Dokładnie tak, mam centralkę i chcę mieć na pilota.
Po dwóch dniach czytania forum dowiedziałem się, że to właśnie do tego przekaźnika się trzeba podpiąć:D Jeśli jest jakiś inny moduł sterujący to postaram się go namierzyć.Jakieś sugestie gdzie by to mogło być?
Z własnych obserwacji ( jeśli w dobre miejsce się podpinam) na przewodach odpowiedzialnych za otw/zam cały czas jest napięcie, jest rozłączane w momencie otwierania/zamykania na 0.5s, a chyba powinno być odwrotnie czyli podana masa i zamknięcie obwodu na 0.5s. I tak z resztą jest w kupionym sterowniku :D Ja już nie wiem, wygląda na to że muszę zamontować jakieś przekaźniki które będą rozłączać układ? <glupek2>
pozdr.
Początkujący
 
Od: 12 lip 2012, 15:56
Posty: 8
Skąd: Kraków
Auto: Colt CAO, 1.6, 96r
MX-6, 2.0, 93r
Mazda 6 GY DI

Postprzez tadziomaru1 » 12 lip 2012, 19:46

Nie lepiej było kupić oryginalnego pilota i zaprogramować do sterownika? Chyba, że chcesz żeby Ci toto wyło i mrygało światełkami. Ja akurat nie lubię takich efektów specjalnych, poza tym na wyjący alarm nikt już nie zwraca uwagi, więc zabezpieczenie to żadne. Wolę bardziej skuteczne, ciche zabezpieczenia :]
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez lewy72 » 12 lip 2012, 21:03

Ja mam tylko centralny zamek otwierany z kluczyka.
Chciałem sobie ułatwić życie i zamontować dodatkową centralkę z pilotem.
Jestem podobnego zdania jeśli chodzi o alarm itp. nie ma to najmniejszego sensu :) Pozdr.
Początkujący
 
Od: 12 lip 2012, 15:56
Posty: 8
Skąd: Kraków
Auto: Colt CAO, 1.6, 96r
MX-6, 2.0, 93r
Mazda 6 GY DI

Postprzez seba626 » 12 lip 2012, 21:11

podlaczenie jest banalnie proste, i mrygac kierunkami tez bedzie. zadnych przekaznikow nie trzeba montowac, tylko kup odpowiedni sterownik
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2012, 11:45
Posty: 366 (0/1)
Skąd: Poniatowa
Auto: Mazda 626 (sedan) 2.0 DiTD RF2A 101KM, rok prod. 1999, Jest MAZDA jest jazda :))

Postprzez lewy72 » 12 lip 2012, 22:37

Fajnie by było, gdyby chodziło :D ale u mnie to nie takie proste.
Zakupiona centralka jest ok, podaje impuls (–) to sprawdziłem.Problem wydaje mi się leży po stronie cz ori tam tak jakby sterownie jest przez rozłączenie układu(a takich ster. jeszcze nie widziałem). Bo napięcie jest ciągle tylko w sekundzie jak drzwi się zam/otw to zanika.
Z tego co czytam to w większości 626, mx-6 jest tam złącze 6-pin ja mam 5-pin :| . Kiedyś ktoś pisał że to jest rzadkością. Dodam jeszcze że auto jest z USA
Ma ktoś pomysł jak sobie z tym poradzić?
Początkujący
 
Od: 12 lip 2012, 15:56
Posty: 8
Skąd: Kraków
Auto: Colt CAO, 1.6, 96r
MX-6, 2.0, 93r
Mazda 6 GY DI

Postprzez lucas83 » 13 lip 2012, 08:38

Ja na Twoim miejscu poszukałbym miejsca, gdzie powinien być podpięty oryginalny sterownik centralnego zamka na piloty (o ile takie rozwiązanie było przewidziane w Twoim samochodzie) i w to miejsce podłączyłbym ten sterownik zakupiony przez Ciebie. Wtedy będzie współpracował z fabrycznym centralnym zamkiem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez tadziomaru1 » 13 lip 2012, 09:03

Ja kupiłbym ori pilota i zaprogramował do tego sterownika który jest w aucie.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez lucas83 » 13 lip 2012, 09:48

Kaziu, nie wiem jak jest w MX6, ale np. w 626 jest osobny moduł do sterowania zamka pilotem (Keyless Unit). Jeśli jego auto ma miejsce na Keyless Unit, to wtedy tam może sobie wpiąć centralkę, którą kupił. Co innego jeśli auto kiedyś miało piloty fabryczne, ale zostały np. zgubione, itp. to wtedy tak, rozwiązanie zakupu odpowiedniego pilota ma sens, ponieważ albo fabryczna centralka zawiera w sobie funkcję sterowania pilotem, albo auto posiada fabryczny centralny zamek + osobny sterownik do pilotów (tak jak w 626). Ale jeśli jego fabryczna centralka nie przewiduje w jakikolwiek sposób sterowania pilotem, to dokupienie pilota nic nie da, bo centralka będzie głucha. Uff, ale to skomplikowane ;)

Trzeba sprawdzić w instrukcji serwisowej od MX6 miejsce montażu takowych elementów i porównać je z konfiguracją posiadanego samochodu. Wtedy wszystko stanie się jasne :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez tadziomaru1 » 13 lip 2012, 15:02

No tak, tak, Łukaszu, masz rację, trzeba to posprawdzać. Bardzo dobrze jakby była możliwość dokupienia i zaprogramowania ori pilota. Dlatego myślę że tak jest, bo jak jest centralny, to zrobiliby tylko z kluczyka? :|
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez lewy72 » 13 lip 2012, 17:17

Nie dość, że zrobili z kluczyka to jeszcze nie ma siłownika w drzwiach kierowcy.
Dokupiłem siłowniczek i całość zamontuje w drzwiach :) podepnę się tylko pod jeden siłownik którym będe otwierał drzwi tak jakby od środka, resztę zrobi ori centralka. A co do mrygania światłami to chyba dam sobie spokój, bo urlop się kończy, a jeszcze w cholerę do zrobienia.Napiszę później jak mi poszło.Pozdr!
Początkujący
 
Od: 12 lip 2012, 15:56
Posty: 8
Skąd: Kraków
Auto: Colt CAO, 1.6, 96r
MX-6, 2.0, 93r
Mazda 6 GY DI

Postprzez lucas83 » 13 lip 2012, 17:25

Kaziu, a dlaczego nie? Może kiedyś była to opcja przy zamawianiu samochodu? Z tego co czytałem, niektórzy posiadacze GF nie mieli Keyless Unit tam gdzie powinien być i centralny tylko z kluczyka. No bo nie sądzę, żeby ktoś przed sprzedażą wymontowywał sterowanie centralnym zamkiem z pilota :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez tadziomaru1 » 13 lip 2012, 23:14

No, tak jest jak mówisz...
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez lewy72 » 14 lip 2012, 20:50

Zrobiłem tak jak napisałem wcześniej, dla mx-6 polecam jeden siłownik w drzwiach kierowcy , trochę więcej roboty, ale za to efekt murowany.
Pozdr!
Początkujący
 
Od: 12 lip 2012, 15:56
Posty: 8
Skąd: Kraków
Auto: Colt CAO, 1.6, 96r
MX-6, 2.0, 93r
Mazda 6 GY DI

Postprzez lucas83 » 15 lip 2012, 13:25

Szybkie pytanie: czy ktoś może zrobić mi fotkę złącza do Keyless Unit (sterownik zamka na pilota) w GF po lifcie? Sterownik ten znajduje się z boku deski po stronie pasażera (pod pokrywką, którą widać, jak się otworzy drzwi – 5 zaczepów ją trzyma). Ewentualnie może ktoś wie, czy ten sterownik od poliftowych GF pasuje do przedliftowych? Chodzi oczywiście o złącze i zgodność elektryczną. Po lifcie montowali tam bodajże Omrona, a przed był Naldec.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez VeryCoolMan » 13 sie 2012, 11:23

Hey.
Jak to przed robotą wole zapytać może ktoś z Was coś na ten temat wie :)
Czy gdzieś przy centralce znajdę przewód na którym będzie + lub – po zamknięciu a znikający po otwarciu zamków?
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez grzech_z » 13 sie 2012, 14:05

lucas83 napisał(a):Szybkie pytanie: czy ktoś może zrobić mi fotkę złącza do Keyless Unit (sterownik zamka na pilota) w GF po lifcie? Sterownik ten znajduje się z boku deski po stronie pasażera (pod pokrywką, którą widać, jak się otworzy drzwi – 5 zaczepów ją trzyma). Ewentualnie może ktoś wie, czy ten sterownik od poliftowych GF pasuje do przedliftowych? Chodzi oczywiście o złącze i zgodność elektryczną. Po lifcie montowali tam bodajże Omrona, a przed był Naldec.


A to nie to samo co na 2 stronie wątku?
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez lucas83 » 14 sie 2012, 07:05

Co prawda już nieaktualne, ale z tego co zdążyłem się zorientować, to montowali różne typy centralek, dlatego chciałem zobaczyć jak to jest w polifcie. Ja mam taką właśnie jak na 2 stronie wątku, ale jest jeszcze centralka Omron.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez grzech_z » 14 sie 2012, 08:54

lucas83 napisał(a):Co prawda już nieaktualne, ale z tego co zdążyłem się zorientować, to montowali różne typy centralek, dlatego chciałem zobaczyć jak to jest w polifcie. Ja mam taką właśnie jak na 2 stronie wątku, ale jest jeszcze centralka Omron.


Mamy takie same – zatem:) Nie znasz przypadkiem znaczenia pozostałych kabelków? Bo do obsługi zamka zdaje się są potrzebne 3 a w kostce jest 5 a niektórzy mają również 6.
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez lucas83 » 14 sie 2012, 10:32

Bardzo proszę:

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez papke » 22 sie 2012, 14:03

lucas, prosze cie o pomoc.
mazda 626 gf, 2001 – znalazlem keyless-unit po prawej stronie nog pasazera (model nr 41607), ale niestety nie potrafie w jej miejsce podpiac centralki z pilotem (ori pilotow nie mam). Schemat od producenta mam, ale niestety nie wiem, ktore kabelki za co odpowiadaja w mojej kostce w aucie.

Schemat, ktory podales wyzej odnosi sie do chyba innej kostki, niz ja mam? Moja ma w rzedzie 8 pinow, rzedow jest 2 (rysunek w paincie nizej). Do kostki dochodzi 6 kabli, ale nie wiem, ktore kable podpiac do nowej centralki. Z tego co sie zoreintowalem, sterowanie mam masa. Czy moglbys mi podpowiedziec, gdzie mam podlaczyc te kabelki? Na razie kierunkowskazy sobie daruje – po prostu niech otwiera z pilota. Podsylam 4 fotki:

Keyless Unit widziany z gory:
Obrazek

Keyless Unit widziany z boku (zlacze):
Obrazek

Schemat kostki w aucie, co dochodzi do Keyless Unit:
Obrazek

Instrukcja obslugi:
Obrazek
Początkujący
 
Od: 3 mar 2012, 12:42
Posty: 22
Auto: Mazda 626 GF 2001
2.0 l FS

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6