Centralny zamek 626 GF – lokalizacja sterownika, pytania, problemy
Dokładnie tak, mam centralkę i chcę mieć na pilota.
Po dwóch dniach czytania forum dowiedziałem się, że to właśnie do tego przekaźnika się trzeba podpiąć:D Jeśli jest jakiś inny moduł sterujący to postaram się go namierzyć.Jakieś sugestie gdzie by to mogło być?
Z własnych obserwacji ( jeśli w dobre miejsce się podpinam) na przewodach odpowiedzialnych za otw/zam cały czas jest napięcie, jest rozłączane w momencie otwierania/zamykania na 0.5s, a chyba powinno być odwrotnie czyli podana masa i zamknięcie obwodu na 0.5s. I tak z resztą jest w kupionym sterowniku Ja już nie wiem, wygląda na to że muszę zamontować jakieś przekaźniki które będą rozłączać układ?
pozdr.
Po dwóch dniach czytania forum dowiedziałem się, że to właśnie do tego przekaźnika się trzeba podpiąć:D Jeśli jest jakiś inny moduł sterujący to postaram się go namierzyć.Jakieś sugestie gdzie by to mogło być?
Z własnych obserwacji ( jeśli w dobre miejsce się podpinam) na przewodach odpowiedzialnych za otw/zam cały czas jest napięcie, jest rozłączane w momencie otwierania/zamykania na 0.5s, a chyba powinno być odwrotnie czyli podana masa i zamknięcie obwodu na 0.5s. I tak z resztą jest w kupionym sterowniku Ja już nie wiem, wygląda na to że muszę zamontować jakieś przekaźniki które będą rozłączać układ?
pozdr.
- Od: 12 lip 2012, 15:56
- Posty: 8
- Skąd: Kraków
- Auto: Colt CAO, 1.6, 96r
MX-6, 2.0, 93r
Mazda 6 GY DI
Nie lepiej było kupić oryginalnego pilota i zaprogramować do sterownika? Chyba, że chcesz żeby Ci toto wyło i mrygało światełkami. Ja akurat nie lubię takich efektów specjalnych, poza tym na wyjący alarm nikt już nie zwraca uwagi, więc zabezpieczenie to żadne. Wolę bardziej skuteczne, ciche zabezpieczenia
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Ja mam tylko centralny zamek otwierany z kluczyka.
Chciałem sobie ułatwić życie i zamontować dodatkową centralkę z pilotem.
Jestem podobnego zdania jeśli chodzi o alarm itp. nie ma to najmniejszego sensu Pozdr.
Chciałem sobie ułatwić życie i zamontować dodatkową centralkę z pilotem.
Jestem podobnego zdania jeśli chodzi o alarm itp. nie ma to najmniejszego sensu Pozdr.
- Od: 12 lip 2012, 15:56
- Posty: 8
- Skąd: Kraków
- Auto: Colt CAO, 1.6, 96r
MX-6, 2.0, 93r
Mazda 6 GY DI
Fajnie by było, gdyby chodziło ale u mnie to nie takie proste.
Zakupiona centralka jest ok, podaje impuls (–) to sprawdziłem.Problem wydaje mi się leży po stronie cz ori tam tak jakby sterownie jest przez rozłączenie układu(a takich ster. jeszcze nie widziałem). Bo napięcie jest ciągle tylko w sekundzie jak drzwi się zam/otw to zanika.
Z tego co czytam to w większości 626, mx-6 jest tam złącze 6-pin ja mam 5-pin . Kiedyś ktoś pisał że to jest rzadkością. Dodam jeszcze że auto jest z USA
Ma ktoś pomysł jak sobie z tym poradzić?
Zakupiona centralka jest ok, podaje impuls (–) to sprawdziłem.Problem wydaje mi się leży po stronie cz ori tam tak jakby sterownie jest przez rozłączenie układu(a takich ster. jeszcze nie widziałem). Bo napięcie jest ciągle tylko w sekundzie jak drzwi się zam/otw to zanika.
Z tego co czytam to w większości 626, mx-6 jest tam złącze 6-pin ja mam 5-pin . Kiedyś ktoś pisał że to jest rzadkością. Dodam jeszcze że auto jest z USA
Ma ktoś pomysł jak sobie z tym poradzić?
- Od: 12 lip 2012, 15:56
- Posty: 8
- Skąd: Kraków
- Auto: Colt CAO, 1.6, 96r
MX-6, 2.0, 93r
Mazda 6 GY DI
Ja na Twoim miejscu poszukałbym miejsca, gdzie powinien być podpięty oryginalny sterownik centralnego zamka na piloty (o ile takie rozwiązanie było przewidziane w Twoim samochodzie) i w to miejsce podłączyłbym ten sterownik zakupiony przez Ciebie. Wtedy będzie współpracował z fabrycznym centralnym zamkiem.
- Od: 14 kwi 2008, 19:17
- Posty: 810
- Skąd: Tomaszów Mazowiecki
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.
Ja kupiłbym ori pilota i zaprogramował do tego sterownika który jest w aucie.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Kaziu, nie wiem jak jest w MX6, ale np. w 626 jest osobny moduł do sterowania zamka pilotem (Keyless Unit). Jeśli jego auto ma miejsce na Keyless Unit, to wtedy tam może sobie wpiąć centralkę, którą kupił. Co innego jeśli auto kiedyś miało piloty fabryczne, ale zostały np. zgubione, itp. to wtedy tak, rozwiązanie zakupu odpowiedniego pilota ma sens, ponieważ albo fabryczna centralka zawiera w sobie funkcję sterowania pilotem, albo auto posiada fabryczny centralny zamek + osobny sterownik do pilotów (tak jak w 626). Ale jeśli jego fabryczna centralka nie przewiduje w jakikolwiek sposób sterowania pilotem, to dokupienie pilota nic nie da, bo centralka będzie głucha. Uff, ale to skomplikowane
Trzeba sprawdzić w instrukcji serwisowej od MX6 miejsce montażu takowych elementów i porównać je z konfiguracją posiadanego samochodu. Wtedy wszystko stanie się jasne
Trzeba sprawdzić w instrukcji serwisowej od MX6 miejsce montażu takowych elementów i porównać je z konfiguracją posiadanego samochodu. Wtedy wszystko stanie się jasne
- Od: 14 kwi 2008, 19:17
- Posty: 810
- Skąd: Tomaszów Mazowiecki
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.
No tak, tak, Łukaszu, masz rację, trzeba to posprawdzać. Bardzo dobrze jakby była możliwość dokupienia i zaprogramowania ori pilota. Dlatego myślę że tak jest, bo jak jest centralny, to zrobiliby tylko z kluczyka?
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Nie dość, że zrobili z kluczyka to jeszcze nie ma siłownika w drzwiach kierowcy.
Dokupiłem siłowniczek i całość zamontuje w drzwiach podepnę się tylko pod jeden siłownik którym będe otwierał drzwi tak jakby od środka, resztę zrobi ori centralka. A co do mrygania światłami to chyba dam sobie spokój, bo urlop się kończy, a jeszcze w cholerę do zrobienia.Napiszę później jak mi poszło.Pozdr!
Dokupiłem siłowniczek i całość zamontuje w drzwiach podepnę się tylko pod jeden siłownik którym będe otwierał drzwi tak jakby od środka, resztę zrobi ori centralka. A co do mrygania światłami to chyba dam sobie spokój, bo urlop się kończy, a jeszcze w cholerę do zrobienia.Napiszę później jak mi poszło.Pozdr!
- Od: 12 lip 2012, 15:56
- Posty: 8
- Skąd: Kraków
- Auto: Colt CAO, 1.6, 96r
MX-6, 2.0, 93r
Mazda 6 GY DI
Kaziu, a dlaczego nie? Może kiedyś była to opcja przy zamawianiu samochodu? Z tego co czytałem, niektórzy posiadacze GF nie mieli Keyless Unit tam gdzie powinien być i centralny tylko z kluczyka. No bo nie sądzę, żeby ktoś przed sprzedażą wymontowywał sterowanie centralnym zamkiem z pilota
- Od: 14 kwi 2008, 19:17
- Posty: 810
- Skąd: Tomaszów Mazowiecki
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.
No, tak jest jak mówisz...
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Szybkie pytanie: czy ktoś może zrobić mi fotkę złącza do Keyless Unit (sterownik zamka na pilota) w GF po lifcie? Sterownik ten znajduje się z boku deski po stronie pasażera (pod pokrywką, którą widać, jak się otworzy drzwi – 5 zaczepów ją trzyma). Ewentualnie może ktoś wie, czy ten sterownik od poliftowych GF pasuje do przedliftowych? Chodzi oczywiście o złącze i zgodność elektryczną. Po lifcie montowali tam bodajże Omrona, a przed był Naldec.
- Od: 14 kwi 2008, 19:17
- Posty: 810
- Skąd: Tomaszów Mazowiecki
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.
Hey.
Jak to przed robotą wole zapytać może ktoś z Was coś na ten temat wie
Czy gdzieś przy centralce znajdę przewód na którym będzie + lub – po zamknięciu a znikający po otwarciu zamków?
Jak to przed robotą wole zapytać może ktoś z Was coś na ten temat wie
Czy gdzieś przy centralce znajdę przewód na którym będzie + lub – po zamknięciu a znikający po otwarciu zamków?
lucas83 napisał(a):Szybkie pytanie: czy ktoś może zrobić mi fotkę złącza do Keyless Unit (sterownik zamka na pilota) w GF po lifcie? Sterownik ten znajduje się z boku deski po stronie pasażera (pod pokrywką, którą widać, jak się otworzy drzwi – 5 zaczepów ją trzyma). Ewentualnie może ktoś wie, czy ten sterownik od poliftowych GF pasuje do przedliftowych? Chodzi oczywiście o złącze i zgodność elektryczną. Po lifcie montowali tam bodajże Omrona, a przed był Naldec.
A to nie to samo co na 2 stronie wątku?
szerokości
grzech
grzech
Co prawda już nieaktualne, ale z tego co zdążyłem się zorientować, to montowali różne typy centralek, dlatego chciałem zobaczyć jak to jest w polifcie. Ja mam taką właśnie jak na 2 stronie wątku, ale jest jeszcze centralka Omron.
- Od: 14 kwi 2008, 19:17
- Posty: 810
- Skąd: Tomaszów Mazowiecki
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.
lucas83 napisał(a):Co prawda już nieaktualne, ale z tego co zdążyłem się zorientować, to montowali różne typy centralek, dlatego chciałem zobaczyć jak to jest w polifcie. Ja mam taką właśnie jak na 2 stronie wątku, ale jest jeszcze centralka Omron.
Mamy takie same – zatem:) Nie znasz przypadkiem znaczenia pozostałych kabelków? Bo do obsługi zamka zdaje się są potrzebne 3 a w kostce jest 5 a niektórzy mają również 6.
szerokości
grzech
grzech
lucas, prosze cie o pomoc.
mazda 626 gf, 2001 – znalazlem keyless-unit po prawej stronie nog pasazera (model nr 41607), ale niestety nie potrafie w jej miejsce podpiac centralki z pilotem (ori pilotow nie mam). Schemat od producenta mam, ale niestety nie wiem, ktore kabelki za co odpowiadaja w mojej kostce w aucie.
Schemat, ktory podales wyzej odnosi sie do chyba innej kostki, niz ja mam? Moja ma w rzedzie 8 pinow, rzedow jest 2 (rysunek w paincie nizej). Do kostki dochodzi 6 kabli, ale nie wiem, ktore kable podpiac do nowej centralki. Z tego co sie zoreintowalem, sterowanie mam masa. Czy moglbys mi podpowiedziec, gdzie mam podlaczyc te kabelki? Na razie kierunkowskazy sobie daruje – po prostu niech otwiera z pilota. Podsylam 4 fotki:
Keyless Unit widziany z gory:
Keyless Unit widziany z boku (zlacze):
Schemat kostki w aucie, co dochodzi do Keyless Unit:
Instrukcja obslugi:
mazda 626 gf, 2001 – znalazlem keyless-unit po prawej stronie nog pasazera (model nr 41607), ale niestety nie potrafie w jej miejsce podpiac centralki z pilotem (ori pilotow nie mam). Schemat od producenta mam, ale niestety nie wiem, ktore kabelki za co odpowiadaja w mojej kostce w aucie.
Schemat, ktory podales wyzej odnosi sie do chyba innej kostki, niz ja mam? Moja ma w rzedzie 8 pinow, rzedow jest 2 (rysunek w paincie nizej). Do kostki dochodzi 6 kabli, ale nie wiem, ktore kable podpiac do nowej centralki. Z tego co sie zoreintowalem, sterowanie mam masa. Czy moglbys mi podpowiedziec, gdzie mam podlaczyc te kabelki? Na razie kierunkowskazy sobie daruje – po prostu niech otwiera z pilota. Podsylam 4 fotki:
Keyless Unit widziany z gory:
Keyless Unit widziany z boku (zlacze):
Schemat kostki w aucie, co dochodzi do Keyless Unit:
Instrukcja obslugi:
- Od: 3 mar 2012, 12:42
- Posty: 22
- Auto: Mazda 626 GF 2001
2.0 l FS
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6