Wyświetlacz zużycia paliwa (GF)
No i po pierwszych pomiarach musze stwierdzić ,że termistor 2k nie spełnia swojego zadania. Mianowicie przekłamuje (zawyża) o 3*C.
Założe jeszcze drugi-taki sam bo być może uszkodziłem go podczas montażu albo przypadkowo przygrzałem podczas zakładania na niego koszulek termokurczliwych.
Jak na razie czujnik vs. Marcin
1:0
EDIT:
Podłączyłem drugi-identyczny czujnik i jest to samo, czyli źle.
Pisze teraz dla potomnych:
TERMISTOR 2k ohm NIE JEST ODPOWIEDNI DLA TERMOMETRU WYŻEJ OPISYWANEGO
Bo w wielu miejscach na forum jest napisane że 2k jest idealny. Nieprawda. Przekłamuje o 3*C (zawyża)
Próbuje dalej
Założe jeszcze drugi-taki sam bo być może uszkodziłem go podczas montażu albo przypadkowo przygrzałem podczas zakładania na niego koszulek termokurczliwych.
Jak na razie czujnik vs. Marcin
1:0
EDIT:
Podłączyłem drugi-identyczny czujnik i jest to samo, czyli źle.
Pisze teraz dla potomnych:
TERMISTOR 2k ohm NIE JEST ODPOWIEDNI DLA TERMOMETRU WYŻEJ OPISYWANEGO
Bo w wielu miejscach na forum jest napisane że 2k jest idealny. Nieprawda. Przekłamuje o 3*C (zawyża)
Próbuje dalej
Czy pytał ktoś w ASO Mazdy ile kosztowałby nowy czujnik temp. zewnętrznej do GF-ki ? Ciekawi mnie czy cena bardzo zaporowa ? zamienników brak a używane nie wiadomo ile pochodzą
- Od: 4 lip 2009, 19:15
- Posty: 202
- Skąd: Ostrowiec Św.
- Auto: 626 GF 97' 2.0 16V
LPG->BRC<–
Ten post został usunięty
przez 89matthew89 12 sty 2013, 16:51.
Mam zamiar zamontować sobie wyświetlacz temp. zew. wiec dziś prześledziłem drogę od chłodnicy gdzie podpina się czujnik aż do wnętrza pod deskę rozdzielcza, lecz tam kable łącza sie w wieksza wiąze i nie da się tak porostu ich znaleźć . Byłby ktoś tak miły i posiadający zegarek z temperatura i powiedział mi co u niego dzieje się z 2 kabelkami zaznaczonymi na zdjęciu (czerwony, zółty z zielonym paskiem), to właśnie je podejrzewam ze są od czujnika, bo pod maska są takiego koloru oraz dlatego ze do kostki z jednej strony wchodzi 12 a wychodzi tylko 10 kabli wiec 2 piny wolne. jeżeli to te kable to powinny być skierowane do wiązki która idzie do białej kostki od wyświetlacza
ps . nie chce mi się ciągnąc nowych kabli z pod maski
biała kostka(z kawałkiem szarego) znajduje się nad bezpiecznikami przy lewej stopie kierowcy
ps . nie chce mi się ciągnąc nowych kabli z pod maski
biała kostka(z kawałkiem szarego) znajduje się nad bezpiecznikami przy lewej stopie kierowcy
- Od: 4 lip 2009, 19:15
- Posty: 202
- Skąd: Ostrowiec Św.
- Auto: 626 GF 97' 2.0 16V
LPG->BRC<–
Podłączę się do tematu, gdyż przeszła mi przez głowę pewna myśl.
Kiedyś poruszyliśmy na forum kwestię komputera pokładowego, ale w formie specjalnego złącza diagnostycznego, które poprzez bluetooth łączy się np ze smatfonem i pokazuje wiele informacji, od spalania, poprzez moc, aż po moment obrotowy.
Ale co bardziej doświadczeni stwierdzili, że GF ma stare łącze i jedynie może pokazywać błędy, kody itp....czy coś w ten deseń.
Ale przecież w swojej Madzi mam imstalację gazową z komputerem, do której mój gazownik podłącza się właśnie poprzez bluetooth, czy możliwe, że po podłączeniu do tego złącza mógłbym odczytać aktualne spalanie, moc i moment obrotowy? za pomocą np. torq pro ?
Kiedyś poruszyliśmy na forum kwestię komputera pokładowego, ale w formie specjalnego złącza diagnostycznego, które poprzez bluetooth łączy się np ze smatfonem i pokazuje wiele informacji, od spalania, poprzez moc, aż po moment obrotowy.
Ale co bardziej doświadczeni stwierdzili, że GF ma stare łącze i jedynie może pokazywać błędy, kody itp....czy coś w ten deseń.
Ale przecież w swojej Madzi mam imstalację gazową z komputerem, do której mój gazownik podłącza się właśnie poprzez bluetooth, czy możliwe, że po podłączeniu do tego złącza mógłbym odczytać aktualne spalanie, moc i moment obrotowy? za pomocą np. torq pro ?
- Od: 19 gru 2010, 16:50
- Posty: 111
- Skąd: Zachodnia Polska
- Auto: Mazda 626 GF dohc 2.0 116KM 99'
raczej nie ,jak masz staga to jedynie sprawdzisz czasy wtryskow ,obciazenie silnika w % napiecie ladowania temperature czynnika chlodzacego , temp gazu, i inne parametry ale napewno nie te ktore podales
PZDR
PZDR
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
89matthew89 napisał(a):Mam zamiar zamontować sobie wyświetlacz temp. zew. wiec dziś prześledziłem drogę od chłodnicy gdzie podpina się czujnik aż do wnętrza pod deskę rozdzielcza, lecz tam kable łącza sie w wieksza wiąze i nie da się tak porostu ich znaleźć . Byłby ktoś tak miły i posiadający zegarek z temperatura i powiedział mi co u niego dzieje się z 2 kabelkami zaznaczonymi na zdjęciu (czerwony, zółty z zielonym paskiem), to właśnie je podejrzewam ze są od czujnika, bo pod maska są takiego koloru oraz dlatego ze do kostki z jednej strony wchodzi 12 a wychodzi tylko 10 kabli wiec 2 piny wolne. jeżeli to te kable to powinny być skierowane do wiązki która idzie do białej kostki od wyświetlacza
ps . nie chce mi się ciągnąc nowych kabli z pod maski
biała kostka(z kawałkiem szarego) znajduje się nad bezpiecznikami przy lewej stopie kierowcy
Witam, czy komuś udało się zidentyfikować te przewody jako idące od czujnika? mam ten sam problem co matthew, czyli brakuje mi tych dwóch kabli w kostce...
EDIT: 02.12.2013
Problem rozwiązany, czujnik podpięty. Jednak to nie te kable które podejrzewał 89matthew89.
Dodaje fotkę kostek w których należy szukać przewodów czerwony+żółty pasek i zielony+żółty pasek – może być ich więcej w tych kolorach należy sprawdzić miernikiem które to z nich są nam potrzebne, kostki znajdują się poniżej kierownicy mniej więcej na wysokości lewego kolana kierowcy.
PS. tak jak zaznaczyłem na zdjęciu albo w jednej albo w drugiej z tych kostek są potrzebne nam przewody, pośpieszyłem się i wpiąłem wcześniej we wiązkę a dopiero później prześledziłem drogę gdzie się kończą a wszystko to w bardzo niedogodnej pozycji z głową pod deską i progiem wrzynającym się w plecy dlatego fakt ten w której dokładnie mi umknął ale na 100% tam są
Pozdrawiam!
Nadarzyła się okazja kupna wyświetlacza wiec wracam do gry całe 14.99 Poprzednikowi dziękuje za podpowiedzi Montaż odbył się wczoraj i z okazji że jestem na bieżąco doprecyzuje odpowiedź VeryCoolMan . Przewodów których szukamy są w jednej z tych czarnych kostek które widać na zdjęciu wyżej a dokładnie w tej szerszej(po wypięciu ma pomarańczowy pasek). a kabelki maja kolor "czerwony z żółtym paskiem" natomiast drugi przewód nie był "zielony z żółtym paskiem" tylko na odwrót "żółty z zielonym paskiem ":D przynajmniej u mnie tak jest . Przewody są obok siebie, a patrząc na pomarańczowy pasek kostki znajdują się w prawym rogu. Wszystko ładnie śmiga. Termistor NTC 2.2K działa prawie idealnie chodź nadal myślę jak zabezpieczyć go przed wilgocią bez straty na dokładności pomiaru.
ps. Czy da się w zegarku ustawić godzinę w trybie 24h
ps. Czy da się w zegarku ustawić godzinę w trybie 24h
- Od: 4 lip 2009, 19:15
- Posty: 202
- Skąd: Ostrowiec Św.
- Auto: 626 GF 97' 2.0 16V
LPG->BRC<–
89matthew89 napisał(a): Termistor NTC 2.2K działa prawie idealnie chodź nadal myślę jak zabezpieczyć go przed wilgocią bez straty na dokładności pomiaru.
Umieściłeś go w oryginalnym miejscu? Moim zdaniem mazda niezbyt fortunnie przemyślała umiejscowienie termometru (no chyba, że u mnie jest inaczej).
W każdym razie wskazuje poprawnie tylko podczas jazdy – po chwili postoju silnik, albo chłodnica zawyżają wynik, co zimą jest troszkę denerwujące:(
szerokości
grzech
grzech
Z tego co pamietam to roznica na postoju i podczas jazdy nie jest wielka. +/– 2st wiec nie jest to jakas wielka roznica. Oczywiscie wieksza temperatura jest na postoju, bo podczas jazdy ped powietrza oddzialowuje na czujnik. Tak mnie sie wydaje Zastanawiam sie czemu Wy nie macie wszystkich pinow w kostakch. Ja mam chyba najubozsza wersje i dorwalem ori wyswietlacz ze spalaniem, wpialem i smiga pieknie
-
Darnok - chlopak na opak
- Od: 3 lut 2008, 16:38
- Posty: 4703 (5/32)
- Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
- Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'
Chciałbym zebrać i uzupełnić wszystkie informacje dotyczące podłączenia komputera pokładowego w maździe 626 GF (benzyna) w tych wersjach gdzie w kostce jest 5 kabli.
To co już wiem:
1. Żeby komputer działał prawidło trzeba dołożyć co najmniej 3 piny (bez temperatury) lub 5 pinów z temperaturą.
2. Jeżeli nie mamy czujnika temperatury możemy zastąpić go termistorem 2 kohm'y (ponoć zawyża temperaturę o 3 stopnie)
3.Pin K na kostce przy komputerze podłączamy pod pin 74 lub 75 lub 100 lub 101 w ECU – jest to sygnał o dawce paliwa pobierany z wtryskiwaczy.
4. Pin L – podłączamy pod PIN 58 w ECU – jest to sygnał o prędkości pojazdu. Sygnał leci gdzieś do licznika ale nie wiem czy można go tam "złapać" i podłączyć.
5. PIN'y F i I – są to sygnały o poziomie paliwa. Jeszcze nie wiem skąd je można podłączyć do komputera
Proszę osoby mające wiedzę w temacie o uzupełnienie informacji:
1. Czy kostka w modelu przed i po liftingu miała tak samo rozmieszczone piny?
2. Gdzie znajduje się ECU i w którym miejscu najlepiej wpiąć się w przewody z informacją o dawce paliwa i szybkości pojazdu?
3. Skąd wziąć sygnały o poziomie paliwa?
4. Czy trzeba zamieniać miejscami jakieś piny jeśli mieliśmy tylko zegarek i zastępujemy go komputerem?
Dodaje zdjęcia schematów które posiadam:
To co już wiem:
1. Żeby komputer działał prawidło trzeba dołożyć co najmniej 3 piny (bez temperatury) lub 5 pinów z temperaturą.
2. Jeżeli nie mamy czujnika temperatury możemy zastąpić go termistorem 2 kohm'y (ponoć zawyża temperaturę o 3 stopnie)
3.Pin K na kostce przy komputerze podłączamy pod pin 74 lub 75 lub 100 lub 101 w ECU – jest to sygnał o dawce paliwa pobierany z wtryskiwaczy.
4. Pin L – podłączamy pod PIN 58 w ECU – jest to sygnał o prędkości pojazdu. Sygnał leci gdzieś do licznika ale nie wiem czy można go tam "złapać" i podłączyć.
5. PIN'y F i I – są to sygnały o poziomie paliwa. Jeszcze nie wiem skąd je można podłączyć do komputera
Proszę osoby mające wiedzę w temacie o uzupełnienie informacji:
1. Czy kostka w modelu przed i po liftingu miała tak samo rozmieszczone piny?
2. Gdzie znajduje się ECU i w którym miejscu najlepiej wpiąć się w przewody z informacją o dawce paliwa i szybkości pojazdu?
3. Skąd wziąć sygnały o poziomie paliwa?
4. Czy trzeba zamieniać miejscami jakieś piny jeśli mieliśmy tylko zegarek i zastępujemy go komputerem?
Dodaje zdjęcia schematów które posiadam:
-
jhk5000
jhk5000 napisał(a):2. Jeżeli nie mamy czujnika temperatury możemy zastąpić go termistorem 2 kohm'y (ponoć zawyża temperaturę o 3 stopnie)
U mnie temperatura wskazywana jest poprawnie – porównywane z termometrem w Astrze II (rozbieżność rzędu pół stopnia) oraz tablicami informacyjnymi. Testowane zarówno w zimie jak i lecie.
Koledzy mam pytanie. W którym momencie lub jaką funkcją wyświetla się temperaturę powietrza na wyświetlaczu komputera spalania w Mazdzie 626 GF 2001 2.0 ?
Wymieniłem czujnik temp. na sprawny i nie ma żadnej informacji o temperaturze. Mam zegar, średnie, chwilowe spalanie i zasięg. Czy po wymianie czujnika powinienem zresetować komputer?
Wymieniłem czujnik temp. na sprawny i nie ma żadnej informacji o temperaturze. Mam zegar, średnie, chwilowe spalanie i zasięg. Czy po wymianie czujnika powinienem zresetować komputer?
-
markopol
Raczej resetowac komputera nie powinienes. Skoro czujnik jest sprawny i sygnal poszedl to od razu powinna byc informacja na wyswietlaczu.
W tym urzadzonku sa wyswietlane 4 wartosci: spalanie chwilowe, srednie spalanie, ilosc km do przejechanie na paliwe znajdujacym sie w baku i temp. Nie masz jej na pewno jeszcze?
W tym urzadzonku sa wyswietlane 4 wartosci: spalanie chwilowe, srednie spalanie, ilosc km do przejechanie na paliwe znajdujacym sie w baku i temp. Nie masz jej na pewno jeszcze?
-
Darnok - chlopak na opak
- Od: 3 lut 2008, 16:38
- Posty: 4703 (5/32)
- Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
- Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'
Ja na tym komputerze nie mam temperatury bo mam na wyświetlaczu od klimatronika. Co prawda kiedyś jakieś -80 czy tam -40 stopni celcujsza wyświetlił na chwile jak akumulator padł i był reset Powinna tam być też temperatura?
Jeżeli jest zamontowana klimatyzacja automatyczna to komputer nie będzie wyświetlał temperatury (jedynie przed odpaleniem, kiedy kluczyk jest w pozycji 2). W przypadku auta z manualną klimatyzacją temperatura jest dostępna normalnie za pomocą przycisku "Select". Ot i cała filozofia
Wlasnie, nie napisales, ze masz klinatronik Sprawa sie wiec rozwiazala
-
Darnok - chlopak na opak
- Od: 3 lut 2008, 16:38
- Posty: 4703 (5/32)
- Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
- Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'
Witam, posiadam zwykły zegarek bez komputer, który posiada 16 pinową wtyczkę. Samych przewodów jest 14 potrzebuje jakiś schemat podłączenia, czyli który pin za co odpowiada.
Gdyż chcę ten zegarek zamontować w innym pojeździe
Gdyż chcę ten zegarek zamontować w innym pojeździe
-
kaczka208D
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6