Napisane: 3 mar 2016, 13:04
Nie usunie tego błędu komputerem Ale komp pokazał "brak komunikacji z poduszką" czy coś takiego
aro92 napisał(a):Nie usunie tego błędu komputerem Ale komp pokazał "brak komunikacji z poduszką" czy coś takiego
newbie napisał(a):Ostatnia już porcja cennych informacji w tym temacie.
Sposób downgrade'u PODS w
323BJ
323BJ FL
626GF/GW FL
Premacy CP
wystarczy przeciąć kabelek oznaczony na rysunku i rozpiąc wtyczkę pod fotelem pasażera
tu jest ten rysunek
m.malina napisał(a):Postprzez m.malina » 20 lip 2014, 00:51
Sluchajcie wszyscy kytórzy cieli czarny kabelek. Jeśli masz go uciętego to możesz być pewny że poduszka pasażera nigdy nie wystrzeli w przypadku kolizji z przodu. Zwróccie uwagę że lewa pomarańczowa lampka jest od poduszki pasażera (a nie od maty jak niektórzy piszą proszę spojrzec w instrukcje obsługi mazdy)i po przecięciu kabelka wogóle ta kontrolka się już nie zapala. Poduszka pasażera i mata jest całkowicie zdeaktywowana. Jedyny plus cięcia czarnego kabelka to to że działa poduszka kierowcy , bo jak mata nie działa a czarny kabelek jest nie ruszany to wywala bląd 45,47,48 i wtedy wszystkie poduszki są zdeaktywowane. Jedyne wyjście to kupno sprawnej maty lub emulatora maty. Wtedy będzie pewność że zadziała , lepiej wydać 100zł na emulator niż mieć osobe na sumieniu. Taka metoda wogóle nie powinna być pisana na forum gdyż tutaj chodzi o b.ważne bezpieczeństwo , chyba że autor cięcia kabelka ma dowód w postaci np. Filmu że po cięciu kabelka wystrzela poducha pasażera , a jak narazie to widzę że wszyscy pochwalają ten sposób bo ważniejsze dla nich jest że na zegarach nie mryga mu błąd poduchy , nie interesując się konsekwencjami tego i zdrowiem pasażera w razie wypadku.
xANDy napisał(a):Panowie:
Procedura "downgradu" systemu PODS polega na wyłączeniu modułu, który odpowiada za przetwarzanie sygnału maty i transpondera w siedzeniu pasażera. Oznacza to, że system SRS zakłada, że zawsze siedzenie pasażera jest zajęte. Czyli poduszki zawsze są aktywne (nawet jeśli pasażera nie ma). To jest i plus i minus.
System "odcięcia" PODS działa na pewno w osprzęcie elektryczno-elektronicznym modelu GF/GW przed liftingiem (po liftingu elektronika i okablowanie uległy zmianie). Modele 323 (jeśli miały takie same wiązki i kostki) też będą mogły być tak "przerobione". Premacy ma już zmienione systemy ze względu na przebudowaną konstrukcję – ale w jakim stopniu to trudno powiedzieć.
Możliwe, że w 323 i premacy – jeśli jest osobna kostka systemu PODS – to metoda odcięcia kabelka zadziała prawidłowo. Zakładając oczywiście, że kolory kabli NIE uległy zmianie (bo w innych miejscach pojazdu bywa z tym już różnie)...
W obecnym stanie naszej wiedzy możemy powiedzieć mniej więcej to:
– w innych autach niż 626 przed F/L odcięcie pods'u nie zostało dokładnie przetestowane (jeśli ktoś zrobił tę procedurę w BJ/CP i miał stłuczkę na "poduszki" to niech da znać, czy wystrzeliły OBIE)
– czerwona kontrolka (po odcięciu systemu pods) powinna działać normalnie
– systemy w autach generacji zoom-zoom (MPV, 3, 5, 6 itp.) mają nieco inną elektronikę chociaż te same kody błędów.
– wyszczególnione kody błędów i trochę teorii znajduje się tutaj viewtopic.php?t=65171 na samym końcu
– przy obecnych cenach szeroko dostępnych emulatorów mat zajętości pasażera do niemal wszystkich modeli świata (przecież nie tylko w mazdach wysiada ten system) należy kierować się ku temu rozwiązaniu jako sprawdzonemu bez ingerencji w nieznaną w skutkach procedurę cięcia elektryki pojazdu.