Kody błędów – AIR BAG

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez jjaagg » 11 maja 2004, 07:36

Edit Grzyby: Temat powstał z połączenia 2 innych (oba dot. kodów poduszek). Mam nadzieję, że za bardzo się nie pomieszało

Witam

Wczoraj przez kilka minut mialem choinke na desce. Żółta kontrolka od poduszki świeciła ciągłym światłem a czerwona wybłyskiwała 4x długie – przerwa- 7 x krótkie. Po jakims czasie przestało. Czego moge sie po tym spodziewac??

Pozdrawiam
Marcin
jjaagg
 

Postprzez Długi » 11 maja 2004, 09:14

Wydatków :)

Problem z czujnikiem obecności pasażera (dość częsty)
nie wiozłeś grubej teściowej?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2003, 09:35
Posty: 452
Skąd: gorzów

Postprzez jjaagg » 11 maja 2004, 11:43

Witam

Eeee nie :) tesciową mam laske tak ze nie ma problemu ;) hyhy Juz myslalem ze to cos powazniejszego. Dzieki.

Pozdrawiam
Marcin
jjaagg
 

Postprzez Jaksa » 11 maja 2004, 19:00

Juz myslalem ze to cos powazniejszego
Długi ! Czy to chodzi o sensor w siedzisku pasażera? Ale jak to jest 47 to kupa kasy , mialem to u siebie ( zostało oszukane i dziala tylko..... przy dzwonie walą obie poduchy )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Długi » 14 maja 2004, 21:48

chodzi właśnie o ten sensor
pzdr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2003, 09:35
Posty: 452
Skąd: gorzów

Postprzez bartkus » 15 lut 2006, 00:38

Witam mam Mazde 626 98r od pewnego czasu zaczely swiecic kontrolki air bag czerwona miga kod nr 48Wiem ze jest tosensor w fotelu pasazera bo jak ktos na nim siedzi to kontrolki zachowuja sie prawidlowo Prosze o pomoc ile kosztuje wymiana takiego sensora
(napewno drogo) czy mozna go czyms zastapic albo obejsc?
Ostatnio edytowano 15 lut 2006, 16:11 przez bartkus, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 15 lut 2006, 00:25
Posty: 7 (0/1)

Postprzez magicadm » 15 lut 2006, 00:44

bartkus napisał(a):Prosze o pomoc ile kosztuje wymiana takiego sensora
(napewno drogo) czy mozna go czyms zastapic albo obejsc?


Wymiana jest nieopłacalna
Można zaemulować
Szczegółów technicznych niestety nie znam.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Jaksa » 15 lut 2006, 00:48

bartkus napisał(a): obejsc?

:D :D
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez newbie » 15 lut 2006, 09:26

magicadm napisał(a):Można zaemulować


Pewnie można, chociaż w przypadku BJ/GF/GW/CP jest to nieopłacalne...to trochę jak z "armatą na wróbelka".

Metoda "obejścia" jest naprawdę prosta, choć dla wszystkich powyższych modeli i ich generacji niejednakowa.

W skrócie, trzeba zrobić "zubożenie" systemu SRS o PODS (Passenger Occupation Detection System). A robi się to zewnętrznie konfigurując jednostkę sterującą poduszek.

Powodzenia...
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2003, 07:53
Posty: 475 (0/2)
Skąd: MAZDA Lublin
Auto: F20 M135i x
BP X AWD
F2 EQ

Postprzez bartkus » 15 lut 2006, 16:23

Dzieki za odpowiedzi

newbie napisał(a):W skrócie, trzeba zrobić "zubożenie" systemu SRS o PODS (Passenger Occupation Detection System). A robi się to zewnętrznie konfigurując jednostkę sterującą poduszek.

domyslam sie ze mozna to zrobic jedynie przy pomocy komputera Moze zna ktos prostsze rozwiązanie
moze schemat jakiegos ustrojstwa ktorym mozna zastapic sensor Prosze o pomoc
Początkujący
 
Od: 15 lut 2006, 00:25
Posty: 7 (0/1)

Postprzez newbie » 15 lut 2006, 18:45

bartkus napisał(a):domyslam sie ze mozna to zrobic jedynie przy pomocy komputera



eeeee tam, wystarczą szczypce do cięcia i trochę izolacji <cfaniak>
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2003, 07:53
Posty: 475 (0/2)
Skąd: MAZDA Lublin
Auto: F20 M135i x
BP X AWD
F2 EQ

Postprzez bartkus » 15 lut 2006, 19:49

Jest to naprawde takie proste czy moglbys mi przyblizyc ten temat
mam szczypce i troche izolacji tylko nie wiem co dalej robic
Prosze o podpowiedz
Początkujący
 
Od: 15 lut 2006, 00:25
Posty: 7 (0/1)

Postprzez magicadm » 16 lut 2006, 00:32

newbie napisał(a):eeeee tam, wystarczą szczypce do cięcia i trochę izolacji <cfaniak>


Za pomocą tych dwóch przedmiotów możemy uzyskać dwa stany :
zerowej impedancji – czyli zwarcie
maksymalnej impedancji – czyli przerwa


który jest właściwy?
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez newbie » 16 lut 2006, 10:08

trzeba przeciąć i rozwarte zostawić <cfaniak>

taśma służy do zatarcia śladów <cfaniak>
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2003, 07:53
Posty: 475 (0/2)
Skąd: MAZDA Lublin
Auto: F20 M135i x
BP X AWD
F2 EQ

Postprzez magicadm » 16 lut 2006, 12:54

newbie napisał(a):trzeba przeciąć i rozwarte zostawić <cfaniak>

taśma służy do zatarcia śladów <cfaniak>


Czyli również można to zastąpić przełącznikiem ON/OFF typu: "czy jedzie z nami teściowa???" <lol> <lol> <lol>

W takim razie jaki stan powoduje błąd 48 – zwarcie, czy niepodawanie określonej impedancji?
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez sołtys » 16 lut 2006, 12:57

A co można samemu zrobić jeżeli kontrolka podaje 1-2 czyli błąd zasilania wie ktoś??
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez Grzyby » 16 lut 2006, 12:58

Wychodzi na to, że zwarcie
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez magicadm » 16 lut 2006, 13:38

Grzyby napisał(a):Wychodzi na to, że zwarcie


Coś mi tu nie pasuje
Założenie:
-przerwa – pasażer siedzi, poduszki uzbrojone
-zwracie – brak pasażena, poduszki rozbrojone
W takim razie jakie stany pośrednie generują błąd???
I jak wsiadając i wysiadając przy sprawnym czuniku nie wygenerować błędu???

A co z automatyczną deaktywacją systemu po zamontowaniu fotelika firmowego MAZDY dla dziecka???
Mocno to mi się nie kleji...
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez newbie » 16 lut 2006, 15:05

To nie jest takie proste...Wasze dywagacje są nie do końca poprawne.

W siedzisku jest i "waga" czyli czujnik nacisku i radiowy czujnik, który "współpracuje" z transponderem zamontowanym w oryginalnym foteliku dziecięcym MAZDY.

Najczęsciej psuje się to coś radiowe.
Komunikacja PODS-SAS Unit idzie cyfrowo, więc "heble" a'la teściowa, czy niechciana partnerka odpadają.

Zabieg, który ja stosuję to "konfigaracja" systemu bezpieczeństwa o poziom niższa czyli bez PODSu, reszta funkcji jest zachowana.

That's all folks.
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2003, 07:53
Posty: 475 (0/2)
Skąd: MAZDA Lublin
Auto: F20 M135i x
BP X AWD
F2 EQ

Postprzez bartkus » 16 lut 2006, 16:54

Dzieki za odpowiedzi
Fajna dyskusja ale poradzcie cos bo wkurza mnie ta choinka na tablicy rozdzielczej
Początkujący
 
Od: 15 lut 2006, 00:25
Posty: 7 (0/1)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6