Kody błędów – AIR BAG

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez topik » 22 maja 2008, 00:05

vergilhd napisał(a):Na razie wiem tyle że jest to czujnik ERG.


Witam!EGR – zawór recyrkulacji spalin.
Sprawdź czy jest dobrze podłączony, jak to nie pomoże to go wykręć i przeczyść np. benzyną ekstrakcyjną lub rozpuszczalnikiem.Po wyczyszczeniu musi dobrze wyschnąć.
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez vergilhd » 22 maja 2008, 10:17

topik napisał(a):EGR – zawór recyrkulacji spalin

WItam!! A gdzie on się znajduje w GE?? jak wygląda?? I czy faktycznie przez niego mogą się chrzanić wolne obroty?? dodam że jak silnik chodzi na tych nierównych wolnych to w okolicy przepustnicy słychać syczenie, czy to normalny odgłos czy coś się popsuło??
Pozdrawiam
Mazda jest Bogiem,a wiara w Boga – nałogiem
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 lis 2006, 02:18
Posty: 26
Skąd: Świecie

Postprzez topik » 22 maja 2008, 15:34

vergilhd napisał(a):dodam że jak silnik chodzi na tych nierównych wolnych to w okolicy przepustnicy słychać syczenie, czy to normalny odgłos czy coś się popsuło


Sprawdź czy nie zasysa lewego powietrza.
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez choman » 22 maja 2008, 19:45

witam. gość od którego kupiłem moją premke 2000r disel -znajomy handlarz- powiedział mi, że podczas odkurzania auta odłaczyła mu się wtyczka pod siedzeniem pasażera po czym zaświeciły się kontrolki airbag kod 47. pojechał z tym do serwisu mazdy i powiedzieli mu że trzeba tylko wykasować ten błąd za pomocą komputera i przestanie wystukiwać bład. tak wypadło że w olsztnie w serwise mazdy nie mieli takiej wtyczki hahaha ,czy jest to realne?
Początkujący
 
Od: 22 kwi 2008, 12:12
Posty: 23
Skąd: Nowy Targ
Auto: Mazda 6 2019
Mazda 5 2.0 d 2006 7-os

Postprzez gazparts » 22 maja 2008, 20:26

choman w mojej GW jak odłączyła się wtyczka od siedzenia kierowcy wyświetlał bodajże 26, włożyłem wtyczkę i po problemie, nie wyswetla żadnego błędu
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez Kety » 22 maja 2008, 22:05

choman napisał(a):czy jest to realne?

Raczej nie jest to realne. Twój "znajomy" poprostu ściemnia. Ten błąd to zepsuta mata w siedzeniu pasażera. W tym modelu nie da się tego łatwo naprawić. Pozostaje kupić emulator lub inną, sprawną matę. Te maty to feler mazd z tych lat. Ja też to przerabiałem. poczytaj sobie w innych wątkach. Pzdr
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 11:29
Posty: 290
Skąd: zachodnia Norwegia
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03

Postprzez topik » 22 maja 2008, 23:01

vergilhd obejżyj zdjęcia Gibsong'a w tym wątku – na trzecim zdjęciu widać moduł.
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=53571
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez domingez » 31 maja 2008, 11:40

Hmm... Przyznam, że czytając ten wątek postanowiłem sprawdzić u siebie i okazało się, że kontrolki airbagów o swej obecności wcale mnie nie informują :| Ciekawi mnie czy to spalone żaróweczki czy ich brak, czy może brak samych airbagów ( powinno być 4 sztuki ) ? A może zostały "zużyte" :( ? Od czego zacząć sprawdzenia, bo tu wszystkim coś miga a u mnie ciemność <głaszcze> ?
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2008, 14:48
Posty: 112
Skąd: łódzkie
Auto: 626 2.0 16v FS 1998 kombi

Postprzez Kety » 31 maja 2008, 12:59

domingez napisał(a):Od czego zacząć sprawdzenia

No zacznij od żarówek. Rozkręć deskę i wymień żarówki...zwykle w takich przypadkach są przepalone lub specjalnie uszkodzone (u mnie tak było), potem wymigasz błędy i się dowiesz co jest grane...oby wszystko bylo ok....powodzenia
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 11:29
Posty: 290
Skąd: zachodnia Norwegia
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03

Postprzez domingez » 31 maja 2008, 15:29

Kety napisał(a):Rozkręć deskę

Dużo jest rzeźbienia z rozbiórką deski <jelen> ? A może wystarczy wyjąć licznik ( czy to trudne, wymaga specjalnych narzędzi )? Jakie żarówki tam się znajdują, czy można je zastąpić diodami LED ?
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2008, 14:48
Posty: 112
Skąd: łódzkie
Auto: 626 2.0 16v FS 1998 kombi

Postprzez Kety » 31 maja 2008, 15:56

domingez napisał(a):Dużo jest rzeźbienia z rozbiórką deski jeleń ?

Nie wiem jak jest w 626...u mnie wystarczy liczniki wyjąć (5 minut roboty) 3 śrubki bodajże. Są tam żarówki jeśli mnie pamięć nie myli 2 Watt (uniwersalne żarówki do oświetlania zegarów). Można zastąpić ledami :)
PS. niech wypowie się ktoś z 626
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 11:29
Posty: 290
Skąd: zachodnia Norwegia
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03

Postprzez DawidF » 3 cze 2008, 22:43

Witam serdecznie. Nie dawno kupiłem 323f (bj). I mam problem jak większość tutaj kod 47 (4długie , 8 krótkich). Gościu który mi sprzedał samochód powiedział mi o wszystkim i powiedział że mata to koszt ok 250 zł. Czy to możliwe? Ewentualnie jakie konsekwencje niesie za sobą ta operacja cięcia kabelka ( widziałem, że jeden z kolegów sie rozszalał z tym cieciem). Czy podczas zderzenia po cieciu np. bocznego walą też czołowe lub odwrotnie (przy czołowym też boczne)? Czy chodzi tylko o to, że podczas bocznego uderzenia gdy nie ma pasażera walnie jedna i druga boczna, bez czołowych?

Z góry dziękuję za odpowiedź.
DawidF
 

Postprzez Kety » 3 cze 2008, 22:54

DawidF napisał(a):Ewentualnie jakie konsekwencje niesie za sobą ta operacja cięcia kabelka

Jesteś w całkowitym błędzie. Nie doczytałeś w temacie z 626, że cięcie ma sens tylko w 626 przed liftingiem. W 323f BJ nie dość, że nie znajdziesz kabelka (bo nie ma takiej puszki jak w 626) to jeszcze nic nie zdziałasz. Jeśli migają błędy poduszek to wtedy żadna poduszka nie działa (system się dezaktywuje). Jeździsz wtedy bez ochrony narażając siebie i pasażerów. PS dlaczego piszesz, że kod 47 to (4długie , 8 krótkich)? 4długie , 8 krótkich to oczywiście kod 48. Kod 47 masz w przypadku (4długie , 7 krótkich)...
Jesli masz kod 47 lub 48 to mozesz zmienic mate za 350 zł i bawić się z zakładaniem jej lub kupic emulator za 250 zł i przylutować go do kabla :) Wtedy bedzie git
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 11:29
Posty: 290
Skąd: zachodnia Norwegia
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03

Postprzez choman » 6 cze 2008, 20:35

Wiecie co czytam i czytam ten temat i się już chyba pobugiłem
Żeby nikomu nie przyszło do głowy robić to w innych autach: BJ/CP i GW/GW-F/L...bo gó.no to da
Opis dotyczy jedynie GF/GW sprzed F/L z zewnętrznym interfejsem PODSu
Opis dotyczy jedynie GF/GW sprzed F/L z zewnętrznym interfejsem PODSu
Ale skoro jest taka potrzeba:
PODS (łatwy do "odłączenia") występuje w:
1) 323 [BJ] 1998-2000
2000-2003
2) Premacy [CP] 1999-2002
2002-2005
3) 626 [GF/GW] 1997-2000 (tylko ten ma tę 'dodatkową puszkę')
2000-2002

mam premacy 2000 diesel. wkońcu mogę u siebie pociąć kabelki czy nie? :(
Początkujący
 
Od: 22 kwi 2008, 12:12
Posty: 23
Skąd: Nowy Targ
Auto: Mazda 6 2019
Mazda 5 2.0 d 2006 7-os

Postprzez Kety » 7 cze 2008, 09:38

choman napisał(a):mam premacy 2000 diesel. wkońcu mogę u siebie pociąć kabelki czy nie?

Nie możesz...bo nie wiesz jakie kabelki i gdzie. Mądrzy ludzie tego forum opisali tylko jak się to robi w 626 GF/GW sprzed F/L
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 11:29
Posty: 290
Skąd: zachodnia Norwegia
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03

Postprzez choman » 7 cze 2008, 17:03

ale w mojej madzi jest to wykonalne?
Początkujący
 
Od: 22 kwi 2008, 12:12
Posty: 23
Skąd: Nowy Targ
Auto: Mazda 6 2019
Mazda 5 2.0 d 2006 7-os

Postprzez Kety » 7 cze 2008, 17:20

choman napisał(a):ale w mojej madzi jest to wykonalne?

Ja nie wiem. Newbie napisal, ze tak. Tyle, ze nie dowiesz sie jak. Nawet jak pojedziesz do ASO to jest duże prawdopodobieństwo, że rozłożą ręce (tak bylo z moja 323f BJ + ASO Bielsko). Nie baw sie w to tylko zamów emulator. Będziesz happy :D jak ja ;) (koszt 250zł)
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 11:29
Posty: 290
Skąd: zachodnia Norwegia
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03

Postprzez domingez » 11 cze 2008, 12:33

Dzisiaj rozkręciłem i wyjąłem licznik i sprawdziłem żaróweczki. Te od airbagów były spalone. Po ich wymianie żółta świeci światłem ciągłym a czerwona wymiguje 48. Czyli co...? Brać cążki, izolację i do roboty, tak ? U mnie TO wygląda w ten sposób jak na fotce. Co i gdzie ciąć a co rozpiąć ?
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2008, 14:48
Posty: 112
Skąd: łódzkie
Auto: 626 2.0 16v FS 1998 kombi

Postprzez Kety » 11 cze 2008, 18:01

Cięcie w Twoim przypadku podobno pomorze :) przeczytaj dokładnie zalecenia Newbiego i tnij...ja sie nie znam bo mam 323f i u mnie jest inaczej. Myslę jednak, że to co już było opisane w zupełności Ci wystarczy :D
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 11:29
Posty: 290
Skąd: zachodnia Norwegia
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03

Postprzez spike72 » 11 cze 2008, 18:20

domingez napisał(a):Czyli co...? Brać cążki, izolację i do roboty, tak ? U mnie TO wygląda w ten sposób jak na fotce. Co i gdzie ciąć a co rozpiąć ?

Tak, dokładnie! Tylko pamiętaj żeby robić wszystko na odpiętym akumulatorze i usunąć wszelki potencjał elektryczny z układu!
Potem wypinasz te dwie wtyczki widoczne na foto, w niebieskiej przecinasz przewód czarno-czerwony i izolujesz go, a wtyczkę czarną wypinasz na stałe.
Powodzenia! :D

P.S. Witam ziomala! <jupi>
Każdy ma prawo do szczęścia, nie każdy ma szczęście do prawa. Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2007, 00:55
Posty: 413
Skąd: Łódź

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6