Kody błędów – AIR BAG

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez aro92 » 3 mar 2016, 12:04

Nie usunie tego błędu komputerem <płacze> Ale komp pokazał "brak komunikacji z poduszką" czy coś takiego
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2010, 13:42
Posty: 101
Skąd: Okolice Krosna
Auto: Była: Madzia 323f Ba 1.5
Jest: Mazda6 GY LF '04 2.0Pb
Ford Cougar 2.0 99r.

Postprzez grzech_z » 3 mar 2016, 13:15

aro92 napisał(a):Nie usunie tego błędu komputerem <płacze> Ale komp pokazał "brak komunikacji z poduszką" czy coś takiego


Chodziło mi o reset ECU. Sprawdzałeś wtyczki pod siedzeniami? Może tam się coś poluzowało.
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 10:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez marcin1989 » 3 mar 2016, 20:54

Witam.Posiadam Mazdę Premacy 2,0ditd 101km 2000r,problem jest następujący.Gdy ja zakupiłem mrugała żółta i czerwona kontrolka od airbag,wiec wymieniłem mate w siedzeniu pasażera,po wymianie nie świeci się już żółta kontrolka od poduszki tylko czerwona.Czytałem sygnalizacje czerwonej kontrolki,jest następująca.2 szybkie mrugnięcia przerwa 6 szybkich mrugnięć przerwa 1 wolne mrugniecie przerwa 1 szybkie mrugnięcie.Prosił bym Was forumowicze o pomoc w rozszyfrowaniu tych mrugnięć kontrolki.Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 30 lis 2015, 22:38
Posty: 6
Skąd: Gostynin
Auto: Mazda 323f ba 1,5 16v 1997r oraz Mazda Premacy 2,0ditd (101km) 2000r.

Postprzez PeKa » 8 mar 2016, 11:36

11 – Driver side pre-tensioner seat belt.
26 – Driver side air bag module.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2014, 23:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez mod » 24 sie 2016, 10:08

Witam

No a ja mam zagadkę – wywaliło kod błędu napinacza pasa pasażera -12. Czyszczenie wtyczek (wszystkich) pomiary oporności ładunków, oraz kontrola ciągłości przewodów – OK. W akcie desperacji kupiony nowy (używany) pas. Niestety nic to nie dało. Na alle i nigdzie indziej nie mogę znaleźć modułu SAS GE4T-57K30E oznaczonego w drugiej linijce jako F82F14B321AC . Wszystko albo ma inne górne oznaczenie – końcowa litera, albo dolne ma inne litery na końcu. Moduł SAS sprawdzałem i przejście z pinów wtyczki na płytę główną jest. Problem kiedyś wystąpił i sam znikł po pracach spawalniczych – wymiana progów. Wtedy pomogło czyszczenie wtyczek. Kto wie jakim modułem SAS mogę zastąpić ten – tak by system działał. Najczęściej dostępne moduły mają inne litery – te które pogrubiłem.

Edit – dopadłem jeden jedyny modulik z oznaczeniami zgodnymi i po założeniu <dupa> kod czerwoną daje dalej długi i dwa krótkie. To mam już dwa pasy i dwa modułu i dalej błąd 12 w komplecie. Czy ten czarny moduł POS ma tu coś do gadania? Gdy uruchomi się auto bez modułu SAS to obie kontrolki świecą światłem ciągłym.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2006, 20:49
Posty: 208
Skąd: Poznań / Owińska
Auto: była 323F 1.6 GB, 626GF 1.8 1997, została 626GF 2.0 1999, Citroen Xsara II 2002 16v

Postprzez Farmer93 » 2 gru 2016, 15:33

newbie napisał(a):Ostatnia już porcja cennych informacji w tym temacie.



Sposób downgrade'u PODS w

323BJ

323BJ FL

626GF/GW FL

Premacy CP



wystarczy przeciąć kabelek oznaczony na rysunku i rozpiąc wtyczkę pod fotelem pasażera



tu jest ten rysunek


Pod linkiem nie ma obrazka, czy ktoś ma ten obrazek bądź wie co przeciąć w 323f BJ 03.2002(niby poliftowa, ale lampy z tyłu przedliftowe a z przodu poliftowe, ale ze srebrnymi kloszami)?
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2012, 02:15
Posty: 38
Auto: 323f BJ 1.6 2002

Postprzez mzebrows » 13 gru 2016, 19:10

Ja jednak wybrałem emulator. Kupiłem za 100zł na allegro. Odłączyłem akumulator – wpiąłem emulator zamiast maty – podłączyłem z powrotem akumulator. Dosłownie kilka minut roboty i kontrolki znowu działają jak kiedyś. :D
Ale i tak mam wielki szacun dla tych co rozgryźli tajniki działania tej maty i opatentowali pomysł z przecinaniem kabli.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2010, 08:28
Posty: 111 (6/0)
Auto: Mazda 6 2007r 2.0 LPG 147KM GY

Były:
Mazda 626 98r 2.0 LPG 115 GW
VW Polo 98r 1.4
Daewoo Tico
Fiat 126p

Postprzez dansomi » 18 gru 2016, 23:16

Ja zrobiłem przecinanie, zajęło mi to około 5-10min a 100zł w kieszeni i działa ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2016, 08:43
Posty: 213 (0/5)
Skąd: KN/DW
Auto: Mazda 626 2.0 115 1998 GW

Postprzez Vister » 27 gru 2016, 15:56

Okej, nareszcie udało mi się zebrać i dokonać tej samoróbki.

Po pierwsze – Mazda 626, rok 99, przed F/L. Wystarczy zdjąć osłonę znajdującą się po prawej stronie pedałów. Tam znajdują się dwie kostki z przewodami.
Pierwsza, niebieska, znajdująca się wyżej, to wspomniana przez newbie kostka, w której należy uciąć 4ty pin (od góry, czarny z czerwonym paskiem – wszystko się zgadza). Uciąłem, pokleiłem taśmą, żeby zwarcia nie było, wpiąłem i podłączyłem akumulator.
Niestety po odpaleniu auta pomarańczowa kontrolka świeci stale, a czerwona wywala błąd 45.
No to znów akumulator odłączam i wyciągam drugą kostkę (czarna, wielkość pudełka od zapałek), nie robię już nic więcej.

Wszystko podłączam, auto uruchamiam i voila. Pomarańczowa kontrolka w ogóle się nie pali, a czerwona uruchamia się tylko na chwilę, po czym gaśnie.
Po 5 miesiącach z autem w końcu mogę odetchnąć z ulgą. Pozostaje mieć nadzieję, że w tym przypadku wszystkie poduchy odpalą podczas kolizji i nie będzie żadnych problemów :]
Początkujący
 
Od: 24 lip 2016, 20:06
Posty: 28 (1/0)
Auto: Mazda 626, 2.0 115KM, 1999r.

Postprzez dansomi » 9 sty 2017, 13:39

Też żyje tą nadzieją ale chyba jeszcze nikt nie miał "przyjemności" przetestowania :) mam nadzieję że mi nigdy nie będzie dane sprawdzić ale jeśli już to dam znać :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2016, 08:43
Posty: 213 (0/5)
Skąd: KN/DW
Auto: Mazda 626 2.0 115 1998 GW

Postprzez rafal700 » 26 sty 2017, 08:50

Witam

Czy ktoś ostatnio kupował emulator maty? Znalazłem kilka na allegro tylko nie wiem na który sie zdecydować
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2010, 16:39
Posty: 268 (0/1)
Auto: Mazda 323f bj 2001r
1.6 98KM

Postprzez dansomi » 26 sty 2017, 16:20

Nie ma sensu chyba wydawac kasy na emulator, wystarczy obciac kabelki, błędów nie wywala (sprawdzone komputerem carman scan lite) i kontrolki nie ma
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2016, 08:43
Posty: 213 (0/5)
Skąd: KN/DW
Auto: Mazda 626 2.0 115 1998 GW

Postprzez rafal700 » 27 sty 2017, 06:48

a możesz się odnieść do tego postu?

m.malina napisał(a):Postprzez m.malina » 20 lip 2014, 00:51
Sluchajcie wszyscy kytórzy cieli czarny kabelek. Jeśli masz go uciętego to możesz być pewny że poduszka pasażera nigdy nie wystrzeli w przypadku kolizji z przodu. Zwróccie uwagę że lewa pomarańczowa lampka jest od poduszki pasażera (a nie od maty jak niektórzy piszą proszę spojrzec w instrukcje obsługi mazdy)i po przecięciu kabelka wogóle ta kontrolka się już nie zapala. Poduszka pasażera i mata jest całkowicie zdeaktywowana. Jedyny plus cięcia czarnego kabelka to to że działa poduszka kierowcy , bo jak mata nie działa a czarny kabelek jest nie ruszany to wywala bląd 45,47,48 i wtedy wszystkie poduszki są zdeaktywowane. Jedyne wyjście to kupno sprawnej maty lub emulatora maty. Wtedy będzie pewność że zadziała , lepiej wydać 100zł na emulator niż mieć osobe na sumieniu. Taka metoda wogóle nie powinna być pisana na forum gdyż tutaj chodzi o b.ważne bezpieczeństwo , chyba że autor cięcia kabelka ma dowód w postaci np. Filmu że po cięciu kabelka wystrzela poducha pasażera , a jak narazie to widzę że wszyscy pochwalają ten sposób bo ważniejsze dla nich jest że na zegarach nie mryga mu błąd poduchy , nie interesując się konsekwencjami tego i zdrowiem pasażera w razie wypadku.


i do tego postu:

xANDy napisał(a):Panowie:
Procedura "downgradu" systemu PODS polega na wyłączeniu modułu, który odpowiada za przetwarzanie sygnału maty i transpondera w siedzeniu pasażera. Oznacza to, że system SRS zakłada, że zawsze siedzenie pasażera jest zajęte. Czyli poduszki zawsze są aktywne (nawet jeśli pasażera nie ma). To jest i plus i minus.
System "odcięcia" PODS działa na pewno w osprzęcie elektryczno-elektronicznym modelu GF/GW przed liftingiem (po liftingu elektronika i okablowanie uległy zmianie). Modele 323 (jeśli miały takie same wiązki i kostki) też będą mogły być tak "przerobione". Premacy ma już zmienione systemy ze względu na przebudowaną konstrukcję – ale w jakim stopniu to trudno powiedzieć.
Możliwe, że w 323 i premacy – jeśli jest osobna kostka systemu PODS – to metoda odcięcia kabelka zadziała prawidłowo. Zakładając oczywiście, że kolory kabli NIE uległy zmianie (bo w innych miejscach pojazdu bywa z tym już różnie)...

W obecnym stanie naszej wiedzy możemy powiedzieć mniej więcej to:
– w innych autach niż 626 przed F/L odcięcie pods'u nie zostało dokładnie przetestowane (jeśli ktoś zrobił tę procedurę w BJ/CP i miał stłuczkę na "poduszki" to niech da znać, czy wystrzeliły OBIE)
– czerwona kontrolka (po odcięciu systemu pods) powinna działać normalnie
– systemy w autach generacji zoom-zoom (MPV, 3, 5, 6 itp.) mają nieco inną elektronikę chociaż te same kody błędów.
– wyszczególnione kody błędów i trochę teorii znajduje się tutaj viewtopic.php?t=65171 na samym końcu
– przy obecnych cenach szeroko dostępnych emulatorów mat zajętości pasażera do niemal wszystkich modeli świata (przecież nie tylko w mazdach wysiada ten system) należy kierować się ku temu rozwiązaniu jako sprawdzonemu bez ingerencji w nieznaną w skutkach procedurę cięcia elektryki pojazdu.


Chodzi mi o matę do 323f bj po liftingu
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2010, 16:39
Posty: 268 (0/1)
Auto: Mazda 323f bj 2001r
1.6 98KM

Postprzez przemo12345 » 30 sty 2017, 16:08

Witam. Kod 26 wymigany przez prawą kontrolkę dotyczy siedzenia pasażera? Mazda 626 po lifcie.
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2011, 18:40
Posty: 329 (2/1)
Skąd: skarżysko-kam
Auto: była 323f 1.6 bg
była 323f 2.0 ditd bj
była 626 2.0 ditd gf 99r
jest 626 2.0 ditd gf 00r.
jest 3 bk 2.0 rf7j
.

Postprzez Mazda-626-Koch » 11 mar 2017, 20:10

Witam,
Szanowni Panowie ,temat jest stary mimo to proszę o podpowiedź w sprawie mojego problemu,
mój pojazd to : MAZDA 626 GW 1999 , 2L benzyna
problem dotyczy migającej kontrolki poduszek ,ta z lewej strony zegarów " czerwona",
7 krótkich mignięć i przerwa 4-5 sek,znalezione odpowiedzi na forum nie są dla mnie jednoznaczne,
czy może to być uszkodzona mata obecności pasażera ? uszkodzona taśma pod poduszką kierowcy ?
lub inny powód ? dodam że od czasu do czasu ,bardzo sporadycznie zapala się również "środkowa" kontrolka ta pomarańczowa ale jest to raz na 5-7 dni,kontrolka lewa sygnalizuje problem cały czas ,
ponieważ jest to mój pierwszy post ,proszę o wyrozumiałość ,
pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 31 sty 2016, 14:50
Posty: 13 (1/0)
Auto: Mazda 626 kombi-1999-GW benzyna/lpg

Postprzez Mazda-626-Koch » 26 kwi 2017, 16:31

Witam wszystkich,
nie doczekałem się co prawda jakiejkolwiek podpowiedzi ,szkoda.
Mam jednak do przekazania innym cenne informacje , moim problem jest 7 krótkich błysków lewej "czerwonej" kontrolki poduszek powietrznych , profilaktyczna wymiana taśmy zwojaka pod poduszką w kierownicy nic nie dała, to samo dotycz zamontowania emulatora obecności pasażera , nadal mruga,
o czy czyszczeniu styków w kostkach już nawet nie wspominam,to było oczywiste.
może jednak ktoś ma jakiś pomysł ?
Początkujący
 
Od: 31 sty 2016, 14:50
Posty: 13 (1/0)
Auto: Mazda 626 kombi-1999-GW benzyna/lpg

Postprzez JurekGx » 27 kwi 2017, 11:53

Wg instrukcji Mazda 626 workshop manual kod 7 to:
Passenger-side air bag module.
Czyli ta nieszczęsna mata, która jest w siedzeniu pasażera, jest uszkodzona zapewne. Ale piszesz, że wymieniłeś. Hmm...
Załączniki
kod7mazda.png
Kod nr 7
Początkujący
 
Od: 20 lip 2008, 07:32
Posty: 23
Skąd: Chorzów
Auto: Mazda 626 GF 2.0 FS 1999r Gaz

Postprzez Bonuz » 16 cze 2018, 18:59

Witam.
Spróbuje odświeżyć temat, samochód to Mazda 6 GG po lifcie . Pokazuje mi błąd air bag o numerze 21, niestety nigdzie nie natrafiłem co to za błąd czy ktoś się natknął na podobną usterkę?
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2007, 18:42
Posty: 117
Skąd: Bełchatów
Auto: Mazda 6 2.0 Pb 2005r

Postprzez grzech_z » 21 cze 2018, 07:30

Znalazłem coś takiego:
Załączniki
21.jpg
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 10:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez Bonuz » 21 cze 2018, 12:38

"Złącze czujnika bocznej poduszki powietrznej po stronie kierowcy, słabe połączenie"
Czyżby to była boczna poduszka powietrzna?
Pewnie trzeba kostki przejrzeć. Ktoś może rozbierał panel boczny gdzie dokładnie mogą być te kostki od bocznej poduszki?
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2007, 18:42
Posty: 117
Skąd: Bełchatów
Auto: Mazda 6 2.0 Pb 2005r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6