Kody błędów – AIR BAG
Mój problem dotyczy 626 GE FS. Stało się to dzisiaj pierwszy raz i tylko raz. Zgasiłem auto, odpaliłem i nie zgasła kontrolka poduszek. Zgasiłem auto, odpaliłem, zgasła i już później było zawsze OK. Odpalam-gaśnie. Mam coś z tym zrobić czy to chwilowa "zawieszka"?
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Witam,
Mam ten sam problem (kod 47) tyko że Mazda Premacy i jak czytam ten wątek to już rozwiązanie podane i teraz tylko pozostaje odnaleźć w swoim samochodzie opisywane puszki.
PS. W moim przypadku najpierw musiałem przełożyć żaróweczki pod kontrolkami poduszek powietrznych gdyż ten niegodziwiec który mi sprzedała samochód musiał wiedzieć o tym problemie i przełożył te żaróweczki w inne miejsce.
Pozdrawiam
Marcin
Mam ten sam problem (kod 47) tyko że Mazda Premacy i jak czytam ten wątek to już rozwiązanie podane i teraz tylko pozostaje odnaleźć w swoim samochodzie opisywane puszki.
PS. W moim przypadku najpierw musiałem przełożyć żaróweczki pod kontrolkami poduszek powietrznych gdyż ten niegodziwiec który mi sprzedała samochód musiał wiedzieć o tym problemie i przełożył te żaróweczki w inne miejsce.
Pozdrawiam
Marcin
marcili napisał(a):Mam ten sam problem
Zauważ, że masz inny model niż tu opisywany (tu 626, a premacy blizej do 323) i to w dodatku z innej epoki ;p (2003). Łatwe do naprawy "puszki" jak napisałeś są w 626 do roku 98...życze powodzenia w szukaniu tych puszek ;p
W Twoim przypadku musisz kupic emulator...
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
- Od: 6 gru 2007, 11:29
- Posty: 290
- Skąd: zachodnia Norwegia
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03
Kety napisał(a):marcili napisał(a):Mam ten sam problem
Zauważ, że masz inny model niż tu opisywany (tu 626, a premacy blizej do 323) i to w dodatku z innej epoki ;p (2003). Łatwe do naprawy "puszki" jak napisałeś są w 626 do roku 98...życze powodzenia w szukaniu tych puszek ;p
W Twoim przypadku musisz kupic emulator...
Hmmm
Tak mam inny model masz racje ale zgodnie z:
newbie napisał(a):PODS (łatwy do "odłączenia") występuje w:
1) 323 [BJ] 1998-2000
2000-2003
2) Premacy [CP] 1999-2002
2002-2005
3) 626 [GF/GW] 1997-2000 (tylko ten ma tę 'dodatkową puszkę')
2000-2002
Więc zgodnie z powyższym tak samo moją mazdę można naprawić. Jak się mylę to mnie poprawcie.
Pozdrawiam
Marcin
Też tak myślałem jak Ty...i bawiłem się w to kilka miesięcy...życzę powodzenia
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
- Od: 6 gru 2007, 11:29
- Posty: 290
- Skąd: zachodnia Norwegia
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03
Witam! Dopisuje sie z kolejnym problemem airbag. Mam 626 1.8 97r GE. Zawsze kontrolka airbag gasła po odpaleniu silnika, aż pewnego razu w trakcie jazdy kontrolka zaczeła migać i teraz świeci ciągle, czasem zgaśniei po odpaleniu samochodu po kilku sekundach świeci dalej.
Co zrobić i od czego zacząć?
Co zrobić i od czego zacząć?
Ostatnio edytowano 10 lip 2008, 20:07 przez cyryl_21, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 21 sty 2008, 18:32
- Posty: 11
- Skąd: Tarnów
- Auto: 626 GE 1.8 97r
Miałem błąd 48, (Mazda 626 Gr 2.0 FS 98' )
zrobiłem cięcie + odłączenie kostki od PODS,
poskutkowało, kontrolka wyłączonej poduszki pasażera nie świeci, kontrolka SRS zapala się po włączeniu zapłonu i gaśnie po ok 6 sek.
Wczęsniej miałem tak, że taz było ok, a raz mrugało cały czas kod błędu.
Prace oczywiście na odłączonym AKU, zanim zacząłem odłącząć kostki, przekręciłem włącznik świateł mijania oraz hamulec ok 30sek.
pozdr.
zrobiłem cięcie + odłączenie kostki od PODS,
poskutkowało, kontrolka wyłączonej poduszki pasażera nie świeci, kontrolka SRS zapala się po włączeniu zapłonu i gaśnie po ok 6 sek.
Wczęsniej miałem tak, że taz było ok, a raz mrugało cały czas kod błędu.
Prace oczywiście na odłączonym AKU, zanim zacząłem odłącząć kostki, przekręciłem włącznik świateł mijania oraz hamulec ok 30sek.
pozdr.
- Od: 21 cze 2008, 00:02
- Posty: 126
- Skąd: Cz-wa
- Auto: 626 GF 2.0 FS 98' Exclu
6 GY 2.0 LF 07' Exclu
a u mnie i cuda się zdarzają. jak kupiłem moja madzię kontrolka wybijała mi 47, aż do niedawna, gdy kontrolki mi zgasły. choć nie na długo, bo jak rano odpaliłem ją to się zajarzyły znowu. co jakiś czas mi gasną poczym znowu wybijają mi kod 47. a gasna mi najczściej jak jest deszczowo, wilgoć ma na to wpływ czy co?
- Od: 22 kwi 2008, 12:12
- Posty: 23
- Skąd: Nowy Targ
- Auto: Mazda 6 2019
Mazda 5 2.0 d 2006 7-os
Kod 22 dalej się wyswietla od czasu do czasu .Czyściłem styki pod fotelem pasażera,ale pomogło na chwilę.Zapala sie ta lampka po prawej stronie czerwona czy ona odpowiada za pasażera czy za poduszkę kierowcy?Dzisiaj byłem w jedny z serwisów i powiedziano mi że mam problem z jakimś sensorem w slupku koło kierowcy.Cena tego sensora około 250zł plus do tego robocizna.Nie wiem co robić może jeszcze przeczyścić styki ftyczki pod fotelem kierowcy?
Prosze poradżcie coś bo wyjeżdżam na wakację w dłuższą drogę i się wścieknę jak mi to się zapali.Mam mazdę 2,0 GF po f/l z 2000r
Prosze poradżcie coś bo wyjeżdżam na wakację w dłuższą drogę i się wścieknę jak mi to się zapali.Mam mazdę 2,0 GF po f/l z 2000r
- Od: 13 sie 2007, 20:27
- Posty: 10
- Skąd: Toruń
- Auto: mazda 626 2.0 GF 2000r
choman napisał(a):a u mnie i cuda się zdarzają. jak kupiłem moja madzię kontrolka wybijała mi 47, aż do niedawna, gdy kontrolki mi zgasły. choć nie na długo, bo jak rano odpaliłem ją to się zajarzyły znowu. co jakiś czas mi gasną poczym znowu wybijają mi kod 47. a gasna mi najczściej jak jest deszczowo, wilgoć ma na to wpływ czy co?
Gdybyś przeczytał temat od początku to byś wiedział jakie są rozwiązania i o co się dzieje w Twojej Maździe (emulator, wymiana maty/transpondera fotelika, albo zrobić cięcie w kostce SRS + odpięcie kostki PODS)
pozdr.
- Od: 21 cze 2008, 00:02
- Posty: 126
- Skąd: Cz-wa
- Auto: 626 GF 2.0 FS 98' Exclu
6 GY 2.0 LF 07' Exclu
kris260 napisał(a):Kod 22
Witam!Kod 22 – Side crash sensor, driver's side
Należy sprawdzić – Wiring, side crash sensor
Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
hermol napisał(a):choman napisał(a):a u mnie i cuda się zdarzają. jak kupiłem moja madzię kontrolka wybijała mi 47, aż do niedawna, gdy kontrolki mi zgasły. choć nie na długo, bo jak rano odpaliłem ją to się zajarzyły znowu. co jakiś czas mi gasną poczym znowu wybijają mi kod 47. a gasna mi najczściej jak jest deszczowo, wilgoć ma na to wpływ czy co?
Gdybyś przeczytał temat od początku to byś wiedział jakie są rozwiązania i o co się dzieje w Twojej Maździe (emulator, wymiana maty/transpondera fotelika, albo zrobić cięcie w kostce SRS + odpięcie kostki PODS)
pozdr.
a ty gdybyś uwaznie przeczytał mój post to byś zauważył ze nie pytam się co mam zrobić – to po przeczytaniu całego tematu wiem.
- Od: 22 kwi 2008, 12:12
- Posty: 23
- Skąd: Nowy Targ
- Auto: Mazda 6 2019
Mazda 5 2.0 d 2006 7-os
Witam!Kod 22 – Side crash sensor, driver's side
Należy sprawdzić – Wiring, side crash sensor
Pozdrawiam[/quote]
Dzięki za odpowiedż,czy może wiesz gdzie go szukać może bym psiknął mu w styki .Jak na razie dzieje się to sporadycznie chyba zależy od wilgotności powietrza a może jest tam jakiś "zimny lut"? Pozdrawiam
Należy sprawdzić – Wiring, side crash sensor
Pozdrawiam[/quote]
Dzięki za odpowiedż,czy może wiesz gdzie go szukać może bym psiknął mu w styki .Jak na razie dzieje się to sporadycznie chyba zależy od wilgotności powietrza a może jest tam jakiś "zimny lut"? Pozdrawiam
- Od: 13 sie 2007, 20:27
- Posty: 10
- Skąd: Toruń
- Auto: mazda 626 2.0 GF 2000r
Chciałem potwierdzić słuszność przedstawionego tu antidotum na błąd 48. Pojawiał się u mnie w zależności od nie wiadomo czego (mam wrażenie, że gdy było gorąco, błędu nie było). Zgodnie z instrukcją odłączyłem aku, pozbyłem się reszty ładunku. Zdjąłem osłonkę (wszystko się dzieje na prawo od pedału sprzędła. Wypiąłem niebieską kostkę (co nie było proste – mało miejsca i mocno siedziała), przeciąłem przewód nr 4, wypiąłem wtyczkę z "czarnej kostki". Po uruchomieniu silnika obroty najpierw drastycznie spadły, a potem się ustabilizowały. Błędu już nie ma, chwilę po uruchomieniu silnika kontrolka poduszki gaśnie :–)
- Od: 20 lip 2008, 08:32
- Posty: 23
- Skąd: Chorzów
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 FS 1999r Gaz
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6