Kody błędów – AIR BAG

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez domingez » 11 cze 2008, 23:00

Jak zrobię "operację" to przy okazji pstryknę kilka zdjęć, będzie nowa fotorelacja. Może komuś się przyda :)
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2008, 14:48
Posty: 112
Skąd: łódzkie
Auto: 626 2.0 16v FS 1998 kombi

Postprzez Hugo » 17 cze 2008, 23:16

Mój problem dotyczy 626 GE FS. Stało się to dzisiaj pierwszy raz i tylko raz. Zgasiłem auto, odpaliłem i nie zgasła kontrolka poduszek. Zgasiłem auto, odpaliłem, zgasła i już później było zawsze OK. Odpalam-gaśnie. Mam coś z tym zrobić czy to chwilowa "zawieszka"?
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez marcili » 19 cze 2008, 13:38

Witam,

Mam ten sam problem (kod 47) tyko że Mazda Premacy i jak czytam ten wątek to już rozwiązanie podane i teraz tylko pozostaje odnaleźć w swoim samochodzie opisywane puszki.
PS. W moim przypadku najpierw musiałem przełożyć żaróweczki pod kontrolkami poduszek powietrznych gdyż ten niegodziwiec <killer> który mi sprzedała samochód musiał wiedzieć o tym problemie i przełożył te żaróweczki w inne miejsce.

Pozdrawiam
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2008, 22:30
Posty: 177 (0/1)
Skąd: Kwidzyn
Auto: Premacy 2003 DiTD RF3F

Postprzez Kety » 19 cze 2008, 15:02

marcili napisał(a):Mam ten sam problem

Zauważ, że masz inny model niż tu opisywany (tu 626, a premacy blizej do 323) i to w dodatku z innej epoki ;p (2003). Łatwe do naprawy "puszki" jak napisałeś są w 626 do roku 98...życze powodzenia w szukaniu tych puszek ;p
W Twoim przypadku musisz kupic emulator...
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 11:29
Posty: 290
Skąd: zachodnia Norwegia
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03

Postprzez marcili » 19 cze 2008, 18:00

Kety napisał(a):
marcili napisał(a):Mam ten sam problem

Zauważ, że masz inny model niż tu opisywany (tu 626, a premacy blizej do 323) i to w dodatku z innej epoki ;p (2003). Łatwe do naprawy "puszki" jak napisałeś są w 626 do roku 98...życze powodzenia w szukaniu tych puszek ;p
W Twoim przypadku musisz kupic emulator...


Hmmm
Tak mam inny model masz racje ale zgodnie z:
newbie napisał(a):PODS (łatwy do "odłączenia") występuje w:
1) 323 [BJ] 1998-2000
2000-2003
2) Premacy [CP] 1999-2002
2002-2005
3) 626 [GF/GW] 1997-2000 (tylko ten ma tę 'dodatkową puszkę')
2000-2002


Więc zgodnie z powyższym tak samo moją mazdę można naprawić. Jak się mylę to mnie poprawcie.

Pozdrawiam
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2008, 22:30
Posty: 177 (0/1)
Skąd: Kwidzyn
Auto: Premacy 2003 DiTD RF3F

Postprzez Kety » 19 cze 2008, 20:36

Też tak myślałem jak Ty...i bawiłem się w to kilka miesięcy...życzę powodzenia
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 11:29
Posty: 290
Skąd: zachodnia Norwegia
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03

Postprzez marcili » 19 cze 2008, 22:59

Dobra kolejne pytanie.
Czy ktoś kto ma Premacy wykonywał ten manewr (cięcie + odpięcie ??).

Pozdrawim
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2008, 22:30
Posty: 177 (0/1)
Skąd: Kwidzyn
Auto: Premacy 2003 DiTD RF3F

Postprzez kris260 » 8 lip 2008, 20:42

Wyświetlił się u mie kod 22 za radą tego forum odłączyłem akumulator i rozłączyłem wtyczki pod fotelem i potem spiołem ponownie.Jak na razie poskutkowało i radzę kolegom od tego zaczynać. :)
Początkujący
 
Od: 13 sie 2007, 20:27
Posty: 10
Skąd: Toruń
Auto: mazda 626 2.0 GF 2000r

Postprzez ram » 8 lip 2008, 23:27

kris260 napisał(a):Wyświetlił się u mie kod 22
Podczas gdy marcili pisze o 47. Więc Twoja rada dotyczy innej sytuacji.
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2006, 18:03
Posty: 168
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GW 1,8i 98r. LPG SGI

Postprzez cyryl_21 » 9 lip 2008, 18:00

Witam! Dopisuje sie z kolejnym problemem airbag. Mam 626 1.8 97r GE. Zawsze kontrolka airbag gasła po odpaleniu silnika, aż pewnego razu w trakcie jazdy kontrolka zaczeła migać i teraz świeci ciągle, czasem zgaśniei po odpaleniu samochodu po kilku sekundach świeci dalej.
Co zrobić i od czego zacząć?
Ostatnio edytowano 10 lip 2008, 20:07 przez cyryl_21, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 21 sty 2008, 18:32
Posty: 11
Skąd: Tarnów
Auto: 626 GE 1.8 97r

Postprzez domingez » 9 lip 2008, 22:26

Zacznij od zliczania migniec lampek :)
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2008, 14:48
Posty: 112
Skąd: łódzkie
Auto: 626 2.0 16v FS 1998 kombi

Postprzez cyryl_21 » 9 lip 2008, 23:53

świeci czerwona i nie miga, to jest właśnie ten problem, próbowałem testerem ale dioda też świeci tylko i nie miga, nie wiem co dalej...
Początkujący
 
Od: 21 sty 2008, 18:32
Posty: 11
Skąd: Tarnów
Auto: 626 GE 1.8 97r

Postprzez hermol » 10 lip 2008, 15:11

Miałem błąd 48, (Mazda 626 Gr 2.0 FS 98' )
zrobiłem cięcie + odłączenie kostki od PODS,
poskutkowało, kontrolka wyłączonej poduszki pasażera nie świeci, kontrolka SRS zapala się po włączeniu zapłonu i gaśnie po ok 6 sek.
Wczęsniej miałem tak, że taz było ok, a raz mrugało cały czas kod błędu.

Prace oczywiście na odłączonym AKU, zanim zacząłem odłącząć kostki, przekręciłem włącznik świateł mijania oraz hamulec ok 30sek.

pozdr.
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2008, 00:02
Posty: 126
Skąd: Cz-wa
Auto: 626 GF 2.0 FS 98' Exclu
6 GY 2.0 LF 07' Exclu

Postprzez choman » 23 lip 2008, 19:55

a u mnie i cuda się zdarzają. jak kupiłem moja madzię kontrolka wybijała mi 47, aż do niedawna, gdy kontrolki mi zgasły. choć nie na długo, bo jak rano odpaliłem ją to się zajarzyły znowu. co jakiś czas mi gasną poczym znowu wybijają mi kod 47. a gasna mi najczściej jak jest deszczowo, wilgoć ma na to wpływ czy co?
Początkujący
 
Od: 22 kwi 2008, 12:12
Posty: 23
Skąd: Nowy Targ
Auto: Mazda 6 2019
Mazda 5 2.0 d 2006 7-os

Postprzez kris260 » 28 lip 2008, 20:43

Kod 22 dalej się wyswietla od czasu do czasu :( .Czyściłem styki pod fotelem pasażera,ale pomogło na chwilę.Zapala sie ta lampka po prawej stronie czerwona czy ona odpowiada za pasażera czy za poduszkę kierowcy?Dzisiaj byłem w jedny z serwisów i powiedziano mi że mam problem z jakimś sensorem w slupku koło kierowcy.Cena tego sensora około 250zł plus do tego robocizna.Nie wiem co robić może jeszcze przeczyścić styki ftyczki pod fotelem kierowcy?
Prosze poradżcie coś bo wyjeżdżam na wakację w dłuższą drogę i się wścieknę jak mi to się zapali.Mam mazdę 2,0 GF po f/l z 2000r
Początkujący
 
Od: 13 sie 2007, 20:27
Posty: 10
Skąd: Toruń
Auto: mazda 626 2.0 GF 2000r

Postprzez hermol » 29 lip 2008, 09:45

choman napisał(a):a u mnie i cuda się zdarzają. jak kupiłem moja madzię kontrolka wybijała mi 47, aż do niedawna, gdy kontrolki mi zgasły. choć nie na długo, bo jak rano odpaliłem ją to się zajarzyły znowu. co jakiś czas mi gasną poczym znowu wybijają mi kod 47. a gasna mi najczściej jak jest deszczowo, wilgoć ma na to wpływ czy co?


Gdybyś przeczytał temat od początku to byś wiedział jakie są rozwiązania i o co się dzieje w Twojej Maździe (emulator, wymiana maty/transpondera fotelika, albo zrobić cięcie w kostce SRS + odpięcie kostki PODS)

pozdr.
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2008, 00:02
Posty: 126
Skąd: Cz-wa
Auto: 626 GF 2.0 FS 98' Exclu
6 GY 2.0 LF 07' Exclu

Postprzez topik » 30 lip 2008, 00:28

kris260 napisał(a):Kod 22


Witam!Kod 22 – Side crash sensor, driver's side
Należy sprawdzić – Wiring, side crash sensor
Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez choman » 30 lip 2008, 21:06

hermol napisał(a):
choman napisał(a):a u mnie i cuda się zdarzają. jak kupiłem moja madzię kontrolka wybijała mi 47, aż do niedawna, gdy kontrolki mi zgasły. choć nie na długo, bo jak rano odpaliłem ją to się zajarzyły znowu. co jakiś czas mi gasną poczym znowu wybijają mi kod 47. a gasna mi najczściej jak jest deszczowo, wilgoć ma na to wpływ czy co?


Gdybyś przeczytał temat od początku to byś wiedział jakie są rozwiązania i o co się dzieje w Twojej Maździe (emulator, wymiana maty/transpondera fotelika, albo zrobić cięcie w kostce SRS + odpięcie kostki PODS)

pozdr.


a ty gdybyś uwaznie przeczytał mój post to byś zauważył ze nie pytam się co mam zrobić – to po przeczytaniu całego tematu wiem.
Początkujący
 
Od: 22 kwi 2008, 12:12
Posty: 23
Skąd: Nowy Targ
Auto: Mazda 6 2019
Mazda 5 2.0 d 2006 7-os

Postprzez kris260 » 6 sie 2008, 23:35

Witam!Kod 22 – Side crash sensor, driver's side
Należy sprawdzić – Wiring, side crash sensor
Pozdrawiam[/quote]


Dzięki za odpowiedż,czy może wiesz gdzie go szukać może bym psiknął mu w styki .Jak na razie dzieje się to sporadycznie chyba zależy od wilgotności powietrza a może jest tam jakiś "zimny lut"? Pozdrawiam <jupi>
Początkujący
 
Od: 13 sie 2007, 20:27
Posty: 10
Skąd: Toruń
Auto: mazda 626 2.0 GF 2000r

Postprzez JurekGx » 7 sie 2008, 09:48

Chciałem potwierdzić słuszność przedstawionego tu antidotum na błąd 48. Pojawiał się u mnie w zależności od nie wiadomo czego (mam wrażenie, że gdy było gorąco, błędu nie było). Zgodnie z instrukcją odłączyłem aku, pozbyłem się reszty ładunku. Zdjąłem osłonkę (wszystko się dzieje na prawo od pedału sprzędła. Wypiąłem niebieską kostkę (co nie było proste – mało miejsca i mocno siedziała), przeciąłem przewód nr 4, wypiąłem wtyczkę z "czarnej kostki". Po uruchomieniu silnika obroty najpierw drastycznie spadły, a potem się ustabilizowały. Błędu już nie ma, chwilę po uruchomieniu silnika kontrolka poduszki gaśnie :–)
Początkujący
 
Od: 20 lip 2008, 08:32
Posty: 23
Skąd: Chorzów
Auto: Mazda 626 GF 2.0 FS 1999r Gaz

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6