Mazda 626GF – Klimatronik.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Perm » 10 maja 2017, 15:12

Witam.
Czy da się odpalić klimatronik na stole?

Chciałbym zamontować go w innym aucie i problem leży w kilku rzeczach.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3339406.html#16466808

Link wyżej do elektrody i tam schemat jest.

A35 – chyba nie jest potrzebne tak mi się wydaje bo to od chłodzenia silnika, wentylator chłodnicy i chłodnicy klimy – mam rację czy się mylę?
A5 – to chyba licznik, czy może tu chodzić o regulację podświetlenia?
X1 – Data link connector (DLC) – do czego to służy, czy bez tego panel ruszy?
A176 – AC/heater blower control module – czy to coś w rodzaju opornika w dmuchawie tyle że elektroniczny?


Chodzi mi o cały panel klimatronika, sterowanie nadmuchem i zaworami nagrzewnicy.
Ogólnie elektronikiem jestem, ale z Mazdą nie miałem nigdy związku i nie wiem czy tu CAN czy co steruje :)
Początkujący
 
Od: 10 maja 2017, 14:59
Posty: 6
Auto: SC 1.1

Postprzez Kociak500 » 10 maja 2017, 15:39

Da radę ja sobie go odpalilem na stole a potem wrzuciłem do 323 f BA gdzie też seryjnie nie występował
A5 i A75 to ogrzewanie tylnej szyby i kontrolka licznika
A176 to Opornica wentylatora To musisz mieć
X1 niepotrzebne
A 35 to jakiś moduł w 323f jest podobny i musisz tym kabelki się wpiąć żeby uruchomić sprężarke
Nie wiem jak to jest sterowane u ciebie i jakie masz auto
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2015, 11:44
Posty: 356 (5/11)
Auto: Xedos 9 2,3 MT
626 00r. 2,5 KLG4
Sebring Cabrio

Postprzez Perm » 10 maja 2017, 18:10

O dokładnie o to mi chodzilo :) dziekuje ślicznie za odpowiedz.

Co do A35 to nie mam klimy wiec chodzi mi tylko o samo grzanie ;) gdyby nie chcialo startować to zakupie ten modul jeszcze i sie zobaczy.

W aucie wszystko mam manualne i dlatego ten panel mnie zainteresowal.

No coz. Filozofia Mazdy jednak jest fajna. Bo do audi zadnej nie moglem znaleźć schematu panela ;)
Początkujący
 
Od: 10 maja 2017, 14:59
Posty: 6
Auto: SC 1.1

Postprzez Kociak500 » 10 maja 2017, 18:13

Jeżeli nie masz klimy to nie podłączasz tego kabelka i będzie działać Ciekaw jestem tylko jak silniczki nagrzewnicy z 626 zamontujesz na swojej nagrzewnicy
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2015, 11:44
Posty: 356 (5/11)
Auto: Xedos 9 2,3 MT
626 00r. 2,5 KLG4
Sebring Cabrio

Postprzez Perm » 10 maja 2017, 19:03

To nie sa zwykle serwa?

Nagrzewnice mam zwykłą na linki dlatego raczej przeróbki sa wskazane. Ew. Zmiana silniczkow na inne najbardziej pasujace. Tylko czy aby na pewno by dawaly odpowiedni kat :)
Początkujący
 
Od: 10 maja 2017, 14:59
Posty: 6
Auto: SC 1.1

Postprzez Kociak500 » 10 maja 2017, 19:13

No u mnie się to jakoś dopasowalo Nagrzewnice może nie są takie same ale podobne i silniczki pasowały na mocowania Tym bardziej że ja też miałem wcześniej silniczki na nagrzewnicy tylko że inne Powodzenia w działaniu
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2015, 11:44
Posty: 356 (5/11)
Auto: Xedos 9 2,3 MT
626 00r. 2,5 KLG4
Sebring Cabrio

Postprzez Perm » 10 maja 2017, 20:00

Silniczki już jakoś się tam powciska żeby to działało – najgorzej bałem się tylko tego że panel będzie potrzebował komunikacji CAN itd. Wtedy faktycznie byłaby klapa bo mój sterownik ECU w takie bajery doposażony nie jest :)
Także dziękuje kolego za odpowiedź i pomoc :) <spoko>
Początkujący
 
Od: 10 maja 2017, 14:59
Posty: 6
Auto: SC 1.1

Postprzez Perm » 20 lip 2017, 19:33

Witam odświeżę na chwilę temat.

Wszystko zakupiłem podłączyłem ale jest mały problem.
Który silniczek jest od kierunku powietrza a który od ciepłe/zimne.
Bo mam wszystkie 3 i nie podpisane, obieg zewnętrzny/wewnętrzny wiem który bo ma dwa przewody na kostce.
A pozostałe dwa przyszły bez kostek ;/

Pytanie drugie, gdzie macie czujnik od temperatury wewnętrznej? mam taką pastylkę (termistor) na przewodzie.

Pytanie trzecie nie mogę załączyć ogrzewania szyby tylnej, włącza się kontrolka od przycisku i tyle.
Żadne napięcie nie wychodzi z drrugiego pinu.
Ma ktoś schemat albo zdjęcie jak to jest tam podłączone?
Początkujący
 
Od: 10 maja 2017, 14:59
Posty: 6
Auto: SC 1.1

Postprzez dansomi » 24 lip 2017, 00:47

2. Po prawej stronie kierownicy jakby przy prawym kolanie jest taka "kratka" wentylacyjna i z tego co wiem to wlasnie tam jest czujnik temp wewnetrznej. Co do ogrzewania szyby, jak jest klimatronik to zwykle sa grzane lusterka, moze to cos ci podpowie przy grzebaniu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2016, 09:43
Posty: 213 (0/5)
Skąd: KN/DW
Auto: Mazda 626 2.0 115 1998 GW

Postprzez Carduus » 21 sie 2017, 13:53

Witam,

Również grzebie przy automatycznej Klimie, chce włożyć ja do 323f.
Mam kilka pytań i wniosków.
Przerobiłem ramiona do silniczków znajomy zrobił mi z aluminium na CNC takie których kąty pasują do cięgien w 323f, w razie awarii mogę wymienić silniczek przekładam tylko ramie i jadę dalej.

Info dla zainteresowanych:

1. Silniczek od sterowania nawiewem po dorobieniu ramienia z odpowiednim kontem ma właściwy zakres ruchu i pozycje ( z tego co sprawdziłem na stole bo jeszcze nie włożyłem do auta ).

2. Silniczek od mieszania powietrza j/w z tym ze ma większy zakres ruchu, dokładnie może wykonać 1 krok więcej zamknięcia lub otwarcie w zależności jak go spozycjonujemy, można sobie z tym poradzić skracając ścieżkę po rozebraniu silniczka ( ja mam zamiar zamalować jak jakimś lakierem ). jeśli tego nie zrobimy praca w skrajnej pozycji może spalić silniczek.

3. Silniczek zamkniętego obiegu przełożyłem ramie z 323f do silniczka z 626 znalazłem odpowiednia pozycje zrobiłem dziurki w blaszce i przykręciłem kto grzebał wie o co chodzi :)

Uwagi:

Możliwe ze zamieniłem plus z minusem w którymś silniczku, aby zmienić kierunek jego ruchu ale teraz już sobie tego nie przypomnę : )

Pytanie:
Chce podłączyć ogrzewanie szyby z panelu klimatronika ( z tego co widzę w 323f grzanie szyby włącza się bezpośrednio z przycisku wnioskuje po grubości przewodów ) kabelki w panelu są za cienkie i na pewno nie wytrzymały by takiego obciążenia, musza iść do jakiegoś przekaźnika czy ktoś się orientuje jaki to przekaźnik ??
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 mar 2013, 14:16
Posty: 13
Auto: Mazda 323F BA 1.5 98r

Postprzez Kociak500 » 21 sie 2017, 14:05

Ja już to zrobiłem w 323f tylko że trochę mniej pracy miałem
Silniczka od mieszania powietrza zostaje z 323f wogole go nie trzeba odkrecac nawet wystarczy dobrze kable połączyć
Silniczek od kierunku nawiewu potrzeba z 626 jedynie ramię zostaje z 323f które po rozwierceniu można włożyć w inną pozycje niż powinien być Całość zakleic i napewno wytrzyma Do prawidłowego jego działania trzeba też przedłużyć trochę otwór w którym to ramię chodzi Wystarczy wiertarka i wiertło 6
Trzeba też odwrócić jego obroty zamieniając plus minusem
Silniczek obiegu wewnętrznego z 626 z ramieniem z 323f rozwiąż z zamienionym plusem i minusem
Ogrzewania szyby jeszcze nie podłączyłem ale raczej dlatego że mi się nie chce bo to raczej nie powinno być trudne
U mnie to działa już dobre pół roku albo i lepiej
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2015, 11:44
Posty: 356 (5/11)
Auto: Xedos 9 2,3 MT
626 00r. 2,5 KLG4
Sebring Cabrio

Postprzez Carduus » 21 sie 2017, 14:39

Możesz zapodać jakiś rysunek jak podłączyłeś silniczek od mieszania powietrza z 323f do panelu z 626 ??
jeszcze nie przerobiłem ścieżek tego silniczka z 626 może się obejdzie :D , jak mocowałeś panel Klimy ? masz przed czy po liftowe wnętrze ??
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 mar 2013, 14:16
Posty: 13
Auto: Mazda 323F BA 1.5 98r

Postprzez Kociak500 » 21 sie 2017, 14:55

Wnętrze przedlift nie mam za bardzo zdjęc ale może coś tu zobaczysz
Obrazek

Obrazek

Nie mam też zdjęc ani schematu z podłączenia silniczka ciepło zimno Ale ten w 323f jest sterowany tak samo jak też w 626 i też idzie do niego 5 przewodów
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2015, 11:44
Posty: 356 (5/11)
Auto: Xedos 9 2,3 MT
626 00r. 2,5 KLG4
Sebring Cabrio

Postprzez Carduus » 22 sie 2017, 07:50

Fajnie to wygląda widzę ze zmieniłeś podświetlenie na czerwone, : ) jak mam wersje po lifcie i nie miałem tego silnika od mieszania ani miejsca na czujniki od klimatronika
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 mar 2013, 14:16
Posty: 13
Auto: Mazda 323F BA 1.5 98r

Postprzez Kociak500 » 22 sie 2017, 08:24

Ale miejsce na silniczek miałeś tak? Wersja po lifcie jest niestety bardziej uboga w porównaniu do przedlifta
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2015, 11:44
Posty: 356 (5/11)
Auto: Xedos 9 2,3 MT
626 00r. 2,5 KLG4
Sebring Cabrio

Postprzez Carduus » 22 sie 2017, 10:26

Niestety to prawda jest ubogo, miejsce mam, ale u mnie będzie grubsza robota cala deskę będę zdejmował, żeby dorobić miejsce na czujnik światła, dodatkowo w mojej Madzi nie było filtra kabinowego ( dorobiłem go sam ).

Przez prawie 20 lat nazbierało się sporo syfu w tunelach wiec będę zdejmował i czyścił wszystkie tunele(dostaje szalu jak z nawiewów wylatują czarne paprochy syfu).

Mam kompletna Klimę ze starej wersji razem z filtrem kabinowy, wyczyszczona i gotowa do założenia, jak sprawdzę to podłączenie z silniczkiem z 323f i rozgryzę podgrzewanie szyby będę montował.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 mar 2013, 14:16
Posty: 13
Auto: Mazda 323F BA 1.5 98r

Postprzez adamax4 » 22 sie 2017, 11:01

Carduus napisał(a):hce podłączyć ogrzewanie szyby z panelu klimatronika ( z tego co widzę w 323f grzanie szyby włącza się bezpośrednio z przycisku wnioskuje po grubości przewodów ) kabelki w panelu są za cienkie i na pewno nie wytrzymały by takiego obciążenia, musza iść do jakiegoś przekaźnika czy ktoś się orientuje jaki to przekaźnik ??


Zwykły przekaźnik nie wystarczy. Tam jest tak, że w chwili naciśnięcia przycisku pojawia się impuls ujemny na wyjściu. Trzeba zastosować przekaźnik bistabilny.
A żeby kontrolka się świeciła, to trzeba podać minus na przewód od kontrolki. Tu też przyda się przekaźnik, alej zwykły.

Tak wygląda to u mnie:
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2008, 22:43
Posty: 478 (0/4)
Skąd: Garwolin
Auto: 323f BA 1.8 TURBO '96

Postprzez Carduus » 22 sie 2017, 11:23

Super dzięki za info !!
Czy taki przekaźnik występuje gdzieś w Mazdzie ?? mam trochę gratów, może mam taki przekaźnik i o tym nie wiem.
Do kontrolki przekaźnik LA10 taki od klaksony się nada ??
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 mar 2013, 14:16
Posty: 13
Auto: Mazda 323F BA 1.5 98r

Postprzez adamax4 » 22 sie 2017, 11:42

Do kontrolki może byc ten L10, albo nawet mniejszy.

A tego do szyby, to w maździe nie znajdziesz. Ja kupiłem dokladnie ten:
http://allegro.pl/show_item.php?item=68 ... g4NDFjMw==
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2008, 22:43
Posty: 478 (0/4)
Skąd: Garwolin
Auto: 323f BA 1.8 TURBO '96

Postprzez Carduus » 23 sie 2017, 08:53

Dla potomnych, podłączenie silniczka mieszania powietrza z 323f do panelu klimatronika z 626:
gn ge --> ws ge
ge --> ws bl
og --> ws gn
ws bl --> ws rt
ge gn --> ge sw

gn = zielony
ge = żółty
og = pomarańczowy
bl = niebieski
ws = biały
rt = czerwony
sw = czarny

Silniczek obiegu zamkniętego podłączaliście z 626 czy przerabialiście z 323f, jak rozwiązaliście jego zamocowanie ?? może jest bardziej eleganckie rozwiązanie od mojego ??
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 mar 2013, 14:16
Posty: 13
Auto: Mazda 323F BA 1.5 98r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6