Nie działająca lewa szyba

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez przemo12345 » 29 gru 2016, 08:09

Witam. Otóż kupiłem mazdę z niedziałającymi szybami, zdjąłem panel sterowania w drzwiach i okazało się że odpięta jest wtyczka, więc ją podłączyłem i nacisnąłem otwieranie (od strony kierowcy). Doszła szyba do połowy i stanęła. Wrócić do góry już nie chciała (na dół też nie). Po kilku próbach udało się zamknąć (pchając jednocześnie szybę od dołu ręką). Mam zamiar kupić teflon w sprayu i popsiukać na ruchome elementy. Myślicie że to coś da, czy po prostu usterka jest poważniejsza. Podpinałem też bezpośrednio prostownik pod wtyczkę, ale tylko delikatnie się ruszała szyba, ale nie podniosła.
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2011, 19:40
Posty: 329 (2/1)
Skąd: skarżysko-kam
Auto: była 323f 1.6 bg
była 323f 2.0 ditd bj
była 626 2.0 ditd gf 99r
jest 626 2.0 ditd gf 00r.
jest 3 bk 2.0 rf7j
.

Postprzez grzech_z » 29 gru 2016, 11:55

przemo12345 napisał(a):Mam zamiar kupić teflon w sprayu


Odkręć boczek i zobacz co się dzieje – od środka. Coś mi się wydaje, że tam ten teflon się przyda:)
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez iparts » 29 gru 2016, 12:11

Mozliwe ze podnosnik szyby odmowil posluszenstwa. Sprawdz silnik i ruchome elementy, a szczegolnie zwroc uwage na linki, czy aby ktoras sie nie zaplatala.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 5 sie 2014, 13:50
Posty: 324 (1/5)
Skąd: Warszawa
Auto: CX-9 TB 3.7L 277KM

Postprzez przemo12345 » 29 gru 2016, 12:14

Wczoraj ze 3 godz się bawiłem z tym. Podobny objaw jest w mazdach 6 jak się odłączy akumulator. Wtedy trzeba zaprogramować szyby jeszcze raz. Próbowałem tego sposobu i nic. Jest jeszcze taki objaw, że jak się naciśnie podnoszenie to czasem opuszcza.Przełącznik jest sprawny bo podmieniałem z bj-tki. Silniczek jest sprawny bo chciałem przytrzymać szybę jak szła w dół i nie utrzymałem jej. Teflonu nie zdobyłem, ale mam silikon w sprayu.
Wczoraj robiłem po ciemku, więc może nie dopatrzyłem wszystkiego.

Posprawdzałem miernikiem oporność na komutatorze i wynosi 0,5 oma (między poszczególnymi celami). Później między pinem wtyczki, a szczotkami. Na jednej było 0,3 , a na drugiej 1,4 oma. Nie wiem czy tak ma być? Jest tam podłączony fabrycznie rezystor. Ominąć go? Zmierzyłem oporność na silniczku z prawych drzwi i tam jest 0.3 oma (na tym z lewej 2.5 oma).
Jeśli miałbym kupić nowy mechanizm to szukać na wtyczkę z 6pinami czy 2 ( bo u mnie jest 6, strona kierowcy). Wszystkie na alledrogo są na dwa piny.
Taki będzie dobry? http://allegro.pl/mazda-v-626-elekt-pod ... 83650.html
http://allegro.pl/mechanizm-szyb-el-lew ... 05833.html

Okazało się, że padnięty jest silniczek. Po rozebraniu i ponownym podłączeniu silniczek robi jakieś 12obr. , zwalnia i staje. Ominąłem rezystor i silniczek powrócił do życia :)
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2011, 19:40
Posty: 329 (2/1)
Skąd: skarżysko-kam
Auto: była 323f 1.6 bg
była 323f 2.0 ditd bj
była 626 2.0 ditd gf 99r
jest 626 2.0 ditd gf 00r.
jest 3 bk 2.0 rf7j
.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6