Nie działająca lewa szyba
Strona 1 z 1
Witam. Otóż kupiłem mazdę z niedziałającymi szybami, zdjąłem panel sterowania w drzwiach i okazało się że odpięta jest wtyczka, więc ją podłączyłem i nacisnąłem otwieranie (od strony kierowcy). Doszła szyba do połowy i stanęła. Wrócić do góry już nie chciała (na dół też nie). Po kilku próbach udało się zamknąć (pchając jednocześnie szybę od dołu ręką). Mam zamiar kupić teflon w sprayu i popsiukać na ruchome elementy. Myślicie że to coś da, czy po prostu usterka jest poważniejsza. Podpinałem też bezpośrednio prostownik pod wtyczkę, ale tylko delikatnie się ruszała szyba, ale nie podniosła.
Wczoraj ze 3 godz się bawiłem z tym. Podobny objaw jest w mazdach 6 jak się odłączy akumulator. Wtedy trzeba zaprogramować szyby jeszcze raz. Próbowałem tego sposobu i nic. Jest jeszcze taki objaw, że jak się naciśnie podnoszenie to czasem opuszcza.Przełącznik jest sprawny bo podmieniałem z bj-tki. Silniczek jest sprawny bo chciałem przytrzymać szybę jak szła w dół i nie utrzymałem jej. Teflonu nie zdobyłem, ale mam silikon w sprayu.
Wczoraj robiłem po ciemku, więc może nie dopatrzyłem wszystkiego.
Posprawdzałem miernikiem oporność na komutatorze i wynosi 0,5 oma (między poszczególnymi celami). Później między pinem wtyczki, a szczotkami. Na jednej było 0,3 , a na drugiej 1,4 oma. Nie wiem czy tak ma być? Jest tam podłączony fabrycznie rezystor. Ominąć go? Zmierzyłem oporność na silniczku z prawych drzwi i tam jest 0.3 oma (na tym z lewej 2.5 oma).
Jeśli miałbym kupić nowy mechanizm to szukać na wtyczkę z 6pinami czy 2 ( bo u mnie jest 6, strona kierowcy). Wszystkie na alledrogo są na dwa piny.
Taki będzie dobry?
http://allegro.pl/mazda-v-626-elekt-pod ... 83650.html
http://allegro.pl/mechanizm-szyb-el-lew ... 05833.html
Okazało się, że padnięty jest silniczek. Po rozebraniu i ponownym podłączeniu silniczek robi jakieś 12obr. , zwalnia i staje. Ominąłem rezystor i silniczek powrócił do życia
Wczoraj robiłem po ciemku, więc może nie dopatrzyłem wszystkiego.
Posprawdzałem miernikiem oporność na komutatorze i wynosi 0,5 oma (między poszczególnymi celami). Później między pinem wtyczki, a szczotkami. Na jednej było 0,3 , a na drugiej 1,4 oma. Nie wiem czy tak ma być? Jest tam podłączony fabrycznie rezystor. Ominąć go? Zmierzyłem oporność na silniczku z prawych drzwi i tam jest 0.3 oma (na tym z lewej 2.5 oma).
Jeśli miałbym kupić nowy mechanizm to szukać na wtyczkę z 6pinami czy 2 ( bo u mnie jest 6, strona kierowcy). Wszystkie na alledrogo są na dwa piny.
Taki będzie dobry?


Okazało się, że padnięty jest silniczek. Po rozebraniu i ponownym podłączeniu silniczek robi jakieś 12obr. , zwalnia i staje. Ominąłem rezystor i silniczek powrócił do życia
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6