Brak tylnego przeciwmgielnego 626 GF sedan

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez gslaw » 27 gru 2012, 23:10

Witam,

mazda 626 2.0 136hp '01 sedan
ostatnio zauważyłem że przestało działać mi tylne przeciwmgielne, tzn kontrolka w kokpicie się zapala ale z tyłu niestety "cisza". Żarówka sprawdzona i jest OK. Poza tym wszystkie inne światła działają bez wyjątku.
wygląda na to że nie dociera prąd do tej żaróweczki. Czy jest gdzieś jakiś bezpiecznik, który odpowiada za te światło? W instrukcji opisany jest tylko bezp. świateł przednich przeciwmgł.
Ewentualnie może padł przekaźnik w module włączania?
Czy ktoś miał podobny problem?
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2011, 00:04
Posty: 115
Skąd: Ciechanów
Auto: 626 gf 2001 2.0 136km

Postprzez dzul » 8 sty 2013, 21:49

pod maska masz bezpieczniki i tam jest jeden oznaczony "FOG" ale watpie ze to jego wina.
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2012, 19:51
Posty: 246 (0/2)
Skąd: pomorskie
Auto: Mazda 626 2.0 ditd 101KM 1999 GW. 396tys RF2A
zaślepiony egr.
Mułowata

Postprzez gslaw » 9 sty 2013, 15:58

to już sprawdziłem i bezpiecznik ten odpowiada za przednie i tylne światło przeciwmgielne. Przekaźnik też działa. Wygląda na fizyczne uszkodzenie przewodu zasilającego – możliwe że się ukiwał przy klapie bagażnika :(
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2011, 00:04
Posty: 115
Skąd: Ciechanów
Auto: 626 gf 2001 2.0 136km

Postprzez Madziek » 9 sty 2013, 23:04

Witam.
Tak zapytam czy masz może zamontowany hak holowniczy? Ja jak miałem na 13 bolców (fabryczny)to, to samo przerabiałem u siebie.
Kiedyś znikło mi przeciwmgielne (wszystkie bezpieczniki, żarówki sprawne). Znalazłem przewód od przeciwmgielnego na przednim słupku i zrobiłem obejście od przekaźnika i było po problemie.
Ale do sedna jak się później okazało gdy zmieniałem sam na wtyczkę polską 7 pinową, że w tym 13 pinowym jest wyłącznik (taki styk) przeciwmgielnego który ma za zadanie odłączać przeciwmgielne jak podłączasz wtyczkę od przyczepy, żeby światło nie odbijało się od niej. I pewnie to on mi się zawiesił jak próbowałem podłączyć redukcję wtyczki i musiałem wszystko z powrotem podłączyć po staremu.

Więc jak masz hak to może tu tkwi przyczyna.
Pozdro
Mazda 626 GW 1.8 101 KM (74 kw) 16v 2000r. + LPG sekwencja ElpiGaz Stella i wtryski I-PLus + Wariator Zapłonu STAG TAP01.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2009, 20:24
Posty: 76 (0/1)
Skąd: BYDGOSZCZ
Auto: 626 GW 1.8 101KM 16v + LPG

Postprzez rumunn95 » 10 sty 2013, 09:28

lub masz non stop redukcje wkrecona
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 15:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez onek » 20 sty 2013, 19:58

@gslaw
udało Ci się znaleźć rozwiązanie?
Mam obecnie dokładnie taki sam problem ...

Tylko nie wiem co z bezpiecznikami przeciwmgłowymi ... ten pod maską dotyczy zarówno przednich i tylnych? Bo w rozpisce bezpieczników jest tylko zapis z "* Przednie światła przeciwmgielne", a przednie mi działają bez problemu.
http://malarz.org – Prace warte UWAGI

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2009, 22:05
Posty: 89
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 GF 2.0 16V '00

Postprzez gslaw » 29 sty 2013, 10:16

niestety jeszcze nie miałem czasu się tym zająć. Bezpiecznik FOG na pewno odpowiada również za przeciwmgielne tylne. Po jego wyjęciu przekaźnik od tylnego nie działa.

Muszę sprawdzić to co napisał Madziek. Rzeczywiście mam hak holowniczy z wtyczką niemiecką. Używałem może ze dwa razy z przejściówką na nasze. Może rzeczywiście coś się tam przywiesiło.
Madziek wiesz może który to styk i gdzie jest ewentualnie przekaźnik odpowiedzialny za odłączanie tego światła?

Przejściówkę (redukcję) mam oczywiście wyjętą.
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2011, 00:04
Posty: 115
Skąd: Ciechanów
Auto: 626 gf 2001 2.0 136km

Postprzez Madziek » 29 sty 2013, 18:59

O ile dobrze pamiętam, to ten styk jest na dole gniazda tak jak by pod tą gumową uszczelką uszczelniającą wtyczkę w gnieździe. Naciska go wkładana wtyczka. Zaznaczyłem to na fotce żółtym kółkiem.
http://hostuje.net/file.php?id=b0688a08336ce062e9d250bd5b3d0c41
Mazda 626 GW 1.8 101 KM (74 kw) 16v 2000r. + LPG sekwencja ElpiGaz Stella i wtryski I-PLus + Wariator Zapłonu STAG TAP01.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2009, 20:24
Posty: 76 (0/1)
Skąd: BYDGOSZCZ
Auto: 626 GW 1.8 101KM 16v + LPG

Postprzez gslaw » 30 sty 2013, 10:08

Dzięki Madziek.
Dzisiaj to sprawdzę. Możliwe, że przejściówka zgięła blaszkę w styku.

pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2011, 00:04
Posty: 115
Skąd: Ciechanów
Auto: 626 gf 2001 2.0 136km

Postprzez jaroslaw1984 » 8 lut 2013, 16:49

Witam
Podepne sie pod temat otoz dzis zauwazylem ze nie dzialaja przeciwgielne z prawej strony.
A wiec pytanie brzmi czy z tylu wogole powinno sie swiecic (z prawej strony)?
czy moze bezpieczniki przeciwmgielnych podzielone sa na lewa i prawa strone?
Jaka zarowka wchodzi w tylne przeciwgielne?
czy moze ktos wie jaka zarowka wchodzi do soczewkowego przeciwmgielnego przedniego?
przepraszam za brak polskich znakow ale pisze z telefonu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2009, 19:37
Posty: 34
Skąd: Puławy, Ciecierzyn (Lublin)
Auto: mazda 626 98r 2.0 136 hp

Postprzez karasonic » 11 lut 2013, 22:29

Witam.
Chciałbym się podpiąć pod temat. Mam podobny problem, któregoś pięknego razu po prostu przestało świecić przeciwmgłowe z tyłu, ale żeby było ciekawiej to po włączeniu włącznika przeciwmgielnych zapala mi się kontrolka na tablicy i oświetlenie wnętrza kabiny, które nie działa przy wyłączeniu silnika lub otwarciu drzwi, nie działa tylko to ściemniane bo styk łączący na stałe w lampce sufitowej jest ok, włącza i wyłącza, a co więcej przestał działać 1 bieg wycieraczki z tyłu , ten pulsacyjny. Żeby nie zawracać głowy domysłami sprawdziłem czy jest zasilanie na żarówce, następnie masę, przekaźnik przeciwmgielnego z tyłu i bezpiecznik, przejrzałem schematy i jedyny wniosek to coś co w schemacie jest opisane ( central procesing unit light), dobrałem się do niego, taka metalowa puszka pod deską z lewej strony ciut zboku nad pedałem sprzęgła. Wyciągnąłem płytkę z modułu ale moja wiedza poza oględzinami czy coś się aby ni spaliło jest znikoma :( . Prośba, jeżeli ktoś miał podobny problem i znalazł rozwiązanie to proszę o pomoc.



Witam ponownie.
Odświezam temat oświetlenia-z racji wczesnego zmierzchu i szarówki na dworze ponawiam pytanie do forumowiczów . Mam kłopot polegający na awarii tylnego przeciwmgielnego i oświetlenia kabiny, przeciwmgielne nie działa przy jakiejkolwiek konfiguracji podłączenia, natomiast wiązka nie jest przerwana, znajdując przewód pod deską idący do lampy i podając na niego zasilanie żarówka działa więc kabel i masa są ok, drugi problem to oświetlenie kabinowe – działa przy położeniu ON i działają dwie żaróweczki do czytania natomiast w położeniu DOOR lampka nie działa, doszedłem że tylko jeden przewód jest przewodem zasilającym(niebieski z czerwonym paskiem) a drugi czerwony z białym paskiem to masa podłączona do jakiegoś sterownika.
I tu moje pytanie , czy ktoś z was wie gdzie znajduję się ten sterownik w aucie???
Mam podejżenie że to jego wina , może jakiś tranzystor umarł i zamiast zapalać i wygaszać lampkę sufitową to robi jakieś zwarcie w obwodzie bo po włączeniu przeciwmgielnego zapala się lampka kabinowa na stałe , aż do wyłączenia pmglowego.
Tak wiem troche to zagmatfane ale walczę z tym już od 5 miesięcy i <dupa> .
Proszę o pomoc wszystkich którzy ogarniają temat <hepl>
Pozdrawiam Zbyszek.
Początkujący
 
Od: 27 lut 2012, 21:23
Posty: 12
Skąd: Łódź
Auto: Obecnie:
Mazda 5 CR19 1.8 16v L8 116KM
Była:
Mazda 626 GW 2.0 16V FS2J 115 KM – 98r.

Postprzez montecarllo » 22 cze 2015, 09:48

Witam,
mam podobny problem. Po włączeniu przycisku od światła przeciwmgielnego z tyłu kontrolka na desce się zapala natomiast żarówka nie świeci. Żarówka oczywiście sprawdzona i jest ok. Przednie przeciwmgielne działają i bezpiecznik w komorze silnika też jest sprawny. Co może być przyczyną i gdzie szukać usterki?
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 3 mar 2007, 21:26
Posty: 7
Auto: Mazda 626GW 2.0 diesel

Postprzez rumunn95 » 22 cze 2015, 14:53

Zaczal bym od sprawdzenia przekaznika bo napewno przez noego ta funkcja jest realizowana
Druga sprawa to polaczenie klapa- buda tam sa kable w gumowej rurce obok zawiasow je tez warto sprawdzic
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 15:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez montecarllo » 22 cze 2015, 16:53

Dzięki za informacje, a czy jak przekaźnik "cyka" tzn że jest sprawny? Jak można sprawdzić przekaźnik i czy można go zamienić z innym przekaźnikiem?
Początkujący
 
Od: 3 mar 2007, 21:26
Posty: 7
Auto: Mazda 626GW 2.0 diesel

Postprzez rumunn95 » 22 cze 2015, 16:56

Przekaznik moze cykac ale styki moga nie przewodzic jezeli masz pod reka taki sam warto go podmienic
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 15:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez montecarllo » 22 cze 2015, 18:12

Dzięki za podpowiedź, a czy wiesz może jaki to przekaźnik? i gdzie on się znajduje dokładni w kabinie?
oraz czy można ten przekaźnik zamienić z innym, który jest odpowiedzialny za inne podzespoły?
Początkujący
 
Od: 3 mar 2007, 21:26
Posty: 7
Auto: Mazda 626GW 2.0 diesel

Postprzez chudya » 22 cze 2015, 20:36

rumunn95 napisał(a):Druga sprawa to polaczenie klapa- buda tam sa kable w gumowej rurce obok zawiasow je tez warto sprawdzic

Od tego właśnie bym zaczął. U mnie pewnie połowa przewodów w tym miejscu już była lutowana.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2007, 16:40
Posty: 122 (4/3)
Skąd: Zamość
Auto: 626 GF 2,0 136KM '01
była: 323F BG 1,8i 16V 103KM

Postprzez Martinator » 20 paź 2017, 08:40

Witam.
U mnie w GW kombi jest tak że kontrolka na desce sama miga a światła p.mgielne tylne same się zalaczaja i gasną nie ruszam wogole nawet tego wlacznika od świateł w kabinie..słychać tylko cyganie. Gdzie ten przekaźnik jest może to trzeba przeczyscic..? Żarówka ok jak zalacze to święci.
Marcin
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2007, 19:11
Posty: 63 (4/0)
Skąd: Kraków
Auto: mazda 626 GW 2.0 136KM kombi. 1999r.
kolor
Szampanski zloty

Postprzez lukaszrg » 21 paź 2017, 00:00

Ja bym raczej obstawial że przełącznik szwankuje. Czyli sam sobie klika. Spróbuj zamienić przełączniki z przodu na tył. Tylko nie wiem czy kostki są takie same bo nie robilem tam nic
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2015, 12:02
Posty: 227 (0/2)
Auto: 626 gf 2.0b 16v 115hp

Postprzez Martinator » 21 paź 2017, 17:57

Spr to ale jak się do niego dobrać? Dziś zlokalizowalem. przekaźnik jest pod deską na wysokości skrzynki bezp z lewej strony. Jego dane to J150 dc12v imasen 9b11.
Rozebralem go troszku podgialem mu blaszkę żeby lepiej trafiał ale niewiele to pomogło.. Czyli niby działa ale coś swiruje..
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2007, 19:11
Posty: 63 (4/0)
Skąd: Kraków
Auto: mazda 626 GW 2.0 136KM kombi. 1999r.
kolor
Szampanski zloty

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6