Komputer pokładowy do M 2.0GF

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez dj4xm » 17 sie 2017, 13:51

Po zdjęciach widząc zadam pytanie, czy ściągałeś ten czarny plastik z tej swojej kostki, która pod spodem jest biała? Może ten czarny to zaślepka jest i wtedy Ci będzie pasowało? Bo widać, że czarny jest nałożony na biała kostkę ;)
Takie mnie nasuwa się pytanie patrząc po foto ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2015, 18:24
Posty: 260 (88/3)
Skąd: Konin (wielkopolska)
Auto: Mazda 626 GW 2.0 FS 115KM, B + LPG

Postprzez Simas » 29 sie 2017, 16:56

Nie, ale korciło mnie :) W wolnej chwili to zrobię i zobaczę czy faktycznie wystarczyło obrać ze skorupek wtyczkę? <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2011, 09:38
Posty: 120 (0/6)
Skąd: B100k
Auto: Mazda 626 GF 2.0 FS '99 + LPG KME

Postprzez dj4xm » 29 sie 2017, 18:49

Simas napisał(a):Nie, ale korciło mnie :) W wolnej chwili to zrobię i zobaczę czy faktycznie wystarczyło obrać ze skorupek wtyczkę? <glupek2>


Będzie nie zły numer :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2015, 18:24
Posty: 260 (88/3)
Skąd: Konin (wielkopolska)
Auto: Mazda 626 GW 2.0 FS 115KM, B + LPG

Postprzez Simas » 1 wrz 2017, 15:40

Nic z tego, ta czarna wtyczka to nie jest nakładka :( Już tak myślałem żeby powyjmować kable i powpinać do tej białej ale to jest słaby pomysł więc odpada.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2011, 09:38
Posty: 120 (0/6)
Skąd: B100k
Auto: Mazda 626 GF 2.0 FS '99 + LPG KME

Postprzez dj4xm » 3 wrz 2017, 06:52

Simas napisał(a):Nic z tego, ta czarna wtyczka to nie jest nakładka :( Już tak myślałem żeby powyjmować kable i powpinać do tej białej ale to jest słaby pomysł więc odpada.


a zdjąłeś tą czarną? Po fotach bym powiedział, że na 99% wystarczy zdjąć albo rozwalić tą czarną i wtedy piękna biała gotowa do wpięcia :P
U mnie już na pewno tej czarnej by nie było :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2015, 18:24
Posty: 260 (88/3)
Skąd: Konin (wielkopolska)
Auto: Mazda 626 GW 2.0 FS 115KM, B + LPG

Postprzez Simas » 3 wrz 2017, 14:15

Nie zdejmowałem bo nie byłoby sensu. Górne szyny nawet po zdjęciu się nie zgadzają. Zobacz jak szeroko rozstawione są w czarnej wtyczce, a jak w białej. Chyba bez elektryka jednak się nie obejdzie :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2011, 09:38
Posty: 120 (0/6)
Skąd: B100k
Auto: Mazda 626 GF 2.0 FS '99 + LPG KME

Postprzez dj4xm » 4 wrz 2017, 09:10

Simas napisał(a):Nie zdejmowałem bo nie byłoby sensu. Górne szyny nawet po zdjęciu się nie zgadzają. Zobacz jak szeroko rozstawione są w czarnej wtyczce, a jak w białej. Chyba bez elektryka jednak się nie obejdzie :(

No tak tego nie wziąłem pod uwagę – przepraszam :(
Kostkę masz od komputerka to tamtą obciąć i podlutować tą ;–) tylko jakiś schemat co do którego pinu ma należeć i gra gitara :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2015, 18:24
Posty: 260 (88/3)
Skąd: Konin (wielkopolska)
Auto: Mazda 626 GW 2.0 FS 115KM, B + LPG

Postprzez pipstacz » 30 sty 2018, 22:20

Artu,
Skąd brałeś informacje o przeznaczeniu kabli idących do komputera? Mam "Workshop manual" do 626 GF normalnego i drugi dla polifta z rozpiską wtyczki, ale nie mam "Wiring diagram" z kolorami kabli. Masz może te schematy? Bo jakoś niewiele mi się zgadza (mam 5 kabli we wtyczce, bez fabrycznego termometru, ale przed chłodnicą jest pusta wtyczka na termistor 2,2k i nawet jeszcze jakaś druga podobna).

Druga rzecz: skąd brałeś styki do brakujących kabli? Od komputera pokładowego – pewnie kupiłeś go z wtyczką i kikutem obciętego kabla. Ale od sterownika silnika? – Czy we wtyczce jest komplet styków i wystarczy dolutować kabel do pinu 99 "FEM" czy musiałeś dorabiać jakąś blaszkę?

Trzecia kwestia: Wiem że taki komputer bywał też w 323 BJ. I tu jest pytanie: czy taki sam, czy nie? Numer części na 100% jest inny. Mogę taki tanio kupić i to z kawałkiem wtyczki, ale już na oko widać, że kolejność i kolory kabli są inne. Nie chcę spalić przy pierwszym podłączeniu, a do 323 BJ też nie potrafię znaleźć oryginalnego "Wiring diagram" :/ .

Wrzucę tylko z "Workshop manual" skany rozpisek styków "turing computer-a" (według serwisówki: "information display"). W sumie to samo, co podawałeś z opisem, ale może komuś się przyda. Dla przedlifta i polifta jest to samo, nieco inaczej opisane:
626 GF przedlift:
Obrazek

626 GF polift:
Obrazek

Z góry dzięki za odpowiedź.
Forumowicz
 
Od: 20 gru 2013, 20:03
Posty: 80 (22/3)
Skąd: LPU
Auto: 626 GF, 1.8 (FP), 1997
626 GE, 2.0 (FS), 1993
Merc W201 190D, 1989
Ave T22 1.8 (7AFE), 1998

Postprzez Sonek » 30 sty 2018, 22:47

Dobrze widzę, że na ten komputer w polifcie wyprowadzona jest prędkość pojazdu? Nigdzie tego nie widać, a jakby to dać na jakiś mikrokontroler i na wyświetlacz, próbował ktoś tego?
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2015, 18:33
Posty: 304 (0/8)
Skąd: Poznań
Auto: Volvo S60 2.5T

Postprzez pipstacz » 31 sty 2018, 18:59

To pewnie normalny sygnał z czujnika prędkości, ze skrzyni. Idzie na zegary i pewnie w kilka innych miejsc. Na kolejnej stronie serwisówki jest podane, że to sygnał prostokątny (czyli pewnie czujnikiem jest hall, a nie elektromagnes) i że jego okres w milisekundach = 1413 / prędkość.
Czyli by się dało. Tylko po co? Mi jeden prędkościomierz wystarcza.
Forumowicz
 
Od: 20 gru 2013, 20:03
Posty: 80 (22/3)
Skąd: LPU
Auto: 626 GF, 1.8 (FP), 1997
626 GE, 2.0 (FS), 1993
Merc W201 190D, 1989
Ave T22 1.8 (7AFE), 1998

Postprzez damn_drummer » 13 lut 2018, 12:03

Zdarzyło się u kogoś tak, że miał 10 albo i 13 kabli w tej wtyczce? (Nie pamiętam dokładnie) Czy w takie sytuacji komputer zadziała "plug and play" ?
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2016, 22:55
Posty: 37 (3/0)
Skąd: TSK / DW
Auto: Mazda 626 GF FS '00

Postprzez xLorak » 12 kwi 2018, 22:53

Simas napisał(a):Odkopię trochę swój temat gdyż nabyłem komputerek i ku memu zdziwieniu mam inne złącze, niżej fotki. Może ktoś podpowie wtf :) Od czego w takim razie mam tą czarną wtyczkę? Może potrzebna jest przejściówka?

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Dodam, że ta biała obok była wpięta do komputera z obciętymi kablami. Weryfikując VIN na rosyjskiej stronie komputer miałem w zestawie, kraj przeznaczenia: Niemcy.


Odkopię, bo u mnie prawdopodobnie komputer był, ale zamontowano webasto i wywalono komputer w jego miejsce zwykłą zaślepkę. Kupiłem komputer z identycznej pod względem wyposażenia i wersji 626 gf, ale też mam tą wtyczkę. Może jest gdzieś głębiej? Udało Ci się podłączyć?

Edit:
Mamy tą kostkę, u mnie była złączona izolatką pod kierownicą z inną wiązką, co nie zmienia faktu, że mam 5 przewodów.
Początkujący
 
Od: 12 kwi 2018, 22:48
Posty: 1
Auto: 1.8 90km HB

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6