Klimatyzacja słabo chłodzi po napełnieniu.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez GrzegorzSz » 6 lip 2005, 21:25

adam626 napisał(a):jednak uwaga co do 0 stopni wydaje się słuszna
jest to 1 stopień celsjusza


Sluszna uwaga – i wsio jasne :) Przy 1 st. woda dopiero zaczyna sie krystalizowac, ale biorac pod uwage cieplote pozostalych elementow nie dochodzi do takiej sytuacji.

Na schematach co mam od Probe owego elementu nie ma. Mozliwe, ze byl w pierwszych rocznikach, bo czesto sa tu spore roznice.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2003, 23:39
Posty: 308

Postprzez zgrzes » 14 lip 2005, 10:15

Wymieniłem filtr kabinowy. Problemy zniknęły. Klima chłodzi jak przystało. Poprzedni filtr był kompletnie zabity kurzem, liśćmi i innym dziadostwem.
zGrzes
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2005, 14:39
Posty: 119
Skąd: Rzeszów
Auto: CX-30

Postprzez xANDy » 14 lip 2005, 21:05

dzięki pomocy kolegi zgrzes'ia udało mi się w końcu odkryć, gdzie znajduje się ten filtr kabinowy – nie miałem przy nim ani motylka, ani nakrętki i dlatego moje poszukiwania trwały tak długo...
Znalazłem i na razie tylko oczyściłem, bo nie mam gdzie teraz kupić. Był (jest) bardzo bruuuudny i masa liści też się tam znalazła (najwięcej było takiego "świństwa" brzozowego).
Dzięki zgrzes za pomoc.
PS. i tak nie dowiedziałeś się tego o co pytałeś – przy okazji wiemy jak działa klima, znamy problemy parowników itp. ale nikt nie odpowiedział na prozaiczne pytanie – ile czynnika........
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez GREGCH » 14 lip 2005, 22:54

a w nowej szustce jest filterek kabinowy pod schowkiem i kosztuje 120zł, a wymienia się go w 30 sekund od chwili otwarcia auta do zamknięcia bryki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2003, 22:02
Posty: 38
Skąd: Białystok
Auto: 6 2.0CD 136kM TOP

Postprzez xANDy » 14 lip 2005, 23:00

Szóstce, bracie....
Wolę dwa razy tańszy filterek i dwa razy wolniej zakładany... Poza tym – nie zmienię wozu pod filterek a raczej zakupię filterek pod wóz.
PS. – ile Ci pali ten dieselek z klimą po mieście?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez misiek06 » 15 lip 2005, 00:27

xANDy napisał(a):ale nikt nie odpowiedział na prozaiczne pytanie – ile czynnika

Jak ja dzisiaj byłem nabijać klime to gość powiedział mi że ma być w mojej madzi 800ml i też tyle mi nabił ;) Za to w innej stacji próbowali mnie zrobićw h.. i naciągnąćmnie na nowy kompresor :| wrrrrr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2005, 15:39
Posty: 295
Skąd: Głogów
Auto: była 626GE 323BG Eclipse 323F BA a teraz Scion Tc

Postprzez zgrzes » 15 lip 2005, 07:43

Mi nabili 700ml. Po nabiciu jak nie miałem 4-5°C na wylocie to gość tez próbował wcisnąć mi że sprężarka jest padnięta. Już się wcześniej nauczyłem żeby takie drastyczne nowinki dokładnie przemyśleć i skonsultować z kimś np. na forum.
zGrzes
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2005, 14:39
Posty: 119
Skąd: Rzeszów
Auto: CX-30

Postprzez misiek06 » 15 lip 2005, 07:55

No mi właśnie w jednej stacji napelnili i powiedzieli ze nie chłodzi bo sprężarka jest do d....py i od razu dali mi numer do kolesia który będzie miał taka sprężarke i do tego że w rozliczeniu dam mu swoja niby popsuta a on za niewielkie sianko da mi inna :P Więć tak sobie pomyślałem pojechałem gdzieś indziej koleś normalnie mi napełnił dolał oleju sprężarki i chłodzi tak jak ma chłodzić i mówi że sprężarka jest całkowicie sprawna :D Temperetura schodzi mi minimalnie na 6st wtedy klima się wyłącza i jak jest koło 8st włącza się znowu ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2005, 15:39
Posty: 295
Skąd: Głogów
Auto: była 626GE 323BG Eclipse 323F BA a teraz Scion Tc

Postprzez newbie » 15 lip 2005, 10:34

xANDy napisał(a):PS. i tak nie dowiedziałeś się tego o co pytałeś – przy okazji wiemy jak działa klima, znamy problemy parowników itp. ale nikt nie odpowiedział na prozaiczne pytanie – ile czynnika........



Skraplacz:
26 "żeberek" 625 g R134a
32 "żeberka" 700 g R134a

Olej ATMOS GU10 w ilości 150 ml

Dane dla w pełni opróżnionego systemu !!
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2003, 07:53
Posty: 475 (0/2)
Skąd: MAZDA Lublin
Auto: F20 M135i x
BP X AWD
F2 EQ

Postprzez zgrzes » 15 lip 2005, 11:31

A jak podejrzeć ile ma się żeberek??
zGrzes
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2005, 14:39
Posty: 119
Skąd: Rzeszów
Auto: CX-30

Postprzez zgrzes » 15 lip 2005, 11:32

Jak się w tym przypadku mają gramy do mililitrów?? czy dla tego czynnika to jest to samo??
zGrzes
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2005, 14:39
Posty: 119
Skąd: Rzeszów
Auto: CX-30

Postprzez adam626 » 15 lip 2005, 12:31

ładują czynnik z butli stojącej na specjalnej wadze
po wskazaniach widzą ile gram ubyło z butli
mililitry zależą w cieczach od ciśnienia i temperatury i chyba ich się nie używa w tym przypadku
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez xANDy » 15 lip 2005, 15:34

1. Kupiłem filtr kabinowy i okazało się, że są go dwie sztuki w jednym pudełku – facet zza lady powiedział mi, że montuje się je oba, jeden za drugim
2. miałem dotychczas tylko jeden, ale weszły oba
3. mój poprzednik widać był człowiekiem bardzo ciekawym, niezwykłym... mam nadzieję, że mam wszystkie cztery tłoki, może jeden też wymontował... ;–)
4. kosztował mnie 62 zł (cena hurtowa z upustem)...
5. to jak sprawdzić ile ma się żeberek??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez zgrzes » 15 lip 2005, 16:12

xAndy !! jak to dwa filtry!! Jak Ty je dokładnie włozyłeś? Jak wsuniesz drugi to gdzie się podziewa pierwszy?? Przecież one mają swone prowadnice. A to Ci!!
zGrzes
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2005, 14:39
Posty: 119
Skąd: Rzeszów
Auto: CX-30

Postprzez xANDy » 15 lip 2005, 16:15

ja sam nie wiem jak to jest....
Po zdjęciu tej blaszki "Y" z uszczelka gumową – zobacz, że tam na uszczelce są trzy dziurki – jak przyłożysz dwa filtry obok siebie, to te "cycki" pasują dokładnie co do milimetra w te dziurki. Wsadziłem jeden filtr, przesunąłem go za ten nosek w kieunku silnika aż do oporu i wsadziłem zaraz w to miejsce drugi – weszły oba i zamknęło się bezproblemowo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez zgrzes » 15 lip 2005, 16:20

A to Ci !! Muszę to samo sprawdzić u mnie.
zGrzes
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2005, 14:39
Posty: 119
Skąd: Rzeszów
Auto: CX-30

Postprzez xANDy » 17 lip 2005, 21:11

i co ze sprawdzaniewm – masz dwa, czy jeden?
a może wymieniłeś tylko jeden...?
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez procol » 10 mar 2007, 20:40

Dzisiaj w mojej 626 GF 1.8 (1998) pojawil sie problem z klima. A mianowicie podczas pracy cos lekko swiergotalo (chyba, bo wentylator pracowal na maxa) i zgasla kontrolka AC. Wciskalem, wyciskalem -- nic, glucho. Przestala pracowac. Gdy samochod ostygl, wcisnalem AC, lampka zaswiecila, zgasla, i nie chciala juz swiecic. Samochod mam 6 miesiecy, klima byla rzekomo nabita, chlodzila dobrze. Czasem ja wlaczalem, bo ponoc tak trzeba. Czy ma ktos koncepcje, co moglo sie stac? Jakies bezpieczniki czy inne trywialne przyczyny? Mam nadzieje, ze sprezarka sie nie zatarla.
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2006, 21:56
Posty: 112 (0/1)
Auto: Mazda 3 SkyPassion sedan, 2016

Postprzez xANDy » 10 mar 2007, 21:50

Elektronika i czujniki – gdyby brakło gazu w sprężarce – to powinna zapalić się kontrolka AUTO.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez procol » 10 mar 2007, 21:54

Klimatyzacja jest reczna -- nie mam kontrolki AUTO. Czy z takimi problemami najlepiej jechac do ASO (czy innego dobrego mechanika), czy do specow od klimatyzacji? Czy wie ktos o takowych w Lublinie lub okolicach?
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2006, 21:56
Posty: 112 (0/1)
Auto: Mazda 3 SkyPassion sedan, 2016

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6