Bagażnik dachowy – montaż

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez slavv » 14 cze 2011, 21:41

Witam forumowiczów. Od kilku miesięcy jeżdżę Mazdą 626 GF hatchback model przedliftowy, samochód z roku 1999 (kupiony w niezłym staniem z przebiegiem niecałe 70 tys.). W związku ze zbliżającymi się wakacjami pojawił się pomysł podróżowania z rowerami na dachu. Zakupiłem oryginalny bagażnik GE4T-V4-701F, dzisiaj pierwsze podejście do montażu, pół godziny walki z listwą dachową, po zdjęciu jej okazuje się, że nie mam otworów gwintowanych w dachu. Listwa zamontowana jest na kilku plastikowych elementach (chyba 7 sztuk) przyklejonych na czymś w rodzaju taśmy dwustronnej, ostatnia nadzieja, że może otwory gwintowane są pod którymś z plastikowych zatrzasków, niestety próba odklejenia plastikowego zatrzasku skończy się prawdopodobnie jego zniszczeniem. Może ktoś już przerabiał temat montażu bagażnika w 5 drzwiowej GF.
Listwy dachowe mam ciągłe, tzn. nie ma w nich zaślepek.
Ostatnio edytowano 14 cze 2011, 22:19 przez slavv, łącznie edytowano 1 raz
slavv
 

Postprzez thy » 14 cze 2011, 22:04

Witaj,

99 rok, 70tys i brak mozliwosci zdemontowania plastikowych zaslepek oraz brak elementów gwintowanych? Jakoś źle mi się to zestawienie kojarzy, obym się mylił.

Powiem Ci jak wygląda montaż ori bagaznika u mnie. Pierwsze co to delikatnie demontuje plastikowe zaslepki – podwazam je od strony krotkiego boku. Dalej pozostaje belki ulozyc na swoje miejsce, dopasować gumy i wkręcić na dwa obroty trzpień gwintowany w otwory gwintowane w dachu pod zaslepkami. Po tym dokręcam kontrę na trzpieniu i dociągam trzpień ręką na maxa. Zamykam plastikowe osłony, montuję box, mocowanie na rowery, whatever i jadę w trasę bez strachu, że coś mi się tam oderwie na autostradzie :)
pozdrawiam,
thy
v8 lover
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2008, 21:49
Posty: 245 (1/1)
Skąd: Inowrocław
Auto: Lexus LS400
tatkowóz
.
Jazz 1.2 iDSI
dzieciowóz
.
było fajowe 626 ditd
silverlight beauty...

Postprzez rumunn95 » 14 cze 2011, 22:51

toz to emeryt tym autem pomykal zapewne do kosciola :) a ze mial 100metrow to dlatego taki przebieg :P
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez slavv » 14 cze 2011, 23:06

Samochód przyjechał z Belgii z Gent, na liczniku miał 67 tys. olej wymieniany raz w roku średnio co 6 tys. były dokumenty z przeglądów belgijskich (chociaż wiem, że można załatwić każdy papier), wiarygodność przebiegu potwierdza stan samochodu – tapicerka, pedały, szyby (brak rys od wycieraczek czy odsuwania szyb bocznych), kierownica, gałki i przełączniki itd, oczywiście silnik, skrzynia, zawieszenie również. Przy tak wiekowym aucie nie sądzę że warto byłoby tyle wymieniać żeby sprzedać samochód. Jedyny minus auta to najsłabszy silnik – 66kW (90KM) w benzynie, chociaż jeździ się całkiem znośnie (jak trzeba przyspieszyć to na dwójce pociągnie od 20 do 120 km/h).
slavv
 

Postprzez cubecore » 21 cze 2011, 02:33

Posiadam podobne auto z 97 roku. Nie wiem jak to możliwe że nie masz otworów na montaż bagażnika. Może ktoś Ci niezłą lipę wcisną. Sprawdzałeś samochód miernikiem lakieru ??
Pamiętaj japońskie auta mają bardzo solidne wykończenie. Stan tapicerki czy pedałów nie będzie wymiernym wyznacznikiem przebiegu auta. Nakładki na pedały można kupić za grosze, tapicerkę wyprać kierownicę i gałkę wymienić............ a może Madzia leżała na dachu? Sprawdzisz to miernikiem lakieru albo po numerach szyb odbiegających od daty produkcji samochodu.
Początkujący
 
Od: 29 lis 2010, 14:08
Posty: 11
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 GF 1.8 Hachtback

Postprzez momoopole » 1 wrz 2012, 11:56

witam
nie chcę zakładać nowego tematu a mam pytanko odnośnie montażu bagażnika na dachu
ponieważ jest to mój pierwszy nie kombi i pierwszy bez relingów :) jak zamontować bagażnik dachowy ? mam 4 zaślepki są pod nimi elementy gwintowane ale czy nie potrzebuje jakiś relingów czy coś podobnego ? albo jakiś specjalny bagażnik dachowy ? jakieś propozycje ? ja jestem całkiem zielony w tym temacie :/ dzięki za info
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2011, 17:50
Posty: 44
Skąd: Opole/Prószków
Auto: Mazda 626 GF 1,8 90KM "Czerwona Landryna"

Postprzez Markiz » 4 wrz 2012, 07:22

Wszystko czego Ci potrzeba i to za dobra kasę http://allegro.pl/bagaznik-dachowy-mazd ... 41392.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:53
Posty: 670
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323 BG BP & 626 GE FS & 626 GF FS

Postprzez ZdzichuZ » 9 maja 2016, 08:18

Z tego co zrozumiałem czytając ten temat, do sedana da radę zamontować bez żadnych większych kombinacji ten bagażnik:

http://allegro.pl/bagaznik-dachowy-mazd ... 0252.html#

Tylko mocując go w te miejsca pod zaślepkami?
ZdzichuZ
 

Postprzez Markiz » 10 maja 2016, 10:01

Dokładnie tak.
Też u nich kupiłem i wszystko jest ok
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:53
Posty: 670
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323 BG BP & 626 GE FS & 626 GF FS

Postprzez LUCKYMAN » 3 lip 2016, 14:49

Witam serdecznie,

też planuję zakupić ten bagażnik dachowy. Mam jednak pytanie, czy każdy box zamontuję na ten bagażnik ? Kompletnie się na tym nie znam, w większości przypadków, gdzie zasięgałem informacji odnośnie wyboru boxa dachowego otrzymywałem informacje typu "kup box za 3 tysiaki i będziesz zadowolony".
Będę wdzięczny za poradę użytkowników gfki w hatchbaku, który box jest godny uwagi. Nie planuję wozić nart zimą, chodzi o przewiezienie co jakiś czas 4 osobowej rodziny z młodzikiem, który porusza się w w wózku typu gondola, który pożera znaczną część bagażnika:)
Pozdrawiam :)
LUCKYMAN
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6