Strona 3 z 6

PostNapisane: 7 sie 2008, 18:56
przez Krzysiek1980
Panowie to jak to w koncu jest z tymi filtrami? Bo wcześniej czytałem Ze modele GE 96r nie posiadają filtrów przeciwpyłkowych?

PostNapisane: 9 sie 2008, 11:31
przez Skrzypek_na_dachu
Już było opisywane gdzie jest filtr, jak nie wiesz czy jest to najpierw zajrzyj tam i się Twe wątpliwości wnet rozwieją :D

PostNapisane: 12 sie 2008, 16:13
przez xANDy
Jak Ci nie chce wyjść palcami ten filtr to weź kombinerki po prostu. Czasem się zacina (zakleszcza narożnikiem).

PostNapisane: 14 sie 2008, 17:13
przez ony
a może wie ktoś jak dobrać sie do tych wszystkich filtrów w Xedosie 96" bo mi coś klima szwankuje a poł roku temu była nabijana i wymieniane były filtry.
proszę o pomoc pozdr :)

PostNapisane: 14 sie 2008, 18:06
przez etiud
Achemenid napisał(a):cena jest zaskakujaca znajomy sklep z czesciami do japonicow
sprzedawal filtr za 74 zl
firma FOTA 100 zl .
maly sklepik sprzedajacy raczej czesc do niemcow sciagnol mi w 2 godziny filtr za 50 zl .

no comment


Tak sie składa ze pracuje w Focie. Filtr który chciano Ci sprzedac to Mann-Hummel czyli najwyzsza polka. Jego cena to dokladnie 106 zł w detalu.
Fitlr klasy nipparts czyli kager to 45,90 w detalu. Wiec nie taka fota zła ;–)


Pozdrawiam

Filtr przeciwpyłkowy

PostNapisane: 4 lut 2009, 20:21
przez Venoruto
Wymieniałem dziś filtr przeciwpyłkowy, po odkręceniu mocowania filtra wysunąłem tylko jeden (podwójne okienko ;) ) filtr, w zestawie znajduje się drugi taki sam. Czy ten drugi sie też gdzieś montuje czy jest na zapas ??

PostNapisane: 4 lut 2009, 20:25
przez kzh600
o własnie gdzie on jest kolego wstaw jakies zdjecie !!!jak możesz .....

PostNapisane: 4 lut 2009, 20:32
przez Venoruto
pod schowkiem wymacaj motylka (taka specjalna nakrętka) – sam ci wyjdzie na wierzch (filtr) <faja> , ale nie jestem pewien czy w twoim Cronosie też tam jest

PostNapisane: 4 lut 2009, 21:18
przez spike72
Panowie ten temat już był wałkowany wiele razy!
Ale bardzo proszę: http://www.mann-hummel.com/mf_prodkata_ ... 5Cv5WJ.pdf

PostNapisane: 4 lut 2009, 21:59
przez qbass
Łączę z podobnym, aby nie powielać tematów.

PostNapisane: 6 lut 2009, 18:41
przez Piotrek_wroc
Witam wszystkich,
mam problem z swoja GFką ...
temat troche podobny – więc tu piszę.
muszę wyciągnąć wiatrak z nawiewu – robił to ktoś już?
może jakiś opis krok po kroku? :)

auto: GF '97 z Austrii – z automatyczna klimą...

edit: znalazłem odpowiedź – proszę moderatora o usunięcie tego postu:)
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... a+dmuchawy

PostNapisane: 2 mar 2009, 14:58
przez marcin1212
witam podlanczam sie do tematu mam mazde 626 gf z uk zagladalem pod schowek i tam nie ma tej srubki widac jakbybylo miejsce ba ten filter ale tak jajby bylo wszystko fabrycznie zespoinowane czyzbym nie mial filtra?

PostNapisane: 21 kwi 2009, 16:15
przez malkolm
marcin1212 mało prawdopodobne,
ja dzisiaj wymieniłem, polecam przedmuchanie tego wszystkiego tzn włączenie nawiewu na ful bez filtra i dolnej klapki, u mnie wywaliło kilka liści

PostNapisane: 21 kwi 2009, 16:42
przez mateo11
witam
marcin1212 mam bardzo podobny problem...
Niestety w naszych mazdach nie ma filtra...

Posiadam mazdę 626 GF '99 jest sprowadzana z Francji,a jak się dowiedziałem,stamtąd wyposażenie bylo najbardziej okrojone, 2xel szyby, 1 poducha, itd.
Niedawno byłem odgrzybić klimatyzację i chciałem wymienić filtr kabinowy,ale zauważyłem,że go nie ma tam gdzie powinien być tzn. widzę tylko fabrycznie zaślepione miejsce na filtr. Co myślicie o tym żeby wyciąć prawidłowy otwór na ten filtr i go założyć? Dodam,że nie robiłbym tego gdyby nie śmieci które wylatują z nawiewu...

PostNapisane: 22 kwi 2009, 08:25
przez thy
mateo11 napisał(a):Co myślicie o tym żeby wyciąć prawidłowy otwór na ten filtr i go założyć? Dodam,że nie robiłbym tego gdyby nie śmieci które wylatują z nawiewu...

Mając ten sam problem (auto z F) niedawno wpadłem na identyczny pomysł, ale najpierw trzeba dorwać klapkę z uszczelką, która przyjdzie w miejsce obecnego zaślepienia. No chyba, że masz inny pomysł mateo11?

PostNapisane: 22 kwi 2009, 11:59
przez mateo11
zastanawiam się czy jest jeszcze potrzebne coś oprócz klapki i uszczelki,bo wg mnie to nie będzie duży problem. myślę o tym,żeby ładnie wyciąć to aktualne zaślepienie i dokleić uszczelki,ale nie wiem czy to do końca realny pomysł... co o tym myślisz,thy?

PostNapisane: 22 kwi 2009, 23:30
przez thy
mateo11 napisał(a):ładnie wyciąć to aktualne zaślepienie

to z pewnością uda się zrobić
mateo11 napisał(a):dokleić uszczelki

to wydaje mi się zbyteczne – na klapce, ktora przyjdzie w miejsce zaślepienia, będzie gumowa uszczelka
klapka jest przykręcana na motylek, który z kolei nakręcany jest na gwint zamocowany w obudowie nawiewu. wiem, że u mnie nie ma takze tego gwintowanego trzpienia, pewnie szykuje się więcej rzeźbienia niż się nam wydaje ;–)

PostNapisane: 23 kwi 2009, 12:16
przez mateo11
thy napisał(a):na klapce, ktora przyjdzie w miejsce zaślepienia, będzie gumowa uszczelka

rozumiem,że to będzie z filtrem,tak? chodzi mi o ten koniec filtru z 'szufladką',tam już jest owa uszczelka?


thy napisał(a):wiem, że u mnie nie ma takze tego gwintowanego trzpienia

u mnie też go nie ma...

thy napisał(a):klapka jest przykręcana na motylek, który z kolei nakręcany jest na gwint zamocowany w obudowie nawiewu.

moglibyśmy przewiercić otwory na dwie dziurki i wstawić tam dwie połączone ze sobą główkami śrubki (żeby się nie obracały czy zakręcaniu)
czyli wychodzi na to,że całe wyposażenie naszych samochodów jest identyczne. ;)

PostNapisane: 28 maja 2009, 23:20
przez thy
Efekt finalny moich wypocin:

Obrazek

Największym problemem było.. .zdobycie odpowiednio sztywnej blaszki – ta której użyłem to gruby na 2mm fragment górnej obudowy od rack'owego ups'a APC (spalonego zresztą <diabełek> )
Trochę rzeźby szlifierką i pilnikiem. Za uszczelkę posłużył mi gruby na ok 1cm 'plaster' silikonu na całej powierzchni płytki – schło to to (silikon) ok tydzień leżąc na wiecznie gorącym zasilaczu od routera.
Wycięcie zaślepki w kanale nadmuchu to formalność – z ostrym nożykiem 3 min pracy. Dużą pomocą jest okienko powstałe po wykręceniu opornika dmuchawy, który znajduje się od frontu obudowy – ładnie widać przez nie co się dzieje w środku.
Wewnątrz zastałem niespodziankę w postaci ptasich piór oraz wszelakiego zielska i liści. Po wysprzątaniu wewnątrz oraz po wyczyszczeniu aktywną pianką chłodniczki klimy, filtry wpadły na swoje miejsce jakby były tam 'od zawsze'.

Co najważniejsze:
– z klimy nie śmierdzi zaduchem (czy tam jak kto woli zgniłą ścierą...)
– po włączeniu nadmuchu na 4 bieg – z kratek W KOŃCU nie sypie śmieciem...

PostNapisane: 29 maja 2009, 10:33
przez steven
jakby jeszcze ktoś nie wiedział to macie fotki jak się dobrać do filtra :D
1) Filtr jest za schowkiem :)
Obrazek
2) Wyjąć schowek zginając delikatnie jego ścianki do środka ;) – bardzo delikatnie
Obrazek
3) Odkręcić śrubkę :)
Obrazek
4) Wyjąć pierwszy filtr kabinowy
Obrazek
5) Wyjąć drugi filtr kabinowy
Obrazek
6) Założyć nowa dwa filtry i poskręcać wykonując powyższe czynności w kolejności odwrotnej ;p

PS
Zdjęcia i instrukcja jest dodawana do filtrów Filtrona – jedynych słusznych ;)