Filtr przeciwpyłkowy, kabinowy 626 GF – pytania

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Riki » 21 lip 2007, 11:39

sboard napisał(a):Serwisówka podaje 1 rok lub 15kkm


Na to nie patrze... :P widze co sie dzieje z filtrem i jak sie zasyfi to go wymieniam..... :]
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 20:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Toudek » 21 lip 2007, 12:31

Co do wymiany filtra bo ludzie maja z tym problemy:
To ja sie dopisze bo jestem właśnie po wymianie tego filierka a właściwie 2 bo komplet składa sie z 2 filtrów.

Uproszczona instrukcja Obsługi:
1. Otwieramy schowek pasażera
2. Wystarczy lekko ścisnąć ściankę schowka aby dało sie go wyjąć.
3. Pierwsze 2 punkty nie są konieczne ale upraszczają sprawę.
4. Jak już ktoś napisał Japończyk rzeczywiście nie zamontował od spodu żadnego plastiku :) ale do rzeczy...
5. Po wyjęciu schowka ukarze sie nam taki duży plastikowy pojemnik (u mnie w kolorze czarnym) po stronie lewej wnęki po schowku.
6. Od spodu tego pojemnika jest motylek przytrzymujący taka małą plastikowo-metalową klapkę.
7. Wyjmujemy klapkę i można wyjąć już filtry, są umieszczone pionowo więc ich praktycznie nie widać ale tam są.
8. W otworze po zdjęciu klapki jest takie dwa plastikowe bolce, łapiemy ten bliżej nas i ciągniemy lekko w dół, powinien wyjść pierwszy filtr do polowy bo jest za długi żeby w całości wyjść trzeba go zgiąć w kierunku drzwi i wtedy wymniemy 1 filtr.
9. I tu bywa że popełni się błąd bo mimo że ten filtr jest dzielony na pół żeby go można było wyjąć to nie są dwa filtry tylko jeden. Drugi siedzi dalej w tym pojemniku. Jak go wyjąć?
10. Wspominałem o dwóch plastikowych bolcach, wyjęliśmy jeden filtr czyli drugi bolec jest dalej na miejscu.
11. Łapiemy drugi bolec i ciągniemy go najpierw w poziomie w kierunku do fotela pasażera a potem w pionie w dół i wyciągamy w sposób identyczny jak pierwszy filtr.
12. Wyjmujemy nowe filtry z pudelka i wkładamy wykonując wszystkie powyższe czynności na wstecznym biegu :D

Nie jest to skomplikowane więc można i należy to zrobić samemu.
Prościej już się chyba nie da tego opisać. Można by zrobić fotorelację ale jest tam tak mało miejsca że fotki nic by raczej nie dały.
Nissan Sunny – Obrazek
Mazda – Obrazek
Początkujący
 
Od: 10 lip 2007, 22:15
Posty: 10 (0/1)
Auto: Mazda 626 GF '98 2.0 16V 115KM

Postprzez rafnej » 22 lip 2007, 09:12

Idąc wytycznymi Toudek zlokalizowałem ustrojstwo.
U mnie po lifcie jest nakrętka 10 podtrzymująca metalową klamrę w kolorze ocynku. Pod nią mała wciskana klapka na gumkach od filtra.Dalej pionowo dwa ustawione dwuczęsciowe filtry w łamanej obudowie.
Gdy na wstępie sie zajży od dołu, to pierwszy widok ,, Tu nic nie ma" A jednak jest wszystko na swoim miejscu. Japońce potrafią zadziwić. :)
Ostatnio edytowano 22 lip 2007, 09:25 przez rafnej, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 11 lip 2007, 14:51
Posty: 12
Skąd: 25 km od Wa-wy
Auto: GF sprzedana czasna...

Postprzez wegus_1 » 22 lip 2007, 09:16

No ja już sobie też poradziłem, a sprawę po mistrzowsku opisał Toudek , dzięki za pomoc
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2011, 15:51
Posty: 91 (2/0)
Skąd: Piła
Auto: Mazda 5 1.8 2010 r. FL
626 GF/GW 2.0 2000 r. FL
Ford Scorpio 2.9 V6 12V 1995 r.
sprzedana: Premacy 1.9 2004 r. FL

Postprzez ram » 22 lip 2007, 10:16

wegus napisał(a):sprawę po mistrzowsku opisał Toudek

Raczej łopatologicznie ;–)
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2006, 17:03
Posty: 168
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GW 1,8i 98r. LPG SGI

Postprzez ARTURO74 » 26 lip 2007, 19:42

WITAM
JA TEZ NIE MOGE ZNALEZC TEGO FILTRA POD SCHOWKIEM GW Z NIEMIEC 2001r
A ja myślę – rzekł ostro rycerz z Garbowa – że całe zło tego świata bierze się
z myślenia. Zwłaszcza w wykonaniu ludzi całkiem ku temu nie mających
predyspozycji."
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 kwi 2007, 21:51
Posty: 28
Skąd: Biala Podlaska
Auto: MAZDA 626 TD 2001r KOMBI

Postprzez Xavier » 26 lip 2007, 20:01

ARTURO74 napisał(a):WITAM
JA TEZ NIE MOGE ZNALEZC TEGO FILTRA POD SCHOWKIEM GW Z NIEMIEC 2001r

Po pierwsze nie krzycz (caps lock).
Po drugie Toudek na tej stronie opisał Ci gdzie tego szukać i jak wymienić.
rafnej dał radę to Ty też powinieneś odszukać....jak się bardziej postarasz niż teraz z "czytaniem". ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2005, 16:03
Posty: 535 (0/1)
Skąd: Lodz

Postprzez ARTURO74 » 28 lip 2007, 19:10

W MOJEJ GW SPROWADZONEJ OD HELMUTA TEZ NIE MOGE ZNALEZC TYCH FILTERKWOW OD CZEGO TO ZALEZY CZY TYLKO W MANUALNEJ KLIMIE WYSTEPUJA?
A ja myślę – rzekł ostro rycerz z Garbowa – że całe zło tego świata bierze się
z myślenia. Zwłaszcza w wykonaniu ludzi całkiem ku temu nie mających
predyspozycji."
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 kwi 2007, 21:51
Posty: 28
Skąd: Biala Podlaska
Auto: MAZDA 626 TD 2001r KOMBI

Postprzez ARTURO74 » 28 lip 2007, 19:16

NIE KRZYCZE TYLKO POPROSZE GRZECZNIE O PORADE XAWIER
A ja myślę – rzekł ostro rycerz z Garbowa – że całe zło tego świata bierze się
z myślenia. Zwłaszcza w wykonaniu ludzi całkiem ku temu nie mających
predyspozycji."
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 kwi 2007, 21:51
Posty: 28
Skąd: Biala Podlaska
Auto: MAZDA 626 TD 2001r KOMBI

Postprzez ARTURO74 » 28 lip 2007, 19:31

Xandy jak po vin numerze sprawdzic czy moja gw posiada ten filterek
vin JMZGW19R201214282
A ja myślę – rzekł ostro rycerz z Garbowa – że całe zło tego świata bierze się
z myślenia. Zwłaszcza w wykonaniu ludzi całkiem ku temu nie mających
predyspozycji."
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 kwi 2007, 21:51
Posty: 28
Skąd: Biala Podlaska
Auto: MAZDA 626 TD 2001r KOMBI

Postprzez rafnej » 28 lip 2007, 22:22

zastosuj dokładnie instrukcje opisaną przez Toudek i bedzie po sprawie.
Pewnie dawno nikt tam nie zaglądał i może mchem zarosło?
Początkujący
 
Od: 11 lip 2007, 14:51
Posty: 12
Skąd: 25 km od Wa-wy
Auto: GF sprzedana czasna...

Postprzez ram » 29 lip 2007, 21:06

ARTURO74 napisał(a):Xandy jak po vin numerze sprawdzic czy moja gw posiada ten filterek
vin JMZGW19R201214282

VIN: JMZGW19R201214282
Производитель: Mazda Motor Corporation
Количество мест: 4
Цвет кузова: 20Q Seychelles green metallic
Цвет салона: GH4 Gray
Произведено для: Европа
Страна назначения: Германия
Место производства: Япония
Дата производства: 28.12.2000
Модель: 626
Код кузова: GW (Второе поколение 10.1999-04.2002гг)
Тип кузова: вагон (универсал)
Тип привода: передний
Управляемые колеса: передние
Двигатель: Трансмиссия:
Код Объем (сс) Кол–во цилиндров Мощность (л.с.) Тип Примечание Механическая, 5-ти ступенчатая
RF 1998 4 101 дизельный Турбонаддув


Код по каталогу: AEGV05 Код комплектации: GJ4C-EBE
Гидроусилитель рулевого управления Регулируемая по высоте рулевая колонка
Электрокорректор фар Противотуманные фары
Задний противотуманный фонарь Передние и задние стеклоподъемники электрические.
Защитные накладки на заднем бампере в цвет кузова Зеркала заднего вида в цветном корпусе. Подогрев.
Есть таймер на работу передних стеклочистителей Железные диски 15X6JJ P=114.3/O=50 с резиной 195/60R15 88V Michelin
Нет брызговиков Набор инструментов (ключи, отверток нет) Свечного нет.
Бачок омывателя обычного размера. Нет омывателя фар. Отделка "под дерево" центральной и боковых частей торпеды
Есть иммобилайзер. Нет звуковой сигнализации. Система "замки без ключей"
Дополнительное "штурманское" освещение салона Нет дополнительных габаритных огней
Электронные часы, нет маршрутного компьютера Аудиосистема AM/FM,9/50 KHZ,W/2-WAY DECK, 16WX4 AMP
Салонный фильтр ацетальдегидного типа Климат–контроль
Обдув ног задних пассажиров Подушка безопасности водителя и пассажира. Боковые подушки безопасности. Система отключения подушек
Пластиковые руль и ручка рычага КПП Спинка заднего сидения раскладывается 5:5
Гнездо дополнительного электропитания в багажнике Нет системы "суперзамок"
Полочка в багажнике Нет системы "контроль загрузки подвески". Нет регулирования дорожного просвета.
Антиблокировочная система тормозов (ABS) Нет системы регулирования тягового усилия на ведущих колесах
Подогрев топлива (для дизельных) Нет электрического люка
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2006, 17:03
Posty: 168
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GW 1,8i 98r. LPG SGI

Postprzez Xavier » 29 lip 2007, 21:20

Panimajesz? <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2005, 16:03
Posty: 535 (0/1)
Skąd: Lodz

Postprzez xANDy » 10 sie 2007, 22:08

ram napisał(a):Салонный фильтр ацетальдегидного типа Климат–контроль

To chyba dla niego najważniejsze...
PS. to jest cyrylica – od jej twórcy – św. Cyryla :P
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 20:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Felipe » 26 sie 2007, 10:00

We wszystikch GFkach jest w tym samym miejscu!Motylek jest od spodu schowka.Ja swój wyprałem :D
Początkujący
 
Od: 17 sie 2007, 15:10
Posty: 26
Skąd: Piotrków
Auto: mazda 626 1997 1.8

Postprzez Achemenid » 26 sie 2007, 16:27

cena jest zaskakujaca znajomy sklep z czesciami do japonicow
sprzedawal filtr za 74 zl
firma FOTA 100 zl .
maly sklepik sprzedajacy raczej czesc do niemcow sciagnol mi w 2 godziny filtr za 50 zl .

no comment
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2004, 14:39
Posty: 354
Skąd: Wieden/Zamosc
Auto: Mazda 626GW FS 2.0L 98.

Postprzez MaciekSK » 12 mar 2008, 11:44

Toudek napisał(a):Co do wymiany filtra bo ludzie maja z tym problemy:
To ja sie dopisze bo jestem właśnie po wymianie tego filierka a właściwie 2 bo komplet składa sie z 2 filtrów.
....
Nie jest to skomplikowane więc można i należy to zrobić samemu.
Prościej już się chyba nie da tego opisać. Można by zrobić fotorelację ale jest tam tak mało miejsca że fotki nic by raczej nie dały.


Dodaję kilka fotek, które pokazują jak te filtry wyglądają oraz numer z pudełka jakby ktoś szukał takiego filtra – NIPPARTS J1343005/GE6T-61-J6X.

Obrazek

Obrazek

Obrazek
MaciekSK
 

Postprzez kern » 18 kwi 2008, 08:00

Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 mar 2007, 07:01
Posty: 16
Skąd: Łaskarzew
Auto: Mazda 626,98r. 2,0 + LPG-NL

Postprzez ZEPPEL » 29 lip 2008, 08:53

[quote="Toudek"]
8. W otworze po zdjęciu klapki jest takie dwa plastikowe bolce, łapiemy ten bliżej nas i ciągniemy lekko w dół, powinien wyjść pierwszy filtr do polowy bo jest za długi żeby w całości wyjść trzeba go zgiąć w kierunku drzwi i wtedy wymniemy 1 filtr.


witam wszystlo sie zgadza klapka motylek i filtry sa na swoim miejscu ale za nic nie moge wyciagnac pierwszego filtra
czy ma on jakies zabezpieczenie
zagladalem z prawej strony po wykreceniu jakiegos czujnika ale nic nie stwierdzilem poza tym ze filtry nalezy wymienic
czy jest jakas inna mozliwosc dobrania sie tych filtrów
ZEPPEL
 

Postprzez P_iter » 29 lip 2008, 10:15

Riki napisał(a):Ostatnio zauważyłem ze nie wlaczajac A/C szyby mi szybko paruja... :| filtry nowe, klima po przegladzie w ASO..... wiecie co jeszcze moge sprawdzic ?


Riki, a nie przytkalo Ci dolotow jakimis liscmi? Moze zbiera sie wilgos na podszybiu. Albo moze masz zaladowany bagaznik? Z tylu sa otwory poprawiajace cyrkulacje powietrza w srodku.
Pozdrawiam
P_iter
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2008, 22:01
Posty: 42
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 GF 2.0 TD, 121 DB CT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6