Filtr przeciwpyłkowy, kabinowy 626 GF – pytania

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez mateo11 » 30 maja 2009, 20:19

Świetna robota, thy,pełen profesjonalizm! ;) Gratuluję. Niestety moja autko będzie musiało na swój filtr poczekać... Złamałem dosyć poważnie nogę i muszę leżeć... Mam nadzieję,że jak tylko wyzdrowieje uda mi się zrobić coś choć troszkę przypominające Twoje dzieło. ;p
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2009, 18:56
Posty: 76
Skąd: Olkusz
Auto: MAZDA 626 DiTD GF '99

Postprzez thy » 31 maja 2009, 20:08

mateo11 napisał(a):Złamałem dosyć poważnie nogę i muszę leżeć...

UUU szybkiego powrotu do zdrowia życzę!!


mateo11 napisał(a):Mam nadzieję,że jak tylko wyzdrowieje uda mi się zrobić coś choć troszkę przypominające Twoje dzieło. ;p

Spokojnie Ci się uda – w razie czego służę kawałkiem odpowiedniej blaszki :)
pozdrawiam,
thy
v8 lover
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2008, 20:49
Posty: 245 (1/1)
Skąd: Inowrocław
Auto: Lexus LS400
tatkowóz
.
Jazz 1.2 iDSI
dzieciowóz
.
było fajowe 626 ditd
silverlight beauty...

Postprzez xANDy » 1 cze 2009, 20:38

Proszę aby zrobić z tego fotorelację!! albo chociaż dopisać w tytule coś w rodzaju – fotorelacja z dorobienia filtra przeciwpyłkowego strona 3...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 20:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez robert2000 » 29 gru 2009, 17:09

Panowie a czy w mx-6 mam jakiś filtr kabiny? Cosik mi słabo nawiew działa ;/
robert2000
 

Postprzez Valdek » 3 sty 2010, 18:40

Szanowni Waćpanowie!

Jeśli Wasze Madzie przedstawiają podobny obraz to niestety, ale filtra nie ma. Wiele minut spędziłem patrząc na przestrzeń ukrytą za schowkiem, niestety – mimo upływającego czasu filtr zdawał się być coraz bardziej nieobecny...
Początkujący
 
Od: 18 sie 2009, 16:55
Posty: 5

Postprzez thy » 3 sty 2010, 20:40

Valdek widok zaślepki w miejscu gdzie powinien znaleźć się filtr i jego klapka to żadna nowość, cieszy natomiast, że z łatwością ten 'brak' można nadrobić odrobiną chęci (bo o nakładzie pracy czy kosztów – a w zasadzie ich braku – to w ogóle nie wspominam).
pozdrawiam,
thy
v8 lover
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2008, 20:49
Posty: 245 (1/1)
Skąd: Inowrocław
Auto: Lexus LS400
tatkowóz
.
Jazz 1.2 iDSI
dzieciowóz
.
było fajowe 626 ditd
silverlight beauty...

Postprzez Mieczyslaw » 4 sty 2010, 19:39

szczerze mowiac to ja pierwsze slysze ze nie ma filtru kabinowego bo z tego co widze masz takie same bebechy za schowkiem co ja i filtr jest. dwaie podwojne kostki
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 15:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Postprzez fast driveer » 4 sty 2010, 20:56

Nareszcie :D ,zastanawiałem się jak dobra się do tego filtra a nie wiedziałem jak zdemontować schowek więc to zostawiłem, nie wiem czy wpadł bym na to że się go zgina – pewnie prędzej wziął bym młotek <lol>
Doskonała fotorelacja i opis, podziękowania dla Thy i Steven'a :)
Teraz będę mógł zobaczyć w jakiej jest filtr kondycji i ewentualnie wymienię, ...no chyba że tak jak Valdek znajdę tam ..zaślepkę :|

A więc sprawdziłem jak to tam wygląda, rzeczywiście łatwo zdjąłem schowek, odkręcenie nakrętkę (motylek taki był), zdjęcie dekla pod którym był filtr.
U mnie składa się z 2 części osobnych które obok siebie przylegają na coś jak pióro-wpust – więc trzeba pamiętać żeby obie stamtąd wyjąć żeby całość dobrze wymienić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2005, 02:02
Posty: 309 (0/5)
Skąd: zDolnego Śląska
Auto: 私の マツダ
最初 : 323 BG
二番目 : 626 GF
第三 : 6 GH

Postprzez mzebrows » 11 kwi 2010, 16:46

W mażdzie 626 GW 98r, jest niemal identycznie.
Wymontowanie schowka nie jest potrzebne.
Wystarczy odkręcić śrubkę,
wyciągnąć pierwszą część filtra (Trzeba trochę poszarpać, bo trzyma się ona prowadniczki drugiej części filtra)
Teraz wystarczy już wyciągnąć drugą, niemal identyczną część filtra. Jest to już dość proste.
Ostatnio edytowano 21 cze 2016, 08:46 przez mzebrows, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2010, 08:28
Posty: 111 (6/0)
Auto: Mazda 6 2007r 2.0 LPG 147KM GY

Były:
Mazda 626 98r 2.0 LPG 115 GW
VW Polo 98r 1.4
Daewoo Tico
Fiat 126p

Postprzez tom_ » 11 maja 2010, 21:46

Przeszukalem forum, ale poza pytaniami o miejsce usytuowania filtra (przeciw)pylkowego, odpowiedzi nie znalazlem.
Kupilem filtr do mojej 626 GF liftback, dwuczesciowy, wypialem schowek, odkrecilem srube (motylek), zlapalem za "cycek" starego filtra i... nie moge go wyjac! Czy ktos spotkal sie juz z podobnym problemem? Kazda wskazowka bedzie cenna, z gory dziekuje,
Tomek.
Ostatnio edytowano 14 maja 2010, 15:40 przez tom_, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 13 lis 2009, 11:55
Posty: 21
Skąd: Wielkopolska
Auto: 626 GF 115KM

Postprzez Riki » 11 maja 2010, 22:56

"pomerdaj" :P nim trochę na prawo i lewo i wyskoczy.... możesz użyć kombinerek jak ręce mają problemy z trakcją :P pewnie ktoś włożył na siłę nie tą stroną co trzeba bo idealnie pasują tylko jedną (mowa o markowych filtrach)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 20:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Radex » 17 maja 2010, 08:26

coś się zastało a może ktoś włożył na odwrót tak jak Riki mówi ale dziwi mnie że ktoś by tak włożył bo tam przecież są prowadnice żeby dobrze włożyć, musisz użyć więcej przemocy fizycznej :] następny cycek trzeba przesunąć w miejsce pierwszego filtra i też wyciągnąć. udało Ci się? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 22:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez cpst » 17 maja 2010, 15:58

Obrazek
"użyj mocy ;)"
a tak serio: merdanie powinno pomóc. Połączenie między dwiema częściami filtra to w przekroju przypominają: |____C=|_____| po przesunięciu całości w stronę kierownicy, pierwsza część musi dać się wysunąć pod wpływem siły działającej pionowo w dół.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2008, 10:34
Posty: 35
Skąd: zamość
Auto: MX-5 '90 NA 1.6 115KM
626 '98 GW 2.0 115KM

Postprzez tom_ » 23 maja 2010, 23:33

Dzieki, Koledzy, niestety, mimo kilku prob, nie daje sie reka wyciagnac. Sprobuje kombinerkami, mam takie z wygieta koncowka. Obawiam sie jedynie, ze jak urwe sam "cycek", to nie bede mial za co chwycic i wyjac tego filtra... A w dolaczonej ulotce pokazuja, ze to proscizna.
Trzymajcie kciuki!
Początkujący
 
Od: 13 lis 2009, 11:55
Posty: 21
Skąd: Wielkopolska
Auto: 626 GF 115KM

Postprzez cpst » 24 maja 2010, 11:10

jeśli masz już drugi, wkręć wkręt do metalu w ramkę filtra – zawsze mocniej można 'manipulować' niż za wystający 'cycek' :) powodzenia!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2008, 10:34
Posty: 35
Skąd: zamość
Auto: MX-5 '90 NA 1.6 115KM
626 '98 GW 2.0 115KM

Postprzez Radex » 25 maja 2010, 19:01

cpst napisał(a):jeśli masz już drugi, wkręć wkręt do metalu w ramkę filtra – zawsze mocniej można 'manipulować' niż za wystający 'cycek' :) powodzenia!

dobry pomysł.. miałem to samo zaproponować :D wkręć wkręta i ciągnij malina!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 22:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez abrekenezar » 25 maja 2010, 21:30

Nie wiem jakie tam były filtry zastosowane.. U mnie był podobny problem-filtry w ilości szt 2, okazały się posiadać naklejoną gąbeczkę uszczelniającą, przy docisku do wypustu w głębi komory filtra-troszkę mieszam ale ciężko to opisać. Chodzi o to że każdy z nich miał taką gąbeczkę, która przeszkadzała we wsunięciu jednego w drugi-pióro, wpust. Po zdarciu gąbki na jednym z filtrów zostało trochę b. lepkiej masy, która utrudniała wsunięcie jednego w drugi. Poradziłem sobie smarując wypust jednego z filtrów WD-40. Weszło elegancko. Problem był z wyciągnięciem podczas wymiany. WD "wyparowało" a klej złapał. Poradziłem sobie demontując schowek i odkręcając rezystor dmuchawy. Powstało "duuuże" okno, wystarczające do ogarnięcia sytuacji i wepchnięcia palców aby wybić filtr w dół. Od razu zaznaczam, że przy demontażu oryginalnego filtra(czytaj przywiezionego w budzie z Niemiec) nie było takich problemów...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 mar 2010, 19:25
Posty: 20
Skąd: Inowrocław
Auto: 626 GF 1.8 16V w wersji "wrak"
626 GF 2.0 16V w wersji 136KM

Postprzez tom_ » 25 maja 2010, 22:42

Ok, dzis popoludniu udalo mi sie obie czesci filterka wyjac. "Merdanie" pomoglo, uzylem szczypiec, takich mniej wiecej:
http://www.pronar.com.pl/katalog/?page= ... ef=1061559 ,
Obie czesci filtra, kazda dwudzielna, miala na swoich bokach gabke samoprzylepna, a jedna z nowych, prosto z pudelka – nie...
Przekleilem jeden kawalek tej gabki ze starego filtra na nowy i oba kawalki wsadzilem do srodka, po kolei, na swoje miejsce.
Ale teraz, po przeczytaniu posta Kolegi abrekenezar'a – wcale nie jestem pewien, ze dobrze zrobilem..?
Poki co, za pomoc i rady dzieki wielkie!
P.S. Wsadzilem filtr f-my DENSO.
Początkujący
 
Od: 13 lis 2009, 11:55
Posty: 21
Skąd: Wielkopolska
Auto: 626 GF 115KM

Postprzez alezandra » 26 maja 2010, 11:12

Ja ostatnio jak wymieniałam, to na nowych filtrach z obu stron była ta pianka. Po wyjęciu starych filtrów pianka była tylko na tym, który wchodzi pierwszy przy wkładaniu. Z jednego z nowych filtrów usunęłam gąbkę, co zdawało mi się logiczne, bo tam są te szyny, w które wchodzą filtry..
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 sty 2010, 09:17
Posty: 23
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GF 2.0 '99 r.

Postprzez abrekenezar » 26 maja 2010, 23:17

Dokładnie tak kolego alezandra. Ja musiałem usunąć gąbkę z tej "szyny", bo inaczej za pieruna mi nie chciał wejść drugi filtr. A, że na "szynie" zostało trochę masy klejącej <cisza> to zaradziłem na to WD-40 :D ... Kolego tom_ – ile zapłaciłeś za ten filter DENSO???
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 mar 2010, 19:25
Posty: 20
Skąd: Inowrocław
Auto: 626 GF 1.8 16V w wersji "wrak"
626 GF 2.0 16V w wersji 136KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6