Problem z tempomatem, Mazda 626GF 2.0l benzyna
PROBLEM ROZWIĄZANY ! Jak wcześniej wspomniałem zakupiłem licznik. Po wymianie wszytko działa i nie ma już błędów w PCM. Tempomat ożył i działa. Po sprawdzeniu starego licznika okazało się że jedna ze ścieżek była przerwane. Dziwne ale wyglądało to na mechaniczne uszkodzenie. Oraz dodatkowo jeden rezystor był tak jaby zwęglony. W każdym razie tempomat działa i nie ma błędów w komputerze.
Reasumując może komuś się to przyda – VSS w tymy modelu madzi nie istnieje. We wcześniejszych modelach jest zamontowany na skrzyni biegów, w tym modelu jest tylko zaślepka. Sygnał jest wysyłany z ABS/TCS do licznika i dopiero z licznika idzie do PCM (komputera). Jest to błąd P500 VSS Błąd czujnika prędkości. Czyli jeśli ABS/TCS nie zgłasza błędów to na 100% jest to kabel od licznika do PCM lub sam licznik. Tylko dlaczego przy tak rozbudowanym systemie nie ma tak prostej rzeczy jak sprawdzenie sygnału z licznika i wywalenie ewentulanego błędu.
Pozdrawiam i prosze moderatorów o zmodyfikowanie tematu przez dodanie "PROBLEM ROZWIĄZANY"
Reasumując może komuś się to przyda – VSS w tymy modelu madzi nie istnieje. We wcześniejszych modelach jest zamontowany na skrzyni biegów, w tym modelu jest tylko zaślepka. Sygnał jest wysyłany z ABS/TCS do licznika i dopiero z licznika idzie do PCM (komputera). Jest to błąd P500 VSS Błąd czujnika prędkości. Czyli jeśli ABS/TCS nie zgłasza błędów to na 100% jest to kabel od licznika do PCM lub sam licznik. Tylko dlaczego przy tak rozbudowanym systemie nie ma tak prostej rzeczy jak sprawdzenie sygnału z licznika i wywalenie ewentulanego błędu.
Pozdrawiam i prosze moderatorów o zmodyfikowanie tematu przez dodanie "PROBLEM ROZWIĄZANY"
Only japanise technik...
Witam.
Pozwolę sobie podłączyć się pod ten wątek, gdyż wysiadł mi tempomat w 626 GF 2.0 benzyna.
Nie działa gdzieś od roku, nie zaświeca się kontrolka CRUISE i nie załapuje.
Jednak gdy wciskam guzik na tempomacie, to zaczynam słyszeć pstrykanie w konsoli środkowej – pstryka w nieregularnych odstępach czasu ale właściwie bez przerwy :–/
Dodam, że w zeszłym roku w grudniu dostałem strzał w prawy przód i wymieniane było nadkole i drążek kierowniczy prawy. Ciężko mi powiedzieć czy to może mieć z tym związek (może coś źle popodłączali) ale tempomat chyba nigdzie przy kole się nie znajduje tylko gdzieś przy silniku.
Jak myślicie co może być nie tak ? Kiedyś działał bez zarzutu i to były piękne czasy
Dodam, że postanowiłem mazdy nie sprzedawać tylko solidnie ją doinwestować i tempomat musi działać tak jak kiedyś
Dodam jeszcze, że dziś rano sprawdzałem czy coś się zmieniło, i teraz mi nie pstryka wcale :/
Nie wyskakuje mi też nic jak próbuję uzyskać kody błędów. A może coś robię nie tak ?
Kolega lucas83 pisze:
1 . Włącz zapłon
2 . Przesuń dźwignię tempomatu w pozycję RESUME/ACCEL, a następnie wciśnij przycisk włączenia układu (lampka od tempomatu na desce powinna zaświecić się na ok. 3 sekundy)
3 . Teraz przesuń dźwignię tempomatu do góry, na dół, naciśnij hamulec, później sprzęgło, przejedź się autem osiągając prędkość powyżej 40 km/h. Po każdej tej czynności obserwuj, czy lampka na desce zasygnalizuje jakiś kod błyskowy (długie błyski to pierwsza cyfra, krótkie to druga).
Po punkcie 2 mam puścić dźwigienkę, i znów dać góra dół hamulec sprzęgło i potem jechać wszystko za jednym razem wykonywać ?
Czy:
góra, guzik góra dół hamulec
góra, guzik góra dół sprzęgło
góra, guzik góra dół przejechać się ?
Pozwolę sobie podłączyć się pod ten wątek, gdyż wysiadł mi tempomat w 626 GF 2.0 benzyna.
Nie działa gdzieś od roku, nie zaświeca się kontrolka CRUISE i nie załapuje.
Jednak gdy wciskam guzik na tempomacie, to zaczynam słyszeć pstrykanie w konsoli środkowej – pstryka w nieregularnych odstępach czasu ale właściwie bez przerwy :–/
Dodam, że w zeszłym roku w grudniu dostałem strzał w prawy przód i wymieniane było nadkole i drążek kierowniczy prawy. Ciężko mi powiedzieć czy to może mieć z tym związek (może coś źle popodłączali) ale tempomat chyba nigdzie przy kole się nie znajduje tylko gdzieś przy silniku.
Jak myślicie co może być nie tak ? Kiedyś działał bez zarzutu i to były piękne czasy
Dodam, że postanowiłem mazdy nie sprzedawać tylko solidnie ją doinwestować i tempomat musi działać tak jak kiedyś
Dodam jeszcze, że dziś rano sprawdzałem czy coś się zmieniło, i teraz mi nie pstryka wcale :/
Nie wyskakuje mi też nic jak próbuję uzyskać kody błędów. A może coś robię nie tak ?
Kolega lucas83 pisze:
1 . Włącz zapłon
2 . Przesuń dźwignię tempomatu w pozycję RESUME/ACCEL, a następnie wciśnij przycisk włączenia układu (lampka od tempomatu na desce powinna zaświecić się na ok. 3 sekundy)
3 . Teraz przesuń dźwignię tempomatu do góry, na dół, naciśnij hamulec, później sprzęgło, przejedź się autem osiągając prędkość powyżej 40 km/h. Po każdej tej czynności obserwuj, czy lampka na desce zasygnalizuje jakiś kod błyskowy (długie błyski to pierwsza cyfra, krótkie to druga).
Po punkcie 2 mam puścić dźwigienkę, i znów dać góra dół hamulec sprzęgło i potem jechać wszystko za jednym razem wykonywać ?
Czy:
góra, guzik góra dół hamulec
góra, guzik góra dół sprzęgło
góra, guzik góra dół przejechać się ?
Ostatnio edytowano 12 mar 2012, 10:41 przez Majeś, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 7 mar 2012, 14:08
- Posty: 17
- Auto: 626 GF liftback, 2.0 136 KM, 2001 r.
Po punkcie nr 2 powinna zapalić się kontrolka od tempomatu na jakieś 3 sekundy. Wtedy puszczasz dźwigienkę i zaczynasz zabawę:
– dźwignię przesuwasz raz w dół, czekasz na reakcje kontrolki,
– dźwignia raz do góry, czekasz na kontrolkę,
– naciskasz hamulec, czekasz na kontrolkę, itd.
Po każdej tej czynności kontrolka powinna zareagować kodem błyskowym, co znaczy, że dany sprawdzany obszar jest OK. Jeśli nie zareaguje, to znaczy, że jest problem i trzeba go usunąć wg tabeli diagnostycznej.
I teraz:
– dla dźwigni w dół – kod 21 (dwa długie, jeden krótki)
– dla dźwigni w górę – kod 22
– dla hamulca – kod 31
– dla sprzęgła – kod 35
– podczas jazdy z prędkością powyżej 40 km/h – kod 37
– dźwignię przesuwasz raz w dół, czekasz na reakcje kontrolki,
– dźwignia raz do góry, czekasz na kontrolkę,
– naciskasz hamulec, czekasz na kontrolkę, itd.
Po każdej tej czynności kontrolka powinna zareagować kodem błyskowym, co znaczy, że dany sprawdzany obszar jest OK. Jeśli nie zareaguje, to znaczy, że jest problem i trzeba go usunąć wg tabeli diagnostycznej.
I teraz:
– dla dźwigni w dół – kod 21 (dwa długie, jeden krótki)
– dla dźwigni w górę – kod 22
– dla hamulca – kod 31
– dla sprzęgła – kod 35
– podczas jazdy z prędkością powyżej 40 km/h – kod 37
- Od: 14 kwi 2008, 19:17
- Posty: 810
- Skąd: Tomaszów Mazowiecki
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.
panowie podłączę się do tematu, u mnie też problem z tempomatem, niedziała, aczkolwiek CRUISE MAIN pomarańczowe zapala się, zielone CRUISE czyli nastawienie tempomatu też się zapala, jednak nie działa, nie trzyma prędkości, sprawdziłem pedały, hamulec rozłacza, sprzęgło rozłącza, robiłem też tak jak któs wcześniej pisał, czyli przekręciłem kluczyk na kontrolki, set, potem załączenie CRUISE MAIN i zielona migała, wyglądało jakby 3 razy długo i 5 razy krótko mrugnęło, coś jakby jakiś kod błędu tempomatu nr 35 o ile coś takiego jest. są jakieś pomysły jak ogarnąć ten tempomacik? oczywiście tempo seryjne w kierownicy, auto 626 GW 2.0.
- Od: 22 sie 2011, 12:02
- Posty: 23
- Skąd: Toruń
- Auto: Mazda 626 GW State Wagon 98r. 2.0
Musisz rozpedzić samochód do predkości powyżej 40km/h. Oczywiście wcześniej właczając tryb diagnostyczny tempomatu. Przy okazji możesz jeszcze raz sprawdzić inne czujniki mające wpływ na tempomat.
Only japanise technik...
zrobiłem też ten test w trakcie jazdy, kod 37, zatem wyświetla wszystkie kody jak należy tak? sprawdzałem wężyk, dochodzi jeden i jest podłączony od kolektora dolotowego do tempomatu czyli chyba prawidłowo, nic więcej tam nie ma, co dalej? jak żyć panie premierze? pomóżcie bo tempomat nadal nie działa
- Od: 22 sie 2011, 12:02
- Posty: 23
- Skąd: Toruń
- Auto: Mazda 626 GW State Wagon 98r. 2.0
Może siłownik wyzionął ducha? Skoro na ruchy dźwignią, pedały oraz na prędkość moduł reaguje, to znaczy, że wszystko z nim jest OK. Sprawdź jeszcze wtyczkę idącą do niego, wypnij, psiknij jakim kontaktem, wepnij porządnie i spróbuj jeszcze raz.
P.S. Przy jakiej prędkości próbujesz włączyć tempomat?
P.S. Przy jakiej prędkości próbujesz włączyć tempomat?
- Od: 14 kwi 2008, 19:17
- Posty: 810
- Skąd: Tomaszów Mazowiecki
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.
Tempomat nie zadziała poniżej 40 km/h. Spróbuj przejechać się na jakiejś prostej do, powiedzmy, 80 km/h i wtedy go włącz. Siłownik to jest ten element, do którego idzie wężyk, który sprawdzałeś.
- Od: 14 kwi 2008, 19:17
- Posty: 810
- Skąd: Tomaszów Mazowiecki
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.
Kto mi naprawi tempomat
Nie wiem co się zepsuło, sprawa stoi na tym co pisaliśmy wcześniej.
Kodów błędów nie pokazuje żadnych bo się nic nie załącza. Kiedyś działał ok.
Po wciśnięciu guzika na tempomacie, słychać ciągłe pstrykanie w konsoli środkowej.
Pojechałbym na szrot Mazdy, ale nawet nie wiem jak wygląda ten moduł i gdzie on jest żeby go ewentualnie wyjąć i wziąć na wzór.
Na allegro są tylko tempomaty – te mechaniczne części. A może to wysiadło to a nie sterownik.
P O M O C Y !
Nie wiem co się zepsuło, sprawa stoi na tym co pisaliśmy wcześniej.
Kodów błędów nie pokazuje żadnych bo się nic nie załącza. Kiedyś działał ok.
Po wciśnięciu guzika na tempomacie, słychać ciągłe pstrykanie w konsoli środkowej.
Pojechałbym na szrot Mazdy, ale nawet nie wiem jak wygląda ten moduł i gdzie on jest żeby go ewentualnie wyjąć i wziąć na wzór.
Na allegro są tylko tempomaty – te mechaniczne części. A może to wysiadło to a nie sterownik.
P O M O C Y !
- Od: 7 mar 2012, 14:08
- Posty: 17
- Auto: 626 GF liftback, 2.0 136 KM, 2001 r.
Najpierw sprawdź co jest nie tak. Przejdź wyżej w tryb diagnostyczny tempomatu i przeprowadź test tj.: czujnik hamulca, sprzęgła, gazu, prędkości, włacznika tempomatu. Jak to zrobić masz wyżej w tym temacie. Jeśli podczas testowania jednej z rzeczy cruise control się nie wymiga kodu. Jak bedziesz miał kod to wtedy proś o pomoc.
Inaczej NIKT CI NIE POMOŻE !
Inaczej NIKT CI NIE POMOŻE !
Only japanise technik...
No ale przecież napisał, że nic się nie załącza, a tym samym nie może zrobić testu diagnostycznego Poza tym Kolego Majeś: przeczytaj jeszcze raz ze zrozumieniem temat od momentu Twojego wpisu, a wszystko Ci się wyjaśni. Samo się nie naprawi, trzeba wziąć się do roboty. A powtarzanie co jakiś czas tych samych postów z pewnością nie naprawi Ci tempomatu.
- Od: 14 kwi 2008, 19:17
- Posty: 810
- Skąd: Tomaszów Mazowiecki
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.
smasherbit napisał(a):Najpierw sprawdź co jest nie tak. Przejdź wyżej w tryb diagnostyczny tempomatu i przeprowadź test
lucas83 napisał(a):No ale przecież napisał, że nic się nie załącza, a tym samym nie może zrobić testu diagnostycznego
Znowu cenne wskazówki kolegi smasherbita.
smasherbit napisał(a): Jeśli podczas testowania jednej z rzeczy cruise control się nie wymiga kodu.
O co tu chodzi?
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6