Problem z tempomatem, Mazda 626GF 2.0l benzyna

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez smasherbit » 16 cze 2011, 11:53

PROBLEM ROZWIĄZANY !!! Jak wcześniej wspomniałem zakupiłem licznik. Po wymianie wszytko działa i nie ma już błędów w PCM. Tempomat ożył i działa. Po sprawdzeniu starego licznika okazało się że jedna ze ścieżek była przerwane. Dziwne ale wyglądało to na mechaniczne uszkodzenie. Oraz dodatkowo jeden rezystor był tak jaby zwęglony. W każdym razie tempomat działa i nie ma błędów w komputerze. <lol>

Reasumując może komuś się to przyda – VSS w tymy modelu madzi nie istnieje. We wcześniejszych modelach jest zamontowany na skrzyni biegów, w tym modelu jest tylko zaślepka. Sygnał jest wysyłany z ABS/TCS do licznika i dopiero z licznika idzie do PCM (komputera). Jest to błąd P500 VSS Błąd czujnika prędkości. Czyli jeśli ABS/TCS nie zgłasza błędów to na 100% jest to kabel od licznika do PCM lub sam licznik. Tylko dlaczego przy tak rozbudowanym systemie nie ma tak prostej rzeczy jak sprawdzenie sygnału z licznika i wywalenie ewentulanego błędu.

Pozdrawiam i prosze moderatorów o zmodyfikowanie tematu przez dodanie "PROBLEM ROZWIĄZANY" <czarodziej>
Only japanise technik...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 17:23
Posty: 132 (0/1)
Skąd: New Rossington
Auto: Mazda 626 2.0 2002 benzyna/lpg "anglik"

Postprzez Majeś » 11 mar 2012, 21:24

Witam.
Pozwolę sobie podłączyć się pod ten wątek, gdyż wysiadł mi tempomat w 626 GF 2.0 benzyna.
Nie działa gdzieś od roku, nie zaświeca się kontrolka CRUISE i nie załapuje.
Jednak gdy wciskam guzik na tempomacie, to zaczynam słyszeć pstrykanie w konsoli środkowej – pstryka w nieregularnych odstępach czasu ale właściwie bez przerwy :–/

Dodam, że w zeszłym roku w grudniu dostałem strzał w prawy przód i wymieniane było nadkole i drążek kierowniczy prawy. Ciężko mi powiedzieć czy to może mieć z tym związek (może coś źle popodłączali) ale tempomat chyba nigdzie przy kole się nie znajduje tylko gdzieś przy silniku.

Jak myślicie co może być nie tak ? Kiedyś działał bez zarzutu i to były piękne czasy <płacze>

Dodam, że postanowiłem mazdy nie sprzedawać tylko solidnie ją doinwestować i tempomat musi działać tak jak kiedyś :(

Dodam jeszcze, że dziś rano sprawdzałem czy coś się zmieniło, i teraz mi nie pstryka wcale :/
Nie wyskakuje mi też nic jak próbuję uzyskać kody błędów. A może coś robię nie tak ?

Kolega lucas83 pisze:
1 . Włącz zapłon
2 . Przesuń dźwignię tempomatu w pozycję RESUME/ACCEL, a następnie wciśnij przycisk włączenia układu (lampka od tempomatu na desce powinna zaświecić się na ok. 3 sekundy)
3 . Teraz przesuń dźwignię tempomatu do góry, na dół, naciśnij hamulec, później sprzęgło, przejedź się autem osiągając prędkość powyżej 40 km/h. Po każdej tej czynności obserwuj, czy lampka na desce zasygnalizuje jakiś kod błyskowy (długie błyski to pierwsza cyfra, krótkie to druga).

Po punkcie 2 mam puścić dźwigienkę, i znów dać góra dół hamulec sprzęgło i potem jechać wszystko za jednym razem wykonywać ?
Czy:
góra, guzik góra dół hamulec
góra, guzik góra dół sprzęgło
góra, guzik góra dół przejechać się ?
Ostatnio edytowano 12 mar 2012, 10:41 przez Majeś, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 7 mar 2012, 14:08
Posty: 17
Auto: 626 GF liftback, 2.0 136 KM, 2001 r.

Postprzez lucas83 » 12 mar 2012, 10:19

Stawiam na moduł sterujący tempomatu (on jest gdzieś w okolicach konsoli środkowej właśnie, przy nogach pasażera).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez Majeś » 12 mar 2012, 10:49

lucas daj znać co do tej kolejności sprawdzania może spróbuję jeszcze.
Dzięki.
Początkujący
 
Od: 7 mar 2012, 14:08
Posty: 17
Auto: 626 GF liftback, 2.0 136 KM, 2001 r.

Postprzez lucas83 » 12 mar 2012, 13:03

Po punkcie nr 2 powinna zapalić się kontrolka od tempomatu na jakieś 3 sekundy. Wtedy puszczasz dźwigienkę i zaczynasz zabawę:

– dźwignię przesuwasz raz w dół, czekasz na reakcje kontrolki,
– dźwignia raz do góry, czekasz na kontrolkę,
– naciskasz hamulec, czekasz na kontrolkę, itd.

Po każdej tej czynności kontrolka powinna zareagować kodem błyskowym, co znaczy, że dany sprawdzany obszar jest OK. Jeśli nie zareaguje, to znaczy, że jest problem i trzeba go usunąć wg tabeli diagnostycznej.

I teraz:

– dla dźwigni w dół – kod 21 (dwa długie, jeden krótki)
– dla dźwigni w górę – kod 22
– dla hamulca – kod 31
– dla sprzęgła – kod 35
– podczas jazdy z prędkością powyżej 40 km/h – kod 37
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez Majeś » 12 mar 2012, 19:18

Sprawdzałem i u mnie nie reaguje nawet na pkt.2 :–/
. Cykanie w konsoli środkowej słychać gdy włączę guzik tempomatu i kręcę kierownicą – wtedy cyka cały czas. Kupować ten moduł Koledzy?
Początkujący
 
Od: 7 mar 2012, 14:08
Posty: 17
Auto: 626 GF liftback, 2.0 136 KM, 2001 r.

Postprzez Piciu81 » 6 cze 2012, 17:11

panowie podłączę się do tematu, u mnie też problem z tempomatem, niedziała, aczkolwiek CRUISE MAIN pomarańczowe zapala się, zielone CRUISE czyli nastawienie tempomatu też się zapala, jednak nie działa, nie trzyma prędkości, sprawdziłem pedały, hamulec rozłacza, sprzęgło rozłącza, robiłem też tak jak któs wcześniej pisał, czyli przekręciłem kluczyk na kontrolki, set, potem załączenie CRUISE MAIN i zielona migała, wyglądało jakby 3 razy długo i 5 razy krótko mrugnęło, coś jakby jakiś kod błędu tempomatu nr 35 o ile coś takiego jest. są jakieś pomysły jak ogarnąć ten tempomacik? oczywiście tempo seryjne w kierownicy, auto 626 GW 2.0.
Początkujący
 
Od: 22 sie 2011, 12:02
Posty: 23
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 626 GW State Wagon 98r. 2.0

Postprzez lucas83 » 7 cze 2012, 16:15

Doczytaj ten temat i zrób diagnostykę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez Piciu81 » 7 cze 2012, 22:48

zrobiłem tą diagnostykę i są poszczególne kody dla SET, RES, hamulec, sprzęgło, takie jak ktoś wyżej napisał czyli 21,23,31,35 tylko nie wiem jak sprawdzić póżniej ten kod dla jazdy pow.40km/h??
Początkujący
 
Od: 22 sie 2011, 12:02
Posty: 23
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 626 GW State Wagon 98r. 2.0

Postprzez smasherbit » 10 cze 2012, 02:24

Musisz rozpedzić samochód do predkości powyżej 40km/h. Oczywiście wcześniej właczając tryb diagnostyczny tempomatu. Przy okazji możesz jeszcze raz sprawdzić inne czujniki mające wpływ na tempomat.
Only japanise technik...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 17:23
Posty: 132 (0/1)
Skąd: New Rossington
Auto: Mazda 626 2.0 2002 benzyna/lpg "anglik"

Postprzez Piciu81 » 12 cze 2012, 15:35

zrobiłem też ten test w trakcie jazdy, kod 37, zatem wyświetla wszystkie kody jak należy tak? sprawdzałem wężyk, dochodzi jeden i jest podłączony od kolektora dolotowego do tempomatu czyli chyba prawidłowo, nic więcej tam nie ma, co dalej? jak żyć panie premierze? pomóżcie bo tempomat nadal nie działa <glupek2>
Początkujący
 
Od: 22 sie 2011, 12:02
Posty: 23
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 626 GW State Wagon 98r. 2.0

Postprzez lucas83 » 12 cze 2012, 20:43

Może siłownik wyzionął ducha? Skoro na ruchy dźwignią, pedały oraz na prędkość moduł reaguje, to znaczy, że wszystko z nim jest OK. Sprawdź jeszcze wtyczkę idącą do niego, wypnij, psiknij jakim kontaktem, wepnij porządnie i spróbuj jeszcze raz.

P.S. Przy jakiej prędkości próbujesz włączyć tempomat?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez Piciu81 » 12 cze 2012, 20:52

załącza się przy 40km/h, a gdzie jest ten siłownik? kostkę jutro przetrzepie i zobaczę. dodam że jak załączam CRUISE MAIN to coś w desce pstryka czyli że chyba tak być powinno
Początkujący
 
Od: 22 sie 2011, 12:02
Posty: 23
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 626 GW State Wagon 98r. 2.0

Postprzez lucas83 » 12 cze 2012, 22:52

Tempomat nie zadziała poniżej 40 km/h. Spróbuj przejechać się na jakiejś prostej do, powiedzmy, 80 km/h i wtedy go włącz. Siłownik to jest ten element, do którego idzie wężyk, który sprawdzałeś.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez Piciu81 » 13 cze 2012, 21:15

testowałem przy 50,60,70,80,90,100km/h i nie działa. to co robić? <glupek2>
Początkujący
 
Od: 22 sie 2011, 12:02
Posty: 23
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 626 GW State Wagon 98r. 2.0

Postprzez lucas83 » 13 cze 2012, 22:02

Pisałem wyżej. Siłownik.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez Majeś » 20 cze 2012, 23:27

Kto mi naprawi tempomat :(

Nie wiem co się zepsuło, sprawa stoi na tym co pisaliśmy wcześniej.
Kodów błędów nie pokazuje żadnych bo się nic nie załącza. Kiedyś działał ok.
Po wciśnięciu guzika na tempomacie, słychać ciągłe pstrykanie w konsoli środkowej.
Pojechałbym na szrot Mazdy, ale nawet nie wiem jak wygląda ten moduł i gdzie on jest żeby go ewentualnie wyjąć i wziąć na wzór.
Na allegro są tylko tempomaty – te mechaniczne części. A może to wysiadło to a nie sterownik.

P O M O C Y ! <płacze>
Początkujący
 
Od: 7 mar 2012, 14:08
Posty: 17
Auto: 626 GF liftback, 2.0 136 KM, 2001 r.

Postprzez smasherbit » 22 cze 2012, 15:59

Najpierw sprawdź co jest nie tak. Przejdź wyżej w tryb diagnostyczny tempomatu i przeprowadź test tj.: czujnik hamulca, sprzęgła, gazu, prędkości, włacznika tempomatu. Jak to zrobić masz wyżej w tym temacie. Jeśli podczas testowania jednej z rzeczy cruise control się nie wymiga kodu. Jak bedziesz miał kod to wtedy proś o pomoc.

Inaczej NIKT CI NIE POMOŻE !!! ;P
Only japanise technik...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 17:23
Posty: 132 (0/1)
Skąd: New Rossington
Auto: Mazda 626 2.0 2002 benzyna/lpg "anglik"

Postprzez lucas83 » 22 cze 2012, 18:12

No ale przecież napisał, że nic się nie załącza, a tym samym nie może zrobić testu diagnostycznego :) Poza tym Kolego Majeś: przeczytaj jeszcze raz ze zrozumieniem temat od momentu Twojego wpisu, a wszystko Ci się wyjaśni. Samo się nie naprawi, trzeba wziąć się do roboty. A powtarzanie co jakiś czas tych samych postów z pewnością nie naprawi Ci tempomatu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez tadziomaru1 » 22 cze 2012, 20:24

smasherbit napisał(a):Najpierw sprawdź co jest nie tak. Przejdź wyżej w tryb diagnostyczny tempomatu i przeprowadź test

lucas83 napisał(a):No ale przecież napisał, że nic się nie załącza, a tym samym nie może zrobić testu diagnostycznego :)

Znowu cenne wskazówki kolegi smasherbita. <glupek2>
smasherbit napisał(a): Jeśli podczas testowania jednej z rzeczy cruise control się nie wymiga kodu.

O co tu chodzi? :|
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6