Wymiana siłowników klapy GF GW FOTORELACJA- dopasowanie zamienników (także do innych modeli)

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez alk80 » 4 wrz 2011, 21:51

macie filmik jak działają siłowniki z C Xantii w GW tylko odwrócone cylindrem do klapy
Obrazek
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez z.o.m.b.i » 4 wrz 2011, 22:23

Witam.
Ja również kupiłem używane oryginały SHOWA z 3-miesięczną gwarancją sprzedającego, Jeżdżę już ponad rok i spisują się idealnie. Miałem już dość szukania jakiś zamienników ( oryginały stanowczo za drogie ), zdecydowałem się na używki i jest <spoko> . A cena to 30 zeta za sztukę.
Pozdro.
Początkujący
 
Od: 28 kwi 2010, 01:13
Posty: 21
Skąd: Łódzkie-EOP
Auto: Mazda 626kombi 99r. 115KM
2.0 benz.+lpg

Postprzez czopek » 9 wrz 2011, 09:50

Witam wszystkich,

Właśnie zabrałem się za wymianę siłowników w moim autku Mazda 626GW. Oczywiście od razu pojawił się problem.
W jaki sposób mam wyciągnąć kulki mocujące do klapy ze starego siłownika?? Za żadne skarby świata nie chcą wyjść.


Z góry dzięki za pomoc.
czopek
 

Postprzez alk80 » 9 wrz 2011, 17:59

na siłe,
najlepiej, żeby nie uszkodzić klapy, wykręć kulki z klapy, nakręć na gwint 2 nakrętki, zamocuj do imadła i się mocuj
powodzenia :)
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez SanSolo » 24 wrz 2011, 18:55

Witam, właśnie jestem po wymianie siłowników-u siebie zamontowałem z Xanti ale Uwaga muszą to być z Kombi I generacji tzn, 95-98. To o czym warto wiedzieć to siłowniki z Xanti mają dokładnie taką samą długość całego siłownika oraz skok tłoczyska, co siłowniki z GW siła to 480 N (kupiłem magneti mareli i taka wartość była opisana). Kolejny ważny element to zamiana miejscami mocowań siłowników (mocowania do karoserii).

1.Odkręcamy siłowniki (dwie śruby od karoserii i sworzeń kulowy który warto odzyskać. Ja odzyskiwałem go poprzez spiłowanie na szlifierce obudowy gniazda, wyciąganie w imadle jest raczej rzeczą niemożliwą)
2. Rozwiercamy przegub w miejscu mocowania siłownika i powiększamy otwór do "8 mm" , tyle właśnie ma gwint sworznia kulowego który mamy przykręcić.

3. Ze sworznia który odzyskaliśmy WARTO ściągnąć podkładkę ma ona tylko ok 2 MM ale tego właśnie miejsca brakuje aby nic nie ocierało- niestety trzeba do tego użyć szlifierki kątowej.
4. sworzeń przykręcamy do mocowania nakrętką samo kontrującą.
5. mocowanie wkręcamy do karoserii zamieniając miejscami L i R (wcześniej zakładamy siłownik ja mam założony tłoczyskiem do karoserii). Mocowania oryginalnie miały jakieś uszczelki, warto dać trochę silikonu koło gwintu.
6. nowe sworznie kulowe wkręcamy w miejsce starych i zakładamy siłownik.
Ostatnio edytowano 24 wrz 2011, 20:18 przez SanSolo, łącznie edytowano 2 razy
SanSolo
 

Postprzez SanSolo » 24 wrz 2011, 19:10

Jeszce kilka ważnych informacji.
Oryginalne sworznie kulowe mają DOKŁADNIE taką odległość od podstawy nakrętki do środa "kulki" jaka jest potrzebna aby nic nie ocierało , w klapę możemy wkręcić inne ( warto zwiedzić okoliczne szroty, napewno coś się znajdzie :) )

Klapa otwiera się sama , ( po podniesieniu ok 15-20cm) , nie wali podczas pełnego otwarcia – nie trzeba przytrzymywać jej aby nie wydarła zawiasów klapy, zamyka się z lekkim przełamaniem.

Koszty to dwa siłowniki po 40 zł za sztukę , sworznie kulowe 10 zł i godzina pracy :D

Auto to 626 gw 98r.

Nikogo nie zachęcam ale na swoim przykładzie wiem że jest to możliwe :D
SanSolo
 

Postprzez alk80 » 24 wrz 2011, 20:23

SanSolo czytałeś pierwszą stronę ?? bo tam jest to samo co napisałeś :)
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez SanSolo » 24 wrz 2011, 20:28

Jasne że czytałem :) Ale oprócz Ciebie nikt chyba tego nie próbował, no to teraz jest nas dwóch- to tak dla niedowiarków że jednak działa :D
SanSolo
 

Postprzez alk80 » 24 wrz 2011, 21:08

SanSolo napisał(a):dla niedowiarków że jednak działa

o tak, a to najważniejsze :) , no i jest dużo taniej :D
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez PLaster » 29 wrz 2011, 18:41

koledzy, ja do GFki HB też założyłem siłowniki od xantii w połowie kwietnia i powiem szczerze że jestem bardzo zadowolony. Jest tak jak piszecie, klapa sama się unosi i nic nie wali ;)
Także jak ktoś ma z klapą problem to niech śmiało zmienia.
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2350 (22/37)
Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez slisman » 27 lis 2011, 16:08

odkopie temat :P
udało mi się na allegro dostać komplet z oryginalnym mocowaniem – nie trzeba przerabiać itp.
120zł/ kpl.
Założyłem i muszę przyznać, że działają naprawdę super! Po uniesieniu na ~30cm klapa idzie sama do góry, pod koniec wytraca prędkość, nie ma większych problemów z zamykaniem.

Więc czasem nie warto męczyć się z zamiennikami z innym mocowaniem, bo z takowych byłem bardzo niezadowolony <nie>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 15:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Postprzez lasic100 » 27 lis 2011, 19:05

slisman Możesz się pochwalić z jakiej aukcji kupiłeś takie siłowniki ? :)
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2010, 22:17
Posty: 341 (1/0)
Auto: Mazda 626GW 2001r. 2.0 FS + LPG red. Alaska, Hana2000 czerwona, LPGTech

Postprzez slisman » 27 lis 2011, 21:21

takie same jak te:
http://allegro.pl/silowniki-teleskopy-g ... 83800.html

tyle , że od osoby fizycznej , nie sklepu. Prawdopodobnie nieudany zakup.
Ale zdarzają się takie "okazje" :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 15:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Postprzez Olo500 » 12 lut 2012, 16:20

Jeśli ktoś jest zainteresowany odzyskiem sworzni kulowych bez demolowania gniazd, to jest do tego potrzebna odrobina cierpliwości, trochę jakiegoś płyny do wymywania smaru (najlepiej w aerozolu) i jakiś cienki wkrętak lub gruba igła. Kulka w gnieździe zamocowana jest za pomocą małej podkładki wykonanej ze sprężystego drutu. Po włożeniu kulki do gniazda, wciska się ją bardzo lekko i wchodzi ona między kulkę a ścianę gniazda. Podobnie jest z wyjęciem jej, trzeba tylko odpowiednio ją zaczepić i wyciągnąć. Przy odrobinie wprawy da się to zrobić w kilka minut, złożenie w całość to tylko sekundy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2006, 17:35
Posty: 98
Auto: Mazda 323p '98 poj 1.4
Mazda 6 II generacji kombi poj.2000 benz.

Postprzez muchos2 » 13 lut 2012, 18:44

Jeden taki siłownik to koszt 65zl firmy HART lub 70 zl firmy Lesjöfors. Ja osobiście do mojej GF'ki zamontowałem HART'Y (rok gwarancji) i jestem zadowolony .
Początkujący
 
Od: 8 sie 2011, 06:53
Posty: 10

Postprzez Abaddon » 20 lut 2012, 19:30

Co do HART`a – to mogę potwierdzić słowa kolegi powyżej. Kupiłem je też za 65 zł., zamontowałem i działa "jak ta lala". Z czystego lenistwa nie chciało mi się kombinować z dostosowywaniem siłowników z innych modeli aut. Jeśli ktoś uważa że to dużo to niech zadzwoni do ASO <glupek2> tam dopiero są ceny...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 13:38
Posty: 85
Skąd: Bytom
Auto: 6 GH 2,0 140km, 2010

Postprzez zita » 11 mar 2012, 12:02

Witam.
Wymieniłem siłowniki klapy na zamienniki Hart i teraz mam problem.Za mocno podnoszą klapę. Jak je spowolnić, bo wyrwą zawiasy.
Mazda 626 2.0 16V 2000r
Wałbrzych
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2011, 07:52
Posty: 104
Skąd: Wałbrzych
Auto: Mazda 626 2.0 16V 115KM

Postprzez maxim_wawa » 11 mar 2012, 12:05

mozesz je oslabic rozszczelniajac je lekko – standardowy blad uzytkowników czyli popsikaj teflonem albo innym silikonem po sztycy silownika – wniknie do tłoka – pare dni i straca troche siły
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez smile » 11 mar 2012, 12:14

Dlatego wymienia się tylko jeden :P
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez zita » 11 mar 2012, 12:29

Witam.
Był wymieniony jeden, ale drugi padł i musiałem wymienić ponoć to jedna z wad.
Myślałem o jakiejś mechanicznej modernizacji.
Mazda 626 2.0 16V 2000r
Wałbrzych
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2011, 07:52
Posty: 104
Skąd: Wałbrzych
Auto: Mazda 626 2.0 16V 115KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6