Najpierw zaopatrzyłem się w zestaw czterech czujek (sensory) z wyświetlaczem i buzzerem (brzęczykiem) oraz centralką sterującą. W zestawie było wiertło z otwornicą koronową do nawiercenia otworów w zderzaku.
W celu sprawdzenia jak działa zestaw, podłączyłem wszystko do centralki a następnie jako zasilania użyłem baterii 14,4 V z małej ręcznej wiertarki akumulatorowej. Zbliżając się z odległości 2m do ściany sprawdziłem działanie zestawu w pokoju, w godnych warunkach
No i do dzieła.
Potrzeba do tej roboty gratów typu: śrubokręt krzyżak, śrubokręt płaski nieduży, taśma montażowa/malarska 35cm szeroka 2m długa, miara metrowa z podziałką centymetrową, paski szybko-zaciskowe mocujące okablowanie, szybko-złączki przewodów elektrycznych 2 sztuki, taśma izolacyjna typu Scotch, pisak/ołówek, wiertarka.
Następnie zaczynamy od demontażu części wnętrza wozu: boczek bagażniku strona lewa, lewe tylne maskowanie plastikowe słupka przy małej szybce oraz podsufitka w części tylnej i z prawej strony całość, no i przednia prawa maskownica plastikowa słupka.
Prawą przednią maskownicą słupka zajmujemy się najpierw. Lekko podważamy w górnej części śrubokrętem płaskim aby móc złapać dłonią (palcami) i powoli odczepić zatrzask wysuwając do góry.

Odkręcamy śrubokrętem krzyżakiem 2 śruby mocujące osłonę przeciwsłoneczna pasażera i wyjmujemy ją.
Teraz uchwyty do trzymania się pasażerów. Ściągamy dwie plastikowe zaślepki uchwytu, lekko najpierw podważając płaskim śrubokrętem zaślepkę, później ręką ściągamy ją, następnie odkręcamy krzyżakiem śruby trzymające te uchwyty. Wystarczy odkręcić prawą stronę (jeśli tamtędy chcemy puścić kabel) oba uchwyty. Tamtędy puścimy kabel do wyświetlacza.

Następnie w tylnej części są trzy zaczepy trzymające podsufitkę. Są to zaczepy wielokrotnego użytku. Najpierw lekko wysuwamy część środkową o 5mm a później wyciągamy cały zatrzask.

Następnie lewy tylny słupek przy małym okienku. Jego wystarczy odchylić od strony klapy bagażnika w części górnej aby przeciągnąć tamtędy okablowanie – od wyświetlacza do centralki oraz zasilanie do kostki, która jest na środku w tylnej części podsufitki. Plastikowa maskownica tylnego lewego słupka oprócz zacisków które należy lekko szarpnąć w dolnej części jest również jeden zaczep wielokrotnego użytku.


Następnie tylny lewy boczek w bagażniku. Nie demontujemy całkowicie ale odkręcamy – aby móc odchylić. Mocowany jest na 1 śrubę, 2 zatrzaski stalowe do lekkiego szarpnięcia i kilka zaczepów wielokrotnego użytku. Najlepiej wcześniej zdjąć wykładzinę bagażnika bo tam też jeden pod nią się ukrywa.



Trzeba też zdjąć plastik osłaniający środkową część, przy zamku bagażnika, mocowany na 6 zaczepów wielokrotnego użytku.

Teraz możemy poprowadzić wiązkę kabli oraz zamontować centralkę we wnęce za lewym boczkiem bagażnika i podłączyć to.


Zanim to zrobimy wiercimy otwory w zderzaku na czujki / sensory. Oczyszczamy zderzak wilgotną szmatką, później suchą. Następnie naklejamy taśmę montażową/malarską na całej długości zderzaka, na niej odmierzamy i rysujemy / zaznaczamy miejsca w których będziemy wiercić otwory. Dla pewności czy nie natrafimy na fragment wzmocnienia plastiku zderzaka itp. od spodu wozu od drugiej (wewnętrznej) strony macamy zderzak wyłapując przez co się będziemy przewiercać. Następnie wiertłem koronowym, dołączonym do zestawu, wiercimy w wyznaczonych (na taśmie pisakiem lub ołówkiem) miejscach otwory. Później odklejamy taśmę. Jeśli trzeba oczyszczamy otwory. Następnie wkładamy do nich czujki, zwracając uwagę na górę i dół (oznaczone na czujkach). Kable przeciągamy spinając po drodze razem używając tych pasków samozaciskowych.


Później przekładamy je przez otwór kratkę w lewej części wewnętrznej boku. Tam też umiejscawiamy centralkę sterującą czujnikami i do niej wpinamy kolejno według oznaczeń kable z czujek. Ja centralkę przykleiłem do boku blachy specjalną taśmą dwustronną do tego celu, która była w zestawie.

Następnie przyklejamy z przodu po prawej stornie deski rozdzielczej wyświetlacz. Przewód prowadzimy wzdłuż rurki doprowadzającej płyn spryskiwacza do tylnej szyby. Dalej podsufitką do tyłu, lewym odchylonym słupkiem tylnym prowadzimy kabel wyświetlacza do centralki za tylnym lewym boczkiem bagażnika, podpinamy go do centralki.



Następnie od centralki prowadzimy ostatni już kabel – zasilający. Musimy go podpiąć do wiązki w kostce przewodów w tylnej części pod podsufitką. Ja zamiast lutowania wybrałem szybki i prosty montaż na szybko-złączki przewodów elektrycznych które później dodatkowo obkleiłem taśmą izolacyjną.
Aby sprawdzić do których kabli się podpiąć musimy mieć miernik z tzw. brzęczykiem. Wymontowujemy żarówkę wstecznego, która jest w tylnej klapie. Włączamy zapłon na ACC wrzucamy wsteczny. Przykładamy jeden koniec kabla miernika do plusa a drugim końcem sprawdzamy po kostce po pinach gdzie pojawi się sygnał, następnie do minusa i sprawdzamy gdzie pojawi się sygnał (brzęczenie miernika). Minus to ten gruby kabel czarny, natomiast plus żarówki wstecznego to kabel czerwono żółty ze srebrnymi paskami grubości 0,5cm co 3cm. Tam wpinamy kabel zasilający stosując szybkozłączki. Podłączamy wszystko do centralki. Pamiętamy o ponownym wpięciu kostki przy dachu. Robimy szybki test czy jest ok.


Składamy pojazd do kupy w odwrotnej kolejności. Myjemy jak coś się ubrudziło.
Testujemy urządzenie na ścianach i barierach, parkingach wszystkich okolicznych sklepów, etc
