Dobor lancuchow na zime.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez kprzemo24 » 16 lis 2013, 12:43

Posiadam Mazde 6 z 2010 roku 2.2 185 km w dieslu
Chce do niej kupić felgi aluminiowe na zime z poprzedniego modelu (foto poniżej)
Proszę o info jaki dobrać rozmiar opon do tych felg... Myslałem nad 196/65


Obrazek




Dzięki za odpowiedź!
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2007, 11:20
Posty: 54
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 6, RX-8, 626, MX-3

Postprzez Marianek » 16 lis 2013, 13:19

Beda pasować, sam na takich jeżdżę możesz zobaczyć w moim temacie, kliknij w mój baner.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 6993 (208/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez kprzemo24 » 16 lis 2013, 13:48

Widziałem widziałem;)

A jaki masz rozmiar opon?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2007, 11:20
Posty: 54
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 6, RX-8, 626, MX-3

Postprzez Slavoo » 16 lis 2013, 18:57

Jeśli chodzi o nakrętki przy przejściu z aluminiowych 17" na stalowe 16", to w dokumentacji mazdy znalazłem, że stalowe felgi są przykręcane nakrętkami przelotowymi, a nie krytymi, dlatego do zimowego kompletu zaopatrzyłem się w takie nakrętki: http://allegro.pl/nakretki-do-kol-felg- ... 38578.html
Felgi stalowe 16" oryginalne udało mi się kupić na allegro w cenie 300 zł za 4 szt.
Pozdrawiam, Sławek

Obrazek LPG
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2006, 19:46
Posty: 105 (1/2)
Skąd: Józefosław
Auto: Mazda 6 GH 2.0 MZR A/T + LPG Landi Renzo Omegas

Postprzez Marianek » 17 lis 2013, 07:52

kprzemo24 napisał(a):A jaki masz rozmiar opon?

205/60 R16
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 6993 (208/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez Janusz626 » 18 lis 2013, 11:04

Nakrętki pełne z aluminiowych kół powinny pasować bez problemu do felg stalowych bez różnicy na rozmiar. W poprzednich Mazdach miałem pełne nakrętki, po założeniu stalowych felg na zimę nie zmieniałem nakrętek, wkręcały sie głębiej na stalówce ale bez problemu, nie było tak że nakrętka zapierała się na szpilce gwint się kończył a felga była luźna, bezproblemowo miałem w GF GG i teraz w BK, w GH nie wiem do końca czy mam rację, mam nakrętki pełne ale oba komplety kół to aluminiowe.
Ostatnio edytowano 18 lis 2013, 11:35 przez Janusz626, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez chmooreck » 18 lis 2013, 11:15

W GH używałem tych samych (zamkniętych) nakrętek do alu i stalówek – nie było problemu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1116 (0/3)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez Sebal » 24 lis 2013, 23:01

kprzemo24 napisał(a):Chce do niej kupić felgi aluminiowe na zime z poprzedniego modelu (foto poniżej)
Proszę o info jaki dobrać rozmiar opon do tych felg... Myslałem nad 196/65
powinny być 205/60 r16
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:22
Posty: 635 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez larret » 29 lis 2013, 10:45

kogut1235 napisał(a):Ten pogląd to już niekoniecznie aktualny jest :) po pierwsze felgi aluminiowe już od długiegooo czasu są odporne na warunki drogowe występujące zimią , druga sprawa to że węższa opona nie zawsze jest lepsza na śniegu z tego powodu że w większych rozmiarach można kupić opony premium (nie chodzi mi o markę) tylko o model. Był kiedyś taki artykuł w prasie motoryzacyjnej gdzie właśnie sprawdzali czy węższa opona jest rzeczywiście lepsza. Generalnie w tych samych autach opona premium mimo że szersza sprawowała się lepiej . Węższa wygrywała też ale jak była założona w aucie np kompaktowym sprzed lat , auto lżejsze więc lepiej sobie radziło na śniegu.


Dokładnie. 17'' z szerszą oponą zwyczajnie dzięki większej powierzchni pozwala na lepszą kontorlę. Ale w zamian większa powierzchnia oznacza więcej oporów, które silnik musi pokonać = (nieznacznie zazwyczaj) większe użycie paliwa.

Inne ważne kryterium wyboru to stan polskich dróg. Ja jeżdżę z 17'' i 18'' za granicą (Szwajcaria), gdzie jeżeli jest gdzieś jakaś dziura w drodze, to została już wcześniej sfotografowana i skrytykowana przez dziennikarzy w brukowcach. Pół kraju u niej wie. Niebawem przyjeżdzam do Polski na kilka tyodni i tu już poważnie obawiam się o swoje 17''.
Początkujący
 
Od: 24 paź 2013, 21:19
Posty: 6 (0/1)
Auto: Mazda 6, GH, 2.5, 2008

Postprzez b2 » 29 lis 2013, 10:51

kogut1235 napisał(a):
b2 napisał(a):na zimę najlepiej stalowe felgi i mniejszy rozmiar opony np. 195/65R16.


Ten pogląd to już niekoniecznie aktualny jest :) po pierwsze felgi aluminiowe już od długiegooo czasu są odporne na warunki drogowe występujące zimią , druga sprawa to że węższa opona nie zawsze jest lepsza na śniegu z tego powodu że w większych rozmiarach można kupić opony premium (nie chodzi mi o markę) tylko o model. Był kiedyś taki artykuł w prasie motoryzacyjnej gdzie właśnie sprawdzali czy węższa opona jest rzeczywiście lepsza. Generalnie w tych samych autach opona premium mimo że szersza sprawowała się lepiej . Węższa wygrywała też ale jak była założona w aucie np kompaktowym sprzed lat , auto lżejsze więc lepiej sobie radziło na śniegu.


tak, tak, to chyba continental usiłował wmówić ludziom, że szersza (droższa) opona klasy premium na zimę jest lepsza, niż wąska. Dla mnie bardziej istotne od marketingowego bełkotu są proste prawa fizyki – węższa opona ma mniejszą powierzchnię styku z nawierzchnią, a tym samym większy nacisk na cm2, większa praca bieżnika (tarcie). I subiektywna ocena tego zachowania samego auta na różnym rozmiarze zimówki. Dlatego na zimę mam felgi 16 (alu) na wysokim profilu. dziur się mniej boję, niż na letniej 18'', a auto jedzie, a nie sunie jak na płozach.

larret napisał(a):okładnie. 17'' z szerszą oponą zwyczajnie dzięki większej powierzchni pozwala na lepszą kontorlę. Ale w zamian większa powierzchnia oznacza więcej oporów, które silnik musi pokonać = (nieznacznie zazwyczaj) większe użycie paliwa.


jasne, spróbuj pojechać przez świeży śnieg albo zalicz błotno śniegową kałużę na szerokiej i na wąskiej oponie. zobaczymy na których szybciej wlecisz do rowu. szeroka opona działa jak płoza.

We wcześniejszym samochodzie w ogóle poszedłem po bandzie i zimówka była stalowa 15" <faja> pomagało przy tylnym napędzie, przez śnieg auto szło jak czołg.

zresztą, każda pliszka swój ogonek chwali.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2004, 17:33
Posty: 1100 (1/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 08 GH 2.5 Dynamic Sport

Postprzez larret » 29 lis 2013, 11:42

b2 napisał(a):
tak, tak, to chyba continental usiłował wmówić ludziom, że szersza (droższa) opona klasy premium na zimę jest lepsza, niż wąska. Dla mnie bardziej istotne od marketingowego bełkotu są proste prawa fizyki – węższa opona ma mniejszą powierzchnię styku z nawierzchnią, a tym samym większy nacisk na cm2, większa praca bieżnika (tarcie). I subiektywna ocena tego zachowania samego auta na różnym rozmiarze zimówki. Dlatego na zimę mam felgi 16 (alu) na wysokim profilu. dziur się mniej boję, niż na letniej 18'', a auto jedzie, a nie sunie jak na płozach.


Prawdę mówisz. Jeśli nie brać dodatkowych czynników jak jakoś wykonania bieżnika, guma, mieszanka blablabla. etc. to tak. Fizycznie ta sama masa auta to na mniejszej powierzchni = więcej ciężaru na cm^2 wporównaniu z większym bierznikiem. Ale też bierzmy pod uwagę te pozostałe smaczki marketingowe, które często coś tam mają na rzeczy.
Początkujący
 
Od: 24 paź 2013, 21:19
Posty: 6 (0/1)
Auto: Mazda 6, GH, 2.5, 2008

Postprzez Janusz626 » 29 lis 2013, 12:49

Ale o co wam chodzi.... o szerokość bieżnika czy średnice obręczy.... ? zasadnicza różnica w Waszych porównaniach.

Zimówkę czy letnią osobiście wolę ze 195 założyć 205, jak jest 205 wolę założyć 215 itd..
...na wąskiej oponie siadasz w ciężkich warunkach jak kamień w wodę, no chyba że z rozpędu...
...na szerszej oponie jest już o niebo lepiej, nie ryjesz głęboko w śniegu jak krecik...
...na szerszej nie uświadczysz tak prędko boksowania koła w miejscu podczas dynamicznego startu...
...na szerszej nie będziesz się ślizgać podczas hamowania, ABS ma mniej pracy ponieważ normalnie hamujesz...

Dwa powyższe są najważniejszymi aspektami które przeważają na plus szerszemu bieżnikowi <cisza>

Spalanie, opory, owszem, ma być tanio ?? to założyć na auto wszystkie dojazdówki w ilości 4 sztuk... będzie miodzio... <nie powiem>

...z 4X HD i Tap4...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez larret » 29 lis 2013, 17:05

Janusz626 napisał(a):Ale o co wam chodzi.... o szerokość bieżnika czy średnice obręczy.... ? zasadnicza różnica w Waszych porównaniach.


Ja mam na myśli szerokość bieżnika. Natomiast w praktyce jeśli ktoś kupuje obręcze o większej średnicy, bierze kółeczka również o szerszym bieżniku.

EDIT: No oczywiście Bociek, że bieżnika. Dzięki za zauważenie babola.
Ostatnio edytowano 30 lis 2013, 10:50 przez larret, łącznie edytowano 2 razy
Początkujący
 
Od: 24 paź 2013, 21:19
Posty: 6 (0/1)
Auto: Mazda 6, GH, 2.5, 2008

Postprzez CudownyBocianek » 30 lis 2013, 02:44

To jak auto zachowa się w określonych warunkach to nie jest tylko i wyłącznie kwestia szerokości opon. Dochodzi tutaj wiele czynników, na które składają się np. doświadczenie kierowcy, stan techniczny pojadzu itp . Jeżeli chodzi natomiast o opony to bardziej skłaniał bym się w stronę rodzaju bieżnika i składu mieszanki niż szerokości (jeżeli ktoś chce jeździć jak Kubica to lepiej od razu kupić coś z górnej półki i koniecznie z kolcami <lol> ). Tak się właśnie zastanawiam dlaczego kierowcy startujący w rajdach w okresie zimowym mają właśnie "cieńsze" opony? Przecież na szerszych też by dało radę i nawet trochę więcej kolców by sie zmieściło :>

larret chyba miałeś na myśli szerokość bieżnika a nie przekroju :D
Jak nie ma polskich znaków to sorry ale pisze ze srajtfona Szajsunga... Amen
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2013, 22:29
Posty: 315 (0/8)
Auto: Mazda 6 GH Kombi R2AA 2009 rok, Mazda 3 BK Hatchback Y6 2007 rok

Postprzez Sebal » 30 lis 2013, 10:40

CudownyBocianek napisał(a):Tak się właśnie zastanawiam dlaczego kierowcy startujący w rajdach w okresie zimowym mają właśnie "cieńsze" opony?
Tak nie do końca to prawda. Kierowcy rajdowi sięgają po cieńsze opony jeżeli będą jeździć po śniegu. Sam okres zimowy nie ma tu znaczenia. A co do dywagacji kolegów wcześniej na temat szersza czy cieńsza – ciągle podnosicie argument, ze koniecznie musi być cieńsza opona bo w śniegu jest lepsza i lepiej "ciągnie". Generalnie zgadza się. Tylko zastanówcie się ile czasu podczas zimy jeździcie w śniegu? Śmiem twierdzić że jest to może z 10 % całego okresu. Na pewno nie więcej. Na dodatek jeździcie spokojnie i ostrożnie a nie sportowo. Pozostały okres zimy jeździmy na odśnieżonych drogach albo suchych albo tylko mokrych. Na tego typu nawierzchni cienki opony spowodują poślizg przy ruszaniu i hamowaniu, gorszą przyczepność na zakrętach. Wydaje mi się więc że w związku z tym lepiej założyć normalne opony zgodne z zaleceniami producenta i czuć się bezpiecznie w 90% sytuacji kosztem tych ewentualnych paru procent sytuacji gdzie może przydałaby się węższa opona. Wybór należy do Was.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:22
Posty: 635 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez Slavoo » 30 lis 2013, 11:24

Ciekawa dyskusja, ale nikt nie wspomina o aspekcie ekonomicznym.
Poniżej przykładowa kalkulacja:
1. pierwsza zalecana opona do GH to 205/60 R16, cena Dunlopa SP Winter Sport 3D to ok. 400 zł
2. druga zalecana opona do GH to 215/50 R17, cena Dunlopa SP Winter Sport 3D to ok. 600 zł
Czyli różnica przy wymianie kompletu wyniesie 800 zł. Ja kupiłem stalowe felgi 16" za 300 zł, więc nadal mam 500 zł w kieszeni. W okresie zimowym robię ok. 5-7 tys. km, z czego większość po mieście, raz w miesiącu trasa 2x200km, więc wszystkie dywagacje na temat jak wpływa szerokość opony na jazdę mają dla mnie znikome znaczenie.
Ale moja osobista opinia jest taka (chociaż sam jeżdżę na sezonowych), że znakomita większość z nas spokojnie mogłaby jeździć cały rok na oponach całorocznych. Jednak koncerny oponiarskie skutecznie dbają o to, żeby oferta była bardzo ograniczona. Dla 17" tak na szybko znalazłem raptem jeden model hankook'a: H730.
Ostatnio edytowano 30 lis 2013, 15:30 przez Slavoo, łącznie edytowano 1 raz
Pozdrawiam, Sławek

Obrazek LPG
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2006, 19:46
Posty: 105 (1/2)
Skąd: Józefosław
Auto: Mazda 6 GH 2.0 MZR A/T + LPG Landi Renzo Omegas

Postprzez Cyruś » 30 lis 2013, 11:25

Witam,

nie bardzo wiem jaki sens ma taka dyskusja. Ja wychodzę z założenia, że jeżeli producent wybrał dany wymiar opony/koła do samochodu to po co kombinować? Z jakiegoś powodu taki właśnie wymiar zaleca i nie wydaje mi się, żeby dobór był na podstawie widzimisię.

Nie wydaje mi się aby 15/20mm robiło jakąś specjalną różnicę, w tą czy w inną stronę.

Wydaje mi się, że większa różnicę zrobi jakoś samej opony, jej stan, pochodzenie, etc. Raczej uważam, że na oponach nie wolno oszczędzać, zarówno zimowych jak i letnich. Miałem "przyjemność" jeździć jeden sezon na "budżetowych" oponach i chociaż teraz jeżdżę na Nokianach (zdecydowanie nie jest to jakaś najwyższa półka) ale różnica jest kolosalna i to właściwie w każdym aspekcie trakcji. – wymiar opony dokładnie taki sam, jak wcześniejsza "marketówa".
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2013, 13:55
Posty: 32
Auto: Mazda 6 – 2012 (USA), 2,5l (2488cc)

Postprzez Janusz626 » 30 lis 2013, 16:33

Producent Mazda do GH przewiduje średnice obręczy od 16 do 18cali, szerokość bieżnika od 195 do 225mm, wysokość profilu opony to tylko wylicznik z szerokości bieznika potrzebny do zachowania odpowiedniego obwodu kola.

Pytanie...
Czy do 16" musi być 195/205mm a 225 czy 215mm juz nie ?
Czy do 18" przypisany mabyc 225 a 215 juz nie ?
Co to jakies umowne zobowiązanie ?
To co, nie moge mieć 225mm na obręczy 17" ....itd ? !!

Pewnie mozna, czemu nie, a właściciel i tak się wytlumaczy i powie ze ....producent napisał na tabelce..... blebleble itd.


...z 4X HD i Tap4...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez chelek666 » 4 gru 2013, 14:43

przekopałem się przez temat, ale nie znalazłem mojego przypadku. Czy jako zimówki mogę kupić felgi 16/7JJ/ET55? I jakie do tego opony? Pytam, bo mam opcje kupienia takich alusów od starszej madzi, a w rekomendowanych dla GH są troche inne jednak...
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2013, 23:29
Posty: 39
Auto: Mazda 6 Kombi 2,5 (170KM) 2009r.

Postprzez Marianek » 5 gru 2013, 07:45

Alusy od poprzedniej generacji będą jak najbardziej Ok , ja mam takie, podane parametry są ET tez, przerabialiśmy już to <oczko> .
Opony już było podawane, 205/60 R16 wg homologacji producenta i ja takie mam.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 6993 (208/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6