Dobor lancuchow na zime.
Posiadam Mazde 6 z 2010 roku 2.2 185 km w dieslu
Chce do niej kupić felgi aluminiowe na zime z poprzedniego modelu (foto poniżej)
Proszę o info jaki dobrać rozmiar opon do tych felg... Myslałem nad 196/65
Dzięki za odpowiedź!
Chce do niej kupić felgi aluminiowe na zime z poprzedniego modelu (foto poniżej)
Proszę o info jaki dobrać rozmiar opon do tych felg... Myslałem nad 196/65
Dzięki za odpowiedź!
- Od: 28 kwi 2007, 11:20
- Posty: 54
- Skąd: Tarnów
- Auto: Mazda 6, RX-8, 626, MX-3
Beda pasować, sam na takich jeżdżę możesz zobaczyć w moim temacie, kliknij w mój baner.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 6993 (208/245)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Jeśli chodzi o nakrętki przy przejściu z aluminiowych 17" na stalowe 16", to w dokumentacji mazdy znalazłem, że stalowe felgi są przykręcane nakrętkami przelotowymi, a nie krytymi, dlatego do zimowego kompletu zaopatrzyłem się w takie nakrętki: http://allegro.pl/nakretki-do-kol-felg- ... 38578.html
Felgi stalowe 16" oryginalne udało mi się kupić na allegro w cenie 300 zł za 4 szt.
Felgi stalowe 16" oryginalne udało mi się kupić na allegro w cenie 300 zł za 4 szt.
kprzemo24 napisał(a):A jaki masz rozmiar opon?
205/60 R16
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 6993 (208/245)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Nakrętki pełne z aluminiowych kół powinny pasować bez problemu do felg stalowych bez różnicy na rozmiar. W poprzednich Mazdach miałem pełne nakrętki, po założeniu stalowych felg na zimę nie zmieniałem nakrętek, wkręcały sie głębiej na stalówce ale bez problemu, nie było tak że nakrętka zapierała się na szpilce gwint się kończył a felga była luźna, bezproblemowo miałem w GF GG i teraz w BK, w GH nie wiem do końca czy mam rację, mam nakrętki pełne ale oba komplety kół to aluminiowe.
Ostatnio edytowano 18 lis 2013, 11:35 przez Janusz626, łącznie edytowano 1 raz
powinny być 205/60 r16kprzemo24 napisał(a):Chce do niej kupić felgi aluminiowe na zime z poprzedniego modelu (foto poniżej)
Proszę o info jaki dobrać rozmiar opon do tych felg... Myslałem nad 196/65
kogut1235 napisał(a):Ten pogląd to już niekoniecznie aktualny jest po pierwsze felgi aluminiowe już od długiegooo czasu są odporne na warunki drogowe występujące zimią , druga sprawa to że węższa opona nie zawsze jest lepsza na śniegu z tego powodu że w większych rozmiarach można kupić opony premium (nie chodzi mi o markę) tylko o model. Był kiedyś taki artykuł w prasie motoryzacyjnej gdzie właśnie sprawdzali czy węższa opona jest rzeczywiście lepsza. Generalnie w tych samych autach opona premium mimo że szersza sprawowała się lepiej . Węższa wygrywała też ale jak była założona w aucie np kompaktowym sprzed lat , auto lżejsze więc lepiej sobie radziło na śniegu.
Dokładnie. 17'' z szerszą oponą zwyczajnie dzięki większej powierzchni pozwala na lepszą kontorlę. Ale w zamian większa powierzchnia oznacza więcej oporów, które silnik musi pokonać = (nieznacznie zazwyczaj) większe użycie paliwa.
Inne ważne kryterium wyboru to stan polskich dróg. Ja jeżdżę z 17'' i 18'' za granicą (Szwajcaria), gdzie jeżeli jest gdzieś jakaś dziura w drodze, to została już wcześniej sfotografowana i skrytykowana przez dziennikarzy w brukowcach. Pół kraju u niej wie. Niebawem przyjeżdzam do Polski na kilka tyodni i tu już poważnie obawiam się o swoje 17''.
kogut1235 napisał(a):b2 napisał(a):na zimę najlepiej stalowe felgi i mniejszy rozmiar opony np. 195/65R16.
Ten pogląd to już niekoniecznie aktualny jest po pierwsze felgi aluminiowe już od długiegooo czasu są odporne na warunki drogowe występujące zimią , druga sprawa to że węższa opona nie zawsze jest lepsza na śniegu z tego powodu że w większych rozmiarach można kupić opony premium (nie chodzi mi o markę) tylko o model. Był kiedyś taki artykuł w prasie motoryzacyjnej gdzie właśnie sprawdzali czy węższa opona jest rzeczywiście lepsza. Generalnie w tych samych autach opona premium mimo że szersza sprawowała się lepiej . Węższa wygrywała też ale jak była założona w aucie np kompaktowym sprzed lat , auto lżejsze więc lepiej sobie radziło na śniegu.
tak, tak, to chyba continental usiłował wmówić ludziom, że szersza (droższa) opona klasy premium na zimę jest lepsza, niż wąska. Dla mnie bardziej istotne od marketingowego bełkotu są proste prawa fizyki – węższa opona ma mniejszą powierzchnię styku z nawierzchnią, a tym samym większy nacisk na cm2, większa praca bieżnika (tarcie). I subiektywna ocena tego zachowania samego auta na różnym rozmiarze zimówki. Dlatego na zimę mam felgi 16 (alu) na wysokim profilu. dziur się mniej boję, niż na letniej 18'', a auto jedzie, a nie sunie jak na płozach.
larret napisał(a):okładnie. 17'' z szerszą oponą zwyczajnie dzięki większej powierzchni pozwala na lepszą kontorlę. Ale w zamian większa powierzchnia oznacza więcej oporów, które silnik musi pokonać = (nieznacznie zazwyczaj) większe użycie paliwa.
jasne, spróbuj pojechać przez świeży śnieg albo zalicz błotno śniegową kałużę na szerokiej i na wąskiej oponie. zobaczymy na których szybciej wlecisz do rowu. szeroka opona działa jak płoza.
We wcześniejszym samochodzie w ogóle poszedłem po bandzie i zimówka była stalowa 15" pomagało przy tylnym napędzie, przez śnieg auto szło jak czołg.
zresztą, każda pliszka swój ogonek chwali.
b2 napisał(a):
tak, tak, to chyba continental usiłował wmówić ludziom, że szersza (droższa) opona klasy premium na zimę jest lepsza, niż wąska. Dla mnie bardziej istotne od marketingowego bełkotu są proste prawa fizyki – węższa opona ma mniejszą powierzchnię styku z nawierzchnią, a tym samym większy nacisk na cm2, większa praca bieżnika (tarcie). I subiektywna ocena tego zachowania samego auta na różnym rozmiarze zimówki. Dlatego na zimę mam felgi 16 (alu) na wysokim profilu. dziur się mniej boję, niż na letniej 18'', a auto jedzie, a nie sunie jak na płozach.
Prawdę mówisz. Jeśli nie brać dodatkowych czynników jak jakoś wykonania bieżnika, guma, mieszanka blablabla. etc. to tak. Fizycznie ta sama masa auta to na mniejszej powierzchni = więcej ciężaru na cm^2 wporównaniu z większym bierznikiem. Ale też bierzmy pod uwagę te pozostałe smaczki marketingowe, które często coś tam mają na rzeczy.
Ale o co wam chodzi.... o szerokość bieżnika czy średnice obręczy.... ? zasadnicza różnica w Waszych porównaniach.
Zimówkę czy letnią osobiście wolę ze 195 założyć 205, jak jest 205 wolę założyć 215 itd..
...na wąskiej oponie siadasz w ciężkich warunkach jak kamień w wodę, no chyba że z rozpędu...
...na szerszej oponie jest już o niebo lepiej, nie ryjesz głęboko w śniegu jak krecik...
...na szerszej nie uświadczysz tak prędko boksowania koła w miejscu podczas dynamicznego startu...
...na szerszej nie będziesz się ślizgać podczas hamowania, ABS ma mniej pracy ponieważ normalnie hamujesz...
Dwa powyższe są najważniejszymi aspektami które przeważają na plus szerszemu bieżnikowi
Spalanie, opory, owszem, ma być tanio to założyć na auto wszystkie dojazdówki w ilości 4 sztuk... będzie miodzio...
...z 4X HD i Tap4...
Zimówkę czy letnią osobiście wolę ze 195 założyć 205, jak jest 205 wolę założyć 215 itd..
...na wąskiej oponie siadasz w ciężkich warunkach jak kamień w wodę, no chyba że z rozpędu...
...na szerszej oponie jest już o niebo lepiej, nie ryjesz głęboko w śniegu jak krecik...
...na szerszej nie uświadczysz tak prędko boksowania koła w miejscu podczas dynamicznego startu...
...na szerszej nie będziesz się ślizgać podczas hamowania, ABS ma mniej pracy ponieważ normalnie hamujesz...
Dwa powyższe są najważniejszymi aspektami które przeważają na plus szerszemu bieżnikowi
Spalanie, opory, owszem, ma być tanio to założyć na auto wszystkie dojazdówki w ilości 4 sztuk... będzie miodzio...
...z 4X HD i Tap4...
Janusz626 napisał(a):Ale o co wam chodzi.... o szerokość bieżnika czy średnice obręczy.... ? zasadnicza różnica w Waszych porównaniach.
Ja mam na myśli szerokość bieżnika. Natomiast w praktyce jeśli ktoś kupuje obręcze o większej średnicy, bierze kółeczka również o szerszym bieżniku.
EDIT: No oczywiście Bociek, że bieżnika. Dzięki za zauważenie babola.
Ostatnio edytowano 30 lis 2013, 10:50 przez larret, łącznie edytowano 2 razy
To jak auto zachowa się w określonych warunkach to nie jest tylko i wyłącznie kwestia szerokości opon. Dochodzi tutaj wiele czynników, na które składają się np. doświadczenie kierowcy, stan techniczny pojadzu itp . Jeżeli chodzi natomiast o opony to bardziej skłaniał bym się w stronę rodzaju bieżnika i składu mieszanki niż szerokości (jeżeli ktoś chce jeździć jak Kubica to lepiej od razu kupić coś z górnej półki i koniecznie z kolcami ). Tak się właśnie zastanawiam dlaczego kierowcy startujący w rajdach w okresie zimowym mają właśnie "cieńsze" opony? Przecież na szerszych też by dało radę i nawet trochę więcej kolców by sie zmieściło
larret chyba miałeś na myśli szerokość bieżnika a nie przekroju
larret chyba miałeś na myśli szerokość bieżnika a nie przekroju
Jak nie ma polskich znaków to sorry ale pisze ze srajtfona Szajsunga... Amen
Tak nie do końca to prawda. Kierowcy rajdowi sięgają po cieńsze opony jeżeli będą jeździć po śniegu. Sam okres zimowy nie ma tu znaczenia. A co do dywagacji kolegów wcześniej na temat szersza czy cieńsza – ciągle podnosicie argument, ze koniecznie musi być cieńsza opona bo w śniegu jest lepsza i lepiej "ciągnie". Generalnie zgadza się. Tylko zastanówcie się ile czasu podczas zimy jeździcie w śniegu? Śmiem twierdzić że jest to może z 10 % całego okresu. Na pewno nie więcej. Na dodatek jeździcie spokojnie i ostrożnie a nie sportowo. Pozostały okres zimy jeździmy na odśnieżonych drogach albo suchych albo tylko mokrych. Na tego typu nawierzchni cienki opony spowodują poślizg przy ruszaniu i hamowaniu, gorszą przyczepność na zakrętach. Wydaje mi się więc że w związku z tym lepiej założyć normalne opony zgodne z zaleceniami producenta i czuć się bezpiecznie w 90% sytuacji kosztem tych ewentualnych paru procent sytuacji gdzie może przydałaby się węższa opona. Wybór należy do Was.CudownyBocianek napisał(a):Tak się właśnie zastanawiam dlaczego kierowcy startujący w rajdach w okresie zimowym mają właśnie "cieńsze" opony?
Ciekawa dyskusja, ale nikt nie wspomina o aspekcie ekonomicznym.
Poniżej przykładowa kalkulacja:
1. pierwsza zalecana opona do GH to 205/60 R16, cena Dunlopa SP Winter Sport 3D to ok. 400 zł
2. druga zalecana opona do GH to 215/50 R17, cena Dunlopa SP Winter Sport 3D to ok. 600 zł
Czyli różnica przy wymianie kompletu wyniesie 800 zł. Ja kupiłem stalowe felgi 16" za 300 zł, więc nadal mam 500 zł w kieszeni. W okresie zimowym robię ok. 5-7 tys. km, z czego większość po mieście, raz w miesiącu trasa 2x200km, więc wszystkie dywagacje na temat jak wpływa szerokość opony na jazdę mają dla mnie znikome znaczenie.
Ale moja osobista opinia jest taka (chociaż sam jeżdżę na sezonowych), że znakomita większość z nas spokojnie mogłaby jeździć cały rok na oponach całorocznych. Jednak koncerny oponiarskie skutecznie dbają o to, żeby oferta była bardzo ograniczona. Dla 17" tak na szybko znalazłem raptem jeden model hankook'a: H730.
Poniżej przykładowa kalkulacja:
1. pierwsza zalecana opona do GH to 205/60 R16, cena Dunlopa SP Winter Sport 3D to ok. 400 zł
2. druga zalecana opona do GH to 215/50 R17, cena Dunlopa SP Winter Sport 3D to ok. 600 zł
Czyli różnica przy wymianie kompletu wyniesie 800 zł. Ja kupiłem stalowe felgi 16" za 300 zł, więc nadal mam 500 zł w kieszeni. W okresie zimowym robię ok. 5-7 tys. km, z czego większość po mieście, raz w miesiącu trasa 2x200km, więc wszystkie dywagacje na temat jak wpływa szerokość opony na jazdę mają dla mnie znikome znaczenie.
Ale moja osobista opinia jest taka (chociaż sam jeżdżę na sezonowych), że znakomita większość z nas spokojnie mogłaby jeździć cały rok na oponach całorocznych. Jednak koncerny oponiarskie skutecznie dbają o to, żeby oferta była bardzo ograniczona. Dla 17" tak na szybko znalazłem raptem jeden model hankook'a: H730.
Ostatnio edytowano 30 lis 2013, 15:30 przez Slavoo, łącznie edytowano 1 raz
Witam,
nie bardzo wiem jaki sens ma taka dyskusja. Ja wychodzę z założenia, że jeżeli producent wybrał dany wymiar opony/koła do samochodu to po co kombinować? Z jakiegoś powodu taki właśnie wymiar zaleca i nie wydaje mi się, żeby dobór był na podstawie widzimisię.
Nie wydaje mi się aby 15/20mm robiło jakąś specjalną różnicę, w tą czy w inną stronę.
Wydaje mi się, że większa różnicę zrobi jakoś samej opony, jej stan, pochodzenie, etc. Raczej uważam, że na oponach nie wolno oszczędzać, zarówno zimowych jak i letnich. Miałem "przyjemność" jeździć jeden sezon na "budżetowych" oponach i chociaż teraz jeżdżę na Nokianach (zdecydowanie nie jest to jakaś najwyższa półka) ale różnica jest kolosalna i to właściwie w każdym aspekcie trakcji. – wymiar opony dokładnie taki sam, jak wcześniejsza "marketówa".
nie bardzo wiem jaki sens ma taka dyskusja. Ja wychodzę z założenia, że jeżeli producent wybrał dany wymiar opony/koła do samochodu to po co kombinować? Z jakiegoś powodu taki właśnie wymiar zaleca i nie wydaje mi się, żeby dobór był na podstawie widzimisię.
Nie wydaje mi się aby 15/20mm robiło jakąś specjalną różnicę, w tą czy w inną stronę.
Wydaje mi się, że większa różnicę zrobi jakoś samej opony, jej stan, pochodzenie, etc. Raczej uważam, że na oponach nie wolno oszczędzać, zarówno zimowych jak i letnich. Miałem "przyjemność" jeździć jeden sezon na "budżetowych" oponach i chociaż teraz jeżdżę na Nokianach (zdecydowanie nie jest to jakaś najwyższa półka) ale różnica jest kolosalna i to właściwie w każdym aspekcie trakcji. – wymiar opony dokładnie taki sam, jak wcześniejsza "marketówa".
- Od: 1 maja 2013, 13:55
- Posty: 32
- Auto: Mazda 6 – 2012 (USA), 2,5l (2488cc)
Producent Mazda do GH przewiduje średnice obręczy od 16 do 18cali, szerokość bieżnika od 195 do 225mm, wysokość profilu opony to tylko wylicznik z szerokości bieznika potrzebny do zachowania odpowiedniego obwodu kola.
Pytanie...
Czy do 16" musi być 195/205mm a 225 czy 215mm juz nie ?
Czy do 18" przypisany mabyc 225 a 215 juz nie ?
Co to jakies umowne zobowiązanie ?
To co, nie moge mieć 225mm na obręczy 17" ....itd ?
Pewnie mozna, czemu nie, a właściciel i tak się wytlumaczy i powie ze ....producent napisał na tabelce..... blebleble itd.
...z 4X HD i Tap4...
Pytanie...
Czy do 16" musi być 195/205mm a 225 czy 215mm juz nie ?
Czy do 18" przypisany mabyc 225 a 215 juz nie ?
Co to jakies umowne zobowiązanie ?
To co, nie moge mieć 225mm na obręczy 17" ....itd ?
Pewnie mozna, czemu nie, a właściciel i tak się wytlumaczy i powie ze ....producent napisał na tabelce..... blebleble itd.
...z 4X HD i Tap4...
przekopałem się przez temat, ale nie znalazłem mojego przypadku. Czy jako zimówki mogę kupić felgi 16/7JJ/ET55? I jakie do tego opony? Pytam, bo mam opcje kupienia takich alusów od starszej madzi, a w rekomendowanych dla GH są troche inne jednak...
- Od: 21 wrz 2013, 23:29
- Posty: 39
- Auto: Mazda 6 Kombi 2,5 (170KM) 2009r.
Alusy od poprzedniej generacji będą jak najbardziej Ok , ja mam takie, podane parametry są ET tez, przerabialiśmy już to .
Opony już było podawane, 205/60 R16 wg homologacji producenta i ja takie mam.
Opony już było podawane, 205/60 R16 wg homologacji producenta i ja takie mam.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 6993 (208/245)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6