Dobor lancuchow na zime.
Witam szukam nowych aluskow teraz posiadam standardowe aluski mazdy 6 18". Czy takie beda pasowaly bo jest tam et40 a nie bardzo sie w tym orientuje http://www.ebay.co.uk/itm/18-SILVER-RS4 ... RTM1489588 DZIEKI ZA ODP
Witam mam pytanie – czy do mojej mazdy 6 polift 2007 będą pasowały felgi Dotz Hanzo 17 cali 8J, rozstaw śrub 5x114,3, wymiar śrub 115. Obecnie na tych felgach są opony 225/60R 17 99H. Czy jak zamienię te opony na inne będzie wszystko OK, bo z tego co wyczytałem to chyba przy 17 calach opony będą musiały być 215/50 R17 17x7J ET60 ? Więc chyba nic z tego?
- Od: 6 sty 2014, 12:44
- Posty: 6
- Auto: Mazda 6, benzyna 2000 cm
Witam,
Wraz z zakupem innego samochodu (Mazda 3) dostałem felgi Borbet LV 5 8x18 ET45. W raporcie TUV dołączonym do specyfikacji było napisane, że pasują do Mazdy 6 2.2 185KM Sport. Założyłem więc do nich opony o standardowym rozmiarze 225/45R18 (z rantem ochronnym).
Jeśli chodzi o przód to raczej nic nie haczy, natomiast z tyłu przy bardzo dużym przechyle/obciażeniu prawdopodobnie będzie haczyć o rant nadkola (na wybojach). Nie chciałbym dopuścić do takiej sytuacji. Grzebiąc na sieci znalazłem więc 2 rozwiązania:
1. TUV – dostosować kąt nachylenia kół
2. Strona z felgami (ET45 do Mazdy 6 GH) – zagiąć ranty nadkoli tylnych (i przednich, choć z tego co widziałem z przodu są już fabrycznie zagięte).
(Trzecia opcja to pozbycie się tych felg, choć wyglądają przepięknie...)
Która opcja z powyższych jest zalecana?
Jak najbezpieczniej wykonać operację z punktu 2 (w szczególności, żeby nie było odprysków lakieru i żeby nadkole nie rdzewiało).
Rozważam też obniżenie zawieszenia o ok.25 mm – Eibach Pro Kit, ale nie wiem czy wtedy nie będzie większego ryzyka obcierania i będę musiał wrócić do fabrycznych felg z ET60 (nawet po zagięciu rantów nadkoli, którego trochę się obawiam..).
Z góry dzięki za porady.
Wraz z zakupem innego samochodu (Mazda 3) dostałem felgi Borbet LV 5 8x18 ET45. W raporcie TUV dołączonym do specyfikacji było napisane, że pasują do Mazdy 6 2.2 185KM Sport. Założyłem więc do nich opony o standardowym rozmiarze 225/45R18 (z rantem ochronnym).
Jeśli chodzi o przód to raczej nic nie haczy, natomiast z tyłu przy bardzo dużym przechyle/obciażeniu prawdopodobnie będzie haczyć o rant nadkola (na wybojach). Nie chciałbym dopuścić do takiej sytuacji. Grzebiąc na sieci znalazłem więc 2 rozwiązania:
1. TUV – dostosować kąt nachylenia kół
2. Strona z felgami (ET45 do Mazdy 6 GH) – zagiąć ranty nadkoli tylnych (i przednich, choć z tego co widziałem z przodu są już fabrycznie zagięte).
(Trzecia opcja to pozbycie się tych felg, choć wyglądają przepięknie...)
Która opcja z powyższych jest zalecana?
Jak najbezpieczniej wykonać operację z punktu 2 (w szczególności, żeby nie było odprysków lakieru i żeby nadkole nie rdzewiało).
Rozważam też obniżenie zawieszenia o ok.25 mm – Eibach Pro Kit, ale nie wiem czy wtedy nie będzie większego ryzyka obcierania i będę musiał wrócić do fabrycznych felg z ET60 (nawet po zagięciu rantów nadkoli, którego trochę się obawiam..).
Z góry dzięki za porady.
- Od: 5 lip 2007, 16:07
- Posty: 32
- Skąd: Będzin
- Auto: Mazda 6 '09 GH R2AA 185KM
Witam,
Mam taki problem. Zakupiłem moją Mazde 6 kombi (2008 MZR) z felgami 18" założone ma oponki Pirelli 225/45 R18 95W. Mam wrażenie że koła delikatnie wystają za obrys samochodu. Dodatkowo kiedy skręcam dość raptownie mam wrażenie że obcierają w słyszalny sposób. To samo dzieje się przejeżdżając przez "leżącego policjanta". Zwłaszcza wiozę parę osób. Niemiec od którego kupowałem autko coś wspominał o obniżonych sprężynach ale podobno miały być oryginalne i jak najbardziej przystosowane do tego samochodu. Zastanawiam się nad zmiana na 17 z większym profilem aby uniknąć tego przykrego dźwięku.
Czy to obcieranie jest wynikiem jakiejś usterki zawieszenia czy raczej te kółka są nieodpowiednie ( z tego co wiem to te Mazdy powinny bez problemu na takich latać)...
Mam taki problem. Zakupiłem moją Mazde 6 kombi (2008 MZR) z felgami 18" założone ma oponki Pirelli 225/45 R18 95W. Mam wrażenie że koła delikatnie wystają za obrys samochodu. Dodatkowo kiedy skręcam dość raptownie mam wrażenie że obcierają w słyszalny sposób. To samo dzieje się przejeżdżając przez "leżącego policjanta". Zwłaszcza wiozę parę osób. Niemiec od którego kupowałem autko coś wspominał o obniżonych sprężynach ale podobno miały być oryginalne i jak najbardziej przystosowane do tego samochodu. Zastanawiam się nad zmiana na 17 z większym profilem aby uniknąć tego przykrego dźwięku.
Czy to obcieranie jest wynikiem jakiejś usterki zawieszenia czy raczej te kółka są nieodpowiednie ( z tego co wiem to te Mazdy powinny bez problemu na takich latać)...
Jezierro
jezier69 napisał(a):Niemiec, od którego kupowałem autko, coś wspominał o obniżonych sprężynach, ale podobno miały być oryginalne i jak najbardziej przystosowane do tego samochodu.
Przystosowane to są, bo przeznaczone są do tego auta...
Niestety, obniżają ono zawieszenie auta (zależy od producenta sprężyn) od 25mm do 45mm
Myśle, że lepiej sprawdź co masz założone i zastanów się nad zmianą ich na te standardowe (fabryczne)...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Czy wie ktoś może jakie sprężyny sie montuje oryginalnie? Czy istnieją jakieś sensowne zamienniki? Problem tarcia kół niestety doprowadza mnie do pasji zwłaszcza jak ostro wchodzę w zakręt albo jade z kilkoma osobami. Madzia ładnie wygląda na 18tkach i nie chce ich zmieniać wiec pozostaja sprężyny...
Jezierro
Sam napisałeś, że kupiłeś od Niemca... i że mówił on Tobie o obniżonym zawieszeniu...
Powinieneś mieć TUV, gdzie muszą być wpisane wszystkie modyfikacje...
ps. aby napisać kod produktu musisz mi podać wersję nadwozia...
Powinieneś mieć TUV, gdzie muszą być wpisane wszystkie modyfikacje...
ps. aby napisać kod produktu musisz mi podać wersję nadwozia...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
a ET? Np. te beda dobre http://allegro.pl/4-x-felgi-stalowe-16- ... 06804.html
- Od: 14 paź 2014, 10:14
- Posty: 4
- Auto: MAZDA 6 2.0CiTD 140KM 2008r.
Panowie, czy Felgi 8Jx18" ET40 z oporami 225/45 wejda bez problemu na GH Czy jednak to ET jest zbyt niskie
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Od: 24 sie 2014, 23:10
- Posty: 497 (15/1)
- Skąd: Wiedeń
- Auto: Obecnie:Mazda3 BK Z6 '07 Sport Galaxy Grey by Daniel
Poprzednio:
Mazda6 Sport GH L5 '08 Cristal White Pearl by Daniel
Czy ma ktoś doświadczenie z felgami HIJOIN HRS Co to za firma Warto to kupować
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Od: 24 sie 2014, 23:10
- Posty: 497 (15/1)
- Skąd: Wiedeń
- Auto: Obecnie:Mazda3 BK Z6 '07 Sport Galaxy Grey by Daniel
Poprzednio:
Mazda6 Sport GH L5 '08 Cristal White Pearl by Daniel
Moja Madzia (6 z 2008 r.) śmiga na fabrycznych 17' alu. felgach, a na nich są oponki 215/50R17 95V (już zmęczone), chciałbym więcej "gumki" (lepszego komfortu na Naszych "cudnych" drogach), więc upatrzyłem sobie 215/60R17 (prawdopodobnie Uniroyal RainExpert, bo takie – tylko 15' – sprawdziły mi się fajnie w Mazdce 626), ewentualnie 215/55R17 (ale RainExpert nie ma, tylko nieznane dla mnie Rainsport), czy będą może OK?
Na zimę planuję zakup alu. felg 16' (poluję na oryg.), czy zamiast zalecanych 205/60R16, mogę wrzucić 205/65R16 (nie mam jeszcze pojęcia jakiej firmy i który model )?
Na zimę planuję zakup alu. felg 16' (poluję na oryg.), czy zamiast zalecanych 205/60R16, mogę wrzucić 205/65R16 (nie mam jeszcze pojęcia jakiej firmy i który model )?
- Od: 18 lut 2010, 16:25
- Posty: 4
- Skąd: Grajewo
- Auto: Mazda 626 DiTD (czy Turbo Di?) 2.0 101 km 98', Mazda 6 GH 2.0 147 km LPG 08', Tico Ruda Bestia :)
Jakie łańcuchy zimowe wybrać – czy na opony 195 / 65 / R15 lepiej wybrać łancuchy z ogniwami 12mm, na przykład takie
http://allegro.pl/mocne-12mm-lancuchy-n ... 20299.html
czy z ogniwami mniejszymi?
http://allegro.pl/mocne-12mm-lancuchy-n ... 20299.html
czy z ogniwami mniejszymi?
- Od: 16 lut 2014, 10:18
- Posty: 19
- Auto: Mazda 6, 2007, 2.0 LPG
Potrzebuję info o felgach, mam fabryczne 17" ale moim zdaniem są stanowczo za małe i chcę zmienić na 18" Producent podaje wymiary zamienników takie:
Felgi zamienne pasujące do samochodu MAZDA 6 2011 2.0
7 x 17 ET50
7 x 18 ET50
7,5 x 18 ET60
Tylko moje pytanie jest czy te ostatnie tzn 7,5x18 ET60 nie będą tarły przy pełnym obciążeniu, bo takowe mi się czasem zdarza. Ktoś pisał że 18" trze o nadkole i się zastanawiam czy szukać felg z ET50 czy 60? Hmm
Felgi zamienne pasujące do samochodu MAZDA 6 2011 2.0
7 x 17 ET50
7 x 18 ET50
7,5 x 18 ET60
Tylko moje pytanie jest czy te ostatnie tzn 7,5x18 ET60 nie będą tarły przy pełnym obciążeniu, bo takowe mi się czasem zdarza. Ktoś pisał że 18" trze o nadkole i się zastanawiam czy szukać felg z ET50 czy 60? Hmm
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6