Dobor lancuchow na zime.
Witam,
Panowie, sam w tym samym momencie mocno ćwiczyłem temat i mam parę ciekawostek . Najpierw krótkie podsumowanie. Podobnie jak u Was:
1) ASO mazda BMG Gdańsk i instrukcja: "na 17" i 18" cali nie można montować łańcuchów" tylko autosocks, ale tak jak pisał piecia_30 w Austrii to nie jest coś co Policaje uznają za łańcuch
2) Pewag: ostrzeżenie że wg. ASO i ich doświadczeń żadne łańcuchy nie wejdą na 17' w M6 GH
3) firmy sprzedające łańcuchy – zero pojęcia o problemach jak w pkt 1 i 2 – byle coś sprzedać, a jak ja mówiłem czy są pewni że wejdą bo słyszałem że mogą być z tym problemy, to po oględzinach kiwali głowami i mówili że jak tak to tylko "spikes-spidery" czyli 1500zł! – innymi słowy naciągacze – M A S A K R A i zero profesjonalnego pojęcia.
Kupiłem więc (między innymi po przeczytaniu Waszych postów) Pewag SMX 73 (370zł – AutoCaros Gdańsk) i stwierdziłem że przymierzę, a jak będzie mało miejsca to najwyżej na allegro za 300zł sprzedam i tyle.
W miedzy czasie zajrzałem jeszcze do Salonu obejrzeć dokładnie i porównać ilość miejsca w nadkolach innej 6-ki z oryginalnymi 17" i
faktycznie, na oryginalnych 17" jest bardzo mało miejsca ! właściwie 2x mniej niż przy moich 17".
Ja mam nie oryginalne alu tylko Alcara DOTZ Shuriken.
Pomyślałem, że nie rozmiar (215/50 R17) ma tu zasadnicze znaczenie, a ET, czyli odsadzenie felgi od piasty.
Przypomniało mi się, że pierwsze 17' które błędnie sprzedano mi do mojej M6 (bo taki wzór podobał mi się najbardziej) to AEZ Wave, które miały ET 40 i wystawały lekko za nadkola. Musiałem zmienić na DOTZ Shuriken, które mają ET 48!
Idąc dalej tym tropem zapytałem Pana w salonie jakie ET mają oryginalne
Pan w salonie BMG oczywiście nie wiedział jakie, ale wnioskuję że około 55, bo dużo bardziej siedzą w nadkolu a i odległość od barku opony do elementów zawieszenia i czujników ABS/ESP jest znacznie mniejsza.
Podsumowując, dla montażu łańcuchów na koło 215/50 R17 w Mazdzie 6GH (lifting 2010) nie rozmiar samego koła ma znaczenie a ET felgi. Jeśli ktoś ma oryginalne felgi z dużą wartością ET, może być problem. Ja na nieoryginalnych Shurikenach z ET 48 bez problemu założyłem łańcuchy Pewag Sportmatik (SMX 73) i przetestowałem w jeździe (szybko, wolno, mocno skręcone koła, przód/tył itp.) po śniegu i nie widzę problemów – jest jeszcze zapas miejsca.
Mam nadzieję, że przyda się ten mój przydługi wywód innym forumowiczom
Panowie, sam w tym samym momencie mocno ćwiczyłem temat i mam parę ciekawostek . Najpierw krótkie podsumowanie. Podobnie jak u Was:
1) ASO mazda BMG Gdańsk i instrukcja: "na 17" i 18" cali nie można montować łańcuchów" tylko autosocks, ale tak jak pisał piecia_30 w Austrii to nie jest coś co Policaje uznają za łańcuch
2) Pewag: ostrzeżenie że wg. ASO i ich doświadczeń żadne łańcuchy nie wejdą na 17' w M6 GH
3) firmy sprzedające łańcuchy – zero pojęcia o problemach jak w pkt 1 i 2 – byle coś sprzedać, a jak ja mówiłem czy są pewni że wejdą bo słyszałem że mogą być z tym problemy, to po oględzinach kiwali głowami i mówili że jak tak to tylko "spikes-spidery" czyli 1500zł! – innymi słowy naciągacze – M A S A K R A i zero profesjonalnego pojęcia.
Kupiłem więc (między innymi po przeczytaniu Waszych postów) Pewag SMX 73 (370zł – AutoCaros Gdańsk) i stwierdziłem że przymierzę, a jak będzie mało miejsca to najwyżej na allegro za 300zł sprzedam i tyle.
W miedzy czasie zajrzałem jeszcze do Salonu obejrzeć dokładnie i porównać ilość miejsca w nadkolach innej 6-ki z oryginalnymi 17" i
faktycznie, na oryginalnych 17" jest bardzo mało miejsca ! właściwie 2x mniej niż przy moich 17".
Ja mam nie oryginalne alu tylko Alcara DOTZ Shuriken.
Pomyślałem, że nie rozmiar (215/50 R17) ma tu zasadnicze znaczenie, a ET, czyli odsadzenie felgi od piasty.
Przypomniało mi się, że pierwsze 17' które błędnie sprzedano mi do mojej M6 (bo taki wzór podobał mi się najbardziej) to AEZ Wave, które miały ET 40 i wystawały lekko za nadkola. Musiałem zmienić na DOTZ Shuriken, które mają ET 48!
Idąc dalej tym tropem zapytałem Pana w salonie jakie ET mają oryginalne
Pan w salonie BMG oczywiście nie wiedział jakie, ale wnioskuję że około 55, bo dużo bardziej siedzą w nadkolu a i odległość od barku opony do elementów zawieszenia i czujników ABS/ESP jest znacznie mniejsza.
Podsumowując, dla montażu łańcuchów na koło 215/50 R17 w Mazdzie 6GH (lifting 2010) nie rozmiar samego koła ma znaczenie a ET felgi. Jeśli ktoś ma oryginalne felgi z dużą wartością ET, może być problem. Ja na nieoryginalnych Shurikenach z ET 48 bez problemu założyłem łańcuchy Pewag Sportmatik (SMX 73) i przetestowałem w jeździe (szybko, wolno, mocno skręcone koła, przód/tył itp.) po śniegu i nie widzę problemów – jest jeszcze zapas miejsca.
Mam nadzieję, że przyda się ten mój przydługi wywód innym forumowiczom
Pozdrawiam,
Michał.
Michał.
- Od: 22 sty 2012, 23:56
- Posty: 11
- Skąd: Gdańsk
- Auto: M6 GH MZR-CD 2.2 Sport, '2010/11, K&N Powered
Megane Coupe 1,4 TCe SL Exception 2010
Witam, mam zamiar kupić alu 18 do mojej mazdy. Jakie może być najmniejsze ET? Wejdzie np felga z ET 45?
-
zool234
zool234 napisał(a):Witam, mam zamiar kupić alu 18 do mojej mazdy. Jakie może być najmniejsze ET? Wejdzie np felga z ET 45?
a czytal kolega ten watek?
chociaz pierwsza strone?
Edit:
ten watek dotyczy zalecanych rozmiarow... czyli standardow...
jezeli ktoz chce kupic sobie lepsze felgi i ma pytania, to zapraszam tutaj:
viewtopic.php?f=97&t=33217
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Po dlugiej walce z felgami stanelo na tym ze na poklad zawitaly ORI 17"
Cena byla okazyjna wiec komplet nowek zostal dostarczony do domu.
Sa to 17-stki o wzorze 22 (chyba wycofane juz z produkcji)
Mi sie podoba
Cena byla okazyjna wiec komplet nowek zostal dostarczony do domu.
Sa to 17-stki o wzorze 22 (chyba wycofane juz z produkcji)
Mi sie podoba
zielony110 napisał(a):Mi sie podoba
I to jest najważniejsze
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 6993 (208/245)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Waldek91 napisał(a):wyjątkowo łatwy w utrzymaniu czystości
Dokładnie, nie mam trudno dostępnych miejsc, i zawsze będzie łatwo doczyścić
A felgi super
Dzieki za opinie
Przynajmniej nie mam problemu ze opona wystaje poza obrys auta.
Na poprzednich opona z przodu wystawala ok 5mm (tyl byl ok) i powodowalo to wzrost spalania o 3L/100km
Teraz po zmianie spalanie wrocilo do normy
NUPLIK napisał(a):witam. Mam pytanie odnośnie felg posiadam teraz w mazdzie 626gf felgi 16 cali a opony 205/55 czy podejdą orginalne felgi z mazdy 6 rok 2003 oczywiscie 16
Kolego pytanie dotyczy dzialu GG/GY jezeli myslisz o mazdzie z 2003 roku.
Tutaj mamy GH czyli mazda po 2008 roku.
205/55/16 do GG pasuja. Musisz tylko sprawdzic jakie masz ET
Tomek6 napisał(a):wiesiekj napisał(a): jak przejde z opony 215/50/17 na 215/45/17 opony letnie
W jakim celu? Będziesz miał mniejszą średnicę koła za czym idzie m.in. lekko fałszywe wskazanie prędkościomierza.
hm... aby to zminimalizowac bez zmiany wielkosci felgi, to trzeba by zastosowac opony o szerokosci 230mm , a to chyba juz nie pasuje do M6...
ps. Tomek6, delikatnie to okresliles...
lekko fałszywe wskazanie prędkościomierza
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6