Sprzęgło, ruszanie, dławienie – nowe auto (docieranie)

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez shakermaker » 29 paź 2008, 23:44

Witam,
jestem posiadaczem nowej 6-stki z 2.5 litrowym silnikiem.

Mam pewien problem, ktory psuje (poza tym ze M6 jest glosna powyzej 130km/h), ogolem dobry caloksztalt samochodu – polega on mianowicie na trudnosci z ruszaniem samochodem. W momencie gdy wrzucam jedynke musze dodac zdecydowanie duzo gazu (lub bardzo ale to bardzo lagodnie puszczac sprzeglo) zeby samochod nie ruszal z przysiadem, lub skokami do przodu (co raczej nie wynika ze zlych umiejetnosci kierowcy). Problem w moim odczuciu w ogole nie powinien miec miejsca (zwlaszcza ze samochod ma "troche" koni pod maska).

Czy ktos ma moze podobny problem z ruszaniem lub ogolem ze sprzeglem? A moze na dodatek ktos z Was szanowni Grupowicze zna rozwiazanie dla moich bolaczek?[/b]

Poza tym czy dla kogos z Was nowa M6 '08 nie jest ciut glosnawa przy jezdzie na autostradzie?
Początkujący
 
Od: 29 paź 2008, 23:33
Posty: 5
Skąd: opolskie
Auto: mazda 6 2.5 benzyna TOP, 2008
mazda 2 1.4 diesel, 2004

Postprzez magicadm » 29 paź 2008, 23:48

Wyglada na to, że wraca problem okładzin tarczy sprzęgła :|
Podobne zjawisko było w starych 6-tach w benzynie – były na to akcje serwisowe
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez BlackM3 » 30 paź 2008, 08:38

shakermaker, samochód mam inny niż Ty, bo jest to Mazda 3 w dieslu, ale problem podobny. Nie mam pojęcia z czego to wynika, ale jest to bardzo denerwujące.
Medium – Bozon Records Tour
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2008, 14:01
Posty: 218 (0/4)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 3, BK, Y6 (1.6 CiTD / PSA)

Postprzez Globy » 30 paź 2008, 09:29

shakermaker napisał(a):Poza tym czy dla kogos z Was nowa M6 '08 nie jest ciut glosnawa przy jezdzie na autostradzie?

W tej kwestii winni wypowiedzieć się posiadacze, np. Paweł lub Tarkan.

Czy Twoje auto jest nowe-nowe, czyli ma mały przebieg? Jeśli to dopiero kilka tysięcy kilometrów, poczekałbym na całkowite dotarcie elementów. Jeśli nadal problem będzie się powtarzał, udaj się do ASO na wymianę sprzęgła.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Cantore » 30 paź 2008, 10:48

shakermaker napisał(a):W momencie gdy wrzucam jedynke musze dodac zdecydowanie duzo gazu (lub bardzo ale to bardzo lagodnie puszczac sprzeglo) zeby samochod nie ruszal z przysiadem, lub skokami do przodu (co raczej nie wynika ze zlych umiejetnosci kierowcy).

A jak ja opisywałem to w swojej 6, to przypisywano mi brak umiejętności. A to okazuje się, że wina leży w
magicadm napisał(a):Wyglada na to, że wraca problem okładzin tarczy sprzęgła


Jeśli auto nie jest na gwarancji to ile za to trzeba zapłacić (M6, benz. 2.0 2003r.)
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2008, 15:10
Posty: 166 (0/2)
Auto: Mazda 6 (2004 r.), benzyna 2.0

Postprzez BlackM3 » 30 paź 2008, 11:28

Cantore zaradziłeś jakoś na to?
Medium – Bozon Records Tour
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2008, 14:01
Posty: 218 (0/4)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 3, BK, Y6 (1.6 CiTD / PSA)

Postprzez magicadm » 30 paź 2008, 11:34

Cantore napisał(a):Jeśli auto nie jest na gwarancji to ile za to trzeba zapłacić (M6, benz. 2.0 2003r.)

Zależy czy robisz to na ORY i czy wymieniasz dobre stare na dobre nowe czy tylko przyczyną problemu czyli w większosci tarczę.
Robocizna to koszt od 300 do pewnie 700zł (choć nic mnie nie zdziwi)
Tarcza z ASO kosztuje niecałe 400zł. Z IC ok 200zł – tylko nie wiem ile jest warta, te z ASO powinny być bez tej wady.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez shakermaker » 30 paź 2008, 19:07

Nie wiem w ktorym momencie jest dla Ciebie nowy-nowy :) ale samochod jest uzytkowany od dwoch czy trzech miesiecy i ma przejechane okolo 2 tysiace km i od samego poczatku sa tego typu problemy.
Początkujący
 
Od: 29 paź 2008, 23:33
Posty: 5
Skąd: opolskie
Auto: mazda 6 2.5 benzyna TOP, 2008
mazda 2 1.4 diesel, 2004

Postprzez Globy » 30 paź 2008, 19:48

Na Twoim miejscu przejechałbym jeszcze kilka tysięcy kilometrów (ok. 2) i zgłosił ten problem do obligatoryjnego rozwiązania na pierwszym przeglądzie w ASO <usmiech>
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez shakermaker » 30 paź 2008, 19:58

Globy napisał(a):Na Twoim miejscu przejechałbym jeszcze kilka tysięcy kilometrów (ok. 2) i zgłosił ten problem do obligatoryjnego rozwiązania na pierwszym przeglądzie w ASO <usmiech>


Rzecz w tym, że bylem na takim pierwszym przeglądzie – gdzie stwierdzono, ze ten typ tak ma. No ale zobaczymy.
Kolejny obowiązkowy przegląd jest po roku czy 20K km tak więc zobaczymy jak to wszystko sie bedzie rozwijac.

Ale czy nikt z Was nie uważa że może to być jakiś problem z silnikiem – jakby cos w rodzaju dziury?
Początkujący
 
Od: 29 paź 2008, 23:33
Posty: 5
Skąd: opolskie
Auto: mazda 6 2.5 benzyna TOP, 2008
mazda 2 1.4 diesel, 2004

Postprzez Globy » 30 paź 2008, 20:15

Nie, to zdecydowanie problem układu przeniesienia napędu. Swoją drogą, żenująca odpowiedź – nie zostawiaj tak tego, zażądaj auta zastępczego i zostaw im auto albo napisz do importera.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez magicadm » 30 paź 2008, 21:49

Globy napisał(a):Nie, to zdecydowanie problem układu przeniesienia napędu.

Dokładnie
Szkoda poduszek zawieszenia, przegubów i skrzyni biegów :|
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Cantore » 30 paź 2008, 22:23

BlackM3 napisał(a):Cantore zaradziłeś jakoś na to?

Nie zaradziłem. Po prostu puszczam delikatnie sprzęgło, następnie przytrzymuję je trochę cały czas dodając gazu, później znowu puszczam. Nie wiem, czy ta technika jazdy nie spowoduje później jakiś usterek. Co sadzicie?
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2008, 15:10
Posty: 166 (0/2)
Auto: Mazda 6 (2004 r.), benzyna 2.0

Postprzez Globy » 30 paź 2008, 22:27

Też tak robiłem w 626 GE KL po wymianie sprzęgła na nowe i koła zamachowego na lżejsze. Niestety wkur... mnie to długo, aż się przyzwyczaiłem i w następnym samochodzie niesamowitą radość sprawiło mi "normalne" ruszanie ;) Z tego co wiem, w Mazdach nawet na dystansie 10 kkm dociera się układ sprzęgła i biegów, jednak w takim przypadku nie dałbym za wygraną i żądał naprawy lub wymiany auta. Zawsze są Interwencje Auto Świata <usmiech>
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez magicadm » 30 paź 2008, 22:28

Cantore napisał(a):Nie wiem, czy ta technika jazdy nie spowoduje później jakiś usterek. Co sadzicie?

Najwyżej przypalisz i tak g. wartą tarczę :)
Co ciekawe – u mnie ten problem objawia się sporadycznie – i tylko na bardzo rozgrzanym silniku po długiej trasie. w poprzednim autku miałem odwrotnie :|
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez tomekrvf » 30 paź 2008, 22:46

Ja tez jestem za złym materiałem okładziny tarczy sprzęgła ewentualnie docisk sprzęgła ma zbyt dużą siłę docisku.
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez BlackM3 » 30 paź 2008, 22:56

W takim razie, co robić jak szarpie – zmieniać, nie zmieniać? Mówicie, że nowe długo się dociera, więc pewnie nie przyniesie to poprawy.
Medium – Bozon Records Tour
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2008, 14:01
Posty: 218 (0/4)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 3, BK, Y6 (1.6 CiTD / PSA)

Postprzez tarkan » 31 paź 2008, 09:52

Panowie, skoro ja z automatu przesiadłem się na manuala i zgasł mi przy ruszaniu tylko 2 razy :P , więc myślę, że to jest kwestia jednostki – w tym przypadku auta shakermaker'a. Nie zauważyłem dużych niedogodności ze sprzęgłem u siebie (mam 3 tys. na liczniku). Koledze, również jak poprzednicy, radzę zwrócić serwisowi na to uwagę, przy pierwszym przeglądzie po 5 tys. km. Z drugiej strony, szkoda, że mieszkasz daleko, można by było zawsze się przesiąść do testu i sprawdzić moje i twoje auto...
Moja nowa Mazda 6 "wyjechała z tłumu"... http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=59909&start=0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2006, 00:00
Posty: 426
Skąd: Warszawa / Sokółka
Auto: M6 '08 GH 2.5 MZR TOP

Postprzez magicadm » 31 paź 2008, 10:53

BlackM3 napisał(a):Mówicie, że nowe długo się dociera

Można mu troszkę "pomóc" :)
Delikatnie przypalić – np podczas podjazdu na krawężnik. Tylko delikatnie, że by nie spalić całkowicie.
U mnie to pomogło, ale nie biorę odpowiedzialności za inne autka.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez BlackM3 » 31 paź 2008, 12:13

W takim razie jakie sprzęgło kupić, żeby nie szarpało? Co polecicie?
Medium – Bozon Records Tour
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2008, 14:01
Posty: 218 (0/4)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 3, BK, Y6 (1.6 CiTD / PSA)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6