Automatyczna skrzynia biegów – awaria

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Dalama » 17 paź 2016, 20:23

Od razu na wstępie zaznaczę, że jestem totalny laik z zakresu mechaniki pojazdów <co?> .

W trakcie jazdy moją Mazdą wyświetliło mi AT i check engine na desce rozdzielczej.
Zjechałem na pobocze, zgasiłem silnik i po krótkim czasie odpaliłem ponownie. Błędy zniknęły ale pojawiły się ponownie po paru kilometrach jazdy i do tego w korku.
Już w trakcie jazdy odczułem dziwne zachowanie skrzyni biegów. Szarpanie, momentami jakby sprzęgło nie łapało, silnik na wysokich obrotach. Po pracy auto jechało dłuższy czas bez problemów ale po jakichś 15 km historia od nowa.
Na drugi dzień przyjechałem jeszcze autem do pracy. Ale AT i check engine już świeciło się cały czas.

Zaznaczę, że mieszkam i pracuję w Szwajcarii i naprawy TU są holendernie drogie albo w ogóle pewnych rzeczy tu się nie robi.

Więc dużo nie myśląc zacząłem poszukiwać rozwiązania na internecie. Niezbyt to szło będąc w pracy. Doczytałem by sprawdzić stan oleju, ale już nie doczytałem jak. I sprawdziłem na zimno. Na bagnecie zero. No to kupiłem 2 L oleju w serwisie Mazdy i wlałem praktycznie wszystko póki się nie pokazał stan na bagnecie. Oczywiście stan oleju sprawdzany przy wyłączonym silniku <glupek2> .

Po wlaniu oleju autko odpaliłem. No i kolega co stał na zewnątrz krzyczy bym wyłączył. Cała chłodnica, silnik, wszystko w oleju. Nie mam foty ale spod korka chłodnicy wyszło masło. Masakra jednym słowem <płacze> .
Na drugi dzień autko zaholowane na lawecie do małego "znajomego" warsztatu. I pierwsze co mi gościu mówi (Albańczyk), że błędy z silnikiem, z jednym z cylindrów, że trza motor wyjąć, że to kosztuje......
.....2.5k franoli. Nogi się pode mną ugięły :| .

Instynkt od razu wrzeszczał by auto zabierać i w nogi. Auto jakoś jechało ale z znajomymi juz felerami ze skrzynią biegów. Acha, zdążyłem jeszcze przytomnie spytać co ze skrzynią biegów bo od tego się wszystko zaczęło. A on zdziwiony o co pytam i podpina kompa. Zdążyłem tylko odczytać Magnetic Valve. Gościu mi za przeproszeniem "śmierdział" kłamstwem.
Po dwóch tygodniach kolega przywiózł ELM 327 / OBDII czy jak to się zwie i próbujemy cos z tym zdziałać. Pierwsze co to aku było padnięte i w ruch poszły kable. Przejechałem potem powoli ze 3 km by troszkę aku naładować. No i sprawdzamy. Wpierw na androidzie przez Torque i jedyne co pokazało to kod błędu P0777.
Na drugi dzień doczytałem tu o programie FORScan i już samodzielnie i pierwszy raz w zyciu próbowałem odczytać co dolega mojej Madzi <nauka> . Poniżej moje wypociny, ja mało co z tego rozumiem <czytaj> .

Jakiej pomocy tu oczekuję... Informacji co autku dolega, jak leczyć czy leczyć i za ile i gdzie, czy warto ciągnąć na lawecie do Polski czy szukać coś u Niemców przy granicy z Szwajcarią. Bo jak na dzień dzisiejszy jestem w kropce i nie wiem co z tym z fantem począć. Najważniejsza informacja to koszt naprawy jeśli taka wchodzi w grę. Potem scenariusz już się sam ułoży.

FORScan <czytaj> :
===TCM DTC P0732:00-68===
Kod: P0732 – Nieprawidłowe przełożenie 2 biegu

Status:
– Wczesniej zapisany kod DTC – nieobecny w czasie wydania polecenia.
– Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
– Test nie został ukończony

Moduł: Moduł sterowania przekładnią (Transmission Control Module).

Zamrożone ramki :
-DTC: --- – DTC który spowodował zapisanie wymaganych danych chwilowych
-LOAD: 28.24 % – Wyliczona wartosc obciazenia
-ECT: 76 °C – Czujnik temperatury cieczy chłodzącej
-RPM: 2560 obr/min – Obroty silnika na minute
-VSS: 21.0 km/h – Prędkość pojazdu
-SPARKADV: 39.00 ° – Wyprzedzenie zapłonu
-IAT: 20 °C – Temperatura powietrza zasysanego (Intake Air Temperature).
-TP: 19.61 % – Pozycja przepustnicy
-RUNTM: 66 s – Czas od uruchomienia silnika
-WARM_UPS: 1 – Liczba przypadków rozgrzania silnika od czasu wykasowania DTCs
-CLR_DIST: 3.0 km – Odległość przejechana od wykasowania diagnostycznych kodów usterek
-VPWR: 13.84 V – Napięcie modułu sterującego
-APP_D: 19.61 % – Położenie pedału przyspiesznika D
===END TCM DTC P0732:00-68===

===TCM DTC P0734:00-68===
Kod: P0734 – Nieprawidłowe przełożenie 4 biegu

Status:
– Wczesniej zapisany kod DTC – nieobecny w czasie wydania polecenia.
– Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
– Test nie został ukończony

Moduł: Moduł sterowania przekładnią (Transmission Control Module).

Zamrożone ramki :
-DTC: --- – DTC który spowodował zapisanie wymaganych danych chwilowych
-LOAD: 25.88 % – Wyliczona wartosc obciazenia
-ECT: 112 °C – Czujnik temperatury cieczy chłodzącej
-RPM: 793 obr/min – Obroty silnika na minute
-VSS: 54.0 km/h – Prędkość pojazdu
-SPARKADV: 9.50 ° – Wyprzedzenie zapłonu
-IAT: 18 °C – Temperatura powietrza zasysanego (Intake Air Temperature).
-TP: 12.94 % – Pozycja przepustnicy
-RUNTM: 134 s – Czas od uruchomienia silnika
-WARM_UPS: 1 – Liczba przypadków rozgrzania silnika od czasu wykasowania DTCs
-CLR_DIST: 4.0 km – Odległość przejechana od wykasowania diagnostycznych kodów usterek
-VPWR: 13.46 V – Napięcie modułu sterującego
-APP_D: 14.90 % – Położenie pedału przyspiesznika D
===END TCM DTC P0734:00-68===

===TCM DTC P0735:00-6C===
Kod: P0735 – Nieprawidłowe przełożenie 5 biegu

Status:
– DTC zmienił się w usterkę stałą – usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia
– Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
– Test nie został ukończony

Moduł: Moduł sterowania przekładnią (Transmission Control Module).

Zamrożone ramki :
-DTC: --- – DTC który spowodował zapisanie wymaganych danych chwilowych
-LOAD: 61.96 % – Wyliczona wartosc obciazenia
-ECT: 126 °C – Czujnik temperatury cieczy chłodzącej
-RPM: 2530 obr/min – Obroty silnika na minute
-VSS: 82.0 km/h – Prędkość pojazdu
-SPARKADV: 32.00 ° – Wyprzedzenie zapłonu
-IAT: 14 °C – Temperatura powietrza zasysanego (Intake Air Temperature).
-TP: 26.67 % – Pozycja przepustnicy
-RUNTM: 48 s – Czas od uruchomienia silnika
-WARM_UPS: 2 – Liczba przypadków rozgrzania silnika od czasu wykasowania DTCs
-CLR_DIST: 7.0 km – Odległość przejechana od wykasowania diagnostycznych kodów usterek
-VPWR: 13.34 V – Napięcie modułu sterującego
-APP_D: 24.71 % – Położenie pedału przyspiesznika D
===END TCM DTC P0735:00-6C===

===TCM DTC P0741:00-6C===
Kod: P0741 – Działanie obwodu lub zacięty wyłączony TCC

Status:
– DTC zmienił się w usterkę stałą – usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia
– Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
– Test nie został ukończony

Moduł: Moduł sterowania przekładnią (Transmission Control Module).

Zamrożone ramki :
-DTC: --- – DTC który spowodował zapisanie wymaganych danych chwilowych
-LOAD: 60.78 % – Wyliczona wartosc obciazenia
-ECT: 127 °C – Czujnik temperatury cieczy chłodzącej
-RPM: 2672 obr/min – Obroty silnika na minute
-VSS: 85.0 km/h – Prędkość pojazdu
-SPARKADV: 33.00 ° – Wyprzedzenie zapłonu
-IAT: 14 °C – Temperatura powietrza zasysanego (Intake Air Temperature).
-TP: 26.67 % – Pozycja przepustnicy
-RUNTM: 51 s – Czas od uruchomienia silnika
-WARM_UPS: 2 – Liczba przypadków rozgrzania silnika od czasu wykasowania DTCs
-CLR_DIST: 7.0 km – Odległość przejechana od wykasowania diagnostycznych kodów usterek
-VPWR: 13.34 V – Napięcie modułu sterującego
-APP_D: 24.31 % – Położenie pedału przyspiesznika D
===END TCM DTC P0741:00-6C===

===TCM DTC P0744:00-6C===
Kod: P0744 – Sygnał przerywany w obwodzie TCC

Status:
– DTC zmienił się w usterkę stałą – usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia
– Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
– Test nie został ukończony

Moduł: Moduł sterowania przekładnią (Transmission Control Module).

Zamrożone ramki :
-DTC: --- – DTC który spowodował zapisanie wymaganych danych chwilowych
-LOAD: 19.22 % – Wyliczona wartosc obciazenia
-ECT: 131 °C – Czujnik temperatury cieczy chłodzącej
-RPM: 1467 obr/min – Obroty silnika na minute
-VSS: 38.0 km/h – Prędkość pojazdu
-SPARKADV: 7.50 ° – Wyprzedzenie zapłonu
-IAT: 19 °C – Temperatura powietrza zasysanego (Intake Air Temperature).
-TP: 13.33 % – Pozycja przepustnicy
-RUNTM: 2154 s – Czas od uruchomienia silnika
-WARM_UPS: 4 – Liczba przypadków rozgrzania silnika od czasu wykasowania DTCs
-CLR_DIST: 15.0 km – Odległość przejechana od wykasowania diagnostycznych kodów usterek
-VPWR: 13.15 V – Napięcie modułu sterującego
-APP_D: 14.90 % – Położenie pedału przyspiesznika D
===END TCM DTC P0744:00-6C===

===TCM DTC P0777:00-64===
Kod: P0777 – PCB – zacięty włączony

Status:
– DTC zmienił się w usterkę stałą – usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia
– Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
– Test nie został ukończony

Moduł: Moduł sterowania przekładnią (Transmission Control Module).

===END TCM DTC P0777:00-64===

===TCM DTC P0841:00-6C===
Kod: P0841 – Zakres/jakość sygnału w obwodzie przełącznika/czujnika C ciśnienia płynu hydraulicznego przekładni

Status:
– DTC zmienił się w usterkę stałą – usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia
– Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
– Test nie został ukończony

Moduł: Moduł sterowania przekładnią (Transmission Control Module).

Zamrożone ramki :
-DTC: --- – DTC który spowodował zapisanie wymaganych danych chwilowych
-LOAD: 51.37 % – Wyliczona wartosc obciazenia
-ECT: 121 °C – Czujnik temperatury cieczy chłodzącej
-RPM: 1131 obr/min – Obroty silnika na minute
-VSS: 6.0 km/h – Prędkość pojazdu
-SPARKADV: 21.50 ° – Wyprzedzenie zapłonu
-IAT: 20 °C – Temperatura powietrza zasysanego (Intake Air Temperature).
-TP: 16.86 % – Pozycja przepustnicy
-RUNTM: 1917 s – Czas od uruchomienia silnika
-WARM_UPS: 4 – Liczba przypadków rozgrzania silnika od czasu wykasowania DTCs
-CLR_DIST: 13.0 km – Odległość przejechana od wykasowania diagnostycznych kodów usterek
-VPWR: 13.29 V – Napięcie modułu sterującego
-APP_D: 18.82 % – Położenie pedału przyspiesznika D
===END TCM DTC P0841:00-6C===

===PCM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

===END PCM DTC Brak===

===OBDII DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Diagnostyka pokładowa II

===END OBDII DTC Brak===

===ABS DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Moduł układu przeciwblokującego ABS / Układu przeciwpoślizgowego TCS

===END ABS DTC Brak===

===RCM DTC U3003:16-08===
Kod: U3003 – Napięcie akumulatora

Dodatkowe symptomy usterki:
– Napięcie w obwodzie poniżej wartości progowej

Status:
– Wczesniej zapisany kod DTC – nieobecny w czasie wydania polecenia.
– Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC

Moduł: Moduł układu SRS

===END RCM DTC U3003:16-08===

===EPS DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Elektronicznie sterowany układ wspomagania kierownicy

===END EPS DTC Brak===

===BCM/GEM DTC U3003:16-28===
Kod: U3003 – Napięcie akumulatora

Dodatkowe symptomy usterki:
– Napięcie w obwodzie poniżej wartości progowej

Status:
– Wczesniej zapisany kod DTC – nieobecny w czasie wydania polecenia.
– Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC

Moduł: Moduł sterujący układami nadwozia / Moduł kontrolujący działanie instalacji elektrycznej

===END BCM/GEM DTC U3003:16-28===

===LCM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Moduł sterujący światłami

===END LCM DTC Brak===



Dziękuje z góry za cierpliwość w przeczytaniu tego lekko przydługiego elaboratu (tak samo wyszło ;)) i mam nadzieję na uzyskanie tu tak istotnych dla mnie informacji.

Pozdrawiam Szanowne Grono
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 sie 2011, 08:40
Posty: 12 (1/0)
Skąd: Szczecin / Neuenhof (Szwajcaria)
Auto: Mazda 6 2.0 16V Exclusive / Sedan / 147KM / 2009

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6