Problemy z układem hamulcowym
Strona 1 z 1
Witam
Mam problem z zaciskami. Tzn. rozebrałem zaciski i brakuje gumek na prowadniczkach czy jest opcja kupić gdzieś w jakimś zestawie naprawczym te gumki ? Bo w ASO powiedzieli mi że cały zacisk trzeba wymienić...1124 zł netto...
Mam problem z zaciskami. Tzn. rozebrałem zaciski i brakuje gumek na prowadniczkach czy jest opcja kupić gdzieś w jakimś zestawie naprawczym te gumki ? Bo w ASO powiedzieli mi że cały zacisk trzeba wymienić...1124 zł netto...
- Od: 25 sie 2013, 21:01
- Posty: 5
- Auto: Mazda 6 2.0 GH 2008
Myślę że napewno jest zestaw naprawczy. Do Mazdy 3 widziałem, także do 6 też jest.
Np w IC:
http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic ... &msg=MAZDA 6 (GH) 2.0 MZR Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego
Prowadnice radzę smarować smarem odpornym na wysokie i niskie temperatury który jest poprostu śliski. Kiedyś czytałem że tylko miedziany. Według mnie badziewie prawda. Tam ma być ślisko, i smar nie może zamarzać w zimie.
Ja smarowałem OKS 402, bo takim smarujemy łożyska w pracy i było ok.
Np w IC:
http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic ... &msg=MAZDA 6 (GH) 2.0 MZR Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego
Prowadnice radzę smarować smarem odpornym na wysokie i niskie temperatury który jest poprostu śliski. Kiedyś czytałem że tylko miedziany. Według mnie badziewie prawda. Tam ma być ślisko, i smar nie może zamarzać w zimie.
Ja smarowałem OKS 402, bo takim smarujemy łożyska w pracy i było ok.
Tylko Plastitube/Ceratec albo smar ceramiczny + dokladne czyszczenie. Od miedziaka czesto gumki zjada i i tak robi sie glut.
-
Przemek323c
Od dwóch miesięcy walczę z hamulcami(mazda6 GH diesel 140KM)-objaw jak przy zapowietrzeniu układu-jedno naciśnięcie łapią przy podłodze,po dwukrotnym naciśnięciu hamulca działają sprawnie.Układ kilkakrotnie odpowietrzany również podciśnieniowo,wymieniona , sprawdzona pompa hamulcowa,sprawdzone przewody,zaciski.Płynu nie ubywa.Jakieś pomysły,dośwadczenia?
- Od: 14 wrz 2013, 12:43
- Posty: 4
- Auto: mazda6 GH 2.0 diesel 140KM
Proponuję sprawdzić jeszcze przewody podciśnienowe (w dieslu jest chyba pompa podciśnienia zamiast podłączenia pod kolektor ssący).
- Od: 16 wrz 2013, 19:06
- Posty: 6
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GH 2008,
2.0 benzyna
Jestem świeżym posiadaczem mazdy 6 gh 2.2 185km.
Mam taki problem po zaparkowaniu samochodu i przejechaniu ok 30km dotknąłem felgi z przodu i okazało się że jest dość nagrzana, druga również temp. ok 40-50 stopni. Aktualnie po każdym "parkowaniu" sprawdzam felgi i cały czas są ciepłe. Zastanawiam się czy to normalne. Tracze są wszystkie bardzo mocno nagrzane.
Auto zachowuje się oraz pali normalnie ok 6.0 przy spokojnej jeździe.
Co wy na to? Z góry dzięki za pomoc.
Mam taki problem po zaparkowaniu samochodu i przejechaniu ok 30km dotknąłem felgi z przodu i okazało się że jest dość nagrzana, druga również temp. ok 40-50 stopni. Aktualnie po każdym "parkowaniu" sprawdzam felgi i cały czas są ciepłe. Zastanawiam się czy to normalne. Tracze są wszystkie bardzo mocno nagrzane.
Auto zachowuje się oraz pali normalnie ok 6.0 przy spokojnej jeździe.
Co wy na to? Z góry dzięki za pomoc.
-
przemo99
Wydaje mi się, że to normalne, że felgi robią się ciepłe od hamowania. Przy każdym hamowaniu energia kinetyczna samochodu zamienia się w ciepło, a samochód trochę waży. Dla pewności możesz podnieść samochód i sprawdzić czy koła się lekko kręcą. Jeżeli tak, to chyba nie powinno być powodu do zmartwień.
- Od: 4 maja 2014, 20:46
- Posty: 77
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 323C 1.5 1996
Honda Civic VIII Hybrid 2008
Też mi się tak wydaje Zdziwiłem się na początku bo do gorących felg, doszło duże spalanie ok 8 litrów, ale chyba się dpf wypalał, bo teraz już spalanie w normie. We wtorek będzie w serwisie więc sprawdzą.
-
przemo99
Przejedz sie po jakiejs pustej drodze wieczorem nie katujac hamulcow, wtedy felga nie powinna byc goraca. Ewentualnie podjedz na jakas normalna SKP i za 10zl sprawdza opory toczenia na sciezce.
-
Przemek323c
Witam ja tez mam ten problem z hamulcami ale wydaje mi sie ze to problem dotyczy tloczkow a mianowicie jak podniose autko i zakrece kolem to slychac jak trom klocki tak jak by tloczki nie odbijaly i kolo kreci sie dosyc opornie czy ktos juz wymienial seme tloczki a moze ktos byl juz w serwisie z tym problemem
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6