Problemy z układem hamulcowym

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez mario1910 » 26 sie 2013, 12:45

Witam
Mam problem z zaciskami. Tzn. rozebrałem zaciski i brakuje gumek na prowadniczkach czy jest opcja kupić gdzieś w jakimś zestawie naprawczym te gumki ? Bo w ASO powiedzieli mi że cały zacisk trzeba wymienić...1124 zł netto... <glupek2>
Początkujący
 
Od: 25 sie 2013, 21:01
Posty: 5
Auto: Mazda 6 2.0 GH 2008

Postprzez iwon44 » 26 sie 2013, 13:02

Myślę że napewno jest zestaw naprawczy. Do Mazdy 3 widziałem, także do 6 też jest.

Np w IC:
http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic ... &msg=MAZDA 6 (GH) 2.0 MZR Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego

Prowadnice radzę smarować smarem odpornym na wysokie i niskie temperatury który jest poprostu śliski. Kiedyś czytałem że tylko miedziany. Według mnie badziewie prawda. Tam ma być ślisko, i smar nie może zamarzać w zimie.
Ja smarowałem OKS 402, bo takim smarujemy łożyska w pracy i było ok.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2012, 19:21
Posty: 294 (3/4)
Skąd: Świdnik
Auto: Mazda 3 BK Z6 05r Active

Postprzez Przemek323c » 26 sie 2013, 14:16

Tylko Plastitube/Ceratec albo smar ceramiczny + dokladne czyszczenie. Od miedziaka czesto gumki zjada i i tak robi sie glut.
Przemek323c
 

Postprzez renepg » 14 wrz 2013, 12:55

Od dwóch miesięcy walczę z hamulcami(mazda6 GH diesel 140KM)-objaw jak przy zapowietrzeniu układu-jedno naciśnięcie łapią przy podłodze,po dwukrotnym naciśnięciu hamulca działają sprawnie.Układ kilkakrotnie odpowietrzany również podciśnieniowo,wymieniona , sprawdzona pompa hamulcowa,sprawdzone przewody,zaciski.Płynu nie ubywa.Jakieś pomysły,dośwadczenia? <oczy>
Początkujący
 
Od: 14 wrz 2013, 12:43
Posty: 4
Auto: mazda6 GH 2.0 diesel 140KM

Postprzez VPM » 14 wrz 2013, 20:43

a jak 2 krotnie naciśniesz i przytrzymasz to hamulec wpada po woli czy zostaje na miejscu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2013, 21:29
Posty: 419 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: MPV 2,0 16V 2000r exclusive

Postprzez renepg » 15 wrz 2013, 19:23

Hamuje, potem wpada powoli
Początkujący
 
Od: 14 wrz 2013, 12:43
Posty: 4
Auto: mazda6 GH 2.0 diesel 140KM

Postprzez mario-k » 15 wrz 2013, 21:02

Czyli pompe hamulcowa masz walnieta wymien ja tez tak kiedyś miałem w astrze.POWODZENIA :)
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2010, 20:31
Posty: 462 (2/17)

Postprzez renepg » 16 wrz 2013, 20:24

Jak wspomniałem pompa była wymieniona ze sprawnej mazdy
Początkujący
 
Od: 14 wrz 2013, 12:43
Posty: 4
Auto: mazda6 GH 2.0 diesel 140KM

Postprzez misiek89 » 16 wrz 2013, 21:00

a serwo sprawdziłeś?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez renepg » 17 wrz 2013, 12:11

śerwo też wymieniłem , efekt ten sam.Dziś spróbuję zaproogramować ponownie pompę ABS.Dalej już nie mam koncepcji
Początkujący
 
Od: 14 wrz 2013, 12:43
Posty: 4
Auto: mazda6 GH 2.0 diesel 140KM

Postprzez marcino.84 » 17 wrz 2013, 17:23

Proponuję sprawdzić jeszcze przewody podciśnienowe (w dieslu jest chyba pompa podciśnienia zamiast podłączenia pod kolektor ssący).
Początkujący
 
Od: 16 wrz 2013, 19:06
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GH 2008,
2.0 benzyna

Postprzez przemo99 » 1 sie 2014, 13:05

Jestem świeżym posiadaczem mazdy 6 gh 2.2 185km.

Mam taki problem po zaparkowaniu samochodu i przejechaniu ok 30km dotknąłem felgi z przodu i okazało się że jest dość nagrzana, druga również temp. ok 40-50 stopni. Aktualnie po każdym "parkowaniu" sprawdzam felgi i cały czas są ciepłe. Zastanawiam się czy to normalne. Tracze są wszystkie bardzo mocno nagrzane.

Auto zachowuje się oraz pali normalnie ok 6.0 przy spokojnej jeździe.

Co wy na to? Z góry dzięki za pomoc.
przemo99
 

Postprzez pociech » 1 sie 2014, 13:55

Wydaje mi się, że to normalne, że felgi robią się ciepłe od hamowania. Przy każdym hamowaniu energia kinetyczna samochodu zamienia się w ciepło, a samochód trochę waży. Dla pewności możesz podnieść samochód i sprawdzić czy koła się lekko kręcą. Jeżeli tak, to chyba nie powinno być powodu do zmartwień.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 maja 2014, 20:46
Posty: 77
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323C 1.5 1996
Honda Civic VIII Hybrid 2008

Postprzez przemo99 » 1 sie 2014, 14:13

Też mi się tak wydaje :) Zdziwiłem się na początku bo do gorących felg, doszło duże spalanie ok 8 litrów, ale chyba się dpf wypalał, bo teraz już spalanie w normie. We wtorek będzie w serwisie więc sprawdzą.
przemo99
 

Postprzez Przemek323c » 1 sie 2014, 18:00

Przejedz sie po jakiejs pustej drodze wieczorem nie katujac hamulcow, wtedy felga nie powinna byc goraca. Ewentualnie podjedz na jakas normalna SKP i za 10zl sprawdza opory toczenia na sciezce.
Przemek323c
 

Postprzez robi31 » 9 sie 2014, 17:55

Witam ja tez mam ten problem z hamulcami ale wydaje mi sie ze to problem dotyczy tloczkow a mianowicie jak podniose autko i zakrece kolem to slychac jak trom klocki tak jak by tloczki nie odbijaly i kolo kreci sie dosyc opornie czy ktos juz wymienial seme tloczki a moze ktos byl juz w serwisie z tym problemem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2011, 12:29
Posty: 88 (15/3)
Skąd: uk
Auto: Mazda CX-5 2.0 benzynka 2018

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6