Wymiana Klocków tylnych Mazda6 GH

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez piolsm » 29 mar 2013, 00:27

Przyszedł czas na wymianę klocków tylnych w mojej GH przy okazji zrobiłem kilka fotek

Zaznaczam że mechanikiem nie jestem ale wymiana klocków w tym modelu jest naprawdę prosta

potrzebujemy podstawowe narzędzia są to:

Klucz nasadka 14mm może być oczkowy ale nasadką jest moim zdaniem prościej
dobra grzechotka lub przegub cardana
wkrętak
ścisk stolarski ( oczywiście może być profesjonalny ściągacz do tłoczków)
małą żabkę
komplet klocków do GH na oś tylna od 65 pln ( to mnie trochę zdziwiło) do ponad 300 pln
ja nabyłem Boscha
1.jpg

Na początku podnosimy auto itd. procesu tego nie opisuje bo wydaje sie że jest to oczywiste :)

Następnie kluczem 14 odkręcamy regulatory, całkowicie je wyjmujemy tym samym możemy zdjąć część
zacisku regulatory mamy dwa jeden na górze drugi na dole
2.jpg

Zdjęty zacisk możemy spokojnie położyć na wahaczu jest tam tyle elementów że nie powinien spaść
oczywiście można go podwiesić.
Ukazują się nam stare klocki z tego potrzebujemy blaszki które znajdują się na klockach ( przekładamy je na nowe klocki oraz drucik którego końcówki wchodzą w klocki. Aby wyjąć klocek pomiędzy klocek a tarczę wkładamy wkrętak.
3.jpg

Teraz najtrudniejsza część :) musimy wcisnąć tłoczek zacisku ( przed tym odkręcamy pojemnik na płyn hamulcowy w komorze silnika) Na zacisk i tłoczek zakładamy ścisk stolarski tłoczek trzeba wciskać i jednocześnie wkręcać
( ścisk stolarski spokojnie daje rade pomagamy sobie żabką kręcąc końcówką ścisku, w tym miejscu musimy uważać na gumę ochraniającą toczek dlatego łapiemy żabką za końcówkę ścisku nie za tłoczek !!!!!!
Oczywiście profesjonalny wciskacz tłoczka lepiej spełni to zadanie.
4.jpg

Po wciśnięciu tłoczka przekładamy blaszki ze starych klocków na nowe blaszki te znajdują się na całym boku klocka ( nie da się och źle założyć są specjalnie wyprofilowane)
poza tym przekładamy drucik znajdujący się na górze ( jest to drucik sprężynujący ) łączy on klocki

Czyścimy miejsca w które wchodzą końcówki klocków
Następnie nakładamy zacisk na nowe klocki
5.jpg

Wkręcamy regulatory zakładamy koło i tyle pamiętajmy że klocki muszą się ułożyć zanim zaczną w 100% hamować.
Nie zapomnijmy o zakręceniu zbiorniczka na plyn hamulcowy.

Zaznaczam że nie jestem mechanikiem jest to tylko moje hobby tym samym powyższą wymianę można wykonać przy pomocy innych bardziej profesjonalnych narzędzi/ sposobów. Jednak na forum poza ogólnym tematem o tarczach i klockach nic o GH nie znalazłem wiec może ta się przyda.
Ostatnio edytowano 6 sie 2015, 16:06 przez Wojtek, łącznie edytowano 4 razy
Powód: Dodany atrybut
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2012, 01:43
Posty: 127 (0/2)
Skąd: kujawsko-pomorskie
Auto: Mazda 626 FL 1999

Postprzez Marianek » 29 mar 2013, 15:14

Dzieki , dodałem atrybut i leci do FAQ
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6