Samoistne skręcanie się kierownicy w jedną stronę. Inicjacja czujnika skrętu kierownicy.
Witam. Mam duży problem z mazda 6 z 2009 r. Z tego co już dowiedziałem się z internetu, to prawdopodobnie została uszkodzona maglownica i kierownica samoczynnie przekręca się w jedna stronę a w drugą kręci się bardzo opornie. Chciałbym się dowiedzieć czy ktoś zna problem i czy wie jak go rozwiązać?
-
gelek21
Najpier przeprowadz nauke polozenia neutralnego przekladni i napisz jaki byl efekt.
Jaki rozdzielacz ? w GH uklad wspomagania sklada sie z dwoch elementow – przekladnia i modul.No i Jeszcze jest wiazka.
damianko napisał(a):niewłaściwie działający rozdzielacz
Jaki rozdzielacz ? w GH uklad wspomagania sklada sie z dwoch elementow – przekladnia i modul.No i Jeszcze jest wiazka.
- Od: 23 gru 2011, 18:11
- Posty: 33
- Skąd: Opole
- Auto: mazda 6 GY
- Od: 24 lis 2011, 21:26
- Posty: 205
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda 6 GH 2.2 163PS
damianko napisał(a):nie będę pisał tego co już jest napisane
http://jesiolowski.pl/przekladnie/dzialanie
To teraz odpowiedz sobie na pytanie jakie wspomaganie jest w mazdzie GH ? Elektryczne czy hydrauliczne ?
- Od: 23 gru 2011, 18:11
- Posty: 33
- Skąd: Opole
- Auto: mazda 6 GY
no juz nie przepraszaj ...
tylko zainicjuj ten czujnik polozenia kierownicy... i napisz czy pomoglo
tylko zainicjuj ten czujnik polozenia kierownicy... i napisz czy pomoglo
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Witam
Mam oto taki problem ze wspomaganiem:
Przy kręceniu w lewo na postoju kierownica stawia duży opór i słychać dosyć głośne buczenie po lewej stronie, auto także wpada w wibracje. Przy kręceniu w drugą stronę nie ma takiego efektu. W czasie jazdy wibracje nie występują ale kierownica ciężko się obraca w lewo , tak jakby nie było wspomagania albo działało słabo. Dźwignąłem auto u znajomego mechanika na podnośniku, na zapalonym silniku przy maksymalnym skręcie w lewo i puszczeniu kierownicy, wracała on sama aż do maksymalnego skrętu w prawo. Ma ktoś jakieś pomysły co to może być ?
Mam oto taki problem ze wspomaganiem:
Przy kręceniu w lewo na postoju kierownica stawia duży opór i słychać dosyć głośne buczenie po lewej stronie, auto także wpada w wibracje. Przy kręceniu w drugą stronę nie ma takiego efektu. W czasie jazdy wibracje nie występują ale kierownica ciężko się obraca w lewo , tak jakby nie było wspomagania albo działało słabo. Dźwignąłem auto u znajomego mechanika na podnośniku, na zapalonym silniku przy maksymalnym skręcie w lewo i puszczeniu kierownicy, wracała on sama aż do maksymalnego skrętu w prawo. Ma ktoś jakieś pomysły co to może być ?
- Od: 28 cze 2012, 20:13
- Posty: 6
- Auto: Mazda 6 TS 2.0 Diesel Kombi 2008
Jak na moje masz problem z pompa wspomagania.
gdzies bylo o zacinajacych sie pompach na postoju w trakcie krecenia do oporu.
Wiem, ze mazda znala problem i byla akcja serwisowa na 5-tki i 3-ki (o ile sie nie myle).
Jezeli tak, to czeka Cie wymiana.
Podjedz do ASO i powiedz co i jak, mozliwe ze zrobia w gescie dobrej woli jako, ze jest to kwestia bezpieczenstwa klienta.
gdzies bylo o zacinajacych sie pompach na postoju w trakcie krecenia do oporu.
Wiem, ze mazda znala problem i byla akcja serwisowa na 5-tki i 3-ki (o ile sie nie myle).
Jezeli tak, to czeka Cie wymiana.
Podjedz do ASO i powiedz co i jak, mozliwe ze zrobia w gescie dobrej woli jako, ze jest to kwestia bezpieczenstwa klienta.
pabloniusz napisał(a):Ma ktoś jakieś pomysły co to może być ?
Przekladnia do wymiany. Podjechac do kogos kto ma MMdSa i ladnie wszystko widac na PIDach.
zielony110 napisał(a):Jak na moje masz problem z pompa wspomagania.
Jaka pompa ? GH MA ELEKTRYCZNE WSPOMAGANIE NIE MA POMPY
......zielony110 napisał(a):mozliwe ze zrobia w gescie dobrej woli
Jesli aso wystapi do mmpol o gest dobrej woli dostanie co najwyzej 30% dofinansowania. Dobre i to.
- Od: 23 gru 2011, 18:11
- Posty: 33
- Skąd: Opole
- Auto: mazda 6 GY
Majek666 napisał(a):Jaka pompa ? GH MA ELEKTRYCZNE WSPOMAGANIE NIE MA POMPY
Kolego spokojnie. Nie krzyczymy ( to oznaczaja duze litery )
Masz racje, W GH nie ma typowej pompy. Jest cos na ksztalt przekladni sterowanej elektrycznie, a calosc wyglada tak
A jak by ktos chcial to oto numer czesci: GS1D32960
A jak by ktos chcial to oto numer czesci: GS1D32960
A może ktoś wie jaki jest numer części przekładni do aut z kierownica po prawej stronie ?
- Od: 28 cze 2012, 20:13
- Posty: 6
- Auto: Mazda 6 TS 2.0 Diesel Kombi 2008
Panowie,
Miałem dokładnie takie objawy, które zostały opisane na początku tego tematu. Kierownica ciężko się kręciła w lewo a normalnie w prawo. Dodam że jakieś półtora roku temu wymieniałem magiel w ramach gwarancji (podobno stukał).
Po ww diagnozie w ASO wyrok: wymiana maglownicy 6 tyś. Oczywiście gwarancja zdążyła się już skończyć... W związku z takim obrotem sprawy zacząłem nawet rozważać sprzedaż auta.
Nie dając jednak za wygraną odwiedziłem paru "specjalistów", którzy albo przez telefon wydawali diagnozy, albo siedząc za kierownicą uważali że to przekładnia hydrauliczna i jakiś zawór padł... Koniec końcem wylądowałem w swoim zaprzyjaźnionym warsztacie i okazało się że jest to przypadłość znana również z Hond, ponieważ maglownice są podobne, a mianowicie winny jest tylko i wyłącznie moduł, który należy otworzyć, zreperować i zaprogramować... Oczywiście trzeba wiedzieć jak się podpiąć do tego układu...
Jeśli ktoś jest zainteresowany szczegółami zapraszam na PW.
Koledzy auto z powyższego powodu sprzedałem już parę lat temu...
Miałem dokładnie takie objawy, które zostały opisane na początku tego tematu. Kierownica ciężko się kręciła w lewo a normalnie w prawo. Dodam że jakieś półtora roku temu wymieniałem magiel w ramach gwarancji (podobno stukał).
Po ww diagnozie w ASO wyrok: wymiana maglownicy 6 tyś. Oczywiście gwarancja zdążyła się już skończyć... W związku z takim obrotem sprawy zacząłem nawet rozważać sprzedaż auta.
Nie dając jednak za wygraną odwiedziłem paru "specjalistów", którzy albo przez telefon wydawali diagnozy, albo siedząc za kierownicą uważali że to przekładnia hydrauliczna i jakiś zawór padł... Koniec końcem wylądowałem w swoim zaprzyjaźnionym warsztacie i okazało się że jest to przypadłość znana również z Hond, ponieważ maglownice są podobne, a mianowicie winny jest tylko i wyłącznie moduł, który należy otworzyć, zreperować i zaprogramować... Oczywiście trzeba wiedzieć jak się podpiąć do tego układu...
Jeśli ktoś jest zainteresowany szczegółami zapraszam na PW.
Koledzy auto z powyższego powodu sprzedałem już parę lat temu...
Ostatnio edytowano 20 lis 2016, 23:00 przez TomaszM, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 11 paź 2010, 14:30
- Posty: 29
- Skąd: Warszawa
- Auto: GH 2,2 185KM
2008/2009
TomaszM napisał(a):a mianowicie winny jest tylko i wyłącznie moduł,
Diagnostyka tego ukladu jest bardzo prosta. Jesli jest wykonywana poprawnie sciezka diagostyczna przewidziana przez producenta mozna dojsc czy jest przekladnia do wymiany czy modul. W mazdzie 90% tego problemu to przekladnie. Wymienili ci przekladnie bo maja przypadlosc do stukow z prawej strony wyrabia sie tulejka w obudowie i jest luz na listwie.
- Od: 23 gru 2011, 18:11
- Posty: 33
- Skąd: Opole
- Auto: mazda 6 GY
Kierownica na maxa w lewo, potem na prawo i jeszcze raz w lewo , przestanie się tez palić kontrolka poślizgu jeśli się pali.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 6993 (208/245)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6