Jaki olej do skrzyni biegów? Sposoby wymiany oleju.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez polak900 » 17 gru 2011, 12:07

szoszon1983 napisał(a):Ja dziś zalałem skrzynię motulem i mimo, że spuszczony olej wyglądał ładnie, nie był mętny czy ciemniejszy, różnica jest wyraźna-nie ma już tego "dyskomfortu" podczas wrzucania dwójki.
Polecam MOTUL GEAR 300


najlepszy możliwy olej, po gwarancji przechodzę od razu na motul
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez ZOOM-ZOOM » 23 gru 2011, 09:37

Strzykawke można kupic za grosze u weterynarza. Pomieści pół litra oleju.

Trzeba zaaplikować prawie sześć strzykawek i skrzynia zalana ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2008, 22:33
Posty: 47
Skąd: WML
Auto: MAZDA 6 GH 2.0 MZR-CD 103kW/140KM TOP '08r.

Postprzez szoszon1983 » 23 gru 2011, 23:44

My zdjęliśmy rurę z intercoolera i w ten sposób można tam wsadzić butelkę oleju i zalewać skrzynią bezpośrednio, bez zabawy ze strzykawkami.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2007, 12:20
Posty: 195
Skąd: ok. Radomia/ Reading UK
Auto: M6 GH 2008r. 2,0 klekot 168KM

Postprzez TomaszM » 20 lut 2012, 13:08

Witam,

Chciałem się podzielić doświadczeniem z Motulem, o który sam pytałem wcześniej.

Otóż po sezonie zimowym (mam nadzieję że to już koniec zimy), mam na myśli tęgie mrozy, zdecydowanie polecam ww olej!
Jakie było moje zdziwienie jak nawet w okolicach -20C i więcej, po nocy lewarek jak nigdy poruszał się bardzo lekko, w zasadzie bez większego oporu dało się wybrać 1,2 i kolejne biegi.

Postanowiłem o tym napisać, ponieważ nigdy wcześniej, w żadnym z aut, które posiadałem, i które były zalewane różnymi fabrycznymi olejami, a potem np. TransElfem nie doświadczyłem czegoś podobnego. Było oczywiście wręcz odwrotnie, ciężko było poruszyć lewarkiem w pozycji "luz", nie mówiąc o wrzuceniu biegu.

Raz jeszcze, dla niezdecydowanych, polecam ten olej.

tomek
Początkujący
 
Od: 11 paź 2010, 14:30
Posty: 29
Skąd: Warszawa
Auto: GH 2,2 185KM
2008/2009

Postprzez dumdum » 20 lut 2012, 22:10

Ja jeszcze dodam, że w takie mroźne dni skrzynia pracuje zupełnie inaczej jak przez kilka sekund popracuje na luzie (przy puszczonym sprzęgle). Zauważyłem istotną różnice w porównaniu, gdy rusza się bez wstępnego rozchlapania oleju :)
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2010, 23:42
Posty: 98
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GH 2.2 Diesel Kombi wersja Sport

Postprzez polak900 » 20 lut 2012, 22:12

to oczywiste, zawsze tak czynie
ale motul po gwarancji zalewam na pewno
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez momik1 » 2 cze 2012, 23:04

Witam,
U mnie pomogła wymiana oleju w skrzyni, jest duzo lepiej jak było. Przed wymianą oleju zawsze miałem obawę przed zmianą biegu z 1 na dwa – zawsze robiłem to na małych obrotach i z odstępem czasowym. Po wymianie oleju w skrzyni problem znikł (auto ma 160 tys km i nie był olej wymieniany w skrzyni jak producent zaleca przy 100 tys.km). Teraz zmieniam bieg w każdym zakresie prędkości obrotowej i nie ma problemu.
Początkujący
 
Od: 10 kwi 2011, 08:18
Posty: 9
Skąd: SZPROTAWA
Auto: MAZDA6 2.0GH KOMBI 2008r.

Postprzez michuu » 19 cze 2012, 18:17

momik1 napisał(a):Witam,
U mnie pomogła wymiana oleju w skrzyni, jest duzo lepiej jak było. Przed wymianą oleju zawsze miałem obawę przed zmianą biegu z 1 na dwa – zawsze robiłem to na małych obrotach i z odstępem czasowym. Po wymianie oleju w skrzyni problem znikł (auto ma 160 tys km i nie był olej wymieniany w skrzyni jak producent zaleca przy 100 tys.km). Teraz zmieniam bieg w każdym zakresie prędkości obrotowej i nie ma problemu.


Kolego mozesz powiedziec czym zalales skrzynie ? zgodnie ze specyfikacja mazdy czy jakis inny olej ?
Początkujący
 
Od: 6 mar 2012, 03:48
Posty: 24
Skąd: Manchester UK
Auto: M6 GH MZR-CD 2.0 Sport
Black bad\''/girl

Postprzez Waldek91 » 19 cze 2012, 18:50

Ja powiem od siebie że jak wymieniałem olej w skrzyni to zalałem MOTUL GEAR 300. Ogólnie ludzie polecali ten olej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2011, 20:18
Posty: 506 (0/1)
Skąd: Bielsk Podlaski/Białystok/Belgia
Auto: Mazda 6 GH 2.0 MZR 147KM PB 2008r. kolor 35J

Postprzez polak900 » 19 cze 2012, 21:01

Waldek91 napisał(a):Ja powiem od siebie że jak wymieniałem olej w skrzyni to zalałem MOTUL GEAR 300. Ogólnie ludzie polecali ten olej.

polecam ten olej
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez Kamil » 19 cze 2012, 21:14

to już zmieniałeś w swojej, czy doświadczenie z innego auta? W czym ten olej jest lepszy od innych (poza tym, co opisał momik1) ? U mnie skrzynia chodzi dosyć twardo (takie opinię osób którym dam poprowadzić 6) i tak myślę, by może wymienić olej, tylko czy poza placebo coś odczuję?
Kamil
 

Postprzez polak900 » 19 cze 2012, 21:20

Kamil nie zmieniałem,
ale na forum subaru sporo o nim poczytałem, tam przeważnie jeżdżą na motulu :D
Pytałem też w ASO o ten olej i polecali go, chociaż jak nie jeżdżą w jakiś specjalny sposób to wystarczy ten, który jest zalany
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez Waldek91 » 19 cze 2012, 22:49

Ale ASO chyba też zaleca co 100kk km zmienić olej w skrzyni, i chyba warto czymś dobrym Madzie dopieścić :P
Ja mam taki olej zalany i powiem że u Mnie biegi lepiej, bardziej gładko wchodzą, nawet podczas niższych temperatur. Możesz spróbować, bo wymienić nie zaszkodzi na pewno oleju. Mój po 55kk był już dość mocno zużyty (na taki wyglądał).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2011, 20:18
Posty: 506 (0/1)
Skąd: Bielsk Podlaski/Białystok/Belgia
Auto: Mazda 6 GH 2.0 MZR 147KM PB 2008r. kolor 35J

Postprzez Marianek » 20 cze 2012, 15:30

Po za przebiegami trzeba pamiętać tez o czasie,czasem nie zrobimy wskazanego przebiegu.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 6993 (208/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez zielony110 » 20 cze 2012, 16:22

ja jestem umowiony na wymiane oleju w skrzyni na 30-go czerwca w ASO.
Po tym zabiegu powiem wam co i jak :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2011, 20:20
Posty: 2619 (3/5)
Skąd: UK/Bydgoszcz
Auto: Inne

Postprzez zielony110 » 4 lip 2012, 23:05

No dobra.
Wymiana oleju przeprowadzona zostala bez wiekszych problemow w zeszla sobote.
Od tego czasu minelo juz troche mil wiec oto moje przemyslenia.
Zalany zostal Mazdowski olej.
Wrazenia. Jak wsiadlem do samochodu po zmianie oleju, to prawie reka sie w konsole centralna wbilem.
biegi wchodza gladko i bez zadnych problemow. Kolega adamb mial okazje przekonac sie osobiscie i takze potwierdzil, ze jest lzej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2011, 20:20
Posty: 2619 (3/5)
Skąd: UK/Bydgoszcz
Auto: Inne

Postprzez momik1 » 12 sie 2012, 17:27

michuu napisał(a):
momik1 napisał(a):Witam,
U mnie pomogła wymiana oleju w skrzyni, jest duzo lepiej jak było. Przed wymianą oleju zawsze miałem obawę przed zmianą biegu z 1 na dwa – zawsze robiłem to na małych obrotach i z odstępem czasowym. Po wymianie oleju w skrzyni problem znikł (auto ma 160 tys km i nie był olej wymieniany w skrzyni jak producent zaleca przy 100 tys.km). Teraz zmieniam bieg w każdym zakresie prędkości obrotowej i nie ma problemu.


Kolego mozesz powiedziec czym zalales skrzynie ? zgodnie ze specyfikacja mazdy czy jakis inny olej ?


Olej wymieniłem w ASO na orginał (zgodnie ze specyfikacją). Po wymianie oleju w skrzyni mój problem zniknął całkowicie, skrzynia pracuje w pełnym zakresie i lekko.

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 10 kwi 2011, 08:18
Posty: 9
Skąd: SZPROTAWA
Auto: MAZDA6 2.0GH KOMBI 2008r.

Postprzez przem0 » 18 lis 2012, 23:25

Ja się własnie przymierzam do wymiany oleju skrzyni (2.0 MZ-CRD. '08). Już kupiłem 3 litry Motula 300. Czy natknął sie ktoś gdzieś na procedurę wymiany oleju? Tzn czy np auto ma być ustawione na 4 kobyłkach (przód i tył), czy też może wystarczy, jak tylko przód podniosę? Gdzie jest korek spustowy i gdzie wlewowy?

W sumie domyślam się, że będzie to wszystko w GH wyglądało, jak w tutaj: http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=60&t=142795
Początkujący
 
Od: 7 lut 2012, 19:09
Posty: 13
Skąd: UK
Auto: M6 GH 2.0 MZR-CD
MX5 NA 1.8

Postprzez dumdum » 20 lis 2012, 02:37

A ja właśnie w sobotę wymieniłem na tegoż to Motula. Olej 135 PLN i wymiana 30 PLN. Po wymianie Jest trochę lepiej, ale super rewelacji jakiejś nie ma – może za dużo się spodziewałem po opiniach innych forumowiczów i że z manualna zrobi się automat :). Pojeżdżę jeszcze, może się ułoży skrzynia. Zobaczę też jak będzie w duże mrozy.

Jeśli chodzi o samą wymianę to identycznie jak w tej relacji – korki są tak samo rozmieszczone. Mi przy zlewaniu oleju polali trochę sanki i później miałem stresa, że coś kapie spod silnika. Wróciłem rozkręcili jeszcze raz powycierali wszystko i teraz jest ok.
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2010, 23:42
Posty: 98
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GH 2.2 Diesel Kombi wersja Sport

Postprzez Waldek91 » 20 lis 2012, 15:41

dumdum napisał(a):Olej 135 PLN i wymiana 30 PLN.


To tanio kupiłeś. Ja kupowałem w IC to wychodziło 80zł za butelkę, a trzeba 3l.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2011, 20:18
Posty: 506 (0/1)
Skąd: Bielsk Podlaski/Białystok/Belgia
Auto: Mazda 6 GH 2.0 MZR 147KM PB 2008r. kolor 35J

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6