Ściaganie auta na prawą strone.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez tadziol » 7 wrz 2014, 21:48

no to teraz zostaje tylko dopracować ustawienie tego czujnika śrubami tak aby było najlepiej tj.bez ściągania i w miarę w obie strony równomierne wspomaganie.

mario-k napisał(a):Dobrze by było jakby ktoś miał dojście do schematow tego ustrojstwa lub zasade działania


to kolega mnie wywołał....

mario-k napisał(a):Jak tylko cos zdiagnozuje to dam znac bo serwis tez wzruszyl ramionami
faszczak napisał(a):mnie w serwisie powiedzieli "wymiana maglownicy"


a jak mnie serwisy przyślą rybę zawiniętą w gazetę,to dam znać <lol>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 18:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez mario-k » 8 wrz 2014, 22:15

No Tadzio to piwo się należy Tobie za dobra podpowiedz :D

Dopisano 8 wrz 2014, 23:19:

Może kto jakie zdjęcia wrzuci tego czujnika i tych srub jak to tam zamontowane jest :)
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2010, 19:31
Posty: 462 (2/17)

Postprzez tadziol » 9 wrz 2014, 07:24

mario-k napisał(a):Jak tylko cos zdiagnozuje to dam znac bo serwis tez wzruszyl ramionami :)


a Ty dalej się męczysz,czy podziałałeś coś w temacie ?
albo czekasz na foto ;)

mario-k napisał(a):No Tadzio to piwo się należy Tobie za dobra podpowiedz

gdybym naprawdę dostał te wszystkie piwa obiecane na forum..... <lol>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 18:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez mario-k » 9 wrz 2014, 16:41

Ja jeszcze sie mecze bo czasu nie mam az tyle aby się za to zabrać.le tez o zakupie FORSCANA aby to dobrze tez zrobić.Co możesz polecić jaka firme czy tylko jeden rodzaj jest Forscana.DZIEKI i POZDRAWIAM :)
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2010, 19:31
Posty: 462 (2/17)

Postprzez Wojtek » 9 wrz 2014, 18:11

O diagnostyce i interfejsie jest odpowiedni temat... <nie powiem>
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez faszczak » 13 paź 2014, 15:55

Zamontowałem, dodatkową podkładkę pomiędzy maglownicą a tym czujnikiem. O wiele łatwiej można dokręcić czujnik do parametrów 0.0 i 0.0 na forescanie. Niestety nadal nie jest idealnie kierownica chodzi troszkę ciężko w obie strony i zastanawiam się co może być jeszcze nie tak, czy może jednak czujnik jest uszkodzony czy może coś z maglownicą.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2007, 19:07
Posty: 42
Skąd: Warszawa
Auto: mazda 6 2.5 MZR GH

Postprzez dzidzio79 » 17 paź 2014, 19:25

Po długiej diagnostyce serwis stwierdził, że w mojej Mazdzie cała maglownica jest do wymiany, i nic więcej nie mogą na to poradzic. Koszt nowej przyprawia o zawrót głowy, a kupno używanej to tez pewnie niezbyt pewna inwestycja. Zostawie tak jak jest bo szkoda wydac tyle pieniędzy. Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 20 sty 2012, 22:37
Posty: 19
Skąd: Lubelskie
Auto: Mazda6 SkyPASSION 2.2 Skyactiv-D i-ELOOP 175KM 2016R

Postprzez tadziol » 22 paź 2014, 19:33

faszczak napisał(a):Niestety nadal nie jest idealnie kierownica chodzi troszkę ciężko w obie strony

musisz wybrać jedno z trzech : albo ściąga,albo ciężej działa,albo wymiana przekładni...
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 18:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez mabartekzda » 27 lis 2014, 17:51

Czy na pewno poluzowanie tych śrubek jest bezpieczne? Czy to rozwiązanie można zastosować na dłuższy czas czy tylko przejściowo do wymiany maglownicy?
mabartekzda
 

Postprzez tadziol » 27 lis 2014, 20:26

tadziol napisał(a):śruby trzeba zabezpieczyć przed odkręceniem !! klej,farba etc.

i będzie OK.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 18:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez mabartekzda » 27 lis 2014, 21:53

dzieki Tadziol <spoko>
mabartekzda
 

Postprzez dzidzio79 » 22 mar 2015, 13:38

Witam Panowie. Opisywałem w poprzednich wątkach o tym, ze moja mazda sciąga w prawo a w ostatnim napisałem, ze serwis stwierdził uszkodzoną przekładnie. Więc wymieniłem tą przekładnie na nową i teraz jes tak jak byc powinno, tylko nie wiem na jak długo. Auto nie sciąga, prowadzi sie bardzo dobrze i stabilnie. Tak więc w moim przypadku winna w całosci była przekładnia. Na pewno nie kazdego stac na nową, ale ja nie chciałem juz tak dłuzej jezdzic, szczególnie ze robie długie autostradowe trasy a sciąganie było co raz większe. Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 20 sty 2012, 22:37
Posty: 19
Skąd: Lubelskie
Auto: Mazda6 SkyPASSION 2.2 Skyactiv-D i-ELOOP 175KM 2016R

Postprzez mario-k » 22 mar 2015, 22:25

Ja temat zaglebialem i oficjalnie mazda wie ze temat przekladni jest ich wpadka i od tego roku juz sie przekladni nie wymienia a jedynie sie stosuje zestaw naprawczy do przekladni co znacznie obniza koszty naprawy przekladni.POZDRAWIAM :)
P.S.
Szkoda ze nie oglosili na to akcji serwisowej a nalezalo by sie nam w ramach dbania o klienta.
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2010, 19:31
Posty: 462 (2/17)

Postprzez dzidzio79 » 22 mar 2015, 23:20

Mój serwis wystosował pismo do centrali Mazdy o uznanie gwarancji na tą nieszczęsna przekładnie, bo według serwisu usterka zaistniała w czasie w którym gwarancja teoretycznie powinna mi sie nalezec, ale niestety nie uwzględnili pisma i gwarancji, więc koszta musiałem pokryc sam w całosci :(. W sumie nie liczyłem na to ze Mazda zgodzi sie na pokrycie kosztów ale spróbowac nie zaszkodziło.

Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 20 sty 2012, 22:37
Posty: 19
Skąd: Lubelskie
Auto: Mazda6 SkyPASSION 2.2 Skyactiv-D i-ELOOP 175KM 2016R

Postprzez mario-k » 23 mar 2015, 19:24

Tak tak najpierw zrobia göwno a potem ludzie musza wywalac kase.Jedno mnie interesuje czy aby mazda nie ma polityki ze jak auto idzie na polske czy tez na wschöd to jest to auto robione z gorszych materialöw.Bo znajomi maja takie auta kupione w niemczech czy tez w holandii i takie rzeczy sie nie dzieja jak wymiana przekladni bo sciaga w prawo czy tez problem w CX5 ze szyby czolowe pekaja.Albo poprostu te auta sa trzepane u ruskich a möwi sie ze z japonii z fabryki.POZDRAWIAM :)
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2010, 19:31
Posty: 462 (2/17)

Postprzez cezar68 » 25 mar 2015, 11:49

Witam,
na początek kilka wyjaśnień...
Jest to już moja druga Madzia, którą posiadam od nowości. Pierwsza M6 GG 2.0 MZR. Zaufałem jak poprzedniczce:) Nowa też była z salonu. I jak u kolegów zaczęła ściągać w prawo. Przebieg 118k w różnych warunkach, generalnie cała EU. Zaczęło się od delikatnego ściągania, co nie było uciążliwe (lewa ręka się ćwiczyła:) ). Trwało to dobrych kilka tygodni.
Odwiedziłem zaprzyjaźnionego diagnostę: – zero luzów. Porada – sprawdź kontrolnie zbieżność. Sprawdziłem – wszystko ok. Porada – zamiana kół miejscami może pomóc. Nie pomogło.Nie wspominam tu już o prawidłowym ciśnieniu w oponach itp ;)
W międzyczasie wymieniłem klocki i przetoczyłem przednie tarcze, po 60k przebiegu. Delikatna poprawa prowadzenia na wprost (klocki nie cofały się w gniazdach) , ale ściąganie nie ustąpiło.
Po zmianie opon na letnie był słyszalny delikatny szum z prawej strony, szczególnie przy skręcie w lewo. Domyślam się, że łożysko padło. Miało prawo. Od nowego śmigało :)
Zamówiłem łożysko. I tu uwaga : na forum wyczytałem , że łożysko na pierwszy montaż to KOYO.
Zestaw FAG, który polecił mi znajomy, zawiera: pierścień, dwie nakrętki i łożysko KOYO – jak na zdjęciach.
Panowie, po wymianie zestawu – ściąganie ustąpiło :)
Wewnętrzna bieżnia łożyska była uszkodzona, zwiększone tarcie = zwiększone opory toczenia = ściąganie. Ta strona szczególnie narażona jest na uszkodzenia (prawa strona jezdni – błoto pośniegowe, kałuże itd)
Podsumowanie :jeżeli auto ściąga w którąkolwiek stronę, trzeba precyzyjnie diagnozować kolejne elementy zawieszenia. M6 w wersji GG i GH mają czułe układy kierownicze:)
Piszę to z doświadczenia – 5 lat za kółkiem M6 GG i 5 lat M6 GH.
Pozdrawiam
Załączniki
IMG_20150319_151654.jpg
IMG_20150319_151707.jpg
IMG_20150319_151755.jpg
IMG_20150319_151813.jpg
cezar68
 

Postprzez dzidzio79 » 25 mar 2015, 14:13

No akurat w moim przypadku, to serwis diagnozował sciąganie pod kątem luzów w zawieszeniu i z tego co sie orietuje temat łożyska w kole nie był brany pod uwage, a z tego co kolega tu opisuje to tez moze byc przyczyną sciągania. U mnie to nawet ja sam od początku podejrzewałem przekładnie bo wszystkie objawy na to wskazywały. Jedno jest pewne ze Mazdzie sie ten układ wspomagania w tych naszych autach za bardzo nie udał.
Początkujący
 
Od: 20 sty 2012, 22:37
Posty: 19
Skąd: Lubelskie
Auto: Mazda6 SkyPASSION 2.2 Skyactiv-D i-ELOOP 175KM 2016R

Postprzez cezar68 » 26 mar 2015, 09:37

Oczywiście proszę się nie sugerować moim wpisem, że u każdego to łożysko jest odpowiedzialne za ściąganie... Chciałem podzielić się spostrzeżeniem,że to też może być jedna z przyczyn, oraz, że FAG pakuje oryginale łożysko KOYO, a to z kolei oznacza jakość :)
Uważam, że konieczna jest precyzyjna diagnoza całego zawieszenia i to nie tylko na "szarpakach", diagnoza luzów tzw. "montażówką" może przynieść więcej informacji. Pozdrawiam
cezar68
 

Postprzez dzidzio79 » 29 mar 2015, 16:28

Nie sugeruje sie wpisem kolegi, napisałem tylko że to może byc tez przyczyną. No jak widac jest duzo przyczyn sciągania.
Początkujący
 
Od: 20 sty 2012, 22:37
Posty: 19
Skąd: Lubelskie
Auto: Mazda6 SkyPASSION 2.2 Skyactiv-D i-ELOOP 175KM 2016R

Postprzez bodro » 3 cze 2015, 13:33

Do cezar68:
Ile kolego kosztował ten zestaw?
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2008, 17:46
Posty: 49
Skąd: Bytom
Auto: było: Nisan Sunny 1.6 SLX
było: Seat Toledo 1.6
było: Mazda 3 1.6 BK
było: Opel Astra IV 1.6 Enjoy
jest: Mazda 6 GH 2.0 MZR-DISI 2011r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6