Ściaganie auta na prawą strone.
Witam, jakiś czas temu stałem się szczęśliwym posiadaczem szóstki, autko takie jakie sobie wymarzyłem czyli topowy ropniak z 2l silnikiem. Auto kupiłem używane(po zmarłym doktorze) w stanie idealnym ocenionym przez moje oko i 3 rożne ASO(Łódź, Bydgoszcz, Toruń)
Jednak auto ściąga na prawą stronę. Zbieżność jest ok. Felgi proste(tak myślę). Jedyne ale mam do opon. Na przyszły sezon trzeba będzie jest na bank wymienić. Czy zużyte opony mogą powodować ściąganie na prawo ?(wszystkie są w takim samym stanie) Czy problem może leżeć gdzie indziej?
Mam jeszcze pytanie o ciśnienie w oponach. Ze wszystkich 4 kół odnoszę wrażenie ze schodzi delikatnie powietrze, z 2.2bara do 2.1,5-2.1. Co może być przyczyną ? Przebite ? Krzywe felgi ? Kurcze ale żeby wszystkie 4... Czy może mazdowski kompresor do kół "kłamie".
Liczę na was !
Jednak auto ściąga na prawą stronę. Zbieżność jest ok. Felgi proste(tak myślę). Jedyne ale mam do opon. Na przyszły sezon trzeba będzie jest na bank wymienić. Czy zużyte opony mogą powodować ściąganie na prawo ?(wszystkie są w takim samym stanie) Czy problem może leżeć gdzie indziej?
Mam jeszcze pytanie o ciśnienie w oponach. Ze wszystkich 4 kół odnoszę wrażenie ze schodzi delikatnie powietrze, z 2.2bara do 2.1,5-2.1. Co może być przyczyną ? Przebite ? Krzywe felgi ? Kurcze ale żeby wszystkie 4... Czy może mazdowski kompresor do kół "kłamie".
Liczę na was !
- Od: 20 kwi 2011, 12:14
- Posty: 10
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: MAZDA 6 GH 2.0 MZR-CD TOP 2008.
nicone1 napisał(a):Jednak auto ściąga na prawą stronę
Bardzo ściąga? Testowałeś to na naprawdę równej nawierzchni? Wiesz jakie mamy drogi...
Nie mniej jednak, jeśli tak i ściąga to tak jak pisze polak900, śmigaj do dobrego wulkanizatora na optymalizacje kół oraz ich zamianę przód na tył, ew. jeśli bieżnik pozwoli zamienić stronami, ale to już doradzi Ci wulkanizator.
nicone1 napisał(a):Mam jeszcze pytanie o ciśnienie w oponach. Ze wszystkich 4 kół odnoszę wrażenie ze schodzi delikatnie powietrze, z 2.2bara do 2.1,5-2.1. Co może być przyczyną ? Przebite ? Krzywe felgi ? Kurcze ale żeby wszystkie 4... Czy może mazdowski kompresor do kół "kłamie".
Norma. Weź również pod uwagę zmiany ciśnienia wywołane różnicą temp. Ja kontroluję ciśnienie 2x w miesiącu, ew. dopompowuje trochę jak "ucieknie" te 0,1 bara
- Od: 5 lip 2009, 23:42
- Posty: 1297
nicone1 napisał(a):Witam, jakiś czas temu stałem się szczęśliwym posiadaczem szóstki
jakiej?
Twoj profil jest pusty...
jest wiele przyczyn... ale w pierwszej kolejnosci sprawdz kola (wywazenie i cisnienie)
i .... zamien je stronami LF –> PF
to podstawa... dalej pomyslimy...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Tomek6: Ściąga i jest to męczące(po 20min prawa ręka mnie boli). Sprawdzałem na równej drodze. Skręciłem lekko w lewo żeby auto przejechało przez linie ciągłą jeszcze przy lekki skręcie w lewo puszczam kierownicę i auto praktycznie odraz prostuje, później schodzi na prawo.
polak900: zaraz po zakupie ściągało(ojciec nie zauważył i nie czuł tego) sprawdziłem ciśnienie i w prawej było o 0,2b mniej. Dopompowanie pomogło. Dwa dni temu doładowałem wszędzie po 0,1b. jutro zobaczę jeszcze raz ciśnie.
Dzięki za pomoc chłopaki. Przekażę informacje dalej do mojego mocodawcy i on zadecyduje co dalej
67igor1: to przez wrodzone lenistwo, ale uzupełnię wszystko czym prędzej : )
polak900: zaraz po zakupie ściągało(ojciec nie zauważył i nie czuł tego) sprawdziłem ciśnienie i w prawej było o 0,2b mniej. Dopompowanie pomogło. Dwa dni temu doładowałem wszędzie po 0,1b. jutro zobaczę jeszcze raz ciśnie.
Dzięki za pomoc chłopaki. Przekażę informacje dalej do mojego mocodawcy i on zadecyduje co dalej
67igor1: to przez wrodzone lenistwo, ale uzupełnię wszystko czym prędzej : )
- Od: 20 kwi 2011, 12:14
- Posty: 10
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: MAZDA 6 GH 2.0 MZR-CD TOP 2008.
glowasiek napisał(a):jedz na niemieckie autostrady to zobaczysz czy sciaga czy nie bo wg mnie polskie drogi sa zle wyprofilowane
W innym kraju takie cos nie ma miejsca
Ja uważam podobnie. Na autobahnie można drapać się obiema rękami po głowie i auto jedzie samo, prosto Ale jeśli kolega jest pewien, że i na równym ściąga to trzeba zrobić z tym porządek.
- Od: 5 lip 2009, 23:42
- Posty: 1297
U mnie problem ściągania pojawił się zaraz po zakupie w salonie. Sprawdzane parę razy u wulkanizatora i w ASO. Nic nie znaleziono. Ściąga tak jak u kolegi w prawo a do tego aby jechać prosto kierownica musi być lekko (2-3°) skręcona w lewo. Problem znika przy bardzo wolej jeździe i podczas ruszania – kierownica się prostuje. Zmiana kół przód na tył nic nie dała. Koła 3 letnie, od nowości, felgi proste, azot w normie.
D-fens himself
Mazda 6 Sport Kombi 2008 2.0 MZR-CD 140 KM w wersji Exclusive.
Wcześniej Mondeo 5d 2002 2.0 TDCI 130 KM
Jeszcze wcześniej Vectra B 1998 1.6 16v
A jeszcze wcześniej MPK, PKS, PKP, TAXI i z buta..
Mazda 6 Sport Kombi 2008 2.0 MZR-CD 140 KM w wersji Exclusive.
Wcześniej Mondeo 5d 2002 2.0 TDCI 130 KM
Jeszcze wcześniej Vectra B 1998 1.6 16v
A jeszcze wcześniej MPK, PKS, PKP, TAXI i z buta..
D-fens, prosze nie pisz po raz trzeci takiego samego posta... nie ma to sensu, a tylko zasmieca...
nastepny taki sam post i bede musial inaczej zadzialac... oki?
nastepny taki sam post i bede musial inaczej zadzialac... oki?
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
też jestem właśnie po teście. Kiedyś po zakupie wydawało mi się że ściąga w prawą, ale tylko na nierównościach. Teraz wydaję się że jedzie prosto na równym asfalcie.
nie chce zapeszać, ale tak się składa, że też kiedyś kupiłem auto od doktora. Pierwszy właściciel, z Polskiego salonu, wszystko fajnie poza tym, że później wyszło że auto ładnie dostało z przodu.
nicone1 napisał(a):Auto kupiłem używane(po zmarłym doktorze)
nie chce zapeszać, ale tak się składa, że też kiedyś kupiłem auto od doktora. Pierwszy właściciel, z Polskiego salonu, wszystko fajnie poza tym, że później wyszło że auto ładnie dostało z przodu.
-
Kamil
Tomek6 napisał(a):trzeba prześwietlić lepiej tą Twoją Mazdę...
czyli sprawdzic kola i jak jest wszystko ok, to czas na maglownice...
moze w niej tkwi problem...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
67igor1 napisał(a):D-fens, prosze nie pisz po raz trzeci takiego samego posta... nie ma to sensu, a tylko zasmieca...
nastepny taki sam post i bede musial inaczej zadzialac... oki?
Sorry, cos mi się musiało zawiesić. Napisałem raz, kliknąłem raz a tu widzę,że dwa usunięte. Następnym razem sprawdzę post factum. Jeszcze raz przepraszam.
D-fens himself
Mazda 6 Sport Kombi 2008 2.0 MZR-CD 140 KM w wersji Exclusive.
Wcześniej Mondeo 5d 2002 2.0 TDCI 130 KM
Jeszcze wcześniej Vectra B 1998 1.6 16v
A jeszcze wcześniej MPK, PKS, PKP, TAXI i z buta..
Mazda 6 Sport Kombi 2008 2.0 MZR-CD 140 KM w wersji Exclusive.
Wcześniej Mondeo 5d 2002 2.0 TDCI 130 KM
Jeszcze wcześniej Vectra B 1998 1.6 16v
A jeszcze wcześniej MPK, PKS, PKP, TAXI i z buta..
nie ma sprawy
wygladalo jakbys co jakis czas klikal... a doszlo po 24h
wygladalo jakbys co jakis czas klikal... a doszlo po 24h
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6