Ściaganie auta na prawą strone.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez dawidrybcia » 11 lis 2012, 23:48

tak tylko ze na wyspie mamy kwik-fit i H&Q te firmy sa w stanie ustawic no i serwis ale teraz jade do PL to poszukam aso, powinien byc w poznaniu, chyba ze w wlkp jest jakis naprawde dobry i polecany to sie przejade, bo tutaj rozkladaja rece
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 paź 2012, 16:38
Posty: 25
Skąd: POZNAN/LANCASTER
Auto: mazda 6 2,2 GH mzr 185
mazda 6 2.2 GJ 175 FL

Postprzez chris7805 » 25 lis 2012, 21:30

Cześć,

Ponawiam pytanie. Czy niedopuszczalna różnica w sprawności przednich amortyzatorów może być przyczyną ściągania samochodu w prawo (każdy z nich z osobna jest OK., natomiast różnica ich sprawności jest poza dopuszczalną normą)?
Początkujący
 
Od: 1 lis 2012, 20:16
Posty: 5
Auto: Mazda 6 GH, 2.0 MZR-CD, 12.2008

Postprzez Wojtek » 25 lis 2012, 21:39

jezeli tak okresla ASO, to pewnie tak jest... <oczy>
maja swoje procedury i wedlug nich postepuja... nie wolno im ich ominac...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez chris7805 » 1 sty 2013, 21:49

Witam,

Wracam do tematu.

Przy ostatniej wymianie kół wulkanizator zauważył, że przednia prawa tacza jest nieco nierówna. Stwierdził, że może to być przyczyna ściągania samochodu na prawą stronę. Co o tym sądzicie?

Tarcze mają ok. 44 tys. km przebiegu (to pierwsze tarcze, fabryczne). Przy hamowaniu nie czuję dużych wibracji (może minimalne, ale to na granicy zauważalności). Po jeździe nie zauważam, by przednia prawa tarcza grzała się bardziej niż lewa.

Wymieniać tarcze czy szlifować obecne?
Początkujący
 
Od: 1 lis 2012, 20:16
Posty: 5
Auto: Mazda 6 GH, 2.0 MZR-CD, 12.2008

Postprzez luqqas » 19 sty 2013, 18:49

witam
dorzucę swoje 3 grosze. uprzedzam, że mało odkrywcze. ;)

od zakupu (listopad) ściągało mi Madźkę w prawo, i to całkiem zauważalnie.
po puszczeniu kierownicy zostawałem w pasie ruchu 50m max 70m. potem prawe koło wjeżdzało na pas.
ciśnienie w oponach było ok. historia auta raczej wiarygona.
obecne oponki to 3-letnie zimówki fulda kristal supremo 16" (baaardzo przeciętne ale mało jeżdzone, w dobrm stanie)

po 3kkm, szarpnałem się na geometrię w ASO.

Tył był nieco poza normą, przód w normie ale i tak ASO wszystko skorygowało.
Jest poprawa, choć sami przyznali, że nie całkowita.
Teraz w pasie ruchu bez trzymania kierownicy przejeżdzam 100 max150m.
sama kierownica do jazdy prosto jest minimlanie przekręcona w lewo. ... ponoć TTTM. <co?>

posłuchalem przy okazji o nierównych drogach w Poslce i choc brzmiało to jak zasłona dymna serwisu
to jest w tym ziarno prawdy. Gdy na pustym(!) odcinku pojechałem testowo samym środkiem drogi to ściaganie było jeszcze mniejsze, ale nadal było.

Serwsiant z ASO zasugerował, że opony już się krzywo wytarły na złej geometrii
i muszą teraz trochę popracować na nowej, żeby się "ułożyły".
Przyznam, że takiej teorii wcześniej nie słyszałem.
no cóż, pojeździmy zobaczymy.


Edit 21.01.2013

gniecie mnie jednak ta skręcona w lewo kierownica.
nie wiem czy to jest ok, oceńcie sami. jechalibyście do ASO z reklamacją?
Załączniki
20130121103-small.jpg
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 lis 2012, 19:17
Posty: 18
Auto: GH 1.8 MZR kombi, przedlift

Postprzez Wojtek » 23 sty 2013, 16:23

tylko reklamacja... jak ASO moze wykonac takie cos i to niezgodnego z ich procedurami?
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez dawidrybcia » 24 sty 2013, 08:18

ja tez to mialem z kierownica jak tylko wyjechalem z aso? zaraz nawrotka i w 10min skorygowali
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 paź 2012, 16:38
Posty: 25
Skąd: POZNAN/LANCASTER
Auto: mazda 6 2,2 GH mzr 185
mazda 6 2.2 GJ 175 FL

Postprzez Sebal » 24 sty 2013, 23:43

Ściąganie w prawo zawsze w niewielkim stopniu będzie występowało. Powodem jest wyprofilowanie jezdni, która jest lekko pochylona ku zewnętrznym krawędziom aby woda mogła z niej odpływać (oczywiście jak się drogowcom udało dobrze zrobić :D ). A co do kierownicy po korekcie zbieżności – po prostu fuszerka.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 09:22
Posty: 635 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez luqqas » 25 sty 2013, 15:01

dzięki wszystkim za odpowiedź. umówiłem się w aso na poprawkę.


edcyja 29-01-2013:
ku mojemu zaskoczeniu, sprawę poprawki aso potraktowało z zaangażowaniem. mogli tak od razu :]

inny serwisant, inny zapał do pracy.
nie tylko wyprostowano kierownicę ale i w końcu ustawiono zbieżność jak należy.
w sumie odbyliśmy aż 3 jazdy próbne, po każdej było trochę lepiej i w końcu jest ok.

co pomogło?: zamiana kół przód/tył (opony kierunkowe więc inne roszady nie wchodziły w grę) + korekta tzw kąta wyprzedzenia (sworznia zwrotnicy?). ponoć tego się za bardzo nie reguluje ale u mnie zadziałało.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 lis 2012, 19:17
Posty: 18
Auto: GH 1.8 MZR kombi, przedlift

Postprzez sotrebor » 11 mar 2013, 07:03

witam jak ustawia sie kąt w przednim kole tzn.w którym miejscu ?czy na sworzniu wachacza jest jakiś mimośród?.Byłem na ustawieniu zbieżności i gośc powiedział że w Madzi nie ma możliwości ustawienia kąta,więc jak to jest ktoś już to przerabiał?




12.03.2013 więc odpowiem sobie sam; nie można regulować kątów na przedniej osi w GH
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 cze 2011, 18:19
Posty: 73
Skąd: NL i PL
Auto: GY- była
GH-jest(diesel kombi)

Postprzez Piotrek_1964 » 15 mar 2013, 13:24

pochylenia też się nie da?
Piotrek_1964
 

Postprzez dawidrybcia » 7 kwi 2013, 22:27

witam, znalazlem przyczyne sciagania i polecilem znajomemu i jak reka odjal, mianowicie, usterka byla PIASTA, dla wszyskich ktorych auto nadal sciaga polecam sprawdzic to :) :) mi pomogla wymiana piasty i łozyska, nie drogi koszt a efeekt jak reka odjal
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 paź 2012, 16:38
Posty: 25
Skąd: POZNAN/LANCASTER
Auto: mazda 6 2,2 GH mzr 185
mazda 6 2.2 GJ 175 FL

Postprzez Sebal » 8 kwi 2013, 00:01

Nie było nic słychać? żadnego wycia itp?
Ostatnio edytowano 8 kwi 2013, 00:05 przez Anonymous, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie trzeba cytowac calej poprzedzajacej wiadomosci...
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 09:22
Posty: 635 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez sotrebor » 8 kwi 2013, 06:29

A co z tą piastą się działo? Jak to wyczaiłeś?. Bo mi w ASO powiedzieli że może być krzywa i koszt nowej to 1150pln +robocizna

Wysłane z mojego LT26i
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 cze 2011, 18:19
Posty: 73
Skąd: NL i PL
Auto: GY- była
GH-jest(diesel kombi)

Postprzez dawidrybcia » 12 kwi 2013, 15:27

nie bylo nic slychac ani widac, zaraz bym wymienil cale przednie zawieszenie, znajomy mowi piasta, wymien piaste on tak mial w kilku przypadkach, nie wiem ile kosztuje ale u mnie w aso 100funtow, i wszystko teraz smiga:)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 paź 2012, 16:38
Posty: 25
Skąd: POZNAN/LANCASTER
Auto: mazda 6 2,2 GH mzr 185
mazda 6 2.2 GJ 175 FL

Postprzez dzidzio79 » 18 sie 2014, 21:03

Witam ja równiez mam problem ze sciąganiem. Moja mazda to 2,0 w dieslu rok 2009.w grudniu wjechałem prawym kołem w dosyc głęboką dziure i od tego momentu auto sciąga w prawo. Wczesniej było wszystko OK. Byłem w kilku serwisach ale zaden z nich nie znalazł problemu . Geometria jest wporządku zadne elemęty zawieszenia nie zostały uszkodzone. Myslałem zeby morze jeszcze skalibrowac układ kierowniczy bo u mnie jest elektroniczne wspomaganie i morze gdzies tu tkwi problem? jest to o tyle dziwne ze czasem nie sciąga prawie wcale, ale to rzadko kiedy. Jak myslicie co moge jeszcze zrobic? Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 20 sty 2012, 22:37
Posty: 19
Skąd: Lubelskie
Auto: Mazda6 SkyPASSION 2.2 Skyactiv-D i-ELOOP 175KM 2016R

Postprzez Marianek » 19 sie 2014, 16:19

Układ wspomagania raczej nic do tego nie ma. Moze krzywa felgę masz?
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 13:31
Posty: 6993 (208/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez dzidzio79 » 19 sie 2014, 17:51

Felgi też sprawdzałem i są proste. W sumie to sprawdzane było juz wszystko co mogło by byc tego powodem, ale wszystko jest OK. Zauważyłem tez ze jak puszczam kierownice to ona sama skręca w prawo tak jak by cos ciągnęło koła i kierownice w prawo, i raczej nie jest to spowodowane pochyleniem jezdni. Jeżdze juz tak prawie 8 miesięcy i jest to denerwujące bo nie moge skupic sie w pełni na prowadzeniu auta.
Początkujący
 
Od: 20 sty 2012, 22:37
Posty: 19
Skąd: Lubelskie
Auto: Mazda6 SkyPASSION 2.2 Skyactiv-D i-ELOOP 175KM 2016R

Postprzez mario-k » 19 sie 2014, 18:32

Tak samo mam ze tez ciagnie mi w prawo.Jedni magicy mówili ze trzeba przekladnie wymienić kierownicza.A wiec kola felgi zawieszenie jest OK.Mysle ze to cos w tym elektrycznym wspomaganiu jest cos nie tak.Czasu tez nie mam aby temat obadac.Ale mysle ze może ktoś ogarnie ta sprawę :)
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2010, 19:31
Posty: 462 (2/17)

Postprzez Wojtek » 19 sie 2014, 18:40

dzidzio79 napisał(a):wjechałem prawym kołem w dosyc głęboką dziure i od tego momentu auto sciąga w prawo.

masz coś zgięte, a napewno zmieniła się znieżność...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6