Kolego.
Prawie rok męczyłem się z tym samym wierząc, że ten typ tak ma i nic nie da się z tym zrobić. Było to poparte przeczytanymi opiniami na tym forum oraz tym, że "zaufany" warsztat robił rok temu zbieżność i twierdzili, że wszystko jest ok. Jesienią tego roku, przy okazji wymiany klocków hamulcowych w "niezaufanym" warsztacie poprosiłem o sprawdzenie zbieżności. Okazało się, że jest tam trochę do poprawy i jak to zrobili to problem ze ściąganiem cudownie ustąpił. "Zaufany" warsztat już nim nie jest (mieli wcześniej inne wpadki, które im wybaczałem, ale tej nie), a zbieżność porządnie zrobili w Auto Geo Test Bytom – Sucha Góra, ul. Strzelców Bytomskich 307.
Ściaganie auta na prawą strone.
No właśnie ja również obstawiam raczej w kierunku geometrii, ponieważ po ustawieniu przez pierwszy zakład przodu i tyłu było minimalnie lepiej, następnie po ustawieniu samego tyłu u wspomnianego wcześniej C. Dudy jest już zauważalna poprawa podczas jazdy z mniejszą prędkością. Zostaje jeszcze przód i ewentualnie ustawianie kąta wyprzedzenia sworznia zwrotnicy. Mam nadzieje, że po tym zabiegu ściąganie minie. Jak nie to, napewno skontaktuje się z polecanym przez Ciebię Auto Geo Test Bytom.
Pytanie jeszcze czy w Twoim wypadku nie było to też w jakimś stopniu powiązane również z hamulcami?
Pytanie jeszcze czy w Twoim wypadku nie było to też w jakimś stopniu powiązane również z hamulcami?
Nie, bo ściągało przy puszczeniu kierownicy, a nie przy hamowaniu. Zwróć też uwagę, że jak miałeś złą geometrię to opony mogły się nierównomiernie zużyć. Jak poprawiłeś geometrię i założyłeś te opony to ich zużycie też może mieć wpływ na jazdę.
- Od: 4 lis 2008, 18:46
- Posty: 49
- Skąd: Bytom
- Auto: było: Nisan Sunny 1.6 SLX
było: Seat Toledo 1.6
było: Mazda 3 1.6 BK
było: Opel Astra IV 1.6 Enjoy
jest: Mazda 6 GH 2.0 MZR-DISI 2011r.
Panowie problem ściągania tkwi we wspomaganiu, a dokładnie w czujniku kąta skrętu wspomagania elektrycznego, który niestety w naszych mazdach się psuje. Daje to taki efekt, ze mimo ustawienia kierownicy na wprost czujnik wyzwala siłę na silniczku elektrycznym, który wspomaga skręt kierownicy . Mazda zna temat ,ale naprawa jest droga (około 3000 zł).
Nie twierdzę że zawsze winne jest wspomaganie ale niestety w wielu wypadkach.
Panowie to można bardzo prosto zdiagnowac samochód przód podnosimy i odpalamy naszą madzie jak kierownica sama automatycznie kreci w prawo to jest uszkodzony czujnik skretu i nie trzeba jezdzic i wydawać krocie na geometrie albo inne bzdety.POZDRAWIAM
Wczoraj bylem na ustawieniu z przodu geometrii w Katowicach i niestety jest tak samo jak nie minimalnie gorzej. Wyniki jak nizej:
Przod:
Kat wyprzedzenia: L 3°50' / P 4°15'
Kat pochylenia: L -0°15' / P 0°
Zbieznosc 0
Tyl:
Kat pochylenia: L – 1°15' / P -1°15'
Zbieznosc: 1,8
Stwierdzili, ze biorac pod uwage katy to jakby juz mialo sciagac przez geometrie to w lewo. Dodatkowo wydaje mi sie, ze sciaga bardziej przy dodawaniu gazu zwlaszcza przy mocniejszym depnieciu, wtedy czuc trzymajac kierownice ze ciagnie ja lekko w prawo.
Sam juz nie wiem gdzie szukac przyczyny...
Przod:
Kat wyprzedzenia: L 3°50' / P 4°15'
Kat pochylenia: L -0°15' / P 0°
Zbieznosc 0
Tyl:
Kat pochylenia: L – 1°15' / P -1°15'
Zbieznosc: 1,8
Stwierdzili, ze biorac pod uwage katy to jakby juz mialo sciagac przez geometrie to w lewo. Dodatkowo wydaje mi sie, ze sciaga bardziej przy dodawaniu gazu zwlaszcza przy mocniejszym depnieciu, wtedy czuc trzymajac kierownice ze ciagnie ja lekko w prawo.
Sam juz nie wiem gdzie szukac przyczyny...
To sprawdź zaciski ( prowadnice i tłoczki ) może któraś się zacina i trzeba przesmarować lub wymienić .
Również sprawdzane, raczej wszystkie chodzą ładnie ale może jakby już szukać na siłę to minimalnie ciężej chodzi tylne lewe koło tylko czy wtedy nie powinno ściągać właśnie w lewo?
Rozumiem że prowadnice chodzą ładnie
tłoczki pod gumka trzeba sprawdzić bo tam często czai się korozja i tłoczek się blokuje
to extremalny przypadek http://img1.autocentrum.pl/_awc.blogi-51569-1.jpg
ale wystarczą początki korozji aby chodził ciężej a przez to koło jest nieco hamowane i ściąga
tłoczki pod gumka trzeba sprawdzić bo tam często czai się korozja i tłoczek się blokuje
to extremalny przypadek http://img1.autocentrum.pl/_awc.blogi-51569-1.jpg
ale wystarczą początki korozji aby chodził ciężej a przez to koło jest nieco hamowane i ściąga
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6