Czujniki cisnienia w kołach – pytania, problemy
Witam . Czy od kontrolki tmps odpowiada jakiś bezpiecznik ?jak tak to gdzie się on znajduje? Pytam ponieważ bawiłem się opcjami ukrytymi komputer i podczas testu wszystkich kontrolek zapaliła mi się kontrolka od tmps . Może poprzedni właściciel wyłączył ten czujnik ? Dzięki za pomoc .
- Od: 15 lut 2009, 11:45
- Posty: 69
- Auto: Mazda 6 sport kombi 2,0 MZR 2008
klosek6 napisał(a):Podczas testu zegarów zapalają się wszystkie kontrolki , ale nie znaczy to , że Masz ten system w samochodzie .
To się zdziwiłem. Myślałem, że we wszystkich to jest tylko po prostu w ASO można było to wyłączyć (bo taka możliwość jest – w którymś poście Marianek o tym wspominał). U mnie przez całą zimę wali po oczach ta kontrolka. Jak założę letnie koła to problem znika.
- Od: 6 wrz 2012, 13:17
- Posty: 1109 (1/12)
- Skąd: Konin
- Auto: Mazda 6 GH L5 '09
Była: Mazda 3 BK LF '04
Mazda 323F 1.8 BG SOHC '90
zelka napisał(a): U mnie przez całą zimę wali po oczach ta kontrolka. Jak założę letnie koła to problem znika.
Ja mam taki sam problem ale się uodporniłem. ( dobrze że nie ma brzęczka)
Założyłem koła letnie z czujnikami, które mam od 4 lat. Ale byłem tak przyzwyczajony do żółtej kontrolki, że po miesiącu czasu zajarzyłem że nie powinna świecić. bo mam koła z czujnikami
Mam "swoje" zaprogramowane czujniki a kotnrolka dalej świeci. Ciśnienie OK.
Jak można zresetować ? Klemy z aku... itp... Nigdy wczesniej nie miałem takiego problemu. Kilka kilometrów i było OK.
Pozdro600
Mam "swoje" zaprogramowane czujniki a kotnrolka dalej świeci. Ciśnienie OK.
Jak można zresetować ? Klemy z aku... itp... Nigdy wczesniej nie miałem takiego problemu. Kilka kilometrów i było OK.
Pozdro600
Możliwe, że w którymś z czujników zpaszczała bateria
Ja kiedys rozebralem czujnik ale pierwszego typu (na moim poprzednim poscie jest foto), bateria byla plaska taka jak w pilocie od auta i byla zalana taka jakby guma i przylutowana z obydwu stron (na zdjeciu tego nie widac). Nie pamietam tylko jaki to byl typ baterii ale u mnie gwint od czujnika sie zlamal wiec zakupilem nowy czujnik ale tez tak sobie czasem mysle kiedy baterie zaczna padac w pozostalych czujnikach bo auto ma juz 7 lat.
Pewnie za pomocą VCM z IDS-em
No tak, ale po zmianie zimowek na letnie jak zamienisz kola np tyl na przod albo po przekatnej to czy system sie polapie?
Mam chinskiego VCM'a z IDS'em, za tydzien bede zmienial kola to zobacze.
Mam chinskiego VCM'a z IDS'em, za tydzien bede zmienial kola to zobacze.
Powiedzcie mi proszę, jak w zasadzie działa system powiadamiania o niskim ciśnieniu?
Jakiś czas temu kupiłem komplet kół z czujnikami (uprzednio były koła bez czujników, kontrolka nie świeciła). Teoretycznie ten cały proces adaptacyjny wykonałem. Ostatnio chciałem sprawdzić, czy faktycznie lampka się zaświeci, więc spuściłem powietrze do ok. 0.5 bara myśląc, że zaraz będzie pisk, a tu cisza... Trzeba przejechać kawałek na takim niskim ciśnieniu, czy powinien od razu wykryć zbyt niskie ciśnienie?
Jakiś czas temu kupiłem komplet kół z czujnikami (uprzednio były koła bez czujników, kontrolka nie świeciła). Teoretycznie ten cały proces adaptacyjny wykonałem. Ostatnio chciałem sprawdzić, czy faktycznie lampka się zaświeci, więc spuściłem powietrze do ok. 0.5 bara myśląc, że zaraz będzie pisk, a tu cisza... Trzeba przejechać kawałek na takim niskim ciśnieniu, czy powinien od razu wykryć zbyt niskie ciśnienie?
Dobre pytanie, ponieważ nie przeprowadzałem takiego zabiegu. Wiem jednakowoż, że po zmianie kół z letnich (z czujnikami) na zimowe (bez czujników) musiałem przejechać kilka km, po czym lampka zasygnalizowała na desce. Oczywiście odczyt jest taki, że nie ma ciśnienia. Po każdym kolejnym odpaleniu komputer zapamiętuje ostatni stan ciśnienia i lampka mruga, a następnie zapala się na stało. Po zimie proces odbył się w taki sam sposób tylko w odwrotnej sytuacji. Mrugała lampka i bodajże po 3km zniknęła.
Pozdrawiam
Adrian
Adrian
- Od: 6 wrz 2012, 13:17
- Posty: 1109 (1/12)
- Skąd: Konin
- Auto: Mazda 6 GH L5 '09
Była: Mazda 3 BK LF '04
Mazda 323F 1.8 BG SOHC '90
Hmm... Czyli można się domyślać, że czujniki nie reagują natychmiast, co jest z leksza dziwne
Nie uśmiecha mi się jakoś jeżdżenie bez powietrza, żeby to sprawdzić
Nie uśmiecha mi się jakoś jeżdżenie bez powietrza, żeby to sprawdzić
Jestem ciekaw jak one są zaprogramowane, w sensie ile musi wynosić minimalne ciśnienie w kołach, kiedy czujnik zatrybi, że jest brakuje... Fabrycznie dajmy na to powinny być 2.2bar (przy 225/45/18) u mnie, a przy 1.9 jeszcze nie świeci.
Musiałbym się poświęcić dla testu jak to działa w praktyce, a jak piszą w książkach.
Musiałbym się poświęcić dla testu jak to działa w praktyce, a jak piszą w książkach.
Pozdrawiam
Adrian
Adrian
- Od: 6 wrz 2012, 13:17
- Posty: 1109 (1/12)
- Skąd: Konin
- Auto: Mazda 6 GH L5 '09
Była: Mazda 3 BK LF '04
Mazda 323F 1.8 BG SOHC '90
Każdy czujnik idzie zaprogramować, nawet jeśli zmieniasz wielkość koła itp. Tak więc ustawiasz sobie również wartość, poniżej której włączy ci się alarm "flat tire" – easy man
- Od: 25 lip 2013, 21:08
- Posty: 1297 (26/14)
- Skąd: United Kingdom / Piła
- Auto: Jest: Mazda6 GL'17
Była: MAZDA6 GH '08 Była: MAZDA 323F SPORT '03
zelka napisał(a):Tylko, że zwykły Forscan i ELM327 pewnie nie ogarnia tego i potrzebny jest IDS?
Tego kolego to już nie wiem To będzie ingerencja w kompa, więc jak mniemam pewnie IDS
- Od: 25 lip 2013, 21:08
- Posty: 1297 (26/14)
- Skąd: United Kingdom / Piła
- Auto: Jest: Mazda6 GL'17
Była: MAZDA6 GH '08 Była: MAZDA 323F SPORT '03
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6