Hamulce – Tarcze i klocki – pytania i problemy.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez T_OMASZ » 25 sie 2016, 01:44

szwem napisał(a):Chodzi mi o śruby prowadzoce zacisk.Jedna ma na koncu jakby gumowy tłoczek.I moje pytanie idzie na góre zacisku czy dół?

Prowadnica z gumką na górze, bez gumki na dole.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2013, 22:58
Posty: 43 (0/6)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GH 2.0 147KM Exlusive

Postprzez Emill93 » 5 wrz 2016, 22:59

Zamierzam wymienic przednie tarcze i klocki

Pytanie brzmi czym odkrecaliscie te 2 śrubki:
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 sie 2013, 22:06
Posty: 13
Skąd: Aldershot (UK)/ Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: Mazda 6, 2010, 1.8Pb

Postprzez roy130 » 6 wrz 2016, 12:52

Wiertarką :)
A tak na serio to miałem dostęp do klucza pneumatycznego i poszło. Jak nie to wiertarka zostaje :)

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Początkujący
 
Od: 2 mar 2008, 18:32
Posty: 27 (0/3)
Skąd: Nowa Sól / Bath (UK)
Auto: M6 GH Sport 2.5L5

Postprzez Stanleyku » 7 wrz 2016, 07:14

Można jeszcze spróbować srubokrętem udarowym, u mnie trzy poszły jedna się ukręciła.
Początkujący
 
Od: 4 kwi 2014, 07:17
Posty: 1
Auto: Mazda 626

Postprzez zelka » 7 wrz 2016, 07:45

Te śrubki to w ogóle nieporozumienie. W wielu innych japońcach tego nie robili. Tych starszych, oczywiście. U ojca w Primerze p11 brak tego, a tylko upierdliwość w odkręcaniu tak naprawdę.
Pozdrawiam
Adrian
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2012, 12:17
Posty: 1109 (1/12)
Skąd: Konin
Auto: Mazda 6 GH L5 '09
Była: Mazda 3 BK LF '04
Mazda 323F 1.8 BG SOHC '90

Postprzez deutro » 28 wrz 2016, 21:36

witam!

Moj pierwszy post na stronce i forum bo za zwyczaj staram się sobie poradzić sam lecz tym razem mam problem...a więc:
kupilem jakis czas temu madzie i od samego kupna byly zapieczone tylne zaciski nie szlo ich ruszyc na prowadnicach wogóle.. udalo mi się to oczywiscie wymienilem gumki bo dwie byly naderwane wyczyscilem prowadnice posmarowałem smarem miedzianym sprawdziłem tłoczki czy nie są dziurawe gumy i czy wyskakują przy naduszeniu hamulca i to wszystko było sprawne. pomalowałem wiec sobie zaciski zalożyłem spowrotem ze starymi klockami bo te mialy jeszcze po około 1cm 2 mm grubosci wiec nie bylo sensu wkladac nowych odpowietrzylem uklad i jedna strona zbiera z tarczy pięknie a druga kurde nie... <dupa> i nie mam pojęcia dlaczego jeżeli teoretycznie wszystko jest sprawne.....? jakiś pomysł ? coś slyszalem o jakims węzu elastycznym ale nie do konca wiem o co chodzi proszę was o pomoc

Dopisano 29 wrz 2016, 20:31:

z najlepsze ze bylem na przegladzie i hamuje jedna i druga strona niemal tak samo:)
deutro
 

Postprzez daras404 » 9 paź 2016, 09:35

W ostatnim czasie okazało się, że blokuje mi się zacisk tylnego koła. Przyczyną była zapieczona górna prowadnica, a dokładnie mówiąc to spuchnięta gumowa uszczelka górnej prowadnicy. Uszczelka ta zwiększyła swoją objętość i długość przez co nie mieściła się w przeznaczonej dla niej wycięciu, skutecznie blokując prowadnicę. Zdziwienie było tym większe, że do smarowania użyłem pasty ATE Plastilube przeznaczony do smarowania prowadnic. Jednak po dokładnym przeczytaniu instrukcji okazało się, że pastą nie należy smarować gumy i to ona prawdopodobnie była przyczyną spuchnięcia. W specyfikacji pasty ATE Plastilube z wizerunkiem zacisku hamulcowego nie znalazłem już zapisu o negatywnym wpływie na gumę. Do zamówionego zestawu naprawczego dołączony jest już smar więc powinno być już dobrze. Polecam zwrócić na to uwagę, podczas dokonywanych napraw układu hamulcowego.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2013, 07:39
Posty: 102 (0/3)
Skąd: pomorskie
Auto: Mazda 6 Kombi, GH 2008, 2,5l /170KM/ Dynamic Sport

Postprzez Slavoo » 25 paź 2016, 09:28

Moje doświadczenia z hamulcami w M6 GH są mieszane:
– pierwszy komplet klocków przód i tył to Ferodo Premier (FDB1721 i FDB4062) – wytrzymały ok. 51 tys. km,
– drugi komplet klocków przód i tył to Textar (2458202 i 2404501) – tył wytrzymał ok. 32 tys. km, a przód może jeszcze zrobi z 15 tys. km,
– trzecie klocki tył to Bosch 0986424817 (takie założył mi warsztat) – zobaczymy na ile starczą.
Przy drugiej wymianie wymieniłem również tarcze z przodu (Textar 92180703) i po 32 tys. km niestety mają już one spory rant, nie wiem czy przy wymianie klocków nie trzeba będzie wymienić również tarcz.

Zdziwiony jestem faktem, jak zużywają się klocki z tyłu. We wcześniejszych autach tył wymieniałem zazwyczaj co druga wymiana przodu. Drugie zaskoczenie to jakość tarcz Textar. Kolega bardzo mi je polecał, ale wg mnie, jeśli po 30 tys. km mam już spory rant na tarczy, to dla mnie raczej jest nieakceptowalne. Dodam, że nie jeżdżę agresywnie. Większość eksploatacji to jazda po W-wie ze średnią na poziomie 25-30 km/h. Raz w miesiącu trasa 2x200km.

Chyba jednak wróce do klocków Ferodo Premier – nigdy nie miałem z nimi problemów we wcześniejszych autach. Do zastanowienia jakie tarcze wybrać, ale mam jeszcze na to trochę czasu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2006, 18:46
Posty: 105 (1/2)
Skąd: Józefosław
Auto: Mazda 6 GH 2.0 MZR A/T + LPG Landi Renzo Omegas

Postprzez Slavoo » 4 kwi 2017, 18:23

Przy wymianie kół przyjrzałem się dokładniej moim tarczom. Po 40 tys. km wyglądają jak na zdjęciach. Czy to normalne?
Załączniki
20170401_091856ms.jpg
tarcza textara przód po 40 tys. km
20170401_091910ms.jpg
tarcza textara przód po 40 tys. km
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2006, 18:46
Posty: 105 (1/2)
Skąd: Józefosław
Auto: Mazda 6 GH 2.0 MZR A/T + LPG Landi Renzo Omegas

Postprzez MIRAS M6 » 17 kwi 2017, 22:42

Pytanie jeszcze czy te 40kkm masz zrobione w całości w cyklu miejskim i ile lat one mają ?? Wygląd tarcz raczej wskazuje na jazdę miejską. Ja mam 180kkm ale tylko tryb autostradowy i wyglądają dużo lepiej.Są to dwa odmienne światy zużycia hamulców i przebieg nie zawsze będzie tutaj dobrym miernikiem a do tego ja wcześniej ściągam nogę z gazu do tego hamuję skrzynią biegów a w końcowej fazie używam dopiero hamulca czego nie da się osiągnąć w mieście.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2013, 21:10
Posty: 1361 (87/33)
Skąd: OPOLE/LEPPERSDORF
Auto: MAZDA 6 KOMBI SPORT DYNAMIC (GH) 2,2 R2AA 185KM 2009 r.
PRZEBIEG 453 000
MAZDA 6 (GG) 2.3 Pb 2002 r. AERO PAKIET przekazana dla Vasat
MAZDA 3 (BL) 1,6 Pb 2011 r. AERO PAKIET przekazana dla ASIA M6

Postprzez neez » 23 kwi 2017, 22:39

Odczuwam podczas jazdy drżenie pedału hamulca. Podczas hamowania też. Były sprawdzane tarcze przód i nie mają dużego bicia. Po zmianie opon na letnie dalej drży. Może ktoś miał podobny przypadek ?
Tarczę i klocki były wymieniane ok 10k temu.
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2012, 21:38
Posty: 37

Postprzez MIRAS M6 » 24 kwi 2017, 00:57

Sprawdź dokładnie czystość chromowanych blaszek osadzonych w jarzmach po których powinny swobodnie przesuwać się klocki.Miałem ten sam efekt po zimie.Wyczyściłem blaszki aż do samego chromu oraz miejsca w jarzmie w które są osadzane te blaszki bo pod nimi też było pełno pyłu z klocków i przestało telepać pedałem hamulca.Do tego jeszcze sprawdź czy tłoczek swobodnie pod lekkim naciskiem da się wsunąć wgłąb zacisku.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2013, 21:10
Posty: 1361 (87/33)
Skąd: OPOLE/LEPPERSDORF
Auto: MAZDA 6 KOMBI SPORT DYNAMIC (GH) 2,2 R2AA 185KM 2009 r.
PRZEBIEG 453 000
MAZDA 6 (GG) 2.3 Pb 2002 r. AERO PAKIET przekazana dla Vasat
MAZDA 3 (BL) 1,6 Pb 2011 r. AERO PAKIET przekazana dla ASIA M6

Postprzez neez » 26 kwi 2017, 15:31

...
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2012, 21:38
Posty: 37

Postprzez MIRAS M6 » 29 kwi 2017, 07:34

neez napisał(a):...

Co chciałeś przez to wyrazić ?? Bo nie bardzo rozumiem.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2013, 21:10
Posty: 1361 (87/33)
Skąd: OPOLE/LEPPERSDORF
Auto: MAZDA 6 KOMBI SPORT DYNAMIC (GH) 2,2 R2AA 185KM 2009 r.
PRZEBIEG 453 000
MAZDA 6 (GG) 2.3 Pb 2002 r. AERO PAKIET przekazana dla Vasat
MAZDA 3 (BL) 1,6 Pb 2011 r. AERO PAKIET przekazana dla ASIA M6

Postprzez dimidow » 29 cze 2017, 08:12

Spotkał się ktoś z was z układami hamulcowymi kamoka? Muszę w najbliższym czasie dokonać wymiany, jestem w tym zielony, a tę firmę mi polecono całkiem niedawno, jednak wolę poznać opinię nieco bardziej doświadczonych użytkowników.
Początkujący
 
Od: 21 maja 2017, 11:54
Posty: 7 (1/0)
Auto: Mazda 6 kombi

Postprzez Rosow » 19 lip 2017, 21:25

Ostatnio zaczął u mnie występować problem z blokującym się hamulcem ręcznym. Po zaciągnięciu i zluzowaniu lewarka klocki wciąż trzymały koło. Dodatkowo lewarek do połowy skoku nie stawiał oporu.
Zacząłem sprawdzać o co chodzi i znalazłem coś takiego:
Tylny lewy zacisk nie ma sprężyny odciągającej linkę po zluzowaniu lewarka. Nie sprawdziłem jeszcze prawego zacisku, zrobię to jutro. Wszystkie zaciski które widziałem i te przejrzane w internecie mają sprężyny. Czy ktoś widział już taki zacisk?

Dodane 21.07.2017
Sprawdziłem prawy zacisk i wygląda normalnie tzn. posiada sprężynę. Wniosek taki, że lewy zacisk jest po bliżej nieustalonych przejściach. Swoją drogą dziwne, że ten ręczy jakoś działa...
Załączniki
WP_20170719_18_24_04_Pro.jpg
Lewy zacisk tył 1
WP_20170719_18_24_31_Pro.jpg
Lewy zacisk tył 2
Początkujący
 
Od: 3 maja 2010, 13:27
Posty: 5
Skąd: Piła
Auto: była: Mazda 626 GF 2.0 FS 115KM, LPG BRC Sequent24
jest M6 GH 2.0 MZR kombi +LPG

Postprzez cyna » 28 lip 2017, 21:39

witam, koledzy mam problem, a wiec grzeje mi się tylne prawe koło ! zaznaczę że tłoczek nie jest zapieczony sprawdzałem , ręczny nie blokuje odbija po odpuszczeniu , klocki chodzą w tych blaszkach , dodam że klocki i tarcze były zmieniane w czerwcu i tłoczek z uszczelkami w lewym tylnym kole bo się blokował , a teraz problem przeniósł się na prawą stronę :( , po zakręceniu kołem nie czuć żadnego oporu ale po przejechaniu 15-20km felga jest dość mocno ciepła :(
cyna
 

Postprzez maestro81 » 9 sie 2017, 00:08

Znając życie, pewnie cały zacisk będzie do wymiany. Regenracja samego tłoczka niestety nie zawsze robi robotę. Mi zawsze powtarzali, żeby wymieniać parami, bo prędzej czy później druga strona i tak się posypie. jak narazie to się sprawdza.
Pozdro
Obrazek

Dobra rada:
Nie wstawaj, kiedy dzwoni budzik.
Oddzwonisz później :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lip 2013, 20:08
Posty: 1297 (26/14)
Skąd: United Kingdom / Piła
Auto: Jest: Mazda6 GL'17
Była: MAZDA6 GH '08 Była: MAZDA 323F SPORT '03

Postprzez eric81 » 11 mar 2018, 15:27

Witam

Wkrótce będę wymieniał tarczę i klocki z przodu.
Zastanawiam się nad takimi zestawami :
1) Tarcze TRW + klocki ferrodo premier lub textar albo
2) Tarcze Textar + klocki ferrodo premier lub Textar ?
Który myślicie będzie lepszy ??

I jeszcze jedno :
Chcę to kupić z internetu i tarcze są 2 wymiary : coś ok276mm i 299mm ?
A jeśli chodzi o klocki to 2 systemy : Akebono lub Sumitomo i jak sprawdzić jaki mam system ??

Moja mazda : Mazda 6 1.8 16v GH 2008r anglik( ponieważ mieszkam w UK).
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lis 2008, 20:41
Posty: 109 (0/2)
Skąd: Kołobrzeg
Auto: MAZDA 6 GH 1.8 TS 2008

Postprzez Slavoo » 11 mar 2018, 16:12

Jeśli chodzi o tarcze i klocki textar, to zerknij do mojego posta wyżej. Ja zdecydowanie nie polecam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2006, 18:46
Posty: 105 (1/2)
Skąd: Józefosław
Auto: Mazda 6 GH 2.0 MZR A/T + LPG Landi Renzo Omegas

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6