Samoistne skręcanie się kierownicy w jedną stronę. Inicjacja czujnika skrętu kierownicy.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez b2 » 4 mar 2013, 17:14

Marianek napisał(a):Kierownica na maxa w lewo, potem na prawo i jeszcze raz w lewo , przestanie się tez palić kontrolka poślizgu jeśli się pali.


włączony silnik, bieg jałowy? czy jeszcze jakieś inne zabiegi?

kontrolka DSP u mnie się nie świeci, ale auto leci lekko w prawo i faktycznie jest delikatna różnica oporu pracy kierownicy lewo/prawo. opon nie ścina.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2004, 16:33
Posty: 1100 (1/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 08 GH 2.5 Dynamic Sport

Postprzez robert_i » 10 mar 2013, 13:12

Czy ktoś jest w stanie rozwinąć tajemnicze rozwiązanie podawane przez TomaszaM
TomaszM napisał(a):Panowie,

Miałem dokładnie takie objawy, które zostały opisane na początku tego tematu. Kierownica ciężko się kręciła w lewo a normalnie w prawo. Dodam że jakieś półtora roku temu wymieniałem magiel w ramach gwarancji (podobno stukał).
Po ww diagnozie w ASO wyrok: wymiana maglownicy 6 tyś. Oczywiście gwarancja zdążyła się już skończyć... W związku z takim obrotem sprawy zacząłem nawet rozważać sprzedaż auta.

Nie dając jednak za wygraną odwiedziłem paru "specjalistów", którzy albo przez telefon wydawali diagnozy, albo siedząc za kierownicą uważali że to przekładnia hydrauliczna i jakiś zawór padł... Koniec końcem wylądowałem w swoim zaprzyjaźnionym warsztacie i okazało się że jest to przypadłość znana również z Hond, ponieważ maglownice są podobne, a mianowicie winny jest tylko i wyłącznie moduł, który należy otworzyć, zreperować i zaprogramować... Oczywiście trzeba wiedzieć jak się podpiąć do tego układu...
Jeśli ktoś jest zainteresowany szczegółami zapraszam na PW.
robert_i
 

Postprzez tadziol » 13 mar 2013, 20:29

kontynuując temat:
wymiana modułu ESP,czy jakiekolwiek "programowanie" nie daje efektu.
klient przytargał auto z objawem ciężkiego skręcania w lewo i lekkiego w prawo.
odczyt DTC : C200B.
czujnik momentu obrotowego wałka przekładni ,na IDS-ie wyraźnie widać,że sygnały z tego czujnika(są dwa) rozbiegają się tzn.jeden pokazuje -0.9 Nm,drugi 0.4Nm.
pierwszy poszedł do wymiany ów moduł....
efekt : dokładnie te same objawy....te same odczyty....te samo zachowanie...
zapadła decyzja o wymianie przekładni.opiszę co dalej po wymianie,a ta prosta nie jest :(
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 18:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez TomaszM » 26 kwi 2013, 08:53

Panowie,

Wobec tego co pisałem wcześniej na temat naprawy magla. Otóż problem wrócił..., w związku z tym jak dla mnie dyskwalifikuje to mazdę. Kolejna wymiana magla (regenerować tego się nie da podobno...) nie wchodzi dla mnie w grę. Tym bardziej że tym razem byłoby to na mój koszt. Wychodzi na to że co 40 tyś. muszę wymienić maglownicę...

Samochód sprzedałem...

t.
Początkujący
 
Od: 11 paź 2010, 13:30
Posty: 29
Skąd: Warszawa
Auto: GH 2,2 185KM
2008/2009

Postprzez b2 » 26 kwi 2013, 09:18

u mnie ekipa Jaksy stwierdziła luz na listwie. na razie jeżdżę, potem się zobaczy.
imo powinna być na to akcja serwisowa, jak na zawleczki sworzni tłokowych w silnikach 2.5. tyle że to mniejsza skala była.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2004, 16:33
Posty: 1100 (1/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 08 GH 2.5 Dynamic Sport

Postprzez Kuki6 » 4 mar 2016, 17:54

Witam
Odświeżam wątek, czy może ktoś podpowiedzieć gdzie w Warszawie, bądź okolicach można przeprowadzić regeneracje maglownicy, gdzie zakupić, oraz wymienić?
Kuki6
 

Postprzez Majek666 » 4 mar 2016, 18:23

tadziol napisał(a):zapadła decyzja o wymianie przekładni.opiszę co dalej po wymianie,a ta prosta nie jest


Na objaw roznej sily przy kreceniu w lewo lub prawo jest tylko jedno rozwiazanie – wymiana przekladni lub czujnika momentu skrecajacego (pisze z pamieci wiec moze katalogowo sie to inaczej nazywa) . Kalibracja polozenia zerowego przewaznie pomaga na jakis czas, lub jesli jest za duza roznica wogole. Wymiana przekladni z ustawieniem zbierznosci zajmuje jak ktos sie zna 2 h no moze 3 h max – bardzo prosta sprawa. Temat ogolnie jest bardzo znany i przekladnia to jeden z slabych punktow GH. Nie wiem czy dalej jest ale by byl dostepny sam czujnik momentu jako czesc.

Jesli chodzi o luz na listwie z prawej strony szczegolnie przy kolach skreconych w lewo na maksa to wystepuje on juz przy przebiegu 10 tys km. Jesli nie slychac stukow z tego miejsca mozna tak z tym jezdzi. Robie GH, ktore maja ponad 200 tys nigdy nie mialy wymienianej przekladni i nic sie nie dzieje, luz jest i bedzie i nie poglebia sie.
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2011, 17:11
Posty: 33
Skąd: Opole
Auto: mazda 6 GY

Postprzez mario-k » 4 mar 2016, 19:17

Panowie poczytajcie dokladnie moje posty.Temat jest do ogarniecia.POZDRAWIAM :)
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2010, 19:31
Posty: 462 (2/17)

Postprzez tadziol » 4 mar 2016, 21:40

Majek666 napisał(a):Na objaw roznej sily przy kreceniu w lewo lub prawo jest tylko jedno rozwiazanie – wymiana przekladni lub czujnika momentu skrecajacego

Niekoniecznie....
Jest jeszcze jedno rozwiazanie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 18:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Sebal » 16 lut 2017, 19:45

tadziol napisał(a):
Majek666 napisał(a):Na objaw roznej sily przy kreceniu w lewo lub prawo jest tylko jedno rozwiazanie – wymiana przekladni lub czujnika momentu skrecajacego

Niekoniecznie....
Jest jeszcze jedno rozwiazanie.

Czy mógłbyś napisać jakie? U mnie właśnie w końcu dała o sobie znać maglownica i ciągnie lekko w prawo. Diagnoza w ASO oczywiście naprawa wspomagania. Koszt ponad 2 tyś. zł.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 09:22
Posty: 635 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez tadziol » 16 lut 2017, 22:24

Główny i jedyny problem tych przekładni to wadliwy czujnik momentu obrotowego wałka wejściowego do przekładni.Nie ten w kolumnie kierownicy,ale ten który jest zamontowany w przekładni.
Zasada działania nie jest mi bliżej znana,a przytaczanie tutaj moich przypuszczeń co do jego istoty funkcjonowania nie ma większego sensu.
Najważniejszą rzeczą jest w przypadku diagnozowania tego typu usterki kontrola PID-ów poprzez IDS lub FORSCAN.Najbardziej interesują nas : prąd silnika (MOTOR CURRENT) oraz 1 i 2 wartość momentu obrotowego wałka wejściowego (TORQUE Nm).Wartości te powinny przy sprawnym układzie oscylować w okolicach 0,tj: prąd silnika 0A,torque 1 i 2 0,0 Nm.Przy usterce objawiającej się samoistnym skręcaniem kierownicy,ściąganiem auta w czasie jazdy,znacznej różnicy w sile wspomagania,skokowej sile wspomagania etc. parametr TORQUE na postoju będzie miał wartość odbiegającą od 0,0 Nm w plus lub minus,w zależności od tego w którą stronę ściąga nam auto.Prym wiodą przypadki ściągania do rowu,oczywiście dla ruchu europejskiego.
Takimi pierdołami jak zasada działania silnika,kontrola jego obrotów przez resolver nie będę Wam zawracał głowy.
Jedynym radykalnym sposobem pozbycia się problemu jest wymiana przekładni,ale kwota za nową powala niejednego choćby był postury Goliata hahaha
Dlatego przedstawię Państwu sposób na wyście z kłopotu,a przynajmniej jego zminimalizowanie.
Zastrzegam jednak,że wszystkie te operacje wykonujecie moi Drodzy na własne ryzyko.
Należy w kabinie usunąć plastykową osłonę wałka kolumny kierowniczej,pomiędzy sprzęgłem a hamulcem.Następnie gumową osłonę ze ściany grodziowej przez którą przechodzi wałek i oczom naszym ukaże się czujnik momentu obrotowego,przykręcony do przekładni na trzy śruby M6.Należy podglądając na bieżąco PID-y TORQUE odpowiednio poluzować trochę lub dokręcić te śruby M6 mocujące czujnik.W przypadku gdy osiągniemy optymalny efekt luzując śruby,to należy je zabezpieczyć przed odkręceniem np.klejem.
Są tacy,którym pomogło,niech pomoże i wam.
Jestem świadom,że niektóre ASO patrzą teraz na mnie niechętnym wzrokiem,dlatego jestem przygotowany na okoliczność dostarczenia mi przesyłki w postaci surowej ryby owiniętej w gazetę.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 18:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez zarza21 » 27 mar 2017, 09:41

tadziol napisał(a):Najważniejszą rzeczą jest w przypadku diagnozowania tego typu usterki kontrola PID-ów poprzez IDS lub FORSCAN.Najbardziej interesują nas : prąd silnika (MOTOR CURRENT) oraz 1 i 2 wartość momentu obrotowego wałka wejściowego (TORQUE Nm).


Tadziol,

Zacznę od tego, że zamiast ryby należy Ci się dobra flacha. A teraz do rzeczy, napisałeś o kontrolowaniu PID-ów poprzez FORSCAN, mógłbyś bliżej określic w którym miejscu znaleźć te informacje?

W moim wypadku problem z maglownicą zaczął się od stukania, co spowodowało, że panowie nie podbili mi przeglądu ze względu na luzy na maglownicy. Postanowiłem ją wymienić na regenerowaną.
Po wymianie, luzów, stuków brak, ale kierownica zdecydowała się kręcić samoistnie w prawo. Po podniesieniu samochodu koła skręcły się same, do oporu. Zamieszczę potem filmik dla chętnych.
Dzięki Twojemu postowi zorientowałem się, że w regenerowanej maglownicy, którą zakupiłem jest uszkodzony czujnik.
Wróciłem do mechanika pokręcilismy śrubkami i z wartości -3.0nm i -2.6nm udało się zejść do -0.5 i -0.3. Kierownica przestała samoistnie się kręcić. Huura.
Jednak w starej maglownicy nie ściągało w żadną stronę, więc zakładam, że czujnik jest sprawny. Uważasz, że mogę go bez kłopotów wymienić?
Sprzedawca regenerowanej maglownicy wypiera się, że czujnik jest 100% sprawny i jest to kwestia kalibracji na komputerze. Jako, że starą maglownicę muszę mu odesłać, z chęcią odeślę ją z wadliwym czujnikiem. Mógłbym oddać maglownicę i zarządać zwrotu pieniędzy, ale koszty robocizny to dyskwalifikują.
Początkujący
 
Od: 6 kwi 2013, 02:43
Posty: 8 (1/0)
Skąd: Gdynia/UK
Auto: Mazda 6 GH 2.0 2008


Postprzez marekkrzyz » 29 paź 2017, 18:34

Borykalem sie z tym problemem od półtora roku duagnozy byly różne az do dziś popuscilem śrubki i wszystko ok
marekkrzyz
 

Postprzez Motorowodniak » 20 lis 2017, 12:29

marekkrzyz napisał(a):Borykalem sie z tym problemem od półtora roku duagnozy byly różne az do dziś popuscilem śrubki i wszystko ok


możesz coś więcej napisać na ten temat?
Początkujący
 
Od: 3 lis 2014, 20:56
Posty: 9
Skąd: Halinów
Auto: Mazda 6 2.0 CITD
Mazda 6 GH lift Kombi 2.2 180KM
CX5 KF 2,5L AWD

Postprzez Problem » 11 gru 2017, 22:15

Witam. Gdzie w okolicach Warszawy możnaby było poluzowac te śrubki żeby wszystko było ok? Jakiś mechanik co się tym zajmuje i na tym zna? Mój mąż o mały włos by się przez to nie zabił. Kierownica sama podczas jazdy skręciła w prawo. Pomóżcie.

Dopisano 11 gru 2017, 22:17:

Przepraszam w lewo skręciła.

Dopisano 11 gru 2017, 22:18:

Przepraszam w lewo skręciła.
Problem
 

Postprzez spinach76 » 25 sty 2019, 17:01

Panowie przypadkiem szukając innych informacji trafiłem na ten post decyzja należy oczywiście do was, sytuacja taka 1200km z Polski nie było stukania lub nie słyszałem dojechałem na miejsce i wydawało mi się że w jedna stronę coś ciężko kręcić... ok na następny dzień decyzja pojadę na serwis. Podjechałem wsteczny parkuje kierownica się totalnie zablokowała. Serwisant na komp pogrzebali wyjechał okręcił się to samo. Decyzja 2000Euro wymiana. Pomyślałem k... cholera... pytam używka, zamiennik? Powiedział chcesz żyć? I jak przypomniała mi się prędkość po Niemczech i blokada na autostradzie ... stwierdziłem że no jeszcze trochę bym sobie pożył może....Wiec płacz i płać.
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2014, 17:55
Posty: 49
Auto: Mazda 6 2.0 2003
Diesel z DPF

Mazda GH 6 2.2 2011.11
Diesel, Kombi 163

Postprzez b2 » 1 lip 2021, 18:25

Podbijam, szukam kogoś ogarniętego w stolicy/okolicy, kto poratuje z tym skręcaniem w prawo i ciężką pracą w lewo, zanim się rzucę na wymianę modułu/magla.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2004, 16:33
Posty: 1100 (1/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 08 GH 2.5 Dynamic Sport

Postprzez arl3nu » 14 sty 2022, 16:49

Podbijam, mam ten sam problem. Ktoś coś w W-wie?

Dopisano 14 Jan 2022, 16:49:

Podbijam, mam ten sam problem. Ktoś coś w W-wie?
Początkujący
 
Od: 24 kwi 2018, 14:17
Posty: 2
Auto: Przyszły właściciel 6 II

Postprzez mario-k » 14 sty 2022, 22:20

Opisywałem panowie co trzeba zrobić wiec tylko cofnąć się do moich postów
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2010, 19:31
Posty: 462 (2/17)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6