Witam.
Kilka dni temu wymieniałem klocki z przodu oraz płyn hamulcowy. Chciałem to zrobić porządnie więc postanowiłem też wysunąć prawie całkowicie tłoczki, wyczyścić i przesmarować. Z lewym nie było problemu i był w bardzo dobrym stanie.
Natomiast prawy wciskając pedał hamulca wychodził bardzo ciężko i okazało się że z góry jest pełno rdzy i kompletnie suchy. Podsyłam zdjęcie gdzie jest już oczyszczony szczotką drucianą i papierem ściernym 800.
Hamulce (tarcze i klocki) były wymieniane 3-4 lata temu w warsztacie i przez ten czas nic się z nimi nie działo, więc na razie będę je kontrolował.
Jeśli coś zacznie się dziać to co radzicie – kupić zestaw naprawczy czy cały zacisk i tylko ten wymienić czy obie strony ? Jakie są Wasze doświadczenia z zestawami naprawczymi zacisków hamulcowych ?
PS. I jeszcze zdjęcie DOT4 stary i nowy.
Wżery na tłoczku zacisku hamulcowego – przód.
Strona 1 z 1
Zero smaru widze kolego.Ja to bym popatrzyl za uzywka aby wymienic to.Bo jak sa glebokie wrzery to juz bedzie rdza dalej szla nie ma bata na to.Uzywka nie jest droga.A ogölnie jak jezdzisz na myjnie reczna to uwazaj z woda bo duzo ludzi pröbuje dobrze wymyc felgi a nie zdaje sobie sprawy ze cisnienie wyplukuje smar z tloczköw.I jeszcze jedna moja dobra rada z tylu tez sprawdz i przesmaruj.Kto smaruje ten jedzie POZDRAWIAM
mario-k napisał(a):Zero smaru widze kolego.Ja to bym popatrzyl za uzywka aby wymienic to.Bo jak sa glebokie wrzery to juz bedzie rdza dalej szla nie ma bata na to.Uzywka nie jest droga.A ogölnie jak jezdzisz na myjnie reczna to uwazaj z woda bo duzo ludzi pröbuje dobrze wymyc felgi a nie zdaje sobie sprawy ze cisnienie wyplukuje smar z tloczköw.I jeszcze jedna moja dobra rada z tylu tez sprawdz i przesmaruj.Kto smaruje ten jedzie POZDRAWIAM
Dzięki mario-k .
Zero smaru, bo tak jak pisałem zdjęcie jest już po oczyszczeniu tłoczka, chociaż przed też było sucho, w miejscu gdzie są wżery grubo rdzy i rdzawy pył na tłoku oraz wewnątrz gumy. Oczyszczony, odtłuszczony i przesmarowany założyłem na swoje miejsce.
Co do używek to wstrzymam się na razie, bo będę chciał całkowicie wyjąc tłoczek i zobaczyć jak wygląda cylinder – jeśli jest ok, to zdecyduję się na zestaw naprawczy (tłoczek i zestaw gumek).
Hamulce z tyłu wymieniałem latem ubiegłego roku i tam zaciski były w dobrym stanie.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6